![]() |
Gesmolten zuigers kunnen leiden tot een motorrevisie met versterkte onderdelen... Het hoeft allemaal niet zo erg te zijn :D
Top uitleg hierboven! Voor jou zijn die waarden onderin van belang. Zoals aangegeven. Bij vol gas is het het belangrijkst! |
Quote:
Dank! Geen probleem wat betreft de uitleg, komt mijn jaarlijkse 2000 euro aan collegegeld toch nog van pas ;) Quote:
Daar heb je zeker een punt :D Alleen zonde als je gesmede zuigers vervolgens ook pap worden :rolleyes: |
Quote:
Hoor ik je nu net zeggen dat jij dan voor een zacht prijsje alles wil reviseren? :D En incl. Zuigers dan nog wel :D Quote:
Daar heb je zelf voor gekozen! ;) Maar dat zal je nu wel dubbel en dik gaan terug verdienen zeker :D |
Quote:
Das waar :rolleyes: 10 Juli wordt de auto afgesteld toch? |
Haha reviseren en zacht prijsje in de zelfde zin, ‘t is vrijdag zeker?😄
|
Quote:
Ja klopt, kijk er naar uit en hopelijk geen issues waardoor hij niet goed kan afgesteld worden. Ondertussen niet veel meer gedaan, maar er komen zeker nog zaken die in orde moeten gebracht worden. Waar ik jullie kennis voor nodig kan hebben :) Quote:
Ben anders bloedserieus, en het was donderdag :D |
Quote:
Komt goed, ik zal het topic in de gaten houden :thumbup: |
Wachten om opgehaald te worden, vandaag grote dag. Naar Duxe om afgesteld te worden.
![]() Rustig de opligger oprijden. ![]() Hier staan we al op de bokken, en deze zijn vele veiliger en steviger, deze ga ik mij wel aanschaffen, en verschillende hoogtes. Ze hebben de lambdasonde aansluiting voorzien. Maar wel van voor in de middelste pot, omdat het teveel werk was dan voorzien om het spruitstuk eraf te halen, omdat de inlaat enz er dan af moest. ![]() En nu wachten en duimen maar dat alles goed komt. ![]() ![]() Het is uiteindelijk niet van een leien dakje gegaan hij bleef stotteren en kwam niet boven de 4000 toeren uit. Alles nagekeken distrubitie ontsteking alles stond goed en toch wou hij niet en bleef stotteren. Hij was er zeker van dat het puur een ontstekingsprobleem was. Dus begonnen met andere bougies te proberen, was dan al iets beter maar nog niet wat het moest zijn. Dan de bougiekabels ook maar eens veranderen. Knal en hij was vertrokken :dance: Oorzaak gevonden. Afstellen zelf heeft niet veel in beslag genomen. Resultaat ![]() Moest beter kunnen vond hij. https://www.youtube.com/watch?v=PQFOY23lQDU Kan iemand het filmpje zichtbaar maken? 208pk en volgens hem een heel goed koppel, dus mij hoor je niet klagen. |
Ferm :thumbup:
|
Gefeliciteerd! Super! :cool: :cool: :cool:
|
Netjes :thumbup:
|
Hoppa!
|
Gaaf man!! Mooie vorderingen weer!!
|
Dat zijn lekkere waardes!
|
Bedankt, het rijdt zeer leuk :)
Alleen had ik gisteren wel iets voor. Toen ik stopte aan het tankstation ineens rook uit de motorkap en binnenin, dacht van neeje è dees kan ni. Brandblusser bij de hand, maar bleek niet nodig. Rook trok snel weg. Naderhand thuis nagekeken aan de uitlaatcollector hing overal vet of olie. Bleek het uit de flens van de aandrijfas te komen. Alle bouten stonden los!!! Dacht direct aan die kerel dat mijn auto gedaan heeft :mad: Maar blijkbaar komt dit ook wel meer voor, maar toch. Alles vastgezet nu, en eerste werk na het verlof, gaan we beide assen er onderuit halen. Deftig in elkaar steken en overal nieuwe bouten in. Zoals ik kan zien zijn deze toch wel wat kort, want ik zie aan de andere kant van de flens nog zeker 2 a 3 mm draad zitten. Dit komt stilletjes aan wel in orde allemaal. |
Moooie waardes voor een g60 hoor!! Super👌🏼👌🏼
|
Geniet :drive:
|
Zat m dus gewoon de bougiekabels :rolleyes: ..
Mooie resultaten inderdaad! Nu lekker gaan genieten van die auto :thumbup: |
Quote:
Inderdaad, en nu zitter er hayabusa bougiekabels op, want ze hadden niets anders, maar het werkt :D Mijn bougiekabels waren nochtans nieuw, besteld bij g-laderschop, voor die motor, niet zo tevreden dus. Quote:
Dus voor alle zekerheid, ik mag die kabel van de temperatuurmeter aan de +12V aansluiten dan? |
Quote:
Als t werkt dan werkt t :D Quote:
Zo zou het theoretisch moeten werken ja ;) |
Mooie waardes inderdaad! En wat blijft dat geluid toch mooi hè
|
Quote:
In mijn auto is theorie ver zoek :D Aangezien die kabel mee op de bekabeling van de starter staat, heb ik pas 12V als ik hem start. Maar van 't weekend eerste werk dus. Quote:
Inderdaad zeer luid. Ik bekijk nog wat ik daar mee ga doen met den tijd. Vindt het niet erg voorlopig en omdat het geen dagelijkse auto is, maar wil geen last met de blauw mannekes. |
@René en Roy16VG60
Hier is de foto van de sticker op de rempot, kunnen jullie hier wat mee? ![]() |
Nee, dat is je booster. De remcilinder zelf gaat het om.
