Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Re: Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=105166)

Style 18-05-2013 17:34

Gaat om het idee :D

Vandaag kon ik stroom lenen van me buurman :thumbup:
Alle kabelbomen liggen er nu in ,de interieur boom had ik de hele tijd in de auto laten liggen.
Hier heb ik vandaag 11 kroonsteentjes uit gehaald :screwy:

Jammer genoeg was me batterij van me fototoestel halverwege op.
Maar ik heb wat storingen :rolleyes:

Alarm lichten doen het knipper lichten niet.

Achteruitrijlicht brand continu :shake:

De rood/zwarte kabel die van de radiateur schakelaar komt hangt nog los bij de zekeringkast.
Geen idee waar deze nu in of heen gaat. (Opgelost :D )
Gaat direct op de zekering kast!!!

Links boven op de zekeringkast zit nog een relais met een dikke rode plus die naar de aansluiting H op de zekeringkast gaat.
Bruin
En dan nog een dikke rode plus samen met een paars/zwart die samen in een stekker gaat.
Maar waar deze stekker op aangesloten wordt ? en waar het relais voor dient ?

En dan heb ik nog een enkele draad stekker Blauw/Bruin die uit de zekeringkast komt A pin 2

Er waren natuurlijk ook werkende systemen ,remlichten,achterlichten.
Dashboard verlichting kachel paneel :thumbup:

Zo hoort het dus niet :screwy:

Zo is het geworden :D

Aansluiting voor de VDO meters en verlichting

Barn171 18-05-2013 18:26

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Die spreuk op de achterruit heeft niet echt betrekking op de situatie onder je motorkap! :D

Nou, niet alleen daar, maar dat maakt toch niet uit! :thumbup:

Storingen:
Met de knippers, dat ligt waarschijnlijk aan het relais, even een andere insteken. Als dat niet help ligt het in je alarmlichtschakelaar, of de hendels zelf. De alarmlichtschakelaar kun je voorzichtig open maken aan de achterkant en dan de contacten aan de binnenkant schoonmaken met WD-40 of zoiets, dan werkt die weer. Hendels kun je ook een keer met een kwastje en wat WD-40 de contacten van schoonmaken.

Die extra relais met dikke pluskabel weet ik zo niet, daar is een plaatje voor nodig. Normaal gesproken heeft een standaard benzinetje niet zo'n relais, een diesel wel. Dus misschien is je zekeringskast een vervangen en hebben ze het voorgloeirelais gewoon laten zitten?

Achteruitrijlichten, daar zou ik even de schakelaar losgooien. Als ze dan uitgaan weet je dat de schakelaar blijft hangen, als ze aan blijven heb je ergens iets fout aangesloten.

De kabel vanuit de radiateur hoort idd direct op de H-polen (schakeling zit in de thermoschakelaar op de radiateur zelf)

Losse draden hoeven niet altijd aangesloten te worden. Er blijven altijd wat losse draden over die niet benut worden in de uitvoering die je hebt maar weer wel in andere uitvoeringen of soms dienen los zwevende stekkers simpel als doorverbinding.

gooigolf 18-05-2013 20:14

Goed bezig peter
schiet mooi. op .heb hier ook altijd wel.voorbeeld staan
als je wat wete moet
gr gooi

Style 18-05-2013 20:32

Quote:
Originally Posted by Barn171
Nou, niet alleen daar, maar dat maakt toch niet uit! :thumbup:

Storingen:
Met de knippers, dat ligt waarschijnlijk aan het relais, even een andere insteken. Als dat niet help ligt het in je alarmlichtschakelaar, of de hendels zelf. De alarmlichtschakelaar kun je voorzichtig open maken aan de achterkant en dan de contacten aan de binnenkant schoonmaken met WD-40 of zoiets, dan werkt die weer. Hendels kun je ook een keer met een kwastje en wat WD-40 de contacten van schoonmaken.

