![]() |
Quote:
vooruit dan maar ;) waar waren we ook alweer?: de linker dorpel dus, die hebben we maar even afgemaakt: Ook de gaatjes voor de lijsten aan de zijkant (en onder op de dorpel) dichtgemaakt: en verder nog wat kleine gaatjes her en der dichtgelast, we zitten dus niet stil :thumbup: |
je bent iets vergeten;)er zit nog wat rottigheid aan de wielkast....
:D net laswerk hoor:thumbup: |
rottigheid? waar!? :confused: :D
vandaag trouwens weer een stuk of 17 kleine gaatjes dicht gelast, midden is nu bijna af kunnen we naar de achterkant, en als die af is.. |
Weer het e.e.a. kunnen doen,
die verzinkgaten oid aan de bijrijderszijde dichtgemaakt: En het gat voor de tank netjes gemaakt, zaten allemaal glooingen in van de bank, die eruit gehaald, nu zijn de randen mooi strak: Oud: Nieuw: ![]() next up: |
Er is weer een weekend voorbij.. En volgens mij heb je geen bier gedronken. Dus waar blijven de updates?
|
vrijdag was er genoeg bier :D
|
Die tankuitsparing heb je netjes voor elkaar gekregen zo zeg! :thumbup:
|
Quote:
Zaterdag ook. |
Komop met je nieuwe foto's!
|
Hoe vragen we dat? ;)
zal donderdag na t klussen weer eens wat plaatjes posten |
Niks vragen, gewoon opdragen ...;)
Ga vooral zo door... |
Weer lekker bezig geweest de afgelopen tijd:
Het linker ophangpunt voor de draagarm hadden we al gedaan, nu de rechtse nog: Job done! Rechterdorpel had ook de nodige aandacht nodig bij het krikpunt: Job done! Next, wielkast achter: hoppa de zaag er in (er zit nog meer als je goed kijkt..) en grotendeels alweer klaar! Nog genoeg laswerk te doen qua roest maar het einde begint gelukkig een beetje in het zicht te raken :cool: |
Ziet er goed uit Frank, nu nog je wielkastrandjes.
Volgens mij zie je daar tegenop ....;) |
echt super werk dat je aan het leveren bent!
|
Quote:
ik stel het wel uit ja :D Quote:
thanks! |
wat een berg werk. volhouden.
Gr |
dikke 10+ voor je laswerk frank,ongelooflijk netjes:thumbup:
|
we doen ons best :thumbup:
|
Quote:
Dat is wel duidelijk ja! Mijn complimenten :thumbup: |
ziet er idd erg netjes uit!
|
Quote:
:thumbup: Dat ziet er erg goed uit Frank! |
Ziet er weer netjes uit Frank!!
|
complimenten voor je werk.
al die slechten plekken dat de auto heeft, en dan toch de uitdaging aan gaan knap hoor gr.egon |
Tsja je koopt een golfje waarvan je denkt dat ie in redelijke staat is, maar dan ga je strippen en kom je opeens veel meer tegen, maar dan issie al helemaal kaal, en ga je toch maar verder, ach houd je van de straat!
Thanks voor de complimenten, keeps me motivated! :thumbup: |
Ding heeft wel behoorlijk wat krokante plekken :)
Laswerk ziet er echt professioneel uit ! Super project :thumbup: |
Ik volg dit project al geruime tijd. Erg leuk om te zien dat er hier goed werk verricht wordt en niets overgeslagen.
