![]() |
Quote:
haha nee hoor ik heb hokken zat ;) !! gr. Martijn |
Quote:
De GT is van de vrouw ;) Maar alles is te koop hoor :D |
Quote:
We hebben 't toch nog steeds over de Passat he...? :sly: :D |
Quote:
Haha. de passat maar dan. :D Kinderen heeft ze al :tongue: |
Quote:
De Passat? Kids? Nu ben ik confuus... :confused: |
:tongue:
|
Gisteren de accu aan de lader gelegd, en vandaag met volle accu geprobeerd te starten, maar weer niks... :mad:
Wat zou 't kunnen zijn? 't Lijkt alsof je probeert te starten met een lege accu. De motor draait wel, maar lang niet genoeg om aan te slaan. Zou 't gewoon de startmotor kunnen zijn die de geest gegeven heeft? Dit verklaart dan natuurlijk nog steeds niet waarom hij voortdurend afsloeg als de motor warm werd... Ik wilde een nieuw blok inbouwen omdat ik dacht dat dit naar de *&#$!@ was, maar blijkbaar is dat niet zo. Als ie eenmaal loopt, loopt ie perfect. Help aa uu bee? |
Correctie... de accu is aan gort.
Maar met de accu van de Passat wil de Golf ook hiet starten... de motor draait, alles stinkt naar benzine, nergens loopt wat uit, maar de motor slaat gewoon niet aan. :mad: |
Ik heb hier maar eens alles op een rijtje gezet. Zo blijft dit topic een beetje schoon en is alle informatie een beetje in één topic.
|
Bumpers, velgen, schroefset, interieur, stuur, pook, 16v lip, banden, grille, lampen blijven. De rest mag waarschijnlijk (weer) weg.
Ik ben het geklungel met de auto zat en wil wel weer eens er in kunnen rijden, vandaar mijn zoektocht naar een betere witte mk2. Bij interesse graag PB, niet hier in 't topic. ;) Wees dus snel, voor ik weer anders beslis. |
Tijdje geleden heb ik toch maar de knoop doorgehakt wat de toekomst van de witte Golf betreft: ze bijft.
D'r komt alsnog een KR in. Liefst eentje van een schade-bak, nieuw model. Maar mocht ik niks kunnen vinden gaat de groene GTI uit elkaar, en gaat daarvan de motor in de witte. Alvast een beginnetje gemaakt: ![]() ![]() Hier leek het me nog een goed idee het blok naar binnen te dragen, zo'n 150 meter van 't huis... nog wel. ![]() Zo'n 25 meter verderop vond ik dat idee een stuk minder verstandig, maar heb toch maar doorgezet. Dag erna kreeg ik bevestiging, het plan was niet zo snugger: blauwe bovenbenen waren het gevolg. :tongue: En toen de oude uitlaat er na een hele dag wrikken, timmeren en draaien eindelijk d'r onderuit was, gelijk maar even de pijp getest die eigenlijk voor de gti bedoeld was: ![]() Begin is gemaakt. Hopelijk kan ik dalijk nog even het nieuwe subframe er in zetten, en alvast het onderblok passen. :D |
stoer om verder te gaan met de witte!
leuk verhaal van het motorblok sjouwen, komt me bekend voor. Halverwege er achter komen dat het idee dat je in gang hebt gezet toch niet zo slim is... :D |
Hehe... lekker aankutten is dat altijd zo op straat huh... *balen*
Als je het blok er weer in hangt, doe dan ff scheendekkers om :D |
Zo is dat open met die geldkraan!
