Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf Mk1 Gti G60 draaiend en afgewerkt krijgen! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142622)

vagg freak 09-09-2019 19:32

Grote rembekrachtiger van golf3 alleen asje naar rempedaal langer moeten maken

Mk1_er 10-09-2019 19:36

Bedankt allemaal voor de info!
Maar zoveel info en verschillende voorbeelden, weet het niet meer.
Wil een setup met zo weinig mogelijk aanpassingen, als dat mogelijk is.

Dus hoofremcilinder, en nieuwe remschijven en remblokken en stalen remleidingen., zoals eerder hier al aangegeven.
Kan dit, of moet je de booster mee vervangen?

Mk1_er 12-12-2019 21:10

Even een kort stukje laten zien , hoe ik dankzij jullie hiervan kan genieten :cool: :drive:

Johan1982MK1 12-12-2019 21:42

Machtig!! Heerlijk geluid en mooi dat je nu zo ver gekomen bent.

Mk1_er 13-12-2019 06:07

En dan nog maar te zwijgen van het zuigend geluid tussen de pedalen, dat is zo verslavend!!!

Het geluid overheerst wel het gefluit van de lader binnenin, maar dat zal bij de meeste zo dan wel zijn zeker?

martinus83 13-12-2019 07:15

foei!, wel lekker ;-)

RobertVoorst 13-12-2019 08:47

Kijk! Super man, al het werk werpt zijn vruchten af :thumbup:

Sinaasboom 13-12-2019 09:04

Klinkt lekker man!

Robbbert 13-12-2019 13:22

Cool ding!
Als ge passagiers meeneemt, hou ik mij aanbevolen :thumbup:

Mk1_er 13-12-2019 18:45

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Kijk! Super man, al het werk werpt zijn vruchten af :thumbup:

Inderdaad, maar nog heel wat werk te doen, maar ben al blij dat ik kan rijden.
Maar geen totaal revisie zoals bij u, al zou mijn blok nog maar 10000km gereden hebben na de revisie en de G-lader 5000km.

Maar dat is allemaal met een korreltje zout te nemen natuurlijk.

Quote:
Originally Posted by Robbbert
Cool ding!
Als ge passagiers meeneemt, hou ik mij aanbevolen :thumbup:

Altijd welkom om eens mee te rijden, en het is wel in België te doen hé!
Enkel en alleen op een droge dag natuurlijk ;)

Robbbert 16-12-2019 18:15

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er

Altijd welkom om eens mee te rijden, en het is wel in België te doen hé!
Enkel en alleen op een droge dag natuurlijk ;)

Ik werk in Lier, dus dat komt er wel eens van :D

Van Limburg 16-12-2019 22:20

Heerlijk ja. Iedereen in je straat weet wanneer je vertrekt en thuis kont :D
Luid zijn ze allemaal!
Je kan altijd eens een compressie test doen. Zie je snel genoeg hoe goed je blok is.

Mk1_er 17-12-2019 07:41

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Heerlijk ja. Iedereen in je straat weet wanneer je vertrekt en thuis kont :D
Luid zijn ze allemaal!
Je kan altijd eens een compressie test doen. Zie je snel genoeg hoe goed je blok is.

Probeer mij meestal in te houden, maar is makkelijker gezegd dan gedaan :D

Dat ga ik zeker laten doen.
En bedoeling is ook om komende zomer met de g-lader nog te rijden, en die dan ook maar eens onder handen te laten nemen.

Mk1_er 22-12-2019 18:05

Ondertussen de temperatuurmeter in het dashboard werkend gekregen.
De rood met zwarte draad is de massa, want eens aangesloten bleef de meter helemaal naar rechts gaan.
Dus de andere die oranje, is eigenlijk verlengt aan de originele draad groen met wit.
Werkt eindelijk...!
Enkel nieuwe stekkers bestellen om het deftig aan te sluiten.

