Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Cruisin' my cabbo' -> Upgrade naar G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8460)

Ironvw 01-05-2019 20:19

Ik heb een uitlaat van fox
Ik had er nog nooit van gehoord maar hij bevalt goed
63 mm rvs vanaf het spruitstuk naar achter nieuw voor ongeveer 350€

Christiaan 02-05-2019 07:41

Pasvorm ok? En qua geluid?

VeeDubber 02-05-2019 10:19

Handige link voor de laatste APK eisen:

https://handboek.rdw.nl/personenautos

yuli 02-05-2019 10:26

Ik heb zelf een Groep A SuperSprint spaghetti - Maatwerk pijp - Simons Groep A tussendemper - Simons Groep A einddemper. Geluid is prima naar mijn zin.

Zou graag nog Groep A een PowerSprint einddemper plaatsen (SuperSprint is bijna niet te vinden meer en niet betaalbaar meer..) maar dat is dan alleen voor de looks van het omhoog gaande pijpje..

Christiaan 11-05-2019 13:36

Binnenkort eens kijken hoe dit past. Uiteindelijk toch op een systeem van Novus uitgekomen

Wel leuk om het verschil in diameter te zien tussen het originele systeem en dat van een G60 :D

LRR 13-05-2019 10:44

Leuk systeem !! Klinkt vast ook best straks..

Ottie1976 13-05-2019 11:08

Ik heb een spaghetti erop, kat eraf, middendemper eraf en powersprint einddemper. En dat allemaal groep a. Geen omhoogstaand pijpje.

Heerlijke sound maar ik heb geen g60. Alleen op de snelweg iets minder....

Johan1982MK1 13-05-2019 13:46

Quote:
Originally Posted by Ottie1976
Ik heb een spaghetti erop, kat eraf, middendemper eraf en powersprint einddemper. En dat allemaal groep a. Geen omhoogstaand pijpje.

Heerlijke sound maar ik heb geen g60. Alleen op de snelweg iets minder....

had ik in het begin ook onder mijn golf1 16V, maar daar zat al snel een tweede demper bij tussen :D

Mk1_er 13-05-2019 14:19

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
had ik in het begin ook onder mijn golf1 16V, maar daar zat al snel een tweede demper bij tussen :D

Bij mij zit er een spaghetti midden demper en eind demper, en heb enkel nog maar een stukje in het straat gereden, gaan de buren leuk vinden :D

Wil niet weten wat het is zonder midden demper!!!

Ottie1976 13-05-2019 14:37

Ik vind het heerlijk! :)

Bontje 13-05-2019 16:47

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Iemand nog tips, advies, ervaring met een uitlaat systeem? Spaghetti spruitstuk zit er op, de rest nog niet.

Supersprint/Powersprint/Novus/Steigerpijp of origineel? (of iets anders?)

De auto heeft de vermelding U9 op het kenteken staan (bj. '89) en heeft fabrieks af een kat. Wel of geen kat monteren? De originele zal ook niet echt meer voldoen, maar ik moet natuurlijk ook rekening houden met CO uitstoot, APK / RDW keuring en mijn oren.

De vraag met betrekking tot uitstoot en keuring heb ik inmiddels ook al uitstaan bij de RDW, ik wacht nog op antwoord.

Bij mij heb ik een Novus eronder liggen. mooi kalm en niet te gek... zou ook sterk zijn met een 1.3 :tongue: ik heb het systeem wel effe gelijk gebeitst zodat die me niet op de lassen gaat rotte :thumbup:

Christiaan 28-05-2019 12:30

De uitlaat zit er inmiddels bijna helemaal onder. Nog even een passend flexibel stuk halen om het laatste stukje netjes aan de sluiten. De pasvorm is in ieder geval prima :cool:

Daarnaast afgelopen zaterdag met de kabelboom aan de slag geweest. De bestaande bedrading nagelopen en waar nodig gerepareerd. Bekabeling voor de accu in de kofferbak in orde gemaakt.

Ook al ver gevorderd met het aanpassen van de kabelboom voor de motorruimte.

En daarbij ook nog de nodige hulp gehad :D

Weer een stapje dichterbij....

VeeDubber 29-05-2019 06:59

Quote:
En daarbij ook nog de nodige hulp gehad :D

Weer een stapje dichterbij....

