Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Tirex Golf II GTI 16V KR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121179)

g-loudertje 01-08-2015 10:42

Prachtig...!

skywalker38 01-08-2015 13:45

Ik heb de auto nu in het echt gezien en moet zeggen de wielen staan mooi,maar sorry dat ik het zeg maar die bandjes zijn echt geen porem en niet alleen bij deze maar bij vele andere auto's die deze stijl hadden
En ik vraag mij serieus af of jij geen grotere luchtfilter moet hebben,ik ben benieuwd waar zij dit formaat op hebben gebaseerd/uitgerekend mbt je vermogen wat je rijdt
Verder stond hij mooi in de lak aan de buitenkant,ik hoop nog wel dat je ons de technische foto's niet onthoud van je wielophanging en je adapters

EnVeeZee 01-08-2015 16:15

Gefeliciteerd met je prijs, prachtige machine :thumbup:

Tirex 02-08-2015 16:47

2 prijzen in de wacht gesleept gisteren.

'Best of Wheels' uitgereikt door Wheels-Whores UK ! & 'Top20car' door MIVW !

Tirex 02-08-2015 22:29

KennyH 03-08-2015 06:38

Waarom in hemelsnaam die momentsleutel erop?

Voor de show of praktisch?

Als het voor de show is vind ik het net zo kansloos als mensen die een velg eraf halen en hem op een steun zetten.

martiepartie 03-08-2015 07:29

Prachtige wagen! Kan me niet storen aan de momentsleutel, ook al zou het show zijn. :thumbup: Kenny is volgens mij een beetje jaloers :confused: :D

kroeps 03-08-2015 08:08

Gefeliciteerd met de prijzen!! Heerlijke wagen

skywalker38 03-08-2015 08:13

Quote:
Originally Posted by KennyH

Als het voor de show is vind ik het net zo kansloos als mensen die een velg eraf halen en hem op een steun zetten.

Als je een auto aan 1 kant op steunen zet om te laten zien wat er verbeterd is qua wielophanging kan ik dat nog wel begrijpen :thumbup:

g-loudertje 03-08-2015 09:49

Heet toch niet voor niks show? Kan het wel waarderen. Het compleet polijsten of verchromen vd ophanging begrijp ik dan wel weer niet. In mijn ogen blijft een auto om mee te rijden.

Roy16VG60 03-08-2015 10:25

Ik heb er vaak gezien die helemaal voor de show gebouwd waren. Alles glimt, tot het onderstel aan toe, motor ook, heeft dan zelfs nog nooit gelopen. Soms kun je ze erop betrappen dat belangrijke dingen helemaal niet zijn aangesloten.

Die auto's worden van meeting naar meeting gereden op een oplegger. Regelmatig een paar tegengekomen destijds op VW Mania (ca 1999-2001)

@Tirex

Erg mooie auto! Mooi kleurtje ook! :giggle:

Tirex 03-08-2015 15:33

Quote:

voor aan te tonen dat het centerlocks zijn, tegenwoordig zijn er nep wielmoeren.. dus beetje show gehalte ook..

maar dat het u zo stoort, vind ik het kansloos dat te reageert :-))

richard-polo 03-08-2015 15:38

Hele gave golf :thumbup:

KennyH 03-08-2015 15:54

Prima tirex! Kritische vragen kan je niet hebben.

Veer in je reet heb je het liefst.

Was ook maar een vraag he, en het is nog altijd MIJN mening. Daarvoor is het een forum.

Heb je zoon dikke motor, zoon dikke velgen en dan zoon fietsbandjes voor de show. Ik begrijp dat niet.

Scherp bochtje op de snelweg met 100 en je hebt een klapband.

En dit is ook wederom MIJN mening. Heeft niets met jaloezie of afgunst te maken. Want vind je wagen nog altijd een van de dikste mk2's.

Doe er mee wat je wilt.

EnVeeZee 03-08-2015 19:03

Quote:
Heb je zoon dikke motor, zoon dikke velgen en dan zoon fietsbandjes voor de show.
Quote:

Er zijn minder scherpe bochten op snelwegen dan zoons in die zin ;)

Wat voor bandenmaat ligt er eigenlijk om?

Clean_golf_3 03-08-2015 19:20

185/35/17 denk ik ,ieder doet wat hij wilt ,auto is prachtig en moest mario ermee op de track gaan ofzo zal hij vast andere wielen met een dikkere band liggen hebben maar voor in de zomer te cruizen en genieten zijn deze banden goed genoeg hoor

FlorisH 03-08-2015 19:33

Quote:

Was ook maar een vraag he, en het is nog altijd MIJN mening. Daarvoor is het een forum.