In het begin had ik niet verwacht dat je zoveel rottigheid tegen zou komen. De basis zag er toch goed uit. Blijven posten die foto's! |
Ik zit een beetje in dubio;
-ik heb nu de 1.4 8v, 140pk is te doen maar wil eigenlijk reserve hebben voor later als we wat meer paarden willen dan was mijn gedachte: -in plaats van de 1.4 8v gelijk overgaan op een 16v, dat wil zeggen een 1.4 16v of 1.6 16v uit een polo/lupo, hier zijn ook versies van met alu onderblok, en die zijn compleet net zo zwaar of misschien nog lichter als de 1.4 8v die ik heb (staal onderblok) -logische stap zou dan zijn om gelijk de 1.6 te nemen (meer inhoud=potentieel meer vermogen) -echter zijn die er met 085-bak en 020-bak aansluiting, de 085 bakken staan niet bekend om hun sterkte dus zou een 020 bak een logische keuze zijn. Nadeel is dat ik al een shifter heb voor een 085-bak en die past niet op een 020-bak. voordeel van de 085-bak is dat ie lichter is -als ik voor de 1.6 16v met 020-bak ga, kan ik net zo goed gelijk een 1.8 20v (atmo!) erin hangen, maakt voor de kosten sowieso niet echt uit lijkt me, en die hebben ook een alu onderblok, maar weet niet hoeveel zwaarder die zijn als een 1.6 16v. dus kort samengevat: 1.4 8v + heb ik al liggen + lichte bak + kan ik later altijd nog vervangen voor een 1.6 16v - te weinig reserve voor later (of nu al? :rolleyes: ) - bij later vervangen 2x centjes kwijt aan t blok ;) 1.4 16v + meer vermogen mogelijk + mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok + lichte bak - doe dan gelijk 1.6 16V - 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg? 1.6 16v + 085 bak + nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v + mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok + lichte bak + heb al shifter voor de bak - 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg? 1.6 16v + 020 bak + nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v + mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok + sterke bak - zwaardere bak - andere shifter nodig (kleine)- geen idee of er standaard aandrijfassen passen?? evt aanpassen dus 1.8 20v atmo + nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.6 16v + sterke bak - andere shifter - gewicht? (kleine) - motorsteun omlassen - ga ik mijn doel voorbij? :D eigenlijk lijkt mij dus de meest logische keuze de 1.6 16v met 085-bak, maar dan wil ik wel zeker weten dat ie (voor redelijke tijd) heel blijft. iemand ervaringen met een 1.6 16v of G40 oid met 160+ pk?? trouwens wel verhelderend voor mezelf ook zon post opschrijven :D @M1974 & Lieuwe thanks! |
Ik zou voor de 1.6 met 16v kop gaan. Die bak zou je eventueel kunnen laten versterken als het nodig is.
Maar wat wil je met die 1.8 dan gaan doen? Turbo-blok atmosferisch laten lopen? Denk dat je dan toch aardig wat moet gaan aanpassen, vooral op gebied van compressie, om daar wat vermogen uit te krijgen. Dan kun je net zo goed een gewone 1.8 nemen en daar een 20v kop op fabriceren... of zien of je een 20v kop op dat 1600cc onderblok krijgt... Wat ik bij mijzelf merk, en wat volgens mij bij jou ook gebeurt, is dat je inderdaad compleet je doel voorbij gaat. Hoe meer je je inleest hoe meer ander en leuker spul je tegenkomt. Je wilt dit dan allemaal hebben, en dan moet de rest ook maar meegroeien. Jammer alleen dat de bankrekening niet meegaat met je ideeën. ;) Het project van de KR in een mk2, is nu al uitgelopen tot een ACE 2.0 van een Audi, met een V8 kop en TWM itb's op KMS. Dus van een 1.000 euro project naar een kleine 10.000 euro. Op een gegeven moment moet je gewoon een streep trekken, en tegen jezelf zeggen dat het zo wel mooi genoeg is geweest. |
precies, en als je geen streep trekt komt het project ook nooit af. maar wat reserve op de 8v is toch wel lekker
overigens is de 1.8 is ook niet echt serieus, maar er zijn ook 20v zonder turbo geleverd ;) maar ben een beetje bang dat ik een voorraad 085-bakken in de schuur moet hebben liggen |
Vraag anders eens bij Vwmk2-driver (of hoe de forumnaam ook precies uitziet) na wat hij met die 085 bak kan doen. Misschien dat ie met wat aanpassingen stevig genoeg wordt.
