Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golf Function! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27142)

breadfan83 06-08-2009 07:48

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als je al een parkeerrem had moeten die buisjes er nog zitten[of ze zijn aan de oude kabels blijven zitten

D'r zit zo'n wit plastic hulsje in vast, althans 't lijkt er vast in te horen. Dat is me afgebroken op de oude kabels, dus ik weet niet of ik dat zo over kan zetten naar de nieuwe. Ik ga van de week als ik d'r zin in heb wel even d'r mee rommelen om te zien of ik dat busje uit het buisje krijg.

Anders effe bij de dealer nakijken, heel mooi zagen ze d'r toch al niet meer uit. :tongue:

golf mkII 16v 06-08-2009 07:59

Witte busje hoort aan de kabel
Als je ze eruit probeert te halen ,let op ze kunnen goed vast zitten
Zet de auto dan goed stevig neer

breadfan83 06-08-2009 08:13

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Witte busje hoort aan de kabel
Als je ze eruit probeert te halen ,let op ze kunnen goed vast zitten
Zet de auto dan goed stevig neer

Die metalen buisjes zijn al uit de auto, dus dat is geen probleem. Ze zaten inderdaad wel behoorlijk goed vast. Ten eerste aan de auto, ten tweede dus aan die witte bussen.

Eentje van die bussen is afgebroken in dat buisje, maar als jij zegt dat die er uit met ga ik er maar eens met een schroevendraaier in prikken vanavond. :thumbup:

golf mkII 16v 06-08-2009 08:35

Boren gaat beter

breadfan83 14-08-2009 15:52

Blij als een kind heb ik net een HEUL groot pakket dat met de post gekomen is uitgepakt, en de Digifiz is eindelijk hier.

Blijkt dat de hele kabelboom er bij zit, van voor tot achter, dus ik kan gelijk alles gaan aansluiten. Vlotter voor de tank zit er ook bij, want schijnt dat die anders is, samen met een 5-ofzo-tal sensoren.

Hopen dat we morgen voor de middag de boel klaar en aangesloten hebben, dan kan in de loop van de komende week misschien de auto gestart worden.

Nu alleen nog even op zoek naar beugeltjes om de digitale tellerbak mee vast te maken, want die zitten er helaas niet bij. Foto's komen waarschijnlijk nog later vanavond. ;)

RubenD 14-08-2009 22:44

Heel mooi, krijg je heel de kabelboom er bij. Goede koop dus?

Wat is de tellerstand? En is het echt een 16V teller?

breadfan83 14-08-2009 23:00

Quote:
Originally Posted by RubenD
Heel mooi, krijg je heel de kabelboom er bij. Goede koop dus?

Wat is de tellerstand? En is het echt een 16V teller?

Ja, alles zit er bij. De schakelaar voor de wissers en dus ook de MFA zit er bij, de andere schakelaar niet, maar die heb ik vast nog liggen. De tankvlotter, die schijnbaar anders is bij een Digifiz, zit er bij, evenals een aantal sensoren, die bij de digitale teller ook anders zijn, zo is me verteld.

De stand was, als de foto die me gestuurd is, klopt, 500 km, maar dit is de versie met het haasje, en dus te resetten indien nodig. Ik geef niet vaak veel geld uit aan onderdelen, maar als ik 't doe kijk ik wel eerst of ik er niet na een dag spijt van ga krijgen. :D

Het is in ieder geval wel de 16v tellerbak, dus tot 8k toeren. D'r moeten wat nieuwe lampjes in, maar die zijn gelijk aan die van een gewone tellerbak, waarvan ik er nog wel meer dan genoeg heb liggen.

Het enige dat me nu ontbreekt is het setje steunen voor de tellerbak, en het hendeltje voor de richtingaanwijzers. De MFA schakelaar is een dik model, dus ik ga even kijken hoe ik dat met de andere hendel ga regelen. Misschien dat ik het stokje van de dikke hendels kan overzetten op het binnenwerk van de dunne hendels, en dus niet aan de kabelboom hoef te klooien.