Het rare is alleen dat hij het 5 maanden gelden wel deed :D
Alarmlicht open maken is idd ook een optie moet wel oppassen dat de hele mik mak er niet uit flikkert :D
Weet jij toevallig wat er op de losse pool komt op de schakelaar.
Er zit 1 stekker op met meerdere draden ,dan een aarde op het lampje en dan is er nog een los contact hier zit nu gemeten een geschakelde plus op

Quote:
Die extra relais met dikke pluskabel weet ik zo niet, daar is een plaatje voor nodig. Normaal gesproken heeft een standaard benzinetje niet zo'n relais, een diesel wel. Dus misschien is je zekeringskast een vervangen en hebben ze het voorgloeirelais gewoon laten zitten?

Quote:
Achteruitrijlichten, daar zou ik even de schakelaar losgooien. Als ze dan uitgaan weet je dat de schakelaar blijft hangen, als ze aan blijven heb je ergens iets fout aangesloten.

http://www.volksforum.com/forum/sho...283#post1436283
Quote:
De kabel vanuit de radiateur hoort idd direct op de H-polen (schakeling zit in de thermoschakelaar op de radiateur zelf)

:thumbup:
Quote:
Losse draden hoeven niet altijd aangesloten te worden. Er blijven altijd wat losse draden over die niet benut worden in de uitvoering die je hebt maar weer wel in andere uitvoeringen of soms dienen los zwevende stekkers simpel als doorverbinding.

Klopt maar deze was aangesloten spuitnevel zit tot op de helft van de stekker dus er zat wat over heen :D maak morgen wel een foto als de batterijen weer opgeladen zijn

Bedankt Rik

Quote:
Originally Posted by gooigolf
Goed bezig peter
schiet mooi. op .heb hier ook altijd wel.voorbeeld staan
als je wat wete moet
gr gooi

Ontsteking probleem al opgelost Gooi ?

Barn171 18-05-2013 21:00

OK, die achterruitrijschakelaar is niet origineel van golf 1, ik je daar dus niet verder mee helpen. Knippers is vaak miserie, er zit gewoon ergens een slecht contact, dat is dus in óf het relais, óf de een van schakelaars. Een tik tegen het relais is soms zelfs al genoeg. Dat soort dingen komen altijd goed als je gewoon gaat rijden. Moet je wel zorgen dat ze bij de keuring werken natuurlijk. :tongue:
Relais herken ik zo niet, maar dat zwevende stekkertje, gewoon even zoeken tussen alle draden, dan vind je z'n andere helft wel. Die zitten meestal ergens verstopt achter een ander. Wat ik zo weet is dat die kleur ook voor de tankvlotter wordt gebruikt, maar die heeft geen relais, dus daar hoe je al niet naar te zoeken.

Style 18-05-2013 21:19

Achteruitrijschakelaar zit op een originele Golf1 GTI bak code G7 ?
2 aansluitingen voor de achteruit verlichting en 2 voor de eco meter die werkt in de 5de versnelling.

Relais is denk ik overbodig ga is kijken als alles het doet wat er gebeurt als ik hem niet gebruik.
Kan hem namelijk heel goed gebruiken om de elektrische pomp op aan te sluiten zit een dikke plus aan die naar een H -pool loopt op de zekering kast :D

De tankvlotter code is idd het zelfde of het moet zijn zwart/violet 41 ipv violet/zwart 27 (tankvlotter code)

gooigolf 19-05-2013 07:20

Hey peter.
nee nog niet. vermoed ecu .
Vermoed bij vorige eigenaar. dat probl ook all
mooi als forum lid je zo naait.
gr gooi

Yellowbug 19-05-2013 09:00

Je had ook nog een losse draad blauw/bruin, of is het bruin/blauw :confused:

Style 19-05-2013 09:27

Quote:
Originally Posted by gooigolf
Hey peter.
nee nog niet. vermoed ecu .
Vermoed bij vorige eigenaar. dat probl ook all
mooi als forum lid je zo naait.
gr gooi

Dat is dan niet netjes Gooi ! had je al contact gehad met hem ?

