![]() |
Any updates?
|
Schade-expert is er afgelopen vrijdag bij geweest... Daar hoor ik deze vrijdag definitief iets van, dan is het bekend!
|
En Melvin? Al wat meer bekend van de expert?
|
Tering wat zonde! Was zo'n prachtige auto! Maar wel mooi dat je zelf niks hebt. Ben wel benieuwd hoe erntstig alles is..
|
Ben benieuwd Melvin, echt zonde. Dat ding was zo heeeeeeeeel netjes!
|
Melvin, al wat gehoord? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je auto er nu uit ziet. Kun je anders niet een foto uploaden?
Ik hoop dat die niet total is, wil je hem dan nog weer herstellen. Aangezien je zo van de originele verf e.d. bent ;) ? |
De expert heeft het vandaag laten weten... De golf is totalloss verklaart, maar ik heb gelukkig de auto wel thuis staan, die blijft gewoon van mij!
@RubenD: originele lak heeft voor mij altijd voorkeur idd. En ik zie mezelf niet in een opgelapte schade-auto rondrijden... dus ik weet niet hoe nu of wat verder maar we zullen zien! Kortom, dat was het dan voor mij vrees ik.... :( |
Quote:
en hoe loopt dit af? kan je iets vergelijkbaars terugkopen? (het hele idee van taxeren) |
Je krijgt dan de waarde waarvoor hij getaxeerd is gewoon uitgekeerd... Vervolgens mogen schadebedrijven er een bod op doen, en dan gaat hij daar naartoe, tenzij ik ook dat hoogste bod ervoor over heb, dan mag ik hem voor dat geld van de verzekering 'terugkopen'...
Dus allemaal je oldtimer laten taxeren anders krijg je alleen dagwaarde terug (en in de meeste gevallen is dat vrij weinig, door de afschrijving per jaar) |
ik weet wel hoe het werkt :D vroeg me alleen af of jij er nu goed vanaf komt
|
Owzo... nja, er zat ook gewoon veel geld in de auto, dus het is nooit echt een vetpot...
En het hangt er ook een beetje vanaf wat ik nu met de auto ga doen... slopen, verkopen, opknappen, I REALLY don't know! |
Zwaar balen Melvin, met het uitgekeerde taxatiebedrag heb je gewoon je auto niet terug. Als je gaat voor een andere mk1 kan het misschien uit om je 'wrak' terug te kopen voor de onderdelen.
|
Gewoon opknappen, maar wel GOED opknappen.
Wat maakt het nu uit dat een auto een schade heeft gehad, ik heb liever een schade auto waar 2 nieuwe schermen in gelast zijn, en 2 nieuwe spatborden voorop heeft, dan een auto die rot is, of begint te rotten. Ik weet niet hoe erg de schade is, en wat het zou gaan kosten om hem GOED en op de JUISTE manier te restaureren. Maar er is veel mogelijk ... Bij hele oude auto's die gerestaureerd worden, worden vaak ook complete zijpanelen en vloerdelen vervangen. Wordt een echt auto niet minder om. En ook zeker niet minder waard. |
Quote:
ik heb liever een auto die goed in de originele lak staat en nergens begint te rotten ;) |
Quote:
Je snapt toch wel het punt wat ik probeer te maken ofnie? :screwy: Haha, maar wel een inkoppertje! :D |
Gelukkig mag ik dat zelf bepalen... De auto had zo zijn waarde omdat hij nog 100% origineel was en ook originele lak.. Met het vervangen van het een en ander krijg je kleurverschil, plus, voor mij is het gevoel met de auto weg, ik heb daar geen zin in...
Mag dat :)? Maar waarom denk je trouwens dat-ie total loss is? Omdat het opknappen meer kost als dat de auto in originele lak al waard was... Wie weet kan iemand hem wel voor een mooi bedrag in eigen beheer opknappen, nou, veel plezier ermee dan! |
Quote:
Ik probeer je alleen advies te geven. Maar je moet het natuurlijk zelf weten! Ik probeerde slechts een punt te maken. Goed dat je hem hebt laten taxeren, is een tip voor iedereen! |
was echt een top bak, mooi origineel en strak in de lak!! zoiets vindt je bijna niet weer, zonder dat zoiets is gebeurd.
|
@Samurai: klopt... mss had mijn reactie wat meer genuanceerd gekunnen..
Maar iig krijg ik van veel mensen allerlei dingen te horen die kan/moet/zou doen... Vandaar mijn reactie... |
Quote:
veel mensen snappen de waarde niet van originele lak ... of ze hechten er iig geen waarde aan. voor mij heeft een auto veel meer waarde in z'n originele lak, iedereen kan een auto overspuiten. originele lak heeft in dat opzicht net even wat meer dan zo'n herspoten auto.. |
All times are GMT +1. The time now is 16:30. |