![]() |
![]() Momenteel wordt er hard aan gerwerkt |
Bedankt voor de foto Mario :thumbup:
Leuk dat je bent gaan kijken! Heb je nog meer foto's gemaakt? APK punten: lichtbeeld koplampen remleidingen ontroest handrem en de dorpel natuurlijk |
die staat er weer spik en span bij op 1 Mei tijdens de Fire&Ice Meeting Mariëlle ;) :thumbup:
|
Hij ziet er met lijsten dan al veel beter uit :)
Stap voor stap wordt ie er beter op :thumbup: De roest zit zoals je kunt zien precies op de plek waar een krik kan worden geplaatst. Misschien is het daar ooit misgegaan? |
Van welke dag is die foto?
Er werdt vandaag gebeld dat ze het rechter-portier niet open kregen. Pennetje is gebroken,maar hoe moet je die vervangen als het portier op slot zit? |
Ow ja...als de koplampen niet door de APK komen,
komt de komplete originele verlichting er weer op, tot vreugd van sommige anderen :tongue: (ben het er wel mee eens hoor) Heeft iemand nog originele verstralers liggen? |
Lichtbeeld van een Golf 2 met xenon klopt nooit. Uitbouwen dus. Belde de garage je vandaag op over dat portier? Kan een 1 april grap zijn... :rolleyes:
|
Quote:
Haha,dat dacht ik eerst ook :tongue: ik denk dat je eerst de klink moet loshalen ofzo? M'n ex VR6 heeft ook xenon gehad,werdt daar gewoon mee goedgekeurd. En als de xenon er niet door komt,waarom wordt het dan verkocht met goedkeuring? |
NEWSFLASH: sinds de 'nieuwe regels' 2009 is after-market-xenon APK-afkeur!
|
Quote:
Gelukkig :) |
Quote:
echnie... |
Quote:
Ach...hou ik het toch voor de donkere winters? :D |
Quote:
Als jij er wèl doorheen gekomen bent, heb je mazzel gehad ! Er was nogal een wildgroei aan after-market-xenon-pakketjes, dus wilden 'ze' daar iets aan doen: De regels zijn zó aangepast, dat er nu min of meer geldt dat op de (kop-)lampunits een code moet staan, dat deze geschikt zijn voor xenon. ...en dat staat natuurlijk op bijna geen enkele unit, behalve dan die vanaf fabriek al voor xenon zijn! ;) (daarom kosten die setjes ook bijna niks meer...) |
Gaat de xenon in de bingo?
Dan hou ik me aanbevolen. |
Quote:
Ik hou de set gewoon hoor ;) maar als ik hem toch nog wegdoe krijg je een pb :) Zit je (zwarte) sportstuur trouwens in de Corrado? |
Even wakker worden jongens , Xenon mag inmiddels al weer hoor , de mijne is de afgelopen 2 jaar ermee apk goedgekeurd , en met goed lichtbeeld !
Dus geen probleem voor de apk ,en ook niet voor meneer agent , zelfs met een grote controle was het geen probleem . |
Mij werdt verteld dat het verkeerde lichtbeeld door de koplampen zelf komt.
Daarom moet ik misschien weer originele (Hella) koplampen gebruiken. |
Quote:
Oh? Ik ben verbaast! :eek: Vertel er 's wat meer over, Sietze: sinds wanneer mag het wèl weer, dan? (evt. een link naar 'de nieuwste regeltjes') Ik rij nl. zelf een Corrado en kÃ*n (dus...) wel wat extra licht gebruiken... :D Ik neem aan dat je met de originele koplampen dan wel een goed lichtbeeld behoort te krijgen; ook met XENON? Als het tòch mag, wil ik het zeker wéér doen; het is echt een wereld van verschil: halogeen... xenon, 4300K Ik was er zo stellig van overtuigd, omdat ik na jaren het gewild te hebben, destijds eindelijk xenon op mijn Vento GT plaatste... en vervolgens de eerste maand daarna de bovenstaande regel al ging gelden... Ik geloofde het toen niet (lees: ik wìlde het niet geloven...) en heb de desbetreffende sites opgezocht en... de regels met eigen ogen gelezen :( On-topic: 'Verkeerd lichtbeeld', 'géén lichtbeeld'; het is iets wat ikzelf al vaak heb moeten aanhoren van de APK-keurmeester; veel tè vaak...: 100NX: had ooit een aanrijdinkje gehad en de (ori) lamp stond dus iets scheef... Vento GT: after-market 'angel eyes'... FandI GTI: Jetta (= oem!) koplampen ipv ronde Golf-koplampen (?) Quote:
De 'doctor' rijdt 'al lang' geen Corrado meer! Hij zit nu weer aan de MkII; 16V deze keer! |
Quote:
Weet ik,maar ik wilde weten welk stuur hij nu nog heeft. Ik had hem een zwarte en een blauwe verkocht. Maar wat als het lichtbeeld met xenon in een MK2 wel goed is? |
Xenon mag toch alleen als je ook electr verstelbare koplampen hebt?????? Dat is wat ik er van weet.
|
Heb het er toevallig nog met de keurmeester over gehad , zal vanmiddag eens in de apk eisen duiken ,misschien dat ik er iets over kan vinden .