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Je had ook nog een losse draad blauw/bruin, of is het bruin/blauw :confused:

Klopt ik denk dat deze nooit gebruikt is nr 7 Blauw/Bruin zit op de stekker van de motorboom/lampen voor ,achterop de zekeringkast A2
Deze loopt evt naar de RDV Remdrukverliessignalering die hebben we niet :shake: dus overbodig.

Style 19-05-2013 09:56

Misschien doen de knipper lichten het wel niet door dit

Zwart/Groen 36 loopt tussen Alarmlicht schakelaar knipperlicht schakelaar en dan naar de knipper lichten RA en RV

Zwart/Wit 42 loopt tussen Alarmlicht schakelaar knipperlicht schakelaar en dan naar de knipper lichten LA en LV

Denk dat deze professionelen aftakking ook iets met het cheap ass alarm te maken kan hebben :rolleyes:

Style 19-05-2013 13:16

Op deze auto vrije Zondag maar is wat spullen netjes gemaakt.
Kwam toevallig me gas pedaal tegen helemaal vergeten en hij is zo belangrijk :D
Claxon,en de GolfIV remklauwen beugels weer netjes.
Kunnen de klauwen ook wer in elkaar gezet worden :thumbup:
Vanavond of morgen blank er op en toeteren maar :D

Morgen nog even kijken naar de knipperlichten heb nog 2 relais liggen en een schakelaar.

Style 19-05-2013 16:11

Je zou toch denken dat ze anno 2002 wel een beter systeem hebben bedacht bij VW.
Drukken en draaien om de remcilinders er in je achterklauw te krijgen :screwy:
Mag toch hopen dat het bij de Golf V en verder wat beter geregeld is :D

Shon 19-05-2013 16:29

Quote:
Originally Posted by Style
Je zou toch denken dat ze anno 2002 wel een beter systeem hebben bedacht bij VW.
Drukken en draaien om de remcilinders er in je achterklauw te krijgen :screwy:
Mag toch hopen dat het bij de Golf V en verder wat beter geregeld is :D

De technologie staat niet stil haha :D
Als het maar eco is tegenwoordig, daar gaat alle ontwikkeling heen

Audi1981 19-05-2013 16:39

Perfect systeem joh :thumbup:
En het zit nog steeds zo, er is speciaal gereedschap voor, gaat met niks dan :thumbup:

Style 19-05-2013 16:44

Dat heb ik helaas niet zocht eigenlijk een plaatje met een m10 draad gat er in dan ging het nog makkelijk dan zo :D

Style 19-05-2013 19:07

En nu met blank er op :D

Weers verwachting voor morgen is slecht en ik spuit liever met de schuur deur open ;)

jellehier 19-05-2013 20:38

Dat druk en draai systeem is met een reden

Anders word de slag van je handrem wel heel lang

Style 19-05-2013 20:53

Weet ik het is alleen zo shit werk als alles netjes is gespoten.
En je dus niet zo'n tool heb is ook niet echt dagelijkse kost :shake:
Gelukkig is het niet met een spuitbus gebeurt anders had ik zeker schaden gehad ;)

Audi1981 19-05-2013 21:07

Snap hem wel hoor :thumbup:

Heb zelf ook niet zo'n tool, gebruik altijd een lijmklem en waterpomptamg ;)

jellehier 19-05-2013 21:12

Tooltje kopen

Koste mij €40 voor een hele set

Geld heb ik al ruim terug als ik zie hoe vaak ik em al gebruikt heb

Johan1982MK1 19-05-2013 22:03

Ik heb m ook. Ook nog omkeerbaar voor kleine nodellen zuigers (oude type) geen moment spijt en erg snel en makkelijk :D

Style 20-05-2013 15:33

Knipperlichten doen het ! eerste het relais vervangen nog niks.
Daarna de alarmlichten knop vervangen en bingo knipper de knip :D

Dan de Paars/Zwarte draad met relais het antwoord stond al in me eigen topic :screwy:
En ik kwam er achter toen ik me eigen voor af gemaakte foto's eens ging bekijken :shake:
En toen ging er een lampje branden (Johan) :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik heb zelf ook nog een relais verwijderd met bijbehordend kabelboompje. volgens mij was deze voor de spruitstuk voorverwarming.

