Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Dennis zijn 92'er Corrado VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72185)

bartuzz 25-11-2011 18:25

o dan gaat ik dat morgen nog is vragen.

Dennis-Mash 05-12-2011 23:25

Het loopt allemaal een beetje door elkaar heen met de werkzaamheden hier. Heb de originele stoot strips op de strip op bestuurders deur na allemaal gemonteerd. Zit heel netjes en ook goed vast! Als of ze er nooit af zijn geweest.

Snel effe een fototje gemaakt. Echte resultaat mag gezien worden op de meetings aankomend jaar. ;)

Verder schiet het met de cruise control inbouw niet zo echt op. Heb er ook niet al te veel meer aan gedaan. In de plaats daarvan ben ik begonnen met het demonteren van de klauwen voor de revisie hier van. Links voor ligt er nu in ieder geval al af. Kwam wel wat roestvorming tegen aan de binnen zijde van de rem cilinder. Weet niet of dit kwaad kan en of dit komt door het afspuiten van de wielen met een hoge druk reiniger? Iemand enig idee?

Dit dus.

Deze week de revisie setjes maar eens bestellen en dan de klauwen bij Emiel64 afleveren voor het stralen. :D

EelcoB 06-12-2011 00:07

De kant die zichtbaar is zit toch tegen de remblok?

Dan kan het geen kwaad. Hij duwt met de rand tegen de remblok.

Dennis-Mash 06-12-2011 14:25

Dat is inderdaad de zijde die tegen het remblok aanduwt ja. En hij duwt inderdaad ook met de rand tegen het remblok. ;)

Het ziet er alleen niet zo netjes uit vind ik zelf. Zou ik als ik het mooi blank schuur en hierna in het vet zet kunnen voorkomen dat het weer gaat roesten? Of is het niet verstandig om zoiets in te vetten?

Vento Vice 06-12-2011 16:04

idd, remmerij en vet is niet zo'n goed combi, perfectionist... ;)

VWRickGTI 06-12-2011 16:38

Invetten zal niet veel helpen, omdat de remmen weer warm worden en zal de vettigheid op een gegeven moment "verbranden" kiezen om het gewoon weg te schuren en binnenzijde te spuiten. of nieuwe cups monteren.

Dennis-Mash 06-12-2011 18:12

Oke, duidelijk. Zal ze voortaan ook cups noemen. Ik ga is effe kijken wat zo'n cups kosten.

Dennis-Mash 06-12-2011 22:21

Alle klauwen zijn er vanaf. Ik had de zadels ook nog los willen halen maar deze zaten erg vast dus ik heb ze nog maar laten zitten omdat ik er voor vanavond geen zin meer in had. :mrgreen:

Als er trouwens wat roest en vettigheid aan de buitenzijde van de cup zit kan ik dat er gewoon vanaf schuren met een lichte korrel? Of moet het oppervlakte van de cup perfect glad zijn?

En iemand enig idee of dit rubbertje wat op de handremkabel zit nog gewoon nieuw te krijgen zal zijn? Hij is namelijk aan beide zeiden hartstikke poreus.

René 06-12-2011 22:27

Noem het maar gewoon remzuigers hoor ;)

Je kan het roest eraf schuren met een staalwolletje...en zo het hele remzuigertje even schoonpoetsen. Rubbertje zal ik even kijken in ETKA

René 06-12-2011 22:32

Rubbertje is niet via ETKA nieuw te bestellen. Beter koop je bij de onderdelenzaak 2 nieuwe handremkabels...spul heb je nu toch los en een nieuwe is altijd beter dan eentje van bijna 20 jaar oud :)

Dennis-Mash 06-12-2011 22:54

Haha, remzuigers dan. :tongue:

Maar met een staalwolletje kan inderdaad ook prima ja. Nog niet aangedacht. Wel lastig dat het rubber niet meer in de ETKA te krijgen is. Nieuwe handremkabels zou ook kunnen. Is dit een beetje een lastig klusje om zelf uit te voeren?

Vains 07-12-2011 10:14

Idd wat René zegt, even 2 nieuwe handremkabels halen want die kosten de wereld niet :)
Klusje is gemakkelijk zelf te doen. Het meeste werk zit hem in het verwijderen van het middenconsole van een corrado zodat je bij de voet van de handrem kunt waar de kabels aan vast zitten...

Dennis-Mash 07-12-2011 13:34

Oke, zal het is even bekijken. Meen me namelijk ook iets te herinneren dat ze al ooit eens vervangen zijn. Komt wel goed. :)

Yusuf 07-12-2011 19:10

Goed bezig hoor.. laat je het hele zooitje ook stralen en coaten enzo? Mooie knalrode klauwen zijn wel nice altijd.

