Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Pieter's Golf 2 1.3 C '86 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115969)

vwjohnny 16-09-2014 10:33

Ik zou eerst toerenteller vervangen en dan kun je je toeren zien en vergelijken met anderen of een 5 bak veel verschil maakt. ;)

bobbob 16-09-2014 10:33

Dankje voor de tip :)
Weet je zo wat voor tellerbak ik moet pakken, en wat je moet aanpassen om de toerenteller werkend te krijgen?

vwjohnny 16-09-2014 10:40

Quote:
Originally Posted by bobbob
Dankje voor de tip :)
Weet je zo wat voor tellerbak ik moet pakken, en wat je moet aanpassen om de toerenteller werkend te krijgen?

Bij mijn weten maar weet niet 100% zeker
Volgensmij passen die van 1.3 tm 1.8 (geen gti of 16v) dacht ik.
Moet je alleen ff checken of je 1 of 2 stekkers hebt.

bobbob 16-09-2014 10:42

Ik heb oude type zekeringkast als het goed is, dus zou 2 stekker zijn ofzo...
Alleen zal de teller van 1.3 - 1.8 wel verschillen, in tot hoever de snelheidsmeter en de toerenteller gaat denk ik zo?

jellehier 16-09-2014 11:41

Als je een ouwe type teller hebt, dan kan je in princiepe elk oude type benzine teller kunnen pakken en moet het werken, maakt eigenlijk niet uit welke benzine, 1.3/1.6/1.8/1.8 gti 8v/1.8 gti 16v etc.

yniezink 16-09-2014 16:29

Een andere tellerbak met 2 stekkers (als je oud type hebt) werkt plug en play. Draad voor toerenteller is al aangesloten (tenminste dat was in mijn 1.3 hk waar ik een teller van een 16v in had gezet)

Nico45 16-09-2014 16:35

Kijk dat zou makkelijk zijn als hij gelijk al werkt maar is er niet een andere motor in gezet of heb ik het mis???? :)

bobbob 16-09-2014 19:43

Owkee dus de draad zit al in die stekkerblokken die achterop de tellerklok zitten? Das helemaal makkelijk. Dan is het alleen andere klok erin douwen..

@Nico: Zit idd andere motor in, maar denk niet een nieuwe type zekeringkast etc ;)

bobbob 16-09-2014 19:53

Aangezien mn SML's nog niet binnen waren, maar de auto gaan wassen en poetsen, was al weer ff geleden :D:

Wat ik wel mooi vind is dat als mijn stuurtje erop zit, je een rood streepje op de bovenkant van het stuurtje ziet zitten, je moet wel ff goed kijken op de foto, maar dat komt meer door de foto. In het echt is ie echt goed zichtbaar :D

Toen op de GTI hoedenplankdragers wat gemaakt omdat de steuntjes voor de hoedenplank afgebroken waren. Van een stukje PVC buis wat gemaakt, en vastgelijmd. Heb ik net ook nog even zwart gespoten. Ik hoop dat het beetje goed gaat werken...

Ook nog bezig geweest met de speaker ophanging onder de dragers. Hier waren 7 van de 8 nokjes afgebroken... Dus eronder een stukje kunstof plaat gemaakt, daar een ovaal uitgezaagd en gaatjes ingeboord. Daar komen boutjes doorheen waar je de speakers aanvast kan hangen.
Hier moet ik nog ff mee verder morgen.

Ennnnn, eindelijk kwam eind van de middag een pakketje aan! :)
Mijn SML's zijn binnen :)
Morgen maar eens wat gaatjes gaan maken, en de SML's plaatsen!
En kon het niet laten ze er ff voorhouden, kijken hoe het gaat staan :D

Nico45 16-09-2014 22:08

Mooi hoor Pieter ik blijf je velgen nog steeds gaaf vinden :thumbup:

bobbob 17-09-2014 14:52

Vandaag bezig geweest met de SML's inbouwen.

Begonnen met aftapen en aftekenen:

Vervolgens met de dremel uitgeslepen:

ff de SML's passen:

En gemonteerd en aangesloten!

En brandend (ik heb ze op mijn USlights aangesloten, dus daarmee kan ik ze bedienen):

De SML's doen het niet helemaal goed, links doet het soms wel, soms niet.
Rechts doet het helemaal niet meer nadat ik de contactjes schoon had gemaakt.
Maar ik ga straks naar mijn oom toe voor een beurt en wat andere dingetjes, dus ga ik hem ff vragen het te checken. Kan contactje zijn, of mijn bekabelwerk :D
Als de SML's het vanavond goed doen, ga ik vanavond in het donker fotootje voor jullie maken :thumbup:

KennyH 17-09-2014 16:48

Leuke upgrade!

Uitgeslepen plekken ook behandeld tegen roest?

bobbob 17-09-2014 20:12

Dankje!

