Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golf Function! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27142)

breadfan83 09-07-2009 19:08

Update van de mindere soort... hoorde vandaag dat ze hier in de buurt weer eens wat auto's hebben voorzien van pinstripings tot op het blanke metaal. Mijn auto had niks, was het eerste dat ik hoorde.
Toen ik gerustgesteld even later van thuis vertrok kon ik het niet laten toch even langs de auto te lopen, en jawel hoor, de hele motorkap naar de kolere! Acht (ACHT GODDOMME!!!) diepe krassen, en een paar kleinere. Heb pas de auto gepolijst en in de was gezet, dus zulk soort schade zou me dan wel zijn opgevallen.

Bij deze zijn we dus op zoek naar een "nieuwe" kap in alpine wit in de buurt van Limburg. Had erger gekund... een paar andere auto's hebben mooie hakenkruizen op de zijkant gekregen, hier zijn het "alleen maar" losse krassen op een te vervangen stuk plaatwerk. :screwy:

Komende dagen maar weer eens met de stok naast 't bed gaan slapen.

jetta mk1 '82 10-07-2009 03:09

wat een hoeren volk loopt er toch rond ?
denk niet dat het goed gaat komen met die gene als je hem betrapt terwijl die persoon jou auto aan het verminken is !
hoop dat ze deze mongool betrappen zodat de schade te verhalen valt !

gr. Martijn

The Skinnmeister 10-07-2009 07:28

Ombouw is goed gelukt, deed het vroeger ook gewoon op straat voor de deur :thumbup:
Is wel k*t dat ze de kap bekrast hebben, heb nog wel wat kappen staan maar geen witte.......

Freestylejurgen 10-07-2009 13:39

Klote man! Is het niet te fixen met plamuur en opnieuw spuiten?
Ik woon trouwens in Maastricht en heb misschein nog wat spullen liggen die je kunt gebruiken. PB me maar ff. Succes er verder mee.

gti-er 10-07-2009 17:07

dat noemen ze zielepieten die aandacht tekort komen!! :mad:
gewoon dezelfde strepen op zijn/haar hoofdje ''tekenen''!! :mad:

De Pul 10-07-2009 17:40

te ziek voor woorden dit soort acties.....

breadfan83 10-07-2009 23:29

Quote:
Originally Posted by Freestylejurgen
Klote man! Is het niet te fixen met plamuur en opnieuw spuiten?
Ik woon trouwens in Maastricht en heb misschein nog wat spullen liggen die je kunt gebruiken. PB me maar ff. Succes er verder mee.

D'r zaten ook al wat deukjes in die me stoorden, en plamuren is niet zo mijn ding. Witte kappen zijn er zat te vinden, ook in de originele kleur. ;)

Zal je van 't weekend even pb-en voor die onderdelen, als er nog een nette kap tussen zit kom ik komende week even langs. :)

vwleusden 11-07-2009 14:25

maar ehhhhh, doet ie het al?

breadfan83 11-07-2009 20:11

Quote:
Originally Posted by vwleusden
maar ehhhhh, doet ie het al?

Nope, hehe.

Heb de laatste tijd te veel gewerkt om nog aan sleutelen toe te komen.

De gti is in ieder geval weg, en ik heb bij Bolku een spaghetti in RVS en powersprint groep A-lijn besteld voor onder de auto (excl. einddemper, die had ik al liggen nl.). Zodra die binnen zijn kan ik weer verder.
Hopelijk kan ik komende week ook de kabelboom van de gti en achteras met schijven ophalen, zodat ik daar weer mee verder kan. :D

Hoop ook dat het weer dan even meezit. Tropisch warm is klote, maar altijd beter dan die stort-regen van de laatste paar dagen. :tongue:

breadfan83 20-07-2009 19:52

Nieuwe aanwinst:

Hopelijk eind deze maand ophalen, en anders begin komende maand. Het is de versie met het haasje, dus indien nodig is ie ooit nog wel te resetten. inclusief alle sensoren, kabels, zekeringenkast, etc... enkel een paar lampjes vervangen achterin de kast. ;)

Hoe dan ook, het ziet er naar uit dat 't probleem met de kabelboom ook gelijk is opgelost. Het probleem met de bankrekening moeten we maar even aan gaan sleutelen, na de rvs-uitlaatlijn en deze teller. :tongue:

Vains 20-07-2009 22:20

Goed bezig Chris :thumbup:
Digifiz is altijd stoer!

kb2 21-07-2009 15:26

Dat is zeker goed bezig en met 500 kilometer op de klok kun je zeker even vooruit.

breadfan83 21-07-2009 19:11

Quote:
Originally Posted by kb2
Dat is zeker goed bezig en met 500 kilometer op de klok kun je zeker even vooruit.