Dennis-Mash 07-12-2011 19:15

Ze worden door een maat van me gestraald. Die heeft thuis een straalcabinetje staan. En dan is het de bedoeling dat er een mooi lak laagje overheen gaat. Of ik dit zelf ga doen of dat ik het laat doen weet ik nog niet. Ligt ook een beetje aan de knip want ik ben nog maar student he. ;)

Oh ja, rood worden ze niet meer. Worden nu gewoon zilver. Rode klauwen komen er wel als er Brembo klauwen ofzo op komen. :D

Yusuf 07-12-2011 19:21

Oh das wel jammer van het zilver, maarja als je met het oog op de toekomst dikke Brembos erop wilt zou ik er ook niet teveel geld in stoppen idd. Welke kleur zijn ze vanuit de fabriek geleverd eigenlijk? Die van mijn oude G60 waren gewoon zwart dacht ik.

Dennis-Mash 07-12-2011 19:50

Nah ik heb niet echt plannen om brembo's te monteren hoor. Ik ben gewoon wel uitgekeken op die rode klauwen. ;)

En wat het origineel is? Volgens mij zwart of blank ijzer?

vdWal. 07-12-2011 20:29

orgineel hebben ze een zilverkleurige kleur volgens mij gewoon blank indd?

hier gaan ze ook terug naar zilver heb dat geel bij mij nog nooit begrepen :tongue: goed bezig anyway :)

Dennis-Mash 07-12-2011 20:40

Zilver dacht ik dus ook. Daarom was ik ook van plan om ze zilver te spuiten. Want blank metaal zal niet lang mooi zilver blijven.

Bedankt in ieder geval voor je compliment. :)

Vento Vice 07-12-2011 21:31

...blank metaal met blanke lak, mss?

Dennis-Mash 07-12-2011 21:41

Weet niet of dat mooi wordt als de klauwen gestraald zijn. Structuur van het oppervlakte is dan denk ik veel anders. En bestaat er hittebestendige blanke lak?

vdWal. 07-12-2011 22:10

hittebestendige blanke lak bestaat wel ja :) motip heeft het onderandere in een spuitbusje

Vento Vice 07-12-2011 22:23

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Weet niet of dat mooi wordt als de klauwen gestraald zijn. Structuur van het oppervlakte is dan denk ik veel anders...

heb je wel gelijk in; bij nieuwe auto's lijkt er ook wel iets geel-igs overheen te zitten

EDIT: ff fotootje gegoogled:

blijkt een conserveringsmiddel te zijn om roesten tegen te gaan ;)

Dennis-Mash 07-12-2011 22:42

Oke dan. Ik ga ze denk ik gewoon eerst voorzien van een laagje primer. Zilveren lak en dan een mooi laagje blanke lak zodat ze ook een beetje glimmen. En dan komen ze hopelijk mooi uit achter de Porsches.. of andere velgen. :tongue:

Tombo90 07-12-2011 23:24

Is denk ik gewoon geelverzinken :thumbup:
Ff langs verzinkerij brengen het spul en het ziet er super uit :D

Dennis-Mash 08-12-2011 10:21

Zal wat kosten denk ik om het te laten verzinken. :tongue:

sixpack 08-12-2011 11:08

Passiveren... gaat per kilo, was niet duur meende ik (paar tientjes ?)

joostvw 08-12-2011 11:37

Denk dat verzinken of anodiseren ook niet duur hoeft te zijn.

DUBbeltje 08-12-2011 11:45

Quote:
Originally Posted by sixpack
Passiveren... gaat per kilo, was niet duur meende ik (paar tientjes ?)

idd, heb laatst 40kg heen gebracht en was 45,- kwijt, dus reken
ong. 11,- p/kg.
Heel goedkoop, en het blijft jaren goed.
Ik zou zeggen, als je het spul toch loshebt, doe dat dan gelijk.
Lijkt gelijk ook een stuk beter. :)

René 08-12-2011 11:55

Waar laat jij het passiveren dan Mike? En heb je foto`s van het eindresultaat?

DUBbeltje 08-12-2011 12:48

Quote:
Originally Posted by René
Waar laat jij het passiveren dan Mike? En heb je foto`s van het eindresultaat?

bij nedcoat in Groningen, ik zal de foto's even opzoeken en posten.
Een bak vol met boutjes, moeren en draagarmen. veerpoten en nog wat andere zooi.