Mk1_er 22-12-2019 18:16

Het volgende wat ik even wil aanpakken één van de weken is mijn uitlaatlijn.
Eerder al aangegeven dat er in de uitlaat die over de achteras loopt, dat daar deukjes inzitten waardoor ik de middelste demper er niet deftig inkrijg en de uitlaat niet goed en te laag hangt, inmiddels is de rubber aan de middendemper al doorgescheurd door het slecht hangen.

Normaal krik ik de auto op de achteras, maar zo krijg ik die uitlaatbuis er niet af. Dus ik moet hem anders opkrikken, zodat de achteras beneden blijft.

Dus hoe krik het beste de golf achteraan?

Mk1_er 28-12-2019 16:34

Niemand een idee waar ik het beste de assteunen achteraan plaats?

Ironvw 30-12-2019 19:42

Op de achterste chassis balken zit een beugel op gelast om hem op te krikken
Als deze beugel er niet zit kun je hem ook rechtstreeks op de balk zetten

Misschien is het beter om gewoon naar de uitlaat boer te rijden want dat zijn ook de kosten niet en als je moeite hebt om een auto op te krikken is het beter om er maar vanaf te blijven voor hij naar beneden valt en je eronder ligt

Mk1_er 02-01-2020 17:12

Denk niet dat ik deze heb, en op de zijkanten doe ik liever niet, heb zo al een deuk en scheur onderaan door hem daar op te krikken.
Eronder liggen zonder veiligheidsmaatregelen die ik zeker niet, je weet het nooit.
Kan inderdaad is even ergens horen voor op een brug ofzo.

Ironvw 02-01-2020 21:44

Ik bedoel het beugeltje wat op de chassis balk is gelast
( op de foto in de rechter bovenhoek ) , die zit er eigenlijk altijd wel

Mk1_er 03-01-2020 19:37

Zie het niet goed op de foto, maar heb gekeken en zie bij mij toch nergens een beugeltje.
Maar ik kan de steunen inderdaad wel achteraan op de balken zetten.

Bluepower 03-01-2020 20:12

Quote:
Zie het niet goed op de foto, maar heb gekeken en zie bij mij toch nergens een beugeltje.
Maar ik kan de steunen inderdaad wel achteraan op de balken zetten.

Is dat dan een mk2 subframe?
Daar heb ik nog 2 zgan Vibratechnics motorsteunen voor liggen :thumbup:

Mk1_er 03-01-2020 20:17

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Is dat dan een mk2 subframe?
Daar heb ik nog 2 zgan Vibratechnics motorsteunen voor liggen :thumbup:

Nee zeker niet.
Toch bedankt voor het aanbod...

Mk1_er 14-02-2020 15:10

Ondertussen zijn we bezig om de auto klaar te maken om naar de keuring te gaan.
Ik ga voor nu de originele veren terug steken, omdat ik momenteel geen zin heb om de schroefset te laten keuren.

Maar de uitlaat moest ik ook nog doen, zodat die hoger in de tunnel komt, en ondertussen was de middelste rubber toch ook gescheurd waardoor hij nog verder was gezakt.
Als jullie nog weten zat ik met kleine blutsen in de S-pijp waardoor ik de middelste pot er niet op deftig en ver genoeg op kreeg.

Had hier meegekregen om er een buis in te steken van dezelfde diameter en zo eruit kloppen, maar hier nergens te vinden.
Geprobeerd om de middelste demper erop te zetten en zo eruit te kloppen, maar gaat niet, keihard.
Iemand anders een idee?

Anders zal het een nieuwe pijp worden vrees ik.

Als iemand ook een ombouw wil laten doen, ik weet een goed adres hoor :shake:

gijs474 14-02-2020 15:16

Quote:
Had hier meegekregen om er een buis in te steken van dezelfde diameter en zo eruit kloppen, maar hier nergens te vinden.
Geprobeerd om de middelste demper erop te zetten en zo eruit te kloppen, maar gaat niet, keihard.
Iemand anders een idee?

Anders zal het een nieuwe pijp worden vrees ik.