Precies. En het is de versie met het Haasje, dus als het zo ver is kan ie gereset worden. :D

breadfan83 26-07-2009 00:13

Vandaag (zaterdag) van Bolku de uitlaatlijn binnen gekregen.

Jeroen waarschuwde me al voor een probleem in de passing tussen de voorste pijp en de middendemper, maar op de site van Powersprint kon ik alle passende onderdelen vinden. Bij het passen thuis kwam inderdaad het door Jeroen voorspelde probleem, de pijpen passen niet.
Onderdeelnummers even nagecheckt op de site van Powersprint, en nu blijkt dat de voordemper vervangende pijp die van een 54mm variant (PL?) is, en niet die van de 60mm versie. Hopelijk dat Jeroen alsnog de juiste buis kan leveren, die ook op de site van de producent vermeld staat, want ik heb niet zo'n zin om in nieuwe onderdelen te moeten lassen, zeker niet als de juiste onderdelen ook bestaan. ;)

Daarnaast even het spaghetti spruitstuk gepast op de reserve KR kop die hier ligt, maar die lijkt niet aan te sluiten waar het moet. De uitlaatopeningen van de kop lijken bij cilinder 1 en 4 verder uit elkaar te liggen dan de pijpen van het spruitstuk. Ook een dubbelcheck met het originele KR-spruitstuk gaf hetzelfde resultaat.
De flenzen van cilinder 2 en 3 lijken dan weer gedraaid te zijn ten opzichte van de aansluitingen op de kop, en passen dus ook niet.

Kortom, morgen een vrije dag, en ik kan nog niet verder. :( Ik vertrouw erop dat Jeroen dit kan oplossen, dus dan gaan we maar wat later aan de slag. De auto staat al lang zat stil, dan kunnen die paar dagen / weken er ook nog wel bij. :tongue:

breadfan83 28-07-2009 18:29

Vrij dagje, en maar aan 't sleutelen gegaan. Bolku zei me dat het altijd een gevecht is die spruitstukken op de kop gemonteerd te krijgen, dus we zijn maar gaan vechten.

Het spruitstuk past dus, en zit er onderhand op. Daarna wilde ik de bocht voor de einddemper, en de middendemper al monteren, de voorpijp moest nog een oplossing voor gezocht worden. De einddemper is echter geen 60mm blijkt nu, en past dus niet op de rest van de lijn. :chair:

Nja, in ieder geval zit de spaghetti d'r onder. Ik heb het er ook maar op gewaagd de verroeste studs uit de kop te draaien, en te vervangen door nieuwe. Niks afgebroken, en de vandaag bij de dealer opgehaalde studs met nieuwe moertjes zijn er gelijk ingedaan.

Nu moet er enkel nog een oplossing worden gezocht voor de voorpijp. Ik heb hier nu een rvs voorpijp van Supersport liggen, mèt flens ter montage aan de spaghetti. De diameter is echter 6mm kleiner dan die van de middendemper. Er zou dus wat gelast moeten worden... :(
Andere oplossing is, het bestellen van de 60mm voorpijp. Hiervan is blijkbaar niks leverbaar mèt flens. Dan zou ik dus de flens van de 54mm pijp moeten flexen, en die op de 60mm zonder flens laten lassen. Zo blijft alles demontabel en hou ik over de gehele lengte de 60mm diameter.

Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik dat graag. Dus, rvs 60mm pijp met flens die past op het spruitstuk.

Erik 29-07-2009 10:09

http://www.sandtler.de/ :rolleyes:
Dan was je allang klaar geweest.

breadfan83 29-07-2009 10:48

Quote:
Originally Posted by Erik
http://www.sandtler.de/ :rolleyes:
Dan was je allang klaar geweest.

Dan loop ik nog tegen het probleem aan dat Powersprint geen spaghetti's maakt waar ik de 60mm voorpijp op kan vastschroeven. Het voordeel van 't spruistuk dat ik nu heb is, dat de motor niet er uit hoeft om het te (de)monteren, dat moet met de spruitstukken van Powersprint wel. Jeroen kan me alles van Powersprint wel leveren, dat is het probleem niet, maar Powersprint maakt het onderdeel dat ik nodig heb gewoon niet.