Die kabelboom heeft trouwens geen enkel kroonsteentje, op de twee aan 't uiteinde van de luidsprekerkabels na, of beschadiging / verknipte zooi. Ik heb één kabeltje gevonden dat niet helemaal fris meer is, en wat ik ga vervangen, op de goede manier, maar verder is de boom helemaal netjes.

Morgen maar effe kijken hoe ver ik kom. Heb zojuist de draadboom in de auto gelegd, en het nieuwe frisse tapijt er gelijk in gedaan dat ik van de week van de sloop gehaald heb, het oude was nogal gaar. De kabels onder het tapijt liggen zoals ze moeten, en de kabels naar de motor zijn doorgevoerd door 't schutbord. De boel aansluiten komt morgen als ik er de tijd voor heb, vind dat ik alleszins nog ben opgeschoten in die drie uurtjes die ik vandaag de tijd heb gehad. ;)

Met het tapijt er uit had ik tevens de kans om even goed de twee slechte plekjes aan de carosserie te bekijken. Het vreemde er aan is, dat ze van binnen naar buiten gerot zijn, zo lijkt 't. De tectyl is nog intact, en mooi wit gelakt, maar de binnenkant van de auto is pleite. Het zijn maar twee heel kleine plekjes, dus ik hoef er niet direct aan te gaan lassen.
Om erger worden te voorkomen ga ik wel komende week even de roest wegwerken en het blanke metaal behandelen.

Als je weer wat hebt kunnen klussen krijg je wel weer echt zin d'r in merk ik. Je ziet telkens dat het weer wat dichter bij het einde komt. :thumbup:

RubenD 14-08-2009 23:49

Ik heb oud type met dikke hendel.

Heb van de weekeinde een andere dikke knipperhendel van de sloop gehaald om wat te testen.

Waarschijnlijk is die over. Kan je wel van me overnemen! Als ik hem inderdaad niet nodig heb.

Had ik je al eerder verteld, oud type heeft ook wel gewoon dikke hendels. Alleen de hele oude hebben die sprietjes ;)

En die gaatjes, kun je eens foto's maken...

breadfan83 15-08-2009 11:27

Quote:
Ik heb oud type met dikke hendel.

Heb van de weekeinde een andere dikke knipperhendel van de sloop gehaald om wat te testen.

Waarschijnlijk is die over. Kan je wel van me overnemen! Als ik hem inderdaad niet nodig heb.

Had ik je al eerder verteld, oud type heeft ook wel gewoon dikke hendels. Alleen de hele oude hebben die sprietjes ;)

En die gaatjes, kun je eens foto's maken...

Ik was je al voor. Heb meteen foto's gemaakt van de slechte plekken voor het tapijt er gisteren weer in ging. De foto's komen strakjes wel online, ben nou effe bezig een beetje orde in de woonkamer te maken, waar het oude gti interieur ligt te wachten op de nieuwe eigenaar, en dozen met rommel uit de Golf, pakjes die zijn aangekomen... moeders is not amused. :D

Als je die hendel inderaad over hebt wil ik die graag van je hebben. Moet je maar zeggen wat je d'r voor terug wilt. ;)

breadfan83 21-08-2009 18:24

Iemand die effe kan uithelpen?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58726

;)

RubenD 22-08-2009 00:12

Hendel moet ik na m'n vakantie maar eens opsturen, zal er eerst ff een foto van maken.

GTI is geschorst, dus heb hem zelf voorlopig toch niet nodig!

breadfan83 22-08-2009 00:29

Quote:
Hendel moet ik na m'n vakantie maar eens opsturen, zal er eerst ff een foto van maken.

GTI is geschorst, dus heb hem zelf voorlopig toch niet nodig!