Als iemand ook een ombouw wil laten doen, ik weet een goed adres hoor :shake:

Goed aan het doorzetten, het is een prachtige auto! :thumbup:

Zit er geen uitlaten winkel in de buurt? Kunnen ze kijken of ze wellicht daar een rekmachine hebben. Mochten ze dat niet hebben, zou het ook een optie zijn om het laatste stukje af te laten slijpen en een nieuw stukje er aan lassen?

RobertVoorst 14-02-2020 15:24

Quote:

Iemand anders een idee?

Zoals je het doet met de middelste werkt prima, je moet m alleen even goed heet stoken! (lekker roodgloeiend) Dan kun je hem veel beter vervormen :thumbup:

Mk1_er 14-02-2020 15:54

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Zoals je het doet met de middelste werkt prima, je moet m alleen even goed heet stoken! (lekker roodgloeiend) Dan kun je hem veel beter vervormen :thumbup:

Dus met een gasbrandertje ofzo?

@gijs474
Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn, maar zullen het eerst is heet stoken dan.

RobertVoorst 14-02-2020 16:17

Quote:
Dus met een gasbrandertje ofzo?

Dat zou ik eens proberen ja.. eerst die andere buis er deels in, dan de boel goed warm stoken en terugkloppen totdat die andere buis erin past.

Mk1_er 14-02-2020 16:55

Heb het juist geprobeerd, maar dat is hopeloos.
En dat metaal/inox wil ook niet meewerken hè.

Edit:
Morgen moet ik men andere auto binnen doen om de turbo er te laten demonteren en te laten afstellen op de testbank.
Dat is een performance garage, dus dan neem ik die uitlaat wel even mee en kijken wat hij ermee kan doen.

Mk1_er 14-02-2020 17:57

Ondertussen vandaag ook draad getapt om de golfbal op de pook de monteren.
Is goed gelukt, maar wat staat dat laag zeg, heb tot hiertoe er gewoon met een koperbuisje op gereden :D

Nu ga ik hier wel een verleng bus op monteren en daar de golfbal op.
Dat zal wat comfortabeler rijden.

Mk1_er 16-02-2020 22:31

Zou graag van jullie eens willen weten wat je aan een casco gti kas van "82 zou mogen uitgeven.
Weet een kas te koop staan, is wel wat laswerk aan, zoals achterste wielbogen en een vorige eigenaar had het reserve wielbak eruit geslepen.
Zou voor mij wel ideaal zijn, maar wil hier ook niet de hoofdprijs voor betalen.

Mk1_er 18-02-2020 08:25

Quote:
Zou graag van jullie eens willen weten wat je aan een casco gti kas van "82 zou mogen uitgeven.
Weet een kas te koop staan, is wel wat laswerk aan, zoals achterste wielbogen en een vorige eigenaar had het reserve wielbak eruit geslepen.
Zou voor mij wel ideaal zijn, maar wil hier ook niet de hoofdprijs voor betalen.

Niemand een idee hierover?
En over de werken?
Ik weet ook wel wat je persoonlijk eraan wilt geven, maar toch...

B-ram 18-02-2020 13:55

Klinkt voor mij als oud ijzer. Alleen een lege koets toch? Dus zonder ophanging en alles? Moet met €100 euro wel gedaan zijn dan.

RobertVoorst 18-02-2020 14:45

Lege koets met een bult werk en dan een 82'er, ben niet helemaal thuis in de Golf 1 markt maar zoals B-Ram zegt houd dat bij 100-200 écht wel op hoor.

Maarja ze zullen je er vast op wijzen ''dat het een GTI is en die gaan tegenwoordig wel voor 15-20k!''. Ofwel, gewoon mooi laag bieden.

Mk1_er 18-02-2020 15:38

Hij vraagt rond de €2500 :screwy:
Hij is wel rollend dacht ik.