Vervang die maar eens voor een grotere van een T4 ofzo, koop gewone schijven en ferodo DS2500 blokken en stalen remslangen. Dan klaag je niet meer ;) |
Juist, sorry :redface:
Denk wel dat het de originele is. ![]() Ok zullen nog eens wat inkopen doen dan. Is het nodig voor andere remschijven? |
Ja, dat is de originele. Nieuwe riemschijven is tientjeswerk. Als je alles vernieuwd inclusief de blokken zou ik de schijven ook doen.
|
Quote:
Dat gaan we doen dan... Adresje waar ik die T4 remcilinder kan bestellen? En dan bestel ik de gewone g60 schijven maar dan nieuwe. |
Voorbije week toch nog eens met de golf kunnen rijden was een maandje geleden, en we wagen ons verder en verder van huis :)
![]() ![]() Nu waar ik schrik voor had was de warmte zeker met de hitte van voorbije week, maar blijft redelijk op temperatuur, op vdo meter kom hij niet boven de 110° uit, en volgens die van Duxe tuning liegen die wel een aantal graden. Maar enkel als ik file moet rijden dan gaat hij naar de 120° op de vdo meter, dus dat is wat minder, wou net langs de kant gaan staan, maar dan konden we terug rijden en zakte de temperatuur vrij snel. Zou ik dit kunnen oplossen met een grotere of zwaardere fan? Of misschien een schakelaar er tussen zetten dat ik hem manueel vroeger kan aanzetten? Vandaag eens met de golf een keer terug geschakeld van 4 naar 3 redelijk in toeren, dan is het wel een bommetje :D Maar dorst heeft die wel :eek: Tevreden dat ik eindelijk er kan van genieten, maar er is nog wel wat werk aan de winkel... |
Mooi om te zien dat je toch zover gekomen bent ! :cool:
Echt gaaf ding! |
110-120 graden water of olie-temperatuur?
|
Quote:
Rembooster ook vervangen voor een grotere van een cabrio dan. |
Quote:
Dank je wel, en dat allemaal dankzij dit forum :thanks: :thanks: Quote:
Dat zal water temperatuur zijn. Quote:
Nieuw of 2de hands dan? En kan er iemand mij vertellen welke remcilinder van een T4 dat ik moet nemen, er zijn verschillende of maakt het niet uit? |
Quote:
Remboosters zijn niet nieuw te verkrijgen. 2e hands wel goed te verkrijgen op MP. En dan een remcillinder van een golf 2 GTI 22mm of 25mm. |
Hoofdremcilinder even goed naar de plaatjes kijken of de aansluitingen op dezelfde plek zitten.
anders moet je nieuwe remleidingen maken. Ook rekening mee houden dat een golf 1 een remlichtschakelaar op de hoofdremcilinder heeft zitten. deze zal er ook op moeten of net als ik heb gedaan naar binnen brengen en op het rempedaal maken. (zoals dat bij latere cabrio's vaak ook zit) |
Wij gaan altijd voor Brembo schijven. Ga sowieso voor geventileerde.
Van een MK2 kan ik wel de 22mm vinden maar de 25mm niet? Daarnaast zie ik bij alle aangeboden merken dat de aansluitingen niet zoals bovenstaande foto zijn. Ze staan in een V naar boven toe en steek van het remvloeistof potje is ook anders. In 20.64mm heb je wel de aansluitingen zoals foto. Die heb ik volgens mij op mijn 1.1 ook zo. Remboosters zijn wel nog nieuw te krijgen. Onderstaande link is bv voor een MK2. https://www.autodoc.nl/ate/191794 Een T4 25mm hoofdremcilinder: https://www.autodoc.nl/metelli/7741554 Of het allemaal op elkaar past weet ik niet:D |
Ok, ga dit allemaal eens bekijken hetgeen jullie aangeven.
Nu weet ik ongeveer waar ik rekening mee moet houden. Geperforeerde gaan het waarschijnlijk niet worden, aangezien het een probleem op de keuring zou kunnen worden. Maar duidelijk dat jullie verschillende kennis/ervaringen hebben, wat het er niet makkelijker op maakt voor de keuze :D Ik vraag het toch hier alvorens ik iets aanschaf. Dit zal waarschijnlijk voor in de winter zijn dat ik dat allemaal ga veranderen. Maar wil alles al wel aanschaffen, moet ik er achteraf niet meer op wachten. |
Quote:
Ik heb nog een nette booster met 25mm HRC, custom aluminium remvloeistof reservoir en montage beugel voor de booster icm hydraulische koppeling. Dit is echter wel allemaal voor een MK2. |
Bedankt voor het aanbod, maar ga eerst zelf bekijken/verdiepen wat ik allemaal nodig heb, en liefst zo weinig mogelijke aanpassingen, zou leuk zijn, ivm met de weinige tijd altijd.
|
|
Op een golf mk1 g40 150pk 200nm met Audi s2 remmenklauwen en bolku adapters
G60 remschijven niet geboord 15inch Ronal turbo werkt perfect |
All times are GMT +1. The time now is 22:15. |