Jazeker, zo slim ben ik net nog wel :tongue: :D

bobbob 17-09-2014 20:19

Vanavond beurt uitgevoerd: olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter (mag ook wel, na 1,5 jaar); bougies, remolie.
Onderkant volledig in de tectyl gezet :)

Verder nog even gekeken naar mijn SML's, waardoor die soms wel en soms niet deden. Fittingen even bekeken en behandeld, en nu doen ze het goed!
Hierbij nog wat fotootjes van nog in de garage, met brandende verlichting, en van buiten in het donker, en dan USlights + SML's aan, nog eentje met mn (oranje :D ) stadslichten erbij, en met de dimlicht erbij.

Nico45 17-09-2014 21:27

Wel handig zo n oom met een garage :D en even een vraagje over de SML verlichting zitten die er in Amerika niet standaard op???

KennyH 17-09-2014 21:28

Ziet er goed uit!

Staat mooi die verlichting

bobbob 18-09-2014 06:53

Nico idd zeer handig, alleen die straatjes om er daar te komen wat minder :tongue: :D
Die SML's zitten er in de US standaard op ja.

Dankje KennyH! :)

bobbob 24-09-2014 19:22

En we gaan weer verder met accesoires :)
Naast de petjes in style, heb ik nu ook een telefoonhoesje in style 8)

Hij was alleen niet helemaal naar ontwerp, dus eens zien of er wat te regelen valt. Mijn ontwerp was namelijk dat die witte rand aan de randen er niet is, maar de stickerbomb eigenlijk wordt afgesneden door het zwarte...

arjan v 24-09-2014 19:32

Ik zag hem al voorbij komen op Facebook denk dat ik ook zoieds ga doen

KennyH 24-09-2014 20:16

Waar heb je die laten maken? Of is dat een geheim?

bobbob 25-09-2014 08:59

Geen geheim hoor :P
Hoesje is besteld bij http://www.ontwerpeencase.nl/
Alleen ik heb wat erop staat zelf ontworpen.. Het is dus wel bij deze site dat je zelf een foto moet uploaden wat je erop wilt hebben.

bobbob 03-10-2014 18:36

Jongens ik heb weer iets nieuws met rode bies gevonden :) :tongue: :D
Dikke GTI vloermatten :) Velours, nieuw, leuke prijs. En ook nog in Nijkerk ook, dus vanmiddag ff gehaald en direct erin gedaan natuurlijk.

En afgelopen week nog leuk fotootje geschoten op de oprit :)

Deckedm 03-10-2014 18:54

Dit niet wat voor je?

Koopje

bobbob 03-10-2014 19:20

Neu heb al een normale onderbroek in t rood :D :tongue:

bobbob 07-10-2014 10:19

Nog wat foto's van de update van zaterdag. Dorpels zwart gewrapt, en de voorste wielkassen wat verder bewerkt, zodat ik de laatste paar ringen van mijn schroefset kon gebruiken. Nu kan die niet meer lager helaas. Maar dat kan met mijn wielen ook niet meer, aangezien bij volledig insturen er nog maar 1 krappe vinger tussen kan...
Ik wil nog voor spacers gaan, o.a. om het ET verschil tussen links en rechts op te lossen (1 cm verschil), en de wielen wat breder te zetten!
Oja, velgen glimmen opzich aardig :D :D

En daarnaast gisteren een schroefset gemonteerd bij mijn broer. Ook omgepraat :D
Enige is dat we blijkbaar de originele lagers moesten overzetten, we hebben namelijk de lagers die bij de set zaten erop gehouden. Nu als je de auto paar keer op en neer duwt gaan de veerschotels omhoog, en die douwen je motorkap dan omhoog. Dus dat moet nog even worden opgelost!
Zo ligt ie er momenteel bij, stuk of wat centimeters verlaagd, maar niet te veel.

En nog wat algemene foto's, ook hoe mijn auto er nu bij ligt. Is nauwelijks gezakt helaas.

KennyH 07-10-2014 10:55

Blijft een leuke mk2!

Je eerste auto toch?

Trouwens: wie heeft die spuuglelijke velgen onder die witte porsche gezet? :screwy:

bobbob 07-10-2014 16:12

Dankje! Ja klopt, is inderdaad mijn 1e auto.

Hahahah, is af fabriek zo :tongue: is nog helemaal nieuw ;)

bobbob 11-10-2014 21:14

Re: Pieter's '86 Golf 2 low on 16" Borbet A - Open air

Gisteren een Twingo dakje gehaald. Vandaag begonnen met inbouwen samen met Michiel :) Thanks voor de hulp Michiel!
Dus begonnen met hemeltje eruit halen, daarvoor moesten natuurlijk de B en C stijlen los, A stijlen halflos. Voor C stijlen de hoedenplankdragers los. Verder natuurlijk zonnekleppen, binnenspiegel, handgrepen, lampje los etc.
Dat ziet er dan zo uit. Ook nog foto van het hemeltje van het Twingo dakje.