Daarnaast ben ik zo'n sukkel geweest er niet aan te denken dat ik de einddemper gekocht heb voor de standaard uitlaatlijn van de oude GTI, en deze dus niet past op een 60mm uitlaatlijn. :chair:

Nja, ik ga dalijk maar alvast de achteras ombouwen, eens kijken wat er vandaag weer afbreekt. :D

golf mkII 16v 29-07-2009 13:30

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Nieuwe aanwinst:

Hopelijk eind deze maand ophalen, en anders begin komende maand. Het is de versie met het haasje, dus indien nodig is ie ooit nog wel te resetten. inclusief alle sensoren, kabels, zekeringenkast, etc... enkel een paar lampjes vervangen achterin de kast. ;)

Hoe dan ook, het ziet er naar uit dat 't probleem met de kabelboom ook gelijk is opgelost. Het probleem met de bankrekening moeten we maar even aan gaan sleutelen, na de rvs-uitlaatlijn en deze teller. :tongue:

GOED bezig :thumbup: :thumbup:
Heb je er ook het dachboard bij,of de beugels
Die zij nl anders

breadfan83 29-07-2009 13:55

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
GOED bezig :thumbup: :thumbup:
Heb je er ook het dachboard bij,of de beugels
Die zij nl anders

Thanks. :)

De beugels zitten er geloof ik niet bij, maar dat is zo het probleem niet.
De kabels en sensoren zijn 't belangrijkst op 't moment, en die beugels kan ik evt zelf nog fabriceren (laten).

breadfan83 29-07-2009 19:03

Zojuist de achteras gemonteerd, en de remmerij aangesloten achteraan. Beetje een klote-klusje in je eentje, op straat, zonder brug, maar het is gelukt.

En we zijn weer een heel klein stapje dichterbij de finish.

golf mkII 16v 29-07-2009 21:02

Heb ik gister ook gedaan ,maar dan met ABS erop gezet en de 38mm klauwen
De 1e de beste leiding die ik los probeerde te draaien brak af
Moest alles vervangen tot aan de remkrachtregelaar

Zag dat je nog een hoedeplank moest hebben

breadfan83 29-07-2009 21:20

Quote:
Heb ik gister ook gedaan ,maar dan met ABS erop gezet en de 38mm klauwen
De 1e de beste leiding die ik los probeerde te draaien brak af
Moest alles vervangen tot aan de remkrachtregelaar

Zag dat je nog een hoedeplank moest hebben

Ik was d'r ook bang voor, vooral omdat ik bij de GTI alles heb moeten afknippen wat de remmerij aanging.

Gelukkig ging bij de witte alles redelijk goed los, en man man man wat ben ik blij met m'n twee Bahco verstelbare sleutels!!! Die boutjes van de remleidingen hebben geen standaard maat meer, na al die oxidatie. :D

Heb inderdaad nog een hoedenplank nodig, de mijne is een beetje doorgezakt. Als je dus nog een mooie net zwarte ongespekerde niet doorgezakte hoedenplank hebt liggen... graag. :)

golf mkII 16v 29-07-2009 21:25

Die ik heb is ongespeakert maar op de hoeken iets doorgezakt
Wel met de rubbers voor aan de klep :thumbup:

breadfan83 29-07-2009 21:28

Quote:
Die ik heb is ongespeakert maar op de hoeken iets doorgezakt
Wel met de rubbers voor aan de klep :thumbup:

Een doorgezakte heb ik ook al, ben echt op zoek naar eentje in goede staat.
Die rubberen dingessen heb ik ook al met de massa's hier liggen geloof ik. :D

Turbo-Variant 29-07-2009 22:59

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik was d'r ook bang voor, vooral omdat ik bij de GTI alles heb moeten afknippen wat de remmerij aanging.

Gelukkig ging bij de witte alles redelijk goed los, en man man man wat ben ik blij met m'n twee Bahco verstelbare sleutels!!! Die boutjes van de remleidingen hebben geen standaard maat meer, na al die oxidatie. :D

Zonder leidingsleutel inderdaad niet te doen vind ik. Wel een aanrader om aan te schaffen. En dan bij voorkeur vóór een dergelijke ombouw.

RubenD 29-07-2009 23:31

Remleidingsleutel? Vertel, moet over een tijdje ook aan de bak namelijk...

breadfan83 29-07-2009 23:53

Quote:
Originally Posted by RubenD
Remleidingsleutel? Vertel, moet over een tijdje ook aan de bak namelijk...

Ik heb gewoon een goede engelse sleutel gebruikt, met de nadruk op GOEDE. Die goedkope rommel die nooit op een maat vast wil blijven zitten heb je niks aan. De sleutels van Bahco zijn prima, kosten wel wat, maar ze werken tenminste.

Maar als er iets van een speciaal gereedschap voor is hoor ik dat ook graag. De nippels van de remleidingen kunnen draaien ten opzichte van de leiding, maar de draadeindes van de remslangen zitten vast, en je draait dus heel de slang op als je aan het uiteinde draait. :screwy:

Turbo-Variant 30-07-2009 06:56

Sinds ik zo'n ding heb, heb ik nooit meer een wartel kapotgedraaid. Werkt echt fijn. Geloof dat VW overwegend maat 11 gebruikt.