Succes, maar ik zou die groene lekker slopen die KR reviseren en in deze pleuren! |
Quote:
Ook een 1.3-tje? Zwaarder dan dit had het me echt niet moeten worden zeg. :tongue: En 't deed me toch te veel pijn de witte zomaar weg te mieteren, al is ze nu niet meer in dezelfde goede staat als toen ze een jaar geleden werd weggezet helaas. :( Quote:
Alle onderdelen zijn er in feite als ik de gti sloop, dus geld zou het niet moeten kosten. Ik vervang wat rubbers, motorsteunen en de uitlaat. Alles bij elkaar dus misschien 500 euro... ;) Quote:
Denk dat ik daarvoor maar effe een takel ga regelen. KR zal nog wel steeds zo zwaar zijn als toen ik hem met Erik samen naar binnen heb proberen te dragen. :redface: |
das een mooi projectje, met een heel mooi startprijsje :thumbup:
ben benieuwd hoe het verloopt met het blok |
heel mooi projectje! klinkt heel leuk en de witte is ook echt mooi met die wielen zo! vind ik dan :P ik ga hem volgen!
|
Goed dat je weer verder gaat met de witte golf.Doe je dat allemaal midden op straat ?????Dat noem ik nu nog eens vw liefde.
|
Quote:
Jow, altijd gedaan, en voorlopig zit er ook nog even geen garage in. De meeste tijd gaat hem zitten in het telkens demonteren voor ik kan beginnen, en weer terug monteren als ik naar bed ga. ;) Gisteren in ieder geval even de motorsteunen gemonteerd. De voorste balk van het subframe blijkt gelijk te zijn bij (zo ver ik kan oordelen) alle motoren. De motorsteun zit ook op dezelfde plek vast gemaakt, maar is een andere bij de KR en de 1.3 die er in zat. Schroefdraad van de motorsteun is me met losdraaien echter afgebroken, dus dat wordt even een nieuwe regelen. Motorsteunen worden sowieso allemaal vernieuwd. |
Voorbalk is volgens mij ook gelijk er zit alleen een verschil in de steun zelf of in de beugel die er op moet (weet het zo ff niet meer).
|
:D
![]() En zo is het gekomen...: ![]() Morgen begin ik met de kabelboom aan te sluiten. Vandaag heeft het werk wat langer geduurd dan verwacht. De aandrijfassen van de Kr zijn dikker dan die van de 1.3 die er in zat, dat wist ik. De pen die onderin de fusee gaat, vanuit de draagarm, is daarnaast dikker bij een nieuw model dan bij een oud model... en dát wist ik dan weer niet. Gevolg was dat het fusee niet paste, en de draagarmen omgezet moesten worden. Na wat gevloek en gescheld zag ik de drie boutjes en moertjes aan het uiteinde van de draagarm. Schijnt dat je dat kogelgewricht ook los kunt vervangen. :D Weer wat geleerd dus, en de KR zit in de witte. ;) |
Mooi zo, begint al wat te worden.
De fuseekogel is bij een nieuwer type idd 19mm, de oude is 17mm. jammer dat je pas op 't laatste zag dat je die los kunt vervangen.. |
:thumbup: lekker bezig
|
geen gezeik gehad met de buren?
|
Quote:
Neuh. :D Buren zijn heel relaxed en komen geregeld een kijkje nemen. Denk dat ze meer last hebben van de LTS-ers op hun scooters. :tongue: Schoolplein daarvan is achter dat hek achter m'n auto's. ;) Zelfs de wijkagent die daar elke dinsdag een kijkje komt nemen kwam effe bij me langs fietsen. Keek effe of er niks uit de motor lekte, zei "sow sow" en fietste weer door. |
Whahaha, idioot ;)
Kogelgewricht = fuseekogel. Mooi dat het verder allemaal gelukt is, waar staat de handel? In Arnhem? Jammer dat ik zelf zo druk ben in de weekeinde met mijn eigen ellende -> lees onderhoud aan de 16V. Anders was ik zeker even langs gekomen! |
e-i-n-d-e-l-i-j-k!!!
|
Gaaf! Ga je hem ook omkeuren straks?