Voordeel is wel dat ik dit relais prima kan gebruiken voor me elektrische pomp.
Hij pakt de (30) voeding van een H-Pool achter op de zekering kast.
Dus geen losse plus meer naar de zekeringkast :D
Dan de aansturende (86) draad naar de bobine.
Dan nog (85) massa en 1 naar de (87) eind gebruiker de pomp :D

Dan wordt er ook gelijk gebruik gemaakt van de zekering van het elektrische choke schema alleen deze is maar 8A en ik weet niet welke zekering amperage gebruikt wordt voor een elektrische pomp.

Of ik kan hem via deze relais laten lopen die is af gezekerd met een 16A zekering.

Zoek de verschillen :D

Style 22-05-2013 19:32

De dag eindigde goed twee pakketjes binnen.
Eerste pakketje oliedruk sensor met optie voor de 52mm VDO olie druk meter.
En een rechter buiten spiegel hey rechts ? heb toch Links nodig :rolleyes:
Even het mailcontact na kijken en ja hoor ik vraag gewoon om rechts terwijl ik een linker nodig had :wow: :screwy:
Maar goed die 7,50 maakt niet uit heb wel een duurdere foutjes gemaakt :thumbup:

Dan het tweede pakketje de VDO voltmeter eindelijk alles compleet netjes bedankt via de mail.
Even eten daarna klaar weet je wat even testen wel zo leuk toch.
Accu in de schuur onder de lader kan niet missen naald slaat aan 8V mhhhh.
Oke oude accu wordt voor alles gebruikt naar de auto motorkap open van de cabrio VDO meter er op 8V :mad: me eigen meter er bij 12,5V shit ding is niet goed G.V.D :mad:
Vriendelijk mailtje terug gestuurd dat dit niet erg netjes is was makkelijk te testen voor dat je hem verstuurd dus ben benieuwd.

Audi1981 22-05-2013 20:39

Draadjes gewisseld? ;)

Style 22-05-2013 20:51

Net nog geprobeerd maar dan geeft hij niks aan ;)
Polen op geschuurd dikkere kabel geprobeerd niks alles wat hij meet is 8V :rolleyes:

Audi1981 22-05-2013 20:53

Die oude draaispoelmeters kon je afstellen, maar weet ff zo gauw niet hoe dat bij deze zou moeten...kan ie open aan de achterkant?

Style 22-05-2013 21:01

Zo ziet de achterkant er uit misschien als ik dat kleine moertje tuseen de = en _ los maak ?

Style 22-05-2013 21:08

En zo ziet het er uit als je dit moertje los maakt :D

Audi1981 22-05-2013 21:09

http://www.pelicanparts.com/techart...lock_repair.htm

FF doorlezen, staan wat tips in...;)

Style 22-05-2013 21:20

VDO Clock Repair :rolleyes: Voltmeter :D
Of kijk ik weer niet verder dan me neus lang is ;)

Joris_MK1 22-05-2013 21:46

Wel een interessant verhaal over die klokjes overigens ;)

Je moet toch even gaan pielen om hem open te maken, met een scherpe platte schroevendraaier de zwarte omlijsting van het glas van achteren eraf pellen, dan kan hij open. Daarna kan alles uit elkaar. Als je toch bezig bent een nieuw glaasje maken van plexiglas, randje spuiten en zo goed als nieuw :) Al zou ik daarmee wachten tot de meter het weer doet natuurlijk^^ Succes!

