Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Motorfiets CV carburateurs op je vw. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904)

Style 11-07-2013 16:19

Klinkt goed allemaal :thumbup: vandaag van Pim te horen gekregen dat het spruitstuk van mij ook klaar is.
Worden nu afgewerkt en dan komt het mij kant op :D
En dan ga ik denk ik ook gebruik maken van dit topic :cool:

jorg-maashees 29-07-2013 18:12

Ik ben vandasg bezig geweest met de runners op de voetplaat lassen. Echter moeten de runners iets scheef komen staan om tot de goede hart op hart afstand te komen. Maar gast het zaakje straks niet lekken Omdat de runners scheef in de carburateurs komen staan?

Ik maak gebruik van cbr 600 carburateurs met de originele inlaat rubbers.

Wat me ook opviel is dat de voetplaat krom trekt door het lassen, hoe gaan jullie dat tegen?

:thumbup:

Dub-Detail 29-07-2013 18:28

Hoe las je?
Mig, tig of mma?
Wat wij doen is stukje voor stukje lassen met pauzes tussendoor.
Runners lassen wij buitenlangs af.
Runners op voetplaat lassen we van binnen.

Daarna uitgloeien en richten.

Onze bouwpakketten zijn zo vorm gegeven dat ze precies voorgaats uitkomen en dan met gripringen recht in de carbrubbers schuiven.

jorg-maashees 29-07-2013 19:15

Ik las autogeen, omdat mijn tig skills niet zo denderend zijn. Ik heb ze inderdaad in 1 keer afgelas van buitenuit, en ook van buiten gehecht. Dat ga ik dus anders aanpakken.

En ik zie in je beginpost dat je de runners er ook ietwat schuin op last?

Dub-Detail 29-07-2013 19:23

Klopt, dat was het allereerste spruistuk wat ik heb gemaakt.
Sinds die tijd hebben we de spruitstukken doorontwikkeld.

Alles wordt nu CNC geproduceerd alleen het lassen niet.
Dat maakt dat het beter past.

jorg-maashees 29-07-2013 19:29

Oke. Dan moet ik dus overnieuw beginnen. Ik wil het in één keer goed doen zodat ik er ook plezier van kan hebben.

Kun jij mij een prijs pb'en voor een spruitstuk Dub-detail?

Dub-Detail 29-07-2013 19:37

Alleen het bouwpakket verkopen wij nog.
€250,- voor smallblock

Complete spruitstukken gaat te veel tijd in zitten. en dan kom ik niet meer aan de rest van het maatwerk toe.

jorg-maashees 29-07-2013 19:53

Oké, dankjewel voor de hulp :thumbup: Ik zo toch zelf nog eens proberen om het zo te krijgen als ik voor ogen heb, zo niet bestel ik een setje bij jouw. :thumbup:

jorg-maashees 31-07-2013 10:30

Raden jullie trouwens aan om de remluchtsproeiers van mijn cbr carburateurs voor op mijn 1300 al bij voorbaat af te doppen? Of eerst de sproeiers opboren naar 135-140 en dan kijken wat hij doet?

Sjon 31-07-2013 16:33

.

Dub-Detail 31-07-2013 17:39

Wat sjon zegt.

jorg-maashees 31-07-2013 22:39

Oké, dan ga ik ze sowieso afdoppen. Maar in de beginpost staat dat voor 36mm op een 1300 je rond de 140 moet zitten. Het MH blokje is voorzien van een 3f nokkenas ( 214.5 gr, 9.6mm lift ) en verder een katvervanger. De rest is gewoon origineel. :thumbup:

jorg-maashees 13-08-2013 19:49

Ben vast even bezig geweest met de carbs. Remluchtsproeiers alvast afgedopt met een stukje lasdraad ( 2mm ) werkt echt super. Verder de carburateurs even goed bestudeerd en de hoeksensor verwijderd. Er zitten nu 115 sproeiers in, deze ga ik als basis afstelling opboren naar 130 en van daaruit verder.

Er zitten nu 3 slangen aan de carbs, degene onder bij de vlotterbakken lijken mij de brandstoftoevoer aansluiting. Degene boven uit de carbs lijken mij de overloop? En dan heb ik nog een dikkere die op de luchtfilterbak aangesloten lijkt te hebben gezeten. Wie kan mij dit bevestigen ? En wat moet ik met die dikkere slang?

Het zijn cbr 600f carbs van 1998.

Alvast bedankt :D :thumbup:

Sjon 22-08-2013 09:22

.

jorg-maashees 24-08-2013 11:07

De aansluitingen ben ik al uit intussen. Die dikke is inderdaad luchttoevoer van de membranen. Moet hier een filtertje op? IkHeb de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en gereinigd. Heb de sproeiers al uitgeboord naar 135. Als ze nu te groot zijn soldeer ik ze wel weer dicht en boor ik ze weer opnieuw op. Hopelijk is over 2 weken het spruitstuk klaar. :thumbup: :D

Sjon 24-08-2013 21:32

.