En anders gooi je er voor nu een betaalbaar blokje in, en bouw je buiten de auto aan het andere blok. Zo doe ik het nou ook. KR d'r in, en de ACE wordt gewoon in alle rust goed opgebouwd. |
ik zeg:1.6 16v + 085 bak
ik heb dan wel geen ervaring met die bakken, maar 1.6 16v alu blok lijkt mij gunstig :) in een lichtgewicht project. en heb wel eens gehoord dat die 020 bakken ook lang zo sterk niet zijn, dus dan kan je net zo goed een 085 bak nemen, of zie ik dat verkeerd? |
[QUOTE=knarfmk1]
eigenlijk lijkt mij dus de meest logische keuze de 1.6 16v met 085-bak, maar dan wil ik wel zeker weten dat ie (voor redelijke tijd) heel blijft. iemand ervaringen met een 1.6 16v of G40 oid met 160+ pk?? QUOTE] ik heb een jaar lang gereden met een 1.6i16v G40{172pk en 230nm koppel} en ATV versnellingsbak.. Ik rijdt niet als een oud omaatje en de bak is in die tijd nog noooit stuk gegaan.. een kennis van me rijdt met een 1.6i16vG60 en een CEK bak en die rijdt met 280nm koppel en die bak is nog noooit stuk gegaan.. meeste bakken die stukgaan zijn 6n 085bakken vanwege het wat zwaardere gewicht van die polo!! Ik weet niet hoeveel toeren je de motor wilt laten draaien, amar die 16v kopjes zijn niet ontzettend sterk na 8000toeren vanwege die hydro stoters... 1.8i 20v is indd leuk maar ow zo vaak gedaan.. mij lijkt een 1.6i16v weer leuker en unieker.. de 1.4i 16v AFH oud model motor heeft een wat sterkere cilinderkop en ook die motor is zeeer snel te maken.. rijdt een polo2 met 16v turbo motor met 380pk,s. dit is wel met 02 bak.. |
Quote:
1, een optie indd.. 2, dat lijkt me niet!! 20v kop is veel te groot voor zo,n klein 1.6 onderblokkie.. 3,je wilt niet weten hoelang ik al aan mij projekt bezig ben... ;) maar hij word wel echt uniek hier in NL :D en hopelijk snel en luid.. |
Quote:
ADR van audi is een leuke motor.. :thumbup: kwa bakken zorgen dat je de ATV in huis hebt en de CEK extra oliekanaal maken, en eventueel wat versterken en gaan met die banaan :tongue: |
Quote:
Preciesss :thumbup: iedereen staart zich blind op die bakken maar zijn die wel zo sterk als beweerd word :confused: die van de lupo is ook niet zo sterk als men denkt.. |
Quote:
kijk dit zijn even de ervaringen die ik wilde horen, 280nm zal ik atmosferisch nooit halen, laat staan 230nm. Quote:
bedoeling is zon 9000, maar hydro stoters kun je natuurlijk ombouwen naar vaste stoters. Quote:
extra oliekanaal had ik idd al vernomen, heb nu wel al 2 ahd'tjes liggen maar die kon ik toch al niet gebruiken kwam ik laatst achter omdat ik met sperdiff wil rijden en een ahd een geperst kroonwiel heeft, en dit niet om te bouwen is naar een geboute versie. Dus kunnen we weer even gochelen met de overbrenginsverhoudingen van de bakjes met gebout kroonwiel om te kijken welke het meest geschikt is. Quote:
Heb ik ook nog aan gedacht, maar dan ga ik denk ik liever gelijk naar 16v. eerst misschien dan met kleine aanpassingen en een redelijk vermogen, en later meer.. maargoed, al met al lijkt me de keuze dus wel duidelijk: 1.6 16v met 085-bak! |
Aan welke overbrengings verhoudingen zit je te denken?
|
iig vrij kort, ligt ook een beetje aan de banden die eronder komen
|
Je hebt de volgende eindoverbrengingen van vw.
5,4 4,2 4,0 3,8 3,5 3,3 keus genoeg lijkt me,en ja ze zijn allemaal te bouten. Maatje van me rijd al jaren met een g40 met bij behorende bak niks mis mee. |
My 2 cents,
Dit is door Richard ook al een x tegen mij gezegd.. Bouw het op met de spullen die je nu hebt(punt 1 je portemoniks blijft iets voller, punt 2 wat je zelf al aangeeft die spullen heb je al liggen) groter/sneller kan altijd nog... |
All times are GMT +1. The time now is 17:13. |