Heb via Molle al een hendeltje geregeld, die komt komende week hier aan. :D

Toch bedankt voor de moeite, nu heb jij hem tenminste voor je eigen voiture ook nog, wordt ook eens tijd dat die af komt hè. ;)

Pedaalemmer 25-08-2009 09:56

er zit schot in de zaak...

breadfan83 25-08-2009 21:01

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
er zit schot in de zaak...

Jip, eindelijk na 'n jaartje of twee. :D

Donderdag en vrijdag heb ik weer vrij, en kan dus weer aan de slag. Hopelijk heb ik dan ook de schakelaar binnen en kan ik de boel monteren.

jetta mk1 '82 25-08-2009 21:09

hey tosti liefhebber zit die motorkap er nou al op ? ;)

gr. Martijn

breadfan83 25-08-2009 21:47

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
hey tosti liefhebber zit die motorkap er nou al op ? ;)

gr. Martijn

Nope, en denk ook niet dat dat voorlopig gaat gebeuren.

De auto rijdt voorlopig nog niet, en die kap is snel gemonteerd. Als ze me de kap die er nu op zit nog eens verkrassen of deuken d'r in slaan maakt dat niet zo veel meer uit.

Gebeurt dat de dag nadat ik de "nieuwe" kap d'r op heb zitten baal ik als een stekker. ;)

breadfan83 26-08-2009 20:42

Ik was jullie nog wat foto's schuldig geloof ik. Niet zo heel spannend, maar ik zet ze er toch maar in.

De twee plekjes die ik ben tegengekomen, waar ik toch wel van geschrokken ben. Deze hoop ik deze week even aan te kunnen pakken om er in ieder geval voor te zorgen dat het niet meer verder roest. Ook vond ik aan de rechter kant onder 't tapijt nogal veel vocht. Geen idee waar het vandaan komt, maar (nog) geen roest in ieder geval.

(Net achter de balk waar de bestuurdersstoel op staat, op de zijbalk)

(Links voor in de hoek, in het voetenruim van de bestuurder)

De kabelsalade voor de inbouw. Toch altijd weer een beetje slikken als je die hoop kabels en stekkers zo ziet liggen, maar ik had het al even uitgelegd in de woonkamer, met zip-ties de verschillende bomen bij elkaar gebonden, en zo kon ik boompje voor boompje fijn in de auto leggen.

En effe later lag het er zo bij. De kabels naar achteren zaten er gelukkig ook bij, en die liggen al op hun plekje. Kabels naar en door de achterklep liggen ook al op hun plekje.

Morgen begin ik al met de pomp die in de tank zit aan te sluiten, en hopelijk kan ik ook voor zaterdag de rest van de leidingen en de pomp onder de auto ophalen en monteren. Hopelijk krijg ik van Molle deze week nog de schakelaar voor de richtingaanwijzers ed. binnen, en kan ik die ook monteren.

Domi 26-08-2009 20:52

Goed bezig.

Richtingaanwijzer hendel schakelaar had ik ook wel voor je liggen. Had je een hoop euries bespaard ;)

breadfan83 26-08-2009 20:54

Quote:
Originally Posted by Domi
Goed bezig.

Richtingaanwijzer hendel schakelaar had ik ook wel voor je liggen. Had je een hoop euries bespaard ;)

Is dat gratisj dan? :D

Ben nou toch al zo veel centen aan 't uitgeven om die klote bekabeling eindelijk in orde te krijgen, dat ik over die laatste paar tientjes ook niet meer wilde vallen. Op de rest van de onderdelen ga ik weer pingelen, dus hou je magazijn maar gevuld. ;)

Domi 26-08-2009 20:55

Gratis voor jouw ja ;)

breadfan83 26-08-2009 21:03

Quote:
Gratis voor jouw ja ;)

Komt ie nu mee... :tongue:

In ieder geval bedankt voor het aanbod :hug: , maar besteld is besteld, en ik kan Molle nou niet met de zooi laten zitten.

breadfan83 27-08-2009 00:50

Ohja, das Mausekino!