Style 23-05-2013 18:24

Nou vanochtend op de zaak de meter nog een keer getest met een regelbare trafo rustig de spanning verhoogd van 8 naar 18V niks meter gaat van uit rust stand naar 8V en blijft daar stevig staan :mad:

Is me vanmiddag ook eindelijk gelukt om de juiste stekker voor de koelwatersensor te pakken te krijgen.
al weken kijk ik elke keer als ik op de sloop ben alle auto's af.
Maar elke keer is tie al weg maar vandaag hadden we geluk :screwy:
Gelijk die van de bobine ook mee genomen geen idee waarom deze zo is maar het hoort zo dus waarom niet :D

Kunne we Zaterdag ieder geval alle kabels aanpassen en solderen in de motor ruimte.

Relais voor me elektrische pomp is ook klaar ,pin bezetting veranderd.
Relais uiteraard even getest :D
Dikke plus op de zekering kast ,massa zit ook in de buurt.
Dan een verlengde rode naar de plus bobine.
En dan nog een hele lang rode naar de pomp die ik nu achter ergens ga in bouwen.
Had hem eerst op me schutboard maar even los van de herrie zelfs met van die rubberen trilling dempers.
Werd mij verteld bij Biesheuvel dat dit soort pompen altijd achter moeten zitten.
Dit type pomp (Facet) kan heel goed duwen maar de aanzuig kracht is niet zo groot.

O ja ik heb hem af gezekerd met 25A is dit genoeg of te veel ?

Audi1981 23-05-2013 20:58

10A is zat kerel!
Ik ben altijd wel fan geweest van deze pompjes, zuigen 0,8 bar en da's heel veel! Drukken 0.2 bar en da's weer ideaal voor carbs ;)

Jakkie Takkie 23-05-2013 21:34

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Wel een interessant verhaal over die klokjes overigens ;)

Je moet toch even gaan pielen om hem open te maken, met een scherpe platte schroevendraaier de zwarte omlijsting van het glas van achteren eraf pellen, dan kan hij open. Daarna kan alles uit elkaar. Als je toch bezig bent een nieuw glaasje maken van plexiglas, randje spuiten en zo goed als nieuw :) Al zou ik daarmee wachten tot de meter het weer doet natuurlijk^^ Succes!

Hey dus die dingen kunnen open? Ik heb vandaag van een vriendelijke marktplaats meneer een setje meters ontvangen waarvan er bij eentje het lamphoudertje is afgebroken en het lampje los in de behuizing rammelt. En terugsturen daar doen we natuurlijk niet aan, ook al wisten we van tevoren dat we kapotte spullen aan het verkopen waren :mad:

Dit metertje is trouwens wel van kunststof kan dat bij die ook?

Style 24-05-2013 16:38

Quote:
Originally Posted by Audi1981
10A is zat kerel!
Ik ben altijd wel fan geweest van deze pompjes, zuigen 0,8 bar en da's heel veel! Drukken 0.2 bar en da's weer ideaal voor carbs ;)

Dan gaat er een 10A in leek me ook wat veel 25A :D

Ik heb deze pomp is nog geen 3 maanden mee gereden Facet Silvertop

A 12v negative earth fuel pump, capable of delivering 18 gallons per hour at around 4-5.5 psi.

For use on high performance road vehicles with upto approximately 150bhp.

Geen info over de zuig capaciteit :rolleyes:

Quote:
Originally Posted by Jakkie Takkie
Hey dus die dingen kunnen open? Ik heb vandaag van een vriendelijke marktplaats meneer een setje meters ontvangen waarvan er bij eentje het lamphoudertje is afgebroken en het lampje los in de behuizing rammelt. En terugsturen daar doen we natuurlijk niet aan, ook al wisten we van tevoren dat we kapotte spullen aan het verkopen waren :mad:

Dit metertje is trouwens wel van kunststof kan dat bij die ook?

