Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 Cabbie van Ikkeuh (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27206)

Berserker 19-12-2007 09:58

Super die remklauwen, ben zelf langzaam me aan het orienteren voor 4 pots klauwen voor op 239mm schijven te rijden, maar tot nu toe weinig succes...

Waarom vanuit Canada? Vanuit UK niet makkelijker??

Kevin20v 19-12-2007 10:26

@ LRR: Dankje man :D Heb zelf ook al aan een rolkooi en 5 punts gordels gedacht :D

@ Berserker: Dankje, heb ze uit canada gehaald omdat dat bedrijf er fatsoenlijke adapters erbij levert plus dat het in USD afgerekend moest worden en die natuurlijk lekker laag staat! :D

Gisteren heb ik de Sebrings gepast en dat gaat NET, ik moet of de balanceergewichtjes plat slaan of helemaal aan de buitenkant laten plaatsen, anders kan het wiel niet rond de klauw draaien......

Berserker 19-12-2007 10:41

Quote:
Originally Posted by Kevin20v
Gisteren heb ik de Sebrings gepast en dat gaat NET, ik moet of de balanceergewichtjes plat slaan of helemaal aan de buitenkant laten plaatsen, anders kan het wiel niet rond de klauw draaien......

Dat heb ik ook met de vw2 klauwen, moet er maar gewoon slaglood op plaatsen op de gepolijste randjes :( ...

Kevin20v 23-12-2007 01:46

Vandaag heb ik de cab al 1 jaar :eek:

classic-edition 23-12-2007 10:49

Gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Ik blijf hem volgen.

Kevin20v 24-12-2007 10:45

Dankje Marco! :thumbup:

Momenteel loop ik tegen een probleempje aan, ik krijg de golf 2 16v spanrol niet gemonteerd in samenhang met de nieuwe motorsteun... :(

De fabrikant van de steun had die rand iets verder naar beneden moeten zetten dan was er helemaal geen probleem geweest...
Ik krijg de spanrol ook niet verder met de klok meegedraait want de riem staat al op spanning.

Iemand raadde me een spanrol aan van een golf 2 1.6Diesel aan, weet iemand zo of die kleiner zijn? Lijkt me sterk...?!?

Gijs 24-12-2007 10:51

Ik ga vanavond voor je meten Kevin. Ik heb nog een CR spanrol liggen (nieuw). :)

Melvin 24-12-2007 11:51

Nou kev, dat is ff een kleine tegenslag maar komt vast goed!

Nu alweer een jaar? Serieus :)? Time flies...

Kevin20v 24-12-2007 13:16

@ Gijs: Ben zojuist even naar de dealer geweest en die had er eentje liggen, en zoals ik al dacht is die even groot als de 16v spanrol.. :(

@ Melly: Ik heb even gemaild met een duitser die eigenlijk hetzelfde project doet maar iets op me voor ligt kwa werkzaamheden.
Ga zijn tips straks even uitproberen, hoop dat het lukt!

Jup alweer een jaar en 1 dag :D
Tijd vliegt, moest wel een beetje lachen dat ik me bedacht dat ik vorig jaar rond deze tijd zei dat ik em zou gaan verbouwen, en dat het nu dan ook daadwerkelijk gebeurt!

Nadat ik de hele motorruimte matzwart had gemaakt heb ik besloten toch de hele zooi in chocobruin te zetten!
Denk dat Melly wel kan beamen hoeveel beter dit eruit ziet tegenover hoe het was :D

Dit heb ik trouwens zelf gespoten, er moet nog een klein stuk gedaan worden en als het over een aantal dagen echt hard is ga ik de zichtbare delen nog even netjes polijsten!

Melvin 24-12-2007 13:21

Gespoten deze keer? Hoe wie wat waar? Die Flexa lak verdunt enzo of hoe heb je het gedaan?

Ziet er iig strak en shiney uit! Ook fijn dat je het rubber van de veerpootlagers mee hebt genomen :) veel strakker! En de ruitenwisser enzo zie ik nu, haha! Gewoon lekker alles bruin gekliedert! :)

Kevin20v 24-12-2007 13:26

LOL er komt een andere schroefset onder met toplagers, dus die rubbers gaan er toch vanaf ;)
Die ruitenwisser mechanismes zitten straks toch onder een nette plaat dus daar ziet niemand meer iets van ;)

Onderste gedeelte van de motorruimte ga ik weer netjes in de zwarte dikke "zooi" zetten zodat het daar lekker beschermd is tegen steenslag enz.

Melvin 24-12-2007 13:27

En dan het belangrijkste... gespoten?

René 24-12-2007 15:35

Lijkt er wel op...`t is allemaal bruin...ruitenwissermotor...motorkapslot...motorka phaakklem..

Maar ziet er beter uit dan eerst..

Melvin 24-12-2007 15:51

Ja dat weet ik... maar hoe :D? Want de verf is normaal te dik daarvoor... hoe heb je de verdunning bepaald?

J-9A-N 24-12-2007 15:55

Maak je je over de wilwood's maar geen zorgen , dit remt echt geweldig.
Spreek uit ervaring :D .
Verder een superproject.
Veel succes :thumbup:
Gr Jan.

Kevin20v 24-12-2007 17:04

Het is inderdaad gespoten, m'n pa heeft nog diverse connecties van z'n onze eigen zaak in lakken en verf!

Dus die heeft lak laten maken die kwa kleur gelijk is aan de kleur van de cab, maar dus wel fatsoenlijk gespoten kan worden.

en die motorkaphouder gaat er nog vanaf, heb er een verzinkte voor liggen...

Wat nu gewoon belangrijk is is dat de motor erin gaat alles aangesloten kan worden en dat ik hem kan laten lopen en evt. kan testen op het eigen terrein van m'n baas!

Vandaag zijn de rubbers in de steunen geperst, heb ik gauw de waterpomp vervangen, spanrol fatsoenlijk gemonteerd en distririem weer erop gezet...

@ J-9-a-n: Super man :D ik kan niet wachten, dat ziet er echt geil uit!
Heb jullie een rembekrachtiger etc. van een scirocco 16v gebruikt?

Melvin 24-12-2007 17:55

Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen dan met die spanrol?

J-9A-N 24-12-2007 23:43

Ja idd hoofdremcilinder en bekrachtiger van scirocco 16v.
Gr Jan.

Jurgen Santana 26-12-2007 00:04

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Ja idd hoofdremcilinder en bekrachtiger van scirocco 16v.
Gr Jan.

Kan met deze remmen mischien wel nog wat groter. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11975

sixpack 26-12-2007 11:06

kom trouwens maar x een wiel ophalen , kun je vast passen :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 13:37.