Jel Golf 2 GTI 24-08-2013 21:58

Quote:
Originally Posted by Sjon
Heb ik gewoon los hangen.
Origineel bij een motorfiets iets met een los filtertje ofzo of aansluiting op luchtfilterbox?

Zit normaal aangesloten aan de voorkant van je airbox, als je +200 rijd met de moto dan worden door de luchtdruk je membramen extra omhoog gedrukt om snelheden boven de 250km te kunnen halen, heeft in een auto 0,0% nut. :D

Bij mij zijn ze ook gewoon open. slangetjes zijn er gewoon af.

jorg-maashees 31-08-2013 07:15

Klein probleempje hier. Ik heb 4 losse luchfilters gekocht, maar deze passen alleen als ik de kelken inkort of eraf laat. Is dit een probleem?

jorg-maashees 16-09-2013 18:09

Luchtfilters inmiddels ook passend gemaakt :D :thumbup: Spruitstuk is in de maak, hoop ik deze week binnen te krijgen. Als dat zo is wil ik zaterdag het zaakje erop gaan bouwen.

Moet nog wel even een messing bochtje scoren voor de gaskabel, en een inlaatpakking + vloeibare pakking.

Ik ben benieuwd :thumbup:

jorg-maashees 21-09-2013 18:03

Vandaag de carburateurs gemonteerd, en uiteraard ging dit niet zonder problemen.

De carburateurs zitten er inmiddels op, en hij heeft voor het eerst gedraaid :D Ben nu al verliefd op het geluid, fantastisch :thumbup:

Echter heb ik dus een brandstofpomp van een motor ( weet niet welk type, maar heb deze bij een sloper gehaald en deze moest goed zijn voor mijn cbr carbs ). De pomp werkt prima, en gaat ook langzamer draaien zodra de vlotters vol zijn, alleen komt er toch benzine uit de overlopen gedrupt???

Ik heb dit nu opgelost door een t stuk in de persleiding te zetten, dit t stuk heeft een 6mm aftakking naar de retour. De pers leiding zelf is 10mm, evenals de aansluiting op de carburateurs. Nu lekken de vlotters niet meer, maar ik vraag me af of hij bij vollast dan wel de vlotters vol houdt, en er niet teveel benzine naar de retour gaat. Maar we zullen zien.....
De ontsteking heb ik afgesteld op 14gr bij ongeveer 1000 toeren. Ik kwam tot de conclusie dit dit overeen komt met de originele merktekens. Zou dit kunnen kloppen?

Het betreft een Mh motor.

Style 21-09-2013 19:58

Ik ben ook nog op zoek naar een messing 90Gr bocht en het liefst ook 1 van 180Gr voor de Choke :thumbup:

Sjeesbeest 21-09-2013 20:13

Quote:
Originally Posted by Style
Ik ben ook nog op zoek naar een messing 90Gr bocht en het liefst ook 1 van 180Gr voor de Choke :thumbup:

Ff bij de brommerzaak naar een puch maxi of "Bing" carb onderdelen vragen :thumbup: de mijne is ook van een puch en is 90 graden. De 180 graden moet ik je ook ff schuldig blijven.

Style 21-09-2013 20:17

Heb jij je choke kabel nu van de andere kant laten lopen ?
Hier nog een plaatje van mijn spruitstuk en carbs vorige week opgehaald bij Pim.

Dub-Detail 21-09-2013 20:19

http://www.puchshop.de/catalog/bing...roef-p-490.html

gr,Pim

Sjon 22-09-2013 09:29

.

jorg-maashees 22-09-2013 18:08

Dankje Sjon :thumbup:

Ik heb vandaag voor het eerst gereden in de auto, en ik moet toegeven dat het erg leuk is :D Brandstofsysteem zoals ik het nu heb aangesloten, lijkt prima te functioneren. Kan het desnoods nog altijd veranderen.

Echter nog wel wat vragen m.b.t. de afstelling.

Hij loopt eigenlijk prima, starten = lopen , en geen gekke dingen met rijden verder. Enige wat me opvalt is dat hij vrij lang in toeren blijft hangen bij gas los. ( dit schijnt vaker voor te komen zoals ik gelezen heb ). Is hier iets aan te doen?

Verder zijn de bougi's toch wat grijzig, nu kan ik me herinneren uit de brommertijd dat dit kan liggen aan een verkeerd afgestelde ontsteking, of een de schraal mengsel.

Ontsteking staat volgens een kameraad die hem voor me heeft afgesteld op 14 gr, echter twijfel ik hieraan omdat dit precies de originele afstelling is ( volgens de merktekens ). Heb hem nu wat vroeger gedraaid, en hierdoor blijft hij ook wat minder in toeren hangen bij gas los.