Electrisch verstelbare koplampen is geen vereiste , was toen wel sprake van een automatische hoogteregeling ,maar dat geld pas vanaf een bepaald bouwjaar . Bij mijn ,niet elec verstelbare '97 Mk3 mag het dus wel , al heb ik er wel lenskoplampen in , en dan is het lichtbeeld wel goed . Hoe het met originele koplampen is heb ik (nog) geen ervaring mee , zal binnenkort wel even een H4 Bixenon setje proberen in de jetta . |
...ben benieuwd!
Als ik het zo lees, heb je juist after-market units nodig voor xenon. Ik bedoel: in die tijd hadden ze toch nog vrijwel geen lens-koplampen? |
Quote:
Lenskoplampen zaten al in de oude Bmw 3 serie's( bouwjaar "90 ) al , Rallye koplampen hebben toch ook al lenzen ? Maar hier even de regels ;) Quote:
|
Quote:
Blauwe stuur is al weer weg. :thumbup: zwarte heb ik gehouden maar bij het nakijken van mijn teller kwam ik tot de ontdekking dat ik een dunne pen heb op mijn naaf. zwarte stuur licht dus werkloos op de plank, maarja eet geen brood. ;) en in de 16v zit een origineel lederen stuur :cool: |
Nieuws over de Golf.
Ben vanmorgen wezen kijken :) ![]() Netjes gelast,nu nog in de tectyl. ![]() ![]() wo/do is hij klaar :thumbup: |
Ziet er goed uit, Maddie!!! :thumbup:
Quote:
Dat zijn de duurdere modellen; ik weet dat je van Hella toen ook DE-setjes had; wat dat ook precies moge inhouden..., maar daarom zei ik ook: '...in die tijd hadden ze toch nog vrijwel geen lens-koplampen?' :D Al die angeleyes after-market-shit is tegenwoordig allemaal 'lens' wat de klok slaat! Het mag dus wel weer :thumbup: Welk merk beveel jij aan, Sietze? |
xenon in een golf 2 koplamp wordt afgekeurd op dat het licht verspreid word.
ik heb lenzen in me golf 2 koplamp gebouwd met xenon erin en werd 3 weken geleden goedkeurd omdat er die lenzen inzaten ;) :thumbup: |
Ik zou die raamfolie eraf halen.. of is dat een stukje F & I?
|
Quote:
Die raamfolie zit er al 16 jaar op,en blijft lekker zitten ook! Het hoort gewoon bij hem :) Ik vindt het heerlijk tegen felle koplampen achter me :tongue: |
bijna klaar, succes met de reparatie en evt. APK KEURING
|
Vrijdag verloopt de APK,en vandaag heb ik 'm nog niet terug.
|
Quote:
bel ff dat ie hem meteen laat keuren. |
Quote:
Kletskoek, als je 6000K of lager hebt moeten ze het altijd goedkeuren! |
Quote:
Heb ik 3 weken geleden al gevraagd ;) anders zou ik er deze week niet mee kunnen rijden. Dat snappen ze daar vast ook wel,ik heb niet voor niets het mapje papieren meegegeven. Ik snap alleen niet dat ze dit pas zo laat doen. bijna 2 weken is toch aardig wat tijd? |
Quote:
Dit VRAAGT om een duidelijke foto, please? :D |
Vandaag nog steeds geen APK :( hoe moet ik 'm nu meenemen?
|
Quote:
Hebben ze m dan nog steeds niet gekeurd dan? Ze zouden m toch ook klaarmaken voor de apk toch ? En als ze m daar al 2 weken hebben staan.................. :eek: Apk keuren is een half uurtje werk , en zeker als ze m al klaar hebben gemaakt is het alleen een kwestie van Apk afmelden ! |
Quote:
Ik heb zo het idee dat er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt, als ik alles zo lees... Je moet een beetje eisen durven te stellen aan een garage; jij bent tenslotte diegene die (genoeg) betaald! Oftewel: 'de klant is koning' Bel ze op dat je 'hem' nog deze week terug wilt! (is genoeg tijd voor hun, imo) Klein pluspuntje is wel, dat je een leenauto ter beschikking hebt. (...of moet je daar óók voor betalen?) Weet je de 'top' van een Fiat Seicento al? ;) |
ik regel het wel ff...
|
posted by Madison
'dank je, schat!' afz.: Mariëlle :D
|
All times are GMT +1. The time now is 06:14. |