Dat is balen maar dit is wel makkelijker op te lossen lijkt mij :D
Gewoon een plastic pijpje achter op lijmen met seconden lijm.
En daar dan de fitting weer in heb ik zo ook al een keer gedaan.

Vandaag nog even wat spulletjes gehaald bij Autosport Company.
Na de verandering van waterpomp en dynamo paste de bovenste en middelste aansluiting van mijn siliconen slangen niet meer.
Hier heb ik nu 2 andere voor gehaald ;)

gooigolf 25-05-2013 08:04

Netjes peter
haal mijn spulle daar ook vandaan. hale opstuure haha. .
kan die haast lope.
gr gooi

Style 25-05-2013 18:47

Wat gaat er veel tijd in de bekabeling zitten en je ziet er haast niks van terug naar zo'n dagje werken :D
Kachel deed het niet kwam tot de ontdekking dat ik waarschijnlijk met het demonteren de massa had door gesneden :screwy:
En het kachelpaneel verlichting boompje had ik voor het gemakkelijke ook maar tussen de kachel laten lopen waar door de kachel dus niet helemaal lekker aansloot.

Binnen verlichting doet het ook weer.
Kabelboom voor de VDO meters is klaar heb nu gewoon een stekker van een auto radio gepakt :thumbup:

Laadcontrolelampje dynamo aan gesloten netjes aan elkaar gesoldeerd.
Stekker van de koelvloeistof sensor zit er aan.
Oliedruk,Olie temperatuur sensors draden gesoldeerd en aan gesloten

Brandstof relais zit weer aangesloten op de zekeringkast

Koelwater systeem is ook weer klaar bovenste en middelste aansluiting waterpomp zijn weer netjes aan gesloten.

Proef opstelling gemaakt met de koplampen ik had ze altijd met een kruis maar had ook nog nieuwe liggen zonder kruis.
Maar het blijft toch gewoon de kruislampen ;)

Gaspedaal zit er op heb alleen geen idee hoe ik hier nu een universele gaskabel op krijg voor de motorfiets carburateurs.
Moet nog eens goed gaan kijken hoe dit zit en zat want daar kwam ik ook niet meer achter.
Oude situatie met de automaat bak ben ik ook compleet vergeten :D

Dan de 2 polige VDO druk sensor deze past dus niet in me kop of laat ik het anders zeggen past waarschijnlijk wel maar me koelwaterflens laat dit niet toe.
Deze zit vreselijk in de weg nu heb ik nog een aansluiting over op mijn oliekoeler huis.
Hier zit mijn olie temperatuur sensor in maar aan de andere kant zit ook nog een oliedruk sensor die ik niet gebruik kan hij hier toevallig in :D

VDO meters kabelboompje

Gaat niet pasen :shake:

Kan deze sensor er uit en dan de andere sensor er in ????

Zo dus!!

Links de kruis rechts de niet kruis en iets donkere lampen

Hoe sluit je hier nou normaal je gas kabel op aan ?

*Ik heb het al gezien door middel van een rubbertje geen idee waar ik die gelaten heb.
Maar dit gaat toch niet werken met een universele kabel.

gooigolf 25-05-2013 19:26

rubbertje met gaatje ..
daar haakje weer doorheen .moet lukken dacht ik zo . :thumbup:
wil je niet gewoone orgi lampe erin ,,
gr gooi

Style 25-05-2013 19:32

Had het ook gezien onder tussen geen idee waar het rubbertje is maar er zou toch geen originele gas kabel bestaan voor motorfiets carburateurs.
Dus hier moet ik nog iets voor verzinnen ,originele lampen heb ik niet :shake:

vwjohnny 25-05-2013 19:58

Kabel door het gaspedaal lussen en dan met kabel klem vast zetten ?

All times are GMT +1. The time now is 16:08.