|
Goed bezig Chris, gewoon lekker op straat sleutelen :D
|
Quote:
:D Jaartje meer of minder vallen we niet over. Quote:
Jow. Wil geen gerommel met de verzekering. :thumbup: En die verschillen in prijzen voor de verzekering zijn zo minimaal dat het geen zin heeft met verkeerd kenteken rond te rijden. Daarnaast kunnen ze me dan gelijk zeggen of ik alles ook wel op de goede plek vast heb gezet. :tongue: Quote:
Moet wat met een rijtjeshuis hè. Maar 't gaat prima en ik krijg d'r ook nog een beetje een kleurtje mee. :D |
Goed bezig Chris:)
|
Tja, als je geen garage hebt, moet je wat:) Ik krijg ook regelmatig opmerkingen of de parkeerplaats een openluchtgarage is geworden....
Goed bezig, wordt een leuke 16v. |
Gaaf Chris, blijft toch mooi om zoiets op straat te doen.
|
goed bezig broodfanaat ;)
|
Quote:
;) Das inderdaad het grote voordeel van een KR, die zuipen zoveel olie dat er niks overblijft om te lekken. ;) |
goed om te zien dat je duur betaalde golf een snel hart krijgt ;) !
gr. Martijn |
Leuk dat je de witte weer opknapt. Die auto is een stuk netter dan de groene. :)
Wel lef om dat zo op de straat te doen. Zelf doe ik het ook altijd achterom op het pleintje achter onze garages, daar niet van. Mijn oom heeft echter afgelopen weekend op zijn oprit een blok uit z'n corrado getakeld en dat is een dure grap geworden toen de politie even langsreed.... Of meneer zich even wilde melden op het bureau de volgende dag. Daar aangekomen was een boete van 300 euro zijn deel. Voor enkele drupjes koelvloeistof of stuurbekrachtigingsolie... Pas er dus mee op, ik ga ook maar wat zorgvuldiger te werk denk ik. :rolleyes: |
Quote:
Volgens mij zijn de onderdelen "werken" en "boeven-vangen" uit de politie-training geschrapt geworden de laatste paar jaar. :screwy: Dat ze eens wat nuttigs gaan doen, de gemiddelde politie-auto verliest wachtend aan het verkeerslicht meer dan die paar druppeltjes. :rolleyes: Anyway... heb altijd op straat geklust, en ik zie het voorlopig nog niet zo veranderen. Oppassen dus dat ik niet meer op dinsdag aan de klus ga wanneer meneer de wijkagent komt kijken welke LTS-er met opgevoerde scooter die 14 spiegels in de straat van de auto's heeft geschopt, om onverrichter zake, maar met een paar bakkies koffie in zijn "voluptueuze onderlijf" (lees: dikke pens), weer terug naar bureau te gaan. :D Neen.... ik heb het niet zo op de heren van het gezag... :tongue: On topic dan maar weer... de motor zit er in ieder geval in, en zaterdag wordt wat er over is van de gti opgehaald door de nieuwe eigenaar. De achteras komt later terug naar Sittard om onder de witte te gaan. De kabelboom gaat hopelijk ook dit weekend om naar de witte. :D Onderdelen van de groene zouden deze week dus misschien nog tegen lagere prijzen worden opgehaald. :D |
Wat is dat dan weer, als je op je eigen oprit klust mag je toch zeker zelf weten wat je doet? Jet huurt/koopt de grond.
De grond is volgen mij tot 5 meter onder de straat van jezelf, verder zakt die olie volgens mij niet. Dus ze kennen er mooi d**d bij neervallen. Neem me niet kwalijk, maar dat gaat toch nergens meer over!? |
Ik stond er ook van te kijken inderdaad. Vooral omdat het op eigen grond gebeurd is. (hoewel je het milieu natuurlijk nergens mag vervuilen)
Die 5 meter werd inderdaad niet gered. Was bij wijze van spreken niet eens genoeg om van de steen richting voeg te lopen, zo weinig. Belachelijk maar waar... |
All times are GMT +1. The time now is 00:13. |