Zijn dit leden van die club waar ze lelijke mensen helpen ook eens onder de mensen te komen?

Erik Baas 29-05-2019 11:48

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Zijn dit leden van die club waar ze lelijke mensen helpen ook eens onder de mensen te komen?

Hoezo? Wil je soms ook lid worden? ;-p

Ottie1976 29-05-2019 14:36

flexibel deel voor het laatste stuk?

sixpack 29-05-2019 15:21

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Hoezo? Wil je soms ook lid worden? ;-p

:lmao: :lmao: :lmao:

Tjaap 29-05-2019 19:59

Quote:
Ik kan het zo ie zo al op prijs stellen dat Arno je lader openmaakt waar je zelf bij bent, en na 10 minuten je een diagnose hebt. Nu even geduld hebben....

Ik ook. Cabrio staat dit jaar 5 jaar stil..... (en inmiddels 30 jaar oud, en 16 jaar in bezit)

TEEEEEEEERING... ken ik jou al zo lang?

a.busser 30-05-2019 16:38

Die uitlaat is erg, erg, netjes!

Christiaan 03-06-2019 08:36

Quote:
Originally Posted by Ottie1976
flexibel deel voor het laatste stuk?

Het laatste stuk als in het laatste stuk wat nog aangesloten / pas gemaakt moet worden ;)

Afgelopen weekend niks aan de cabrio gedaan, samen met een van die knappe mannen hierboven een biertje gedronken aan de Wörthersee....

GolfMania 26-07-2019 16:57

Leuk project man! Heb 'even' het hele topic doorgelezen en je bent lekker bezig. Zie wel dat iedereen hetzelfde probleem heeft: een huis gooit altijd de planning in de war :screwy: Ik heb herkenning.. :D

Christiaan 03-08-2019 15:59

Huisje, kindjes... kost allemaal ook veel tijd ;)

Maar ach, de cabrio staat lekker binnen, droog, en niet in de weg. Ook al duurt het wat langer, we komen er wel.... ooit :D

yuli 05-08-2019 08:42

Ziet er toch al aardig af uit op de foto.

LRR 05-08-2019 12:34

Goed werk Christiaan !!

The Skinnmeister 07-08-2019 06:24

Netjes :thumbup:

Christiaan 20-08-2019 07:21

Wie heeft deze gaten ooit bedacht....

Boutjes, ringetjes, alles verdwijnt erin :D Alsof het er voor gemaakt is

René 20-08-2019 11:32

Haha....volspuiten met pur die balk!

Christiaan 26-08-2019 07:20

Spaghetti tijd :cool:

Afgelopen zaterdag wat helpende handjes gehad :D :thumbup:

Veel laatste zaken aangesloten en puntjes op de i kunnen zetten.
Kabelboom gaat ook de goede kant op. Daar gaat nu nog de meeste tijd inzitten om die netjes te maken. Niet alleen even wat relais omprikken, maar alles nalopen / nameten, en bij enige twijfel voorzien van nieuwe stekkertjes / klemmetjes etc. Kost nu even wat meer tijd maar daar gaan we straks wel profijt van hebben.

Johan1982MK1 26-08-2019 07:38

Ik ken het haha.
Mooi werk en blijft een super motor (vind ik) voor in een golf1
Vroeger zag je ze overal met G60 erin, maar tegenwoordig is het weer bijna zeldzaam.

LRR 26-08-2019 10:02

Gezelligheid.nl :)

Goed bezig Christiaan, en inderdaad alle elektra in 1 keer goed doen.
Is nu even meer werk, maar daar ga je zeker blij van worden straks.

En G60 in een Mk1 is inderdaad super !!

Christiaan 26-08-2019 12:29

Quote:
Originally Posted by LRR
Gezelligheid.nl :)

Heel belangrijk ;)

Christiaan 18-09-2019 14:39

Het valt toch wel tegen om zo nu en dan wat tijd te regelen om te sleutelen..

Maar af en toe gebeurd er nog wel wat....

Kabelboom nu voor test bovenop de motor gelegd. Nog wat aansluitingen bij de zekeringkast op orde maken, en de bedrading van het dashboard. Als straks alles werkt / loopt halen we de kabelboom er nog even uit om helemaal netjes te maken / in te pakken.