Jerome 30-07-2009 10:07

Je kunt ook een (oude) ringsleutel open zagen, dan krijg je hetzelfde effect als bij die tool hierboven (heb het zelf nog niet nodig gehad, maar deze tip kreeg ik ooit. Open zagen zal toch wel met dremeltje moeten o.i.d)

Groeten Jerome

Turbo-Variant 30-07-2009 10:28

Nadeel is dat je dan een 12kant leidingsleutel hebt, en die heeft net wat minder grip dan een echte. (lees: draait de wartel alsnog naar de klote)

Beter investeren in een echte sleutel.

Marcski 30-07-2009 10:54

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Nadeel is dat je dan een 12kant leidingsleutel hebt, en die heeft net wat minder grip dan een echte. (lees: draait de wartel alsnog naar de klote)

Beter investeren in een echte sleutel.

helemaal mee eens. Met een 12kant zet je kracht op de hoeken, met een 6kant op de vlakken.

Die specifieke sleutels kosten maar een paar euro, dat is een stuk minder dan de eerste nieuwe leiding die je moet kopen omdat je er weer eens eentje kapot draait.
ik snap niet dat mensen dan nog met steeksleutels of bahco's aan het prutsen zijn....

golf mkII 16v 30-07-2009 11:06

Vaak is het niet de nippel die dol draaid maar de leiding die gewoon afbreekt
Zijn bijde van ijzer en roesten vaak aan elkaar vast

breadfan83 30-07-2009 14:58

Quote:
Originally Posted by Marcski
helemaal mee eens. Met een 12kant zet je kracht op de hoeken, met een 6kant op de vlakken.

Die specifieke sleutels kosten maar een paar euro, dat is een stuk minder dan de eerste nieuwe leiding die je moet kopen omdat je er weer eens eentje kapot draait.
ik snap niet dat mensen dan nog met steeksleutels of bahco's aan het prutsen zijn....

De enige reden dat ik moest "prutsen" was omdat ik het moest doen op straat, zonder brug, en er niet echt veel plaats over is. ;) En dat is met die speciale sleutel ook niet verholpen helaas, daar moet zo'n speciaal gereedschap genaamd 2- of 4-koloms hefbrug aan te pas komen. :D

En inderdaad, op de mk2 zijn de afmetingen voor de koppelingen van de remleiding 11mm.

martiepartie 30-07-2009 15:18

het prutsen slaat hier op het gebruiken van verkeerde tools, niet op hoe/wat/waar/wanneer je sleutelt. Om remnippels los te draaien heb je echt geen brug nodig, de keuze voor een bahco maak je toch echt zelf :D

Bahco's vind ik klotengereedschap, zelfs de 2 ' echte ' Bahco sleutels die ik heb liggen.

breadfan83 30-07-2009 16:04

Quote:
Originally Posted by martiepartie
het prutsen slaat hier op het gebruiken van verkeerde tools, niet op hoe/wat/waar/wanneer je sleutelt. Om remnippels los te draaien heb je echt geen brug nodig, de keuze voor een bahco maak je toch echt zelf :D

Bahco's vind ik klotengereedschap, zelfs de 2 ' echte ' Bahco sleutels die ik heb liggen.

Ach, f*ck it, ook prutsend komt de auto af. :D

martiepartie 30-07-2009 16:19

ik pruts ook ohne ende! :D

RubenD 30-07-2009 19:12

Prutsers ;)

Morgen dus maar even zo'n sleuteltje kopen!

breadfan83 05-08-2009 22:10

En weer even wat foto's.

De achteras van de 16v zit er al enige dagen onder, maar had de (misschien niet zo spannende) foto's er nog niet op gezet.

VoilÃ*:

Got rake?

De "nieuwe" as.
Is nog best zwaar zo'n ding d'r onder te hangen in je eentje. Hoeft voor mij voorlopig niet meer. :D

D'r mist iets...

Het nieuwe spruitstuk zit er al onder, zie plaatje. De rest komt er hopelijk deze maand onder als de bankrekening het toelaat. Geld voor de digifiz is zojuist overgemaakt, dus het is effe op. :tongue:

Heb de handremkabels voor nu maar even naar binnen gelegd zoals ze zijn, maar als ik 't goed heb moeten daar nog van die metalen (koperkleurige) buisjes op... niet?

Heel langzaam gaan we stapje voor stapje dichter naar het einde toe. :)

Gertjan 06-08-2009 01:58

Achterassen zijn inderdaad prima materiaal om je rug op te verneuken :)

golf mkII 16v 06-08-2009 07:45

Als je al een parkeerrem had moeten die buisjes er nog zitten[of ze zijn aan de oude kabels blijven zitten

All times are GMT +1. The time now is 16:38.