De hoofdsproeier is nu 135, met afgedopte remluchtsproeiers. De co schroeven staan 2 slagen open, en de carburateurs staan uiteraard synchroon.

Zou het kunnen dat ik toch nog een grotere hoofdsproeier nodig heb? ( blok is voorzien van een 3f nokkenas, verder origineel )

Bedankt alvast :thumbup:

Video van hoe hij nu draait

https://www.facebook.com/photo.php?...video_processed

Sjon 22-09-2013 18:40

.

Style 22-09-2013 18:40

Klinkt lekker Jorg :thumbup:

jorg-maashees 22-09-2013 19:10

Dankje Style :thumbup:

Ik ga aankomende week de ontsteking nog eens afstellen en hem aan de co kast hangen. Dan kijk ik ook meteen wat hij bij 3000 toeren doet dan weet ik of mijn hoofdsproeier nog groter moet :thumbup:

Heb al op lekken gescheckt met remmenreiniger, maar ik zal dit nogeens over doen voor de voorzichtigheid.

Jullie horen van mij :thumbup:

jorg-maashees 23-09-2013 19:26

Hmmm. Vandaag niet zo'n fijne ontdekking gedaan.

Auto loopt al een hele tijd niet lekker stationair. Mijn vermoeden was dat dit kwam door die kl*te pierburg carburateur. Echter loopt hij nu nog steeds belabberd stationar, je hoort het vooral aan de uitlaat, en je ziet dat de motor hobbelt. Met rijden eigenlijk vrij weinig last van gehad, op het feit dat hij bij bepaalde constante snelheden wat hobbelde na.

Ben dus aan het zoeken gegaan, en het blijkt dat cilinder 1 niets doet ( in iedergeval niet bij stationair, op toeren weet ik niet ) hij reageert niet als ik de bougikabel los trek, en dat doet hij bij alle andere cilinders dus wel.Heb alles qua ontsteking gecheckt: bougi's verwisseld, kabels verwisseld, andere rotor , andere verdeler ( overigens was alles gloednieuw, maar je weet maar nooit ). Dit alles maakt geen verschil, cilinder 1 loopt dus gewoon niet mee.

Mijn vermoeden is dus een kromme of ingebrande klep. Morgen gaan we de compressie testen, dat zal uitsluitsel geven.

Mocht de kop eraf moeten, dan zal deze meteen gevlakt en bewerkt worden :thumbup:

jorg-maashees 25-09-2013 08:56

Ik heb comprssie, ontsteking en brandstof maar cil 1 loopt niet mee. Enige optie is nog een klep die niet of te weinig open gaat.... :confused:

Sjon 25-09-2013 09:48

.

jorg-maashees 25-09-2013 13:26

Dat denk ik ook sjon :thumbup:

Hij tikte laatst ook een keer, maar dat was bij warme motor weer over , en nu tikt hij wel iets maar het is echt minimaal.

Vandeweek maar even 2 andere stoters op cilinder 1 zetten :thumbup:

jorg-maashees 27-09-2013 08:07

Helaas, klepstoters ligt het ook niet aan.....toch een verbrandde klep ofzo, zou het anders niet weten :confused: :mad:

Sjeesbeest 27-09-2013 18:32

Heb je in de carb een vacuumlek?

jorg-maashees 27-09-2013 20:35

Probleem gevonden: vetstopte stationair sproeier. :screwy:

jorg-maashees 28-09-2013 16:44

Vandaag een kilometertje of 20 getuft met de auto, en het loopt echt heerlijk.

Heb daarna even mijn bougi's eruit gedraait om de kleur te cheken. Cilinder 2 en 4 waren mooi koffie bruin. Cilinder 1 en 3 waren toch wat grijzig. Wie kan dit verklaren?

Hij loopt verder prima, starten lopen en in alle toeren gebieden loopt hij goed. Echter backfired hij nog heel af en toe vanuit de carburateurs bij gasgeven vanaf stationair.

Carburateurs staan synchroon. Valse lucht heb ik ook op gecontroleerd. co moet ik volgende week nog even controleren.

:thumbup:

Sjon 30-09-2013 11:49

.

jorg-maashees 30-09-2013 18:11

Dankje Sjon. Dan ga ik dat even controleren. De vacuumrubbers zijn sowieso in orde, heb de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en gecontroleerd :thumbup:

fearless 30-09-2013 20:05

Zijn alle sproeiers gelijk? je ziet vaak bij motorfietsen dat ze de binnenste carburateurs van een iets andere bezetting voorzien. Ivbm het eerder warm worden van die cilinders was dat dacht ik.

All times are GMT +1. The time now is 08:58.