Koppelingskabel van een Ibiza Cupra besteld. De kabel bij de Epytec set past toch niet helemaal lekker.

2e snaar voor de stuurbekrachting is ook onderweg. Ze zijn er in 2 lengtes. 666mm en 737mm. De 666mm besteld maar past dus niet. Geen idee waar het verschil in bouwjaar / type, maar de 737mm zou moeten passen.

Daarnaast nog even op zoek gaan naar de onderdruk slang naar de rembekrachtiger van de Corrado. Nu zit degene van de cabrio erop, maar van de Corrado staat nog wat netter / opgeruimder onder de kap. Die zou ergens moeten liggen....

In het topic van RobertVoorst nog een mooi stukje uitleg gelezen over de naloopregeling. Die gaan we ook nog even meenemen.

sixpack 18-09-2019 15:41

Gaat vast goedkomen ! :thumbup: :cool:

LRR 19-09-2019 09:11

Lekker rustig door knutselen Christiaan, heb je er straks plezier van !! Beter alles in 1 keer helemaal goed doen.

Christiaan 05-11-2019 13:29

Afgelopen zaterdag weer (met hulp) mogen knutselen.

Kabeboom ligt inmiddels aangesloten in motorruimte. Als alles straks ijkt te werken pakken we de hele boom netjes in en werken we deze mooi weg.

Binnenkort de laatste puntjes qua electra aan de binenzijde op orde brengen en dan misschien eens een startpoging gaan wagen.

Waar we wel tegenaangelopen zijn is dat de originele stabilisator stang (tussen de draagarmen) nu niet meer past ivm de uitlaat. Natuurlijk zijn er andere stabilisator stangen te verkrijgen, maar - voor zover ik weet - zitten deze niet gemonteerd op de draagarmen. Of weet iemand een goed alternatief?

yuli 05-11-2019 15:17

Ik heb hem er tussen. Maar ben vergeten of deze is aangepast.

Edit: overal foto's van maken :thumbup:

Johan1982MK1 05-11-2019 15:18

Lekker bezig!
Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt o.a bij een R32 mk1 dat de stabistang niet meer past.
Of er een vervanger voor deze stabilisatorstang is weet ik niet..
Je hebt nog wel van die steunen die je tussen de 2 bouten waar je draagarm op je carrosserie vast zit kan plaatsen, maar die hebben natuurlijk geen direct stabiliserend effect op je draagarm zelf.

Christiaan 05-11-2019 16:14

Het gaat om de "achterste" stabi stang (dank voor de duidelijke foto @yuli!)

De "voorste" past zonder problemen.

yuli 05-11-2019 17:35

Quote:

Het gaat om de "achterste" stabi stang (dank voor de duidelijke foto @yuli!)

De "voorste" past zonder problemen.

Ok, die is niet aangepast bij mij. Is wel een dikkere variant van H&R die ik heb zitten komt met nieuwe rubbers en past op de originele armen.

Manuel010 05-11-2019 20:44

Leuk om ff in vogelvlucht door te nemen, heel leuk ook om de datum/verandering te zien. Gezien ik hetzelfde ga doen qua ombouw ook mooi om de pijnpunten even te zien maar het is vooral een kwestie van gewoon doen.

Heb(ben) jij (jullie) ook die balk versteviging van bijv epytec waar de voorste motorsteun aan bevestigd zit?

Succes gewenst!

yuli 06-11-2019 08:41

Quote:
Originally Posted by Manuel010
Leuk om ff in vogelvlucht door te nemen, heel leuk ook om de datum/verandering te zien. Gezien ik hetzelfde ga doen qua ombouw ook mooi om de pijnpunten even te zien maar het is vooral een kwestie van gewoon doen.

Heb(ben) jij (jullie) ook die balk versteviging van bijv epytec waar de voorste motorsteun aan bevestigd zit?

Succes gewenst!

Jazeker. je ziet hem net zitten op de foto voor de waterpomp. Mijn kwam uit Amerika toen had Epytec ze nog niet in het assortiment. Je moet wat aanpassen aan de sprinter intercooler maar dan past het (net).

All times are GMT +1. The time now is 10:59.