Heb je zoon dikke motor, zoon dikke velgen en dan zoon fietsbandjes voor de show. Ik begrijp dat niet.

En dit is ook wederom MIJN mening. Heeft niets met jaloezie of afgunst te maken. Want vind je wagen nog altijd een van de dikste mk2's.

Doe er mee wat je wilt.

Band ligt er zomaar niet af hoor, kan je gewoon mee hoeken.

Vaak ben je te bang :cool:

vdWal. 03-08-2015 20:21

voor mij de favouriet van de show wat betreft de MK2
echt een gruwelijk dik apparaat. de meningen kwa band kan ik een beetje begrijpen

op zo'n power machien zou er van mij ook iets meer rubber op mogen zitten
maar ik praat zeker niet over slicks oid! en een wat dikker filter onder de kap er is ruimte voldoende.
maar begrijp me niet verkeerd ik rij zelf ook op de fietsbandjes met iets meer vermogen in de mk2 ;) super auto

skywalker38 03-08-2015 20:38

Potverdorie vdwWal jij bent toch wel een erg goede bemiddelaar😉😁

vdWal. 03-08-2015 21:04

ik zou zelf mijn fietsbandje graag in gaan ruilen voor iets van 17 naar een 16'' met wat meer rubber
maar vindt dit nog steeds een machtig mooie wagen waar ik best een tijdje naar heb staan kijken :thumbup:

skywalker38 03-08-2015 21:17

Dat het een mooie auto ben ik het mee eens,ik vindt het alleen raar als ik wat technische vragen stel met bijbehorende foto's ik hier van zijn kant totaal geen reactie op krijg,en het gevoel krijg dat ie daaromheen draait
Vind ik erg jammer,het lijkt mij dat met een topic over een project dat je ook technische foto's wilt laten zien,of zie ik dat verkeerd?
Ik probeer ook zoveel mogelijk foto's te plaatsen van alle onderdelen en straks tijdens het opbouwen idem dito

Tirex 03-08-2015 21:30

Quote:

Doe er mee wat je wilt.

ieder mag zen mening hebben, ik reageer er gewoon terug op uw vraag, toch niks mis mee denk ik...!
ik heb toch niet gezegd over jaloezie ofzo.. als je zo reageert, moet ik het dadelijk nog gaan denken.. :confused:
Kenny, ik neem bochten meer dan het dubbel van snelheid, ne band klapt niet zomaar ze.. zelfs spinnen van de wielen in 3de vitess dat de rubber eraf vliegt.. dat zijn fabeltjes vriend.. gewoon 3 bar druk erin en gaat niets fout.

Bluepower 03-08-2015 21:31

Quote:
Originally Posted by vdWal.

Zie ik nu op deze foto de rode Vento R32 ITB van Garreth(engelsman)??

Tirex 03-08-2015 21:37

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Dat het een mooie auto ben ik het mee eens,ik vindt het alleen raar als ik wat technische vragen stel met bijbehorende foto's ik hier van zijn kant totaal geen reactie op krijg,en het gevoel krijg dat ie daaromheen draait
Vind ik erg jammer,het lijkt mij dat met een topic over een project dat je ook technische foto's wilt laten zien,of zie ik dat verkeerd?
Ik probeer ook zoveel mogelijk foto's te plaatsen van alle onderdelen en straks tijdens het opbouwen idem dito

heb geen foto's van het bouwen van de wielen..
dan kan ik er geen posten he skywalker..

wat de adaptors betreft, heb ik laten maken om de hoek bij de CNCman.
die zijn uit het sterkste metaal gemaakt, hebben fijne spoeldraad.
het Zender hart, is op 1/10mm uitgevreesd dat het juist over de adaptor past, s geen conische moer.. en zijn 650nm aangetrokken.

dreamdub 03-08-2015 21:50

Wat een dikke mk2! mooi ding

jwst 03-08-2015 22:24

Mijn smaak lag meer bij de oude velgen. Zaten op deze velgen niet dezelfde maat banden?
Wel erg mooi gemaakt allemaal, zal best rijden!

skywalker38 03-08-2015 22:27

Quote:
Originally Posted by Tirex
heb geen foto's van het bouwen van de wielen..
dan kan ik er geen posten he skywalker..

wat de adaptors betreft, heb ik laten maken om de hoek bij de CNCman.
die zijn uit het sterkste metaal gemaakt, hebben fijne spoeldraad.
het Zender hart, is op 1/10mm uitgevreesd dat het juist over de adaptor past, s geen conische moer.. en zijn 650nm aangetrokken.

Gebruik je de verzonken bouten welke de adapter op je fusee vastzetten ook als pegs/pins?