Erik 27-08-2009 07:19

Zou toch serieus overwegen om dat ding te verkopen Chris, dat is wel erg veel roest.

Pedaalemmer 27-08-2009 07:33

Quote:
Originally Posted by Erik
Zou toch serieus overwegen om dat ding te verkopen Chris, dat is wel erg veel roest.

pardon?

breadfan83 27-08-2009 11:07

Quote:

Que...?

Zijn twee gaatjes op een hele Golf 2. Samen met 'n plekje onder de rubber van de voorruit is dat de enige roest aan die hele kar. Die bruine stukken om dat grote bruine stuk zijn roestdeeltjes, en geen roestvorming. De gaten nemen al met al twee stukjes plaatwerk van 10x10xm in beslag.

Ben er een beetje van geschrokken, omdat ik hem zonder gaten heb weggezet, en nu met deze gaten weer begin op te bouwen, maar zoveel werk om dat in orde te krijgen is dat nou ook niet.

Een top-lasser heb ik al, nou alleen nog een lasapparaat en we kunnen aan de slag. ;)

Erik 27-08-2009 11:14

:giggle:

Even bij Borent langsgaan, hebben een mooi CO2-apparaat staan.

martiepartie 27-08-2009 11:21

Inderdaad, kost je een paar tientjes voor een middag. Alles goed voorbereiden/pasmaken, dan is het in een fluitje van een cent gebeurd (als je een toplasser hebt :D).

breadfan83 27-08-2009 11:29

Quote:
:giggle:

Even bij Borent langsgaan, hebben een mooi CO2-apparaat staan.

:chair:

Ik ga vandaag eerst even kijken of ik die plekken al behandeld krijg zodat het niet erger wordt. Zal deze week eens met BoRent contact opnemen over dat apparaat, thanks voor de tip.

Enne... zondag eens kijken of ik bij je voorbij kan komen?

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Inderdaad, kost je een paar tientjes voor een middag. Alles goed voorbereiden/pasmaken, dan is het in een fluitje van een cent gebeurd (als je een toplasser hebt :D).

Diploma's voor bijna elke soort van lassen, dus denk dat dat wel in orde is.

Hij is zelfs onderwaterlsaser, mocht ik dus de auto de plomp in rijden, kan ie me nog steeds die gaatjes dicht lassen. :D

Pedaalemmer 27-08-2009 12:15

Lol! hoe zit het trouwens met digifiz heb je die er al ingeschopt?

martiepartie 27-08-2009 12:35

Quote:
Originally Posted by breadfan83
:chair:

Ik ga vandaag eerst even kijken of ik die plekken al behandeld krijg zodat het niet erger wordt. Zal deze week eens met BoRent contact opnemen over dat apparaat, thanks voor de tip.

Enne... zondag eens kijken of ik bij je voorbij kan komen?

Diploma's voor bijna elke soort van lassen, dus denk dat dat wel in orde is.

Hij is zelfs onderwaterlsaser, mocht ik dus de auto de plomp in rijden, kan ie me nog steeds die gaatjes dicht lassen. :D

Ik zeg DOEN! Die filmpjes gaan de wereld over als je de bodem van de golf laat lassen terwijl deze in de Maas ligt :D:D

breadfan83 27-08-2009 13:19

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Lol! hoe zit het trouwens met digifiz heb je die er al ingeschopt?

Ben er mee bezig, as we speak, maar de sensoren lijken toch anders te zijn.

Heb ze er allemaal wel bij, dus dat is het probleem niet.
Enige sensor die lijkt te missen is die voor de KM-teller. Ik zag gisteren toevallig op VAGCAT.COM dat hier een andere sensor voor nodig is, met een elektrische kabel naar de teller, in plaats van een mechanische.