Dennis-Mash 08-12-2011 13:37

Het is een optie. Maar ik denk toch dat ik er voor kies om ze mooi zilver te spuiten. ;)

DUBbeltje 08-12-2011 14:00

als je ze gaat spuiten stel ik voor om het met warmtevast zilver hammerite te doen.
Blijft het ook langer zilverkleurig, anders als je een beetje gek doet, druipt er gewoon van af.....spreek uit ervaring ;)

Dennis-Mash 08-12-2011 14:19

Hammerite dat is toch die structuur verf? Kom maar op in ieder geval met die tips wat betreft het spuiten want ik zat te denken om ze gewoon te primeren en daarna in de zilvere lak te zetten met een blanke lak laag maar misschien is er iets beters.

Dennis-Mash 10-12-2011 19:01

Gister heb ik de revisie setjes opgehaald. De setjes van Hi-Tec voor de voorste klauwen zijn alleen wel erg karig. Bij de voorste zitten namelijk geen nieuwe ontluchting nippels en stofkapjes voor de nippels en ander klein spul terwijl deze bij het setje van Bosch voor de achterste klauwen wel er bij zit. De volgende keer moet ik me dus even wat beter laten informeren. Aankomende week dus maar even terug naar de Automaterialenzaak. :thumbup:

Verder heb ik de chromen emblemen gedemonteerd en een setje zwarte gemonteerd. Ook heb ik een niet mee gespoten grill gemonteerd. ;)

De remzuigers, op de klauw van links achter na, zijn nu ook gedemonteerd. Op de zuiger links voor zien ze er allemaal goed uit. Links voor ga ik dus nog vervangen en links achter moet dus nog gedemonteerd worden. ;)

Dan de zadels nog demonteren maar dit viel me nogal tegen aangezien de zadels erg vast zitten. Heb denk ik een luchthamer nodig.

Maar ja, komt allemaal wel in orde. :thumbup:

Dennis-Mash 24-12-2011 17:39

Na dit hele seizoen op de Porsches hebben gereden zijn de Porsches vandaag geruild tegen een setje MAM MT1, ET 30 rondom en 8j voor en 9j achter. Rondom Falken Ziex banden met voorop 205/40 en achter 215/35. Ben wel benieuwd hoe ze staan maar zolang de Corrado nog op de bokjes staat voor de klauwen worden ze er nog niet onder gezet. ;)

Hier zijn in ieder geval wel al wat foto's van de velgen zelf. :thumbup:

Ben zelf wel benieuwd hoe ze gaan staan onder de Corrado. Hij zal wel ietsjes omhoog moeten aan de voor kant met de 205 bandjes maar hier wil ik na verloop van tijd nog 195 bandjes omheen laten leggen. ;)

g-loudertje 25-12-2011 00:10

Zien er goed uit Dennis! ;) Het mag mooi weer worden dat ik met de porsche's mag gaan rijden!

Dennis-Mash 25-12-2011 12:50

Haha, zeker weten dat het goed weer mag worden! Bedankt nog he. ;)

Dennis-Mash 16-01-2012 23:15

Eindelijk weer wat vooruit gang met de inbouw van de cruise control. Vacuumpompje van het gaspedaal zit nu ook eindelijk op de plek. Was een flink gezoek en gekloot om hem er in te krijgen maar hij zit. Nu nog een aantal andere dingen zoals de onderdrukpomp en de ventielen voor op het rempedaal en koppelingspedaal.

Verder ook een klein stukje plaatstaal verkregen dankzij Emiel64. Hiermee ga ik een steuntje maken voor de onderdrukpomp achter het linker zijscherm. Origineel zijn deze steuntjes namelijk zeer moeilijk te vinden dus vandaar deze oplossing. Binnenkort maar is even netjes maken en monteren. :tu:

Ook heb ik een aantal weken geleden een setje klinken met CV gekocht. Deze zitten er inmiddels ook in. Alleen wil het cilinder slot nog niet draaien in de klink dus dit moet ik nog even uitzoeken. De comfort sluiting werkt in ieder geval als ik het palletje in de klink beweeg dus ook dat kan ik straks weer gaan gebruiken.
Hopelijk krijg ik het ook zo aangesloten in combinatie met het alarm dat wanneer de ramen en het dakraampje open staan en ik de auto op slot zet dat alles automatisch sluit. Tips om dit werkend te krijgen in combinatie met het alarm hoor ik graag! :D

Verder binnenkort weer het een en ander bestellen bij de dealer. Onder andere nieuw plastic voor achter de deuren panelen want deze oude meuk lijkt nergens meer op. Ook al zie je het niet, je kunt het maar netjes hebben. :thumbup:

Vains 17-01-2012 11:03

Keep up the good work Dennis :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 18:00.