![]() |
Kwam op het carclean forum tegen dat je borbet's had, dus dacht dat die voor de Corrado waren :tongue:
|
Quote:
Dankje Nigel! Die ex Corrado van jou blijft ook bloed geil. :D Maar wat is het verschil dan tussen de EU unit en USA units? Quote:
Zit jij daar ook al. Haha Maar ik heb dat setje puur voor de fun gekocht. Is kijken of dat was is voor mij dat wielen opknappen. Het is alleen zoveel werk dat polijsten dus misschien dat ik ze maar ga spuiten. :D |
Quote:
Ben zelf een fanatiek detailer ( niet alleen mun eigen auto) in mijn vrije tijd. Ben er niet aangemeld, maar kijk er wel regelmatig. :thumbup: |
Oh ja, klopt! Jij doet ook best veel met dat spul ja. Ik ben er zelf ook best een hobbyist in. Heb al redelijk wat spul hier liggen. Maar er moet toch echt een polijst set komen want ik begin een beetje last te krijgen van swirls in de lak en die moeten er echt uit. :tongue:
|
Verschil zit hem in de lichtkamers. De US lichten schijnen ook licht naar de buitenkant zodat je een soort runninglights hebt zoals de sidemarkers in de voorbumper... Ook zitten in US lichten geen reflectoren :thumbup:
|
Oke dan, lijkt me opzich wel cool. Maar ja, het hoort niet op mijn Corrado. En zo'n units zullen wel bijna niet te krijgen zijn denk ik zo.
Ik vind dit nog prima. Deze originele verkeren namelijk in een top staat. :D |
Dit waren ze:
Zoals je ziet schijnen ze ook naar de zijkanten toe... |
Hmm, het is wel een geinig detail. Als ik goedkoop een setje kan krijgen dan koop ik ze misschien wel.
Ach, ik had sowieso nog even geduld moeten hebben met het kopen van een Corrado en gewoon die ex van jou moeten kopen! Haha :tongue: |
Ik vind ze niet erg veel verschillen van de EU-units; voor de 'looks' verandert er dan dus niet zo veel... alleen een kenner weet het dan.
Jammer dat je de garage niet meer kan gebruiken; bij het terugkijken zag ik idd dat er een verkoop-bord in de tuin stond! ;) -Heb je ondertussen al de rest van je cruise-control ingebouwd? -Mag je inmiddels al zelf rijden? Succes met die VRRRRRRR 6.... |
Ja, dat klopt. Enkel een kenner zal het opvallen. ;)
En het is ook jammer dat ik de garage niet meer kan gebruiken. Want dat was echt ideaal. Maar ja, dit gaat ook prima. Al helemaal nu de dagen langer worden. :D Maar de cruise control zit er nog niet in. Ik ben nog namelijk niet te weten gekomen hoe het er allemaal op de originele manier in zit en voor dat ik dat weet ga ik niets inbouwen. Het gaat er namelijk in zoals het er origineel in zat of het gaat er uit. ;) En wat betreft mijn rijbewijs, ik heb nu 30 uur gehad. En 24 maart heb ik mijn theorie examen dus het duurt allemaal wat langer dan ik gehoopt had ben ik bang maar ja. Doen we niks aan. Oh ja, tegenwoordig zijn 30 uren heel normaal. Het gemiddelde staat zelfs op 40/45. Belachelijk gewoon vind ik want vroeger haalde ze het allemaal al naar ongeveer 20 uur. |
Het feit dat alleen de kenner het onderscheid kent tussen de europese en us-units vond ik reden genoeg om een naar een setje opzoek te gaan ;)
|
'vroeger' ?!
In mijn tijd was het ook al langer, hoor. (ik spreek over 1992...) toen was 40-45 uur ook al heel 'normaal'. Ik had zelf echter een spoedcursus van 8 weken X 2 dubbele lessen (= dus in totaal 32 uur); en dat beviel me wel! Maar jouw praktijkexamen wordt pas aangevraagd als je je theorie straks hebt en dan gaat er nòg eens 6 Ã* 7 weken overheen... Hopelijk, met een beetje mazzel, kan je deze zomer toch nog wel lekker cruisen, succes met je theorie iig! |
Praktijk examen kan ik nu ook al aanvragen als ik wil. Alleen is de kans dat als ik zou zakken voor theorie aanwezig dat ik dan niet op tijd mijn theorie heb voor mijn praktijk examen. Daarom word het aangevraagd als ik de theorie in mijn bezit heb.
Maar langzamer hand wil ik toch wel gaan rijden in de Corrado. Heeft al lang zat geduurd. Haha :D |
mijn rijbewijs heb ik gehaald in volgens mij 25 á 28 uur. En een tip van mij is haal eerst je theorie voordat je praktijkexamens gaat plannen, want anders brengt dit extra druk ;)
maar word idd tijd dat je gaat rijden in (de mooiste) Corrado! ;) |
Haha, komt helemaal goed hoor. Het wordt nu eerst tijd voor een beurt. Het olie pijl zit namelijk tegen het minimum aan, de remvloeistof kijkt redelijk bruin en één bougie is soms niet helemaal lekker waardoor hij soms maar op 5 cilinders start.
Dan ook maar gelijk de rotor en verdeler mee nemen denk ik zo. :) |
...
Quote:
Haha! Sorry hoor, maar da's een hele mooie om ff te quoten... Ik hoop dat je snel MAG rijden; je KAN het vast al heel goed ;) |
Je vat het zeker seksistisch op? :tongue:
En opzich kan ik wel rijden ja. Ik kan een auto besturen maar met lessen sluipt er nog wel eens een foutje in wat betreft de regels. ;) |
... nee, niet sexsistisch bedoeld; niet eens aan gedacht eigenlijk... :shake:
Nee, ik bedoelde meer: Is het pas wanneer het oliepeil laag is, tijd voor een beurt ?!... ..., maar bovendien schrijf je 'peil' ook nog met een lange 'ij'! :D |
Haha, nee ik bedoelde het olie peil meer als voorbeeld. De reden waarom ik heb een beurt wil geven is omdat de Corrado al een 9 maanden niet meer als 1000km heeft gelopen en ik hem op wil frissen zodat ie lekker fris is als ik er mee ga rijden. ;)
|
De straks van een maat een setje Dunlop 205/40/15 banden gekregen met nog 5mm profiel. Deze had hij op de zaak mee naar huis mogen nemen dus die komen straks mooi om de originele velgen. Maar eerst worden de originele velgen nog opnieuw gecoat en dan zit er dus ook de originele bandenmaat om de velgen als ik mij niet vergis. :D
Hier even een fototje van de banden. ;) ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 08:55. |