Die dus nog even gaan zoeken, of kijken of ie bij de dealer te bestellen is. Ik ben dan echter wel bang voor de prijs ervan. :screwy:

Ik zit nog met een paar kabeltjes in de maag die ik niet thuis kan brengen, dus ik ga effe searchen of ik daar een antwoord op kan vinden.

Domi 27-08-2009 13:37

Je kan ook de sensor uit de bak van een Golf 3 pakken. Even naar de sloop toe.

breadfan83 27-08-2009 19:57

Quote:
Je kan ook de sensor uit de bak van een Golf 3 pakken. Even naar de sloop toe.

Had net zoiets op VWVortex gelezen, en dacht ik open er hier even een topicje over...

Maar die sensor van de mk3 past dus gewoon plug and play? En is het signaal dat ie doorgeeft dan ook gelijk?

Ander dingetje nog... de sensor bovenop de bak zat bij mij zo goed als los. Heb hem er dus even uitgedraaid om te kijken of ie leek op iets wat ik hier bij de Digifiz heb gekregen, maar neen.

Het lijkt of er iets van een knopje op zit, dat naar binnen in de bak gaat. Geen idee wat dit knopje doet. Het laat zich makkelijk indrukken, dus of het een bepaalde druk zou meten??

D'r naast zit een grote plug, waar volgens mij wel een van de Digifiz-sensoren in zou kunnen passen. Of die dan de originele sensor vervangt?

Nja, morgen komt er weer niks van sleutelen. Zitten vanaf vanavond op nood-dienst om de opening van 't nieuwe pand van m'n schoonpa's bedrijf toch nog op tijd geopend te krijgen. ;)

En het werk wordt weer vrolijk uitgesteld. :rolleyes:

Domi 27-08-2009 20:18

Ik HAD wel een baksensor voor je, helemaal gratisjjjjj :D

Maar tijdens de verhuizing is wat teveel weggegooid :(

Maak eens een foto van wat jij allemaal bedoelt.

Als je je km tellerkabel eraf draait dan blijft de tellergever in de bak zitten, Ipv de kabel er weer op te schroeven heb je ook een sensor die je erop kan draaien.

Dan ga je van mechanisch naar electronisch.
Ik herinner me dat nog van de Passat 16V automaat die ik heb omgebouwd naar schakelbak. Dat "dingetje" moet ik nog ergens hebben.

abeltje57 27-08-2009 21:25

Hé, ik heb dezelfde auto! veel succes ermee! :thumbup:

breadfan83 28-08-2009 14:59

Quote:
Ik HAD wel een baksensor voor je, helemaal gratisjjjjj :D

Maar tijdens de verhuizing is wat teveel weggegooid :(

Maak eens een foto van wat jij allemaal bedoelt.

Als je je km tellerkabel eraf draait dan blijft de tellergever in de bak zitten, Ipv de kabel er weer op te schroeven heb je ook een sensor die je erop kan draaien.

Dan ga je van mechanisch naar electronisch.
Ik herinner me dat nog van de Passat 16V automaat die ik heb omgebouwd naar schakelbak. Dat "dingetje" moet ik nog ergens hebben.

Ik heb reeds een onderdeelnummer gekregen, dus komende week maar effe bij de dealer langs om te kijken of ze het nog hebben, en wat dat dan mag kosten. Als 't meevalt, haal ik 'm daar vandaan, kost 't me te veel, kijk ik hier nog wel even rond.

Had al foto's gemaakt, maar upload ze zondag wel even. ;)

@Abeltje: bedankt, 't gaat wel goedkomen... uiteindelijk. :)

breadfan83 19-09-2009 19:23

Vandaag weer even de tijd gehad om aan de auto te werken.
De beide brandstofpompen zijn nu ingebouwd, en ik heb de leidingen getrokken van voor tot achter.

Enige vraagje dat ik heb is hoe ik de leidingen nu aansluit. Ik heb een blauwe en een zwarte, welke van de twee moet aan bijrijderskant, en welke aan bestuurderskant van de vlotter / opvoerpomp komen?