Daarnaast intapen en aftekenen en meten. Gaat stiekem nog best wel heel erg veel tijd inzitten :eek:
Ik had via een vriend van me een knabbelschaar weten te regelen, hier vervolgens het dak mee uit "knabbelen". Dit werkte goed!
Ik en Michiel aan het werk:

Vervolgens was Michiel lekker van binnenuit het dakje omhoog gaan douwen, geeft wel een grappig effect :tongue:

Dakje eruit, isolatiezooi beetje verwijderen:

En dan heb je een gat in je dak zitten :D

Dakje er los op:

Zoals jullie zien zijn we al een heel eind, maar er moet zeker nog het één en ander gebeuren:
-Geslepen randen bewerken, kijken of het gat ook groot genoeg is, of dat het nog iets vergroot moet worden
-3 steunbalken eruit slijpen
-Boutgaten perfectioneren
Dan valt het dak in het gat. Dan moet er nog wat gebeuren:
-Dakhemel op maat snijden, en zwart spuiten
-Frame denk ik nog even zwart spuiten
-Zal ik de hemel van het Twingo dakje ook zwart spuiten?
-Interieur weer in elkaar zetten.

Komende week vakantie, dus lekker verder overdag! Mochten er mensen uit de buurt zijn en die komende week overdag een keertje tijd en zin hebben om even te helpen, stuur even berichtje :)

Clean_golf_3 12-10-2014 09:38

Erg dikke update

KennyH 12-10-2014 09:52

Golfje word steeds leuker en leuker!

Complimenten.

Tjaap 12-10-2014 11:30

Geeft dat wel nette randen met een knabbelschaar? Ik heb gewoon een simpele decoupeerzaag gebruikte met een metaal zaagje

bobbob 12-10-2014 12:19

Dank :)
@Tjaap: jazeker geeft dat nette randen, als je m recht houdt (net als met decoupeerzaag natuurlijk). Gaat heel erg mooi met de knabbel :)

bobbob 13-10-2014 20:28

Vandaag bezig geweest met spuitbussen matzwart.
Golf hemeltje zwart gespoten, niet helemaal want wordt toch versneden. Twingo hemeltje en hendel zwart gespoten, gedeelte tussen de C-stijlen zwart gespoten, net als de zonnekleppen!
Best goed gelukt allemaal :D :D

En vanavond een mooie lamp opgehangen die ik van een collega kon lenen :) 40w TL buis :P
Even bezig geweest met hoeken en boutgaten bijwerken.
Morgen lekker weer verder!

KennyH 13-10-2014 21:28

Ziet er netjes uit!

CAR-POOL 14-10-2014 11:14

Leuk Golfje zon twingo dak je er zo in goed uitmeten en aftekenen we hebben het met ook decopeerzaag gedaan

Bernhard 14-10-2014 11:51

haha grappig! Zo kom ik mn ex-variant nog is tegen! Houd michiel hem een beetje netjes? :D Strak golfje btw! :thumbup:

bobbob 14-10-2014 21:55

Hahaha, Michiel houd m zeker netjes! Mooie wagen is het!
Dankje :)

bobbob 14-10-2014 22:09

Vandaag een heel eind opgeschoten :D Vriend was er om te helpen, 2 paar handen is zo veel handiger dan 1, dakje erop dakje eraf enz...

De dwarsbalken eruit geslepen:

En de randen bijgewerkt, het dakje past er nu mooi in. Moet nog 1 plekje bijwerken, dan valt het er perfect in. Het luchtspoilertje de gaten voor ook al geboord.
Komt eropneer dat als ik dat ene plekje nog bij werk, de randen even behandel tegen roest, het dakje er mooi in kan!
Hemel moet nog op maat etc., maar we zijn al een heel stuk verder zo! :D
Hierbij wat foto's, dakje even open geschoven, en met dakje dicht.

Waarschijnlijk vrijdag weer verder, dan wordt het iets als hemeltje op maat maken, dakje plaatsen, auto even grondig schoonmaken en indien passend qua tijd nog even hemeltje monteren.

bobbob 15-10-2014 19:00

Kleine update nog.
Frame even losjes gemonteerd, zo weet ik exact hoe die straks moet. Hoef ik dat niet meer precies te bekijken als er kit zit op het dakje en die in het gat zit.

En daarnaast het hemeltje uitgesneden. Ongeveer op maat. Het laatste beetje moet er nog af als het erin zit.

bobbob 17-10-2014 18:14

Sub gehaald gisteren. De kist is mooier, en de bekleding op de kist ook. En de sub ziet er mooier uit, en is 1000W :P
Eens kijken of we het spulletje werkend kunnen krijgen! Komt volgende week wel ergens.

Daarnaast vandaag het dakje gekit en vastgezet. Interieur weer grotendeels opgebouwd.
Alleen de hoedenplankdragers en hoedenplank moeten nog erin. En de hemel moet nog even precies op maat worden gesneden, het gat is nu net te klein nog.
Auto helemaal schoongemaakt ook, dus dat is ook weer gedaan, en dakje is mooi waterdicht!
Vanmiddag meteen al stukje gereden, rijdt echt heerlijk, en rammelt/kraakt niet meer, en is ook zeker niet minder stijf :) dus helemaal mooi :D

En de binnenkant, alles mooi zwart :)

All times are GMT +1. The time now is 11:34.