Dan laat ik hem mooi staan.
Wel zonde, kon ik net wel gebruiken om de mijne om te bouwen,was enkel maar 2 maanden verschil.

edit;

En voor mij hoeft het perse geen gti kas te zijn, een ander zou ook goed zijn om te restaureren en over te bouwen, maar ik weet dat niet iedereen hier voor te vinden is.
Al zijn ze allemaal wel hetzelfde

B-ram 19-02-2020 18:38

Waarom zou je zo'n slechte kas als basis nemen? Is je eigen kas nog veel slechter dan?

volkswein-rider 19-02-2020 19:15

Dan kun je in mijn optiek beter je eigen verder opknappen. Je weet wat je hebt en met een ander zijn casco moet je altijd maar weer afwachten.
Of is je eigen dusdanig slecht dat het geen zin meer heeft?

Mk1_er 19-02-2020 20:17

Lees dit hieronder dan even, dat is een topic van me dat daarover gaat.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140081
Dan zou ik is heel graag jullie mening willen weten, is er nog iets aan te doen, volgens jullie.
Mijn kas is goed buiten dat die niet recht staat.

Heb er veel afgehad, en als er één ding is wat er bijna niet aan is, dan is het roest.
Ik wil er graag één restaureren, maar deze weet ik niet.

Nu zaterdag zou ik naar de blauwe golf met abf dat hier te koop staat op het forum gaan kijken is een gti van '82 .

Mk1_er 23-02-2020 15:26

Op aanraden van verschillende mensen hier, heb ik dan de wrap van het spruitstuk gehaald.
Vettig spul is dat, volgens mij is dat met een soort vezel in.
Alles vloog in het rond, weer goed voor mijn longen :eek:

volkswein-rider 24-02-2020 16:23

Quote:
Lees dit hieronder dan even, dat is een topic van me dat daarover gaat.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140081
Dan zou ik is heel graag jullie mening willen weten, is er nog iets aan te doen, volgens jullie.
Mijn kas is goed buiten dat die niet recht staat.

Heb er veel afgehad, en als er één ding is wat er bijna niet aan is, dan is het roest.
Ik wil er graag één restaureren, maar deze weet ik niet.

Nu zaterdag zou ik naar de blauwe golf met abf dat hier te koop staat op het forum gaan kijken is een gti van '82 .

Hier heb ik geen verstand van. Dit kun je wellicht bij een deskundig plaatwerker in je omgeving navragen.

Mk1_er 14-03-2020 11:47

Even meedelen hier, dat ik gisteren naar de keuring ben geweest.
En dus geen goed nieuws :shake:
Op een paar kleinere opmerkingen na is het grootste probleem de motor natuurlijk!!!
En pech dat ik begin van de lijn ne kl*****t van ne vent had.
Kwamen er een paar andere bij rond staan die echt me te doen hadden, die hadden me wel doorgelaten denk ik.

Kortom; nu wordt er een dossier opgemaakt en foto's van gemaakt en dat gaat naar de oldtimercommissie en die beslissen daar blijkbaar over, of dit goedgekeurd zal worden of niet.
En dit zou drie maanden duren...

Ik baal hier enorm van :(

Die andere kleinere zaken zoals één koplamp die niet goed staat bakje voor ruitenwisser vloeistof ontbreekt. En vooraan aan het chassis waar het gat zit laten lassen, zou ik binnen de 14 dagen moeten doen en teruggaan.
Anders mag ik na die 14 dagen niet meer rijden.
En de CO die veels te hoog is 8.45, hoe krijg ik dat in godsnaam naar beneden?
En dacht dat voor oldtimers niet nodig was.

Ofwel laat ik dit doen als ik iemand vind voor te lassen, en anders wacht ik gewoon die drie maanden af wat ze beslissen voor de motor.

En dat zal ook tevens voor mij ook het beslissende zijn voor de verdere hobby hierin.
De eg er terug in zie ik niet zo direct zitten maar we zullen eerst maar afwachten...

:shake: :(

All times are GMT +1. The time now is 17:49.