En dan de leidingen voren in de motor. Welke kleur gaat waar? Welke is de aanvoer en welke de retour?

Ben overigens blij de pomp in de tank vervangen te hebben. De beide pompen, van de 1.3i zonder Digifiz en de pomp van de 1.8 16v met Digifiz, zijn compleet anders. Of het komt door de motorisatie of de tellerbak weet ik niet zeker... gok het laatste.

breadfan83 25-09-2009 19:33

Voor de Digifiz miste ik nog twee dingen: de mk3 baksensor met kabel, en de twee steunen die het tellerhuis op z'n lek houden. Die laatste heb ik nu gevonden. :D

Via de search kwam ik in een oud topic uit waar Johan (VWJopie) liet weten dat hij die steunen destijds nieuw bij de dealer had gekocht. Hij heeft me de onderdeelnummers even gestuurd, en daarmee ben ik naar de dealer geweest. Ik had er niet veel hoop in, maar ze wisten me te vertellen dat van beide steuntjes nog 3 stuks bestelbaar zijn.

Ik heb ze dus maar gelijk alle 6 (3 setjes) gekocht. Maandag kan ik ze als het goed is ophalen, en dan kan eindelijk de boel verder worden opgebouwd en aangesloten. Vanaf volgende week ga ik waarschijnlijk wat meer vrij hebben, dus kan er meer aan de auto gewerkt worden. Hopelijk komt er zo voor de kerst in ieder geval nog een einde aan. :tongue:

Nu alleen nog effe de spullen zoeken om nieuwe remleidingen te maken / buigen / knippen etc, want die oude zooi wil ik er het liefst onder vandaan hebben.

Daarnaast nog effe met Jeroen van Bolku Tuning contact opnemen om de rest van de uitlaatlijn te regelen.

De to-do list nu nog:
- Remleidingen leggen
- Resterende kabels onder de kap aansluiten
- Eventueel de oliepomp vervangen
- Interieur weer terug opbouwen
- Uitlaatlijn vanaf spaghetti nog monteren
- Boutjes en moertjes die nu nog handvast zitten, vast zetten
- Uitlijnen
- Keuren bij het RDW

destig 02-10-2009 01:36

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Had net zoiets op VWVortex gelezen, en dacht ik open er hier even een topicje over...

Maar die sensor van de mk3 past dus gewoon plug and play? En is het signaal dat ie doorgeeft dan ook gelijk?

Ander dingetje nog... de sensor bovenop de bak zat bij mij zo goed als los. Heb hem er dus even uitgedraaid om te kijken of ie leek op iets wat ik hier bij de Digifiz heb gekregen, maar neen.

Het lijkt of er iets van een knopje op zit, dat naar binnen in de bak gaat. Geen idee wat dit knopje doet. Het laat zich makkelijk indrukken, dus of het een bepaalde druk zou meten??

D'r naast zit een grote plug, waar volgens mij wel een van de Digifiz-sensoren in zou kunnen passen. Of die dan de originele sensor vervangt?

Nja, morgen komt er weer niks van sleutelen. Zitten vanaf vanavond op nood-dienst om de opening van 't nieuwe pand van m'n schoonpa's bedrijf toch nog op tijd geopend te krijgen. ;)

En het werk wordt weer vrolijk uitgesteld. :rolleyes:

De sensor dat je zo makkelijk kan indrukken is volgens mij de sensor voor als de achteruit word ingeschakeld...

Verder succes met je project je bent goed bezig...

destig 02-10-2009 01:45

Remleidingen demonteer ik zelf en laat ze dan op lengte maken bij lokale onderdelen handel in koper met nieuwe kopjes die ik dan vorzichtig met men duim plooi zodat ze niet te hard gebogen worden...

All times are GMT +1. The time now is 15:56.