Tirex 03-08-2015 22:39

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Gebruik je de verzonken bouten welke de adapter op je fusee vastzetten ook als pegs/pins?

idd.. dus de 4 bouten passen in de achterkant Hart/velg.
alles is echt op de mm juist gemaakt.
nergens speling of trillingen.

JWST@ idd, waren dezelfde banden.. enkel deze zijn weeral nieuw. :-)

skywalker38 03-08-2015 22:56

Quote:
Originally Posted by Tirex
idd.. dus de 4 bouten passen in de achterkant Hart/velg.
alles is echt op de mm juist gemaakt.
nergens speling of trillingen.

JWST@ idd, waren dezelfde banden.. enkel deze zijn weeral nieuw. :-)

Kijk nu is het duidelijk,het zou namelijk erg lullig zijn als je dit niet zou hebben
Dit is nou de reden waarom ik deze vragen stelde zodat mensen die hier niet zo in thuis zijn ook een inzicht hierin krijgen
Ik merkte een lichte irritatie in je eerdere reactie en die is nergens voor nodig,het gaat er mij om dat het interssant is om te zien,en ook dat het veilig is uiteindelijk leren we van elkaar nietwaar? :thumbup:

GEENGTI 04-08-2015 11:39

Mooie auto, heb er een paar rondjes omheen gelopen zaterdag.

heinz74 04-08-2015 13:33

zeer zeker een mooie auto..
het zal wel een beetje als 'rijden over eieren' zijn met zoiets..
stoeprandje met inparkeren lijkt me niet echt aan te raden..maar dat zal ook niet snel gebeuren aangezien het toch meer een auto voor de fun is en niet voor woon-werk..
moet er ook niet aan denken als er iemand achterop klapt aan de stoplichten...zo van; Sorry maar ik zag je te laat..
affijn..
ogenschijnlijk is er ook bakken met geld aan opgegaan ondertussen..maar ja je had ook een nieuwe E klasse Benz kunnen kopen of iets..
en dat kan iedereen ,dit is veeel exclusiever...(al zal een leek, mits de kap dicht is ,niet meer zien dan een oud Golfje dat gepoetst is met mooie 'velgjes')
mooi spul..niks meer aan doen..

VwGolfMK2VW 04-08-2015 14:25

Quote:
Originally Posted by heinz74
al zal een leek, mits de kap dicht is ,niet meer zien dan een oud Golfje dat gepoetst is met mooie 'velgjes'

:thumbup: en dat vind ik ook het allermooiste aan dit soort auto's

Keurige wagen!

Vains 05-08-2015 14:38

Quote:
Originally Posted by heinz74
zeer zeker een mooie auto..
het zal wel een beetje als 'rijden over eieren' zijn met zoiets..
stoeprandje met inparkeren lijkt me niet echt aan te raden..maar dat zal ook niet snel gebeuren aangezien het toch meer een auto voor de fun is en niet voor woon-werk..
moet er ook niet aan denken als er iemand achterop klapt aan de stoplichten...zo van; Sorry maar ik zag je te laat..
affijn..
ogenschijnlijk is er ook bakken met geld aan opgegaan ondertussen..maar ja je had ook een nieuwe E klasse Benz kunnen kopen of iets..
en dat kan iedereen ,dit is veeel exclusiever...(al zal een leek, mits de kap dicht is ,niet meer zien dan een oud Golfje dat gepoetst is met mooie 'velgjes')

Denk dat Mario niet mag klagen betreft zijn dagelijkse vervoer :D

Tirex 05-08-2015 21:45

nog eens gepoetst .. was niet nodig, maar doe het graag .. :-)

jwst 06-08-2015 22:44

Prachtig

Suspekt 11-08-2015 16:15

Wat een beest :)

Al vond ik er de vorige wielen beter onder passen, maar dat is persoonlijke smaak.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit geen dikke set is ...

The Skinnmeister 11-08-2015 20:50

Echt wat een geweldig apparaat, sjieke kleur :thumbup:

GEENGTI 11-08-2015 21:18

Quote:
Originally Posted by Vains
Denk dat Mario niet mag klagen betreft zijn dagelijkse vervoer :D

Dan ben ik nieuwsgierig naar zn daily?

HB24 11-08-2015 22:01

Quote:
Originally Posted by GEENGTI
Dan ben ik nieuwsgierig naar zn daily?

Dikke nieuwe BMW 3 Touring op 21" Foto mag hijzelf posten :D

Clean_golf_3 11-08-2015 22:35

Quote:
Originally Posted by HB24
Dikke nieuwe BMW 3 Touring op 21" Foto mag hijzelf posten :D

Idd dikke beemer maar wel een 5 touring f10 model

All times are GMT +1. The time now is 19:38.