![]() |
Quote:
Ik maak me druk om een hobby. Een hobby die voor mij best betaalbaar mag blijven, en ik denk dat sommige anderen daar ook geen problemen mee hebben. ;) Quote:
Was dat met die BBS-velgen niet ook ooit eens het geval? En zo heel lang geleden is dat niet. Ze werden eerst hier voor veel te veel geld aangeboden, en op MP stonden ze nog voor redelijke bedragen. De velgen van hier zijn toen blijven liggen, en die van MP werden in no time verkocht... effe later stond de hele BBS-collectie van de afgelopen weet ik hoeveel jaar voor bakken geld op het internet, en er werd van veel kanten gemopperd. Nu, zo'n jaartje later, is het opeens doodnormaal duizenden euro's voor 'n setje BBS-en te vragen. En dat gaat dalijk 't zelfde met mk2's, let maar op. |
he brood man . FF Off topic . Jou motor kap is onderweg . . Gratis en voor niks . Van friesland . Via zuid holland naar limburg . . Kijk is dat nau hobby of niet ;).
|
Quote:
Alberto, mijn dankbaarheid grenst aan hondsdolheid. :D Ik zal een stempel bijzetten op je "broodje-bal-tegoed-kaart". ;) |
doe maar een donatie in de forum pot Chris . Zo dat we weer verder kunnen met dit topic ;)
|
Quote:
Vraag en aanbod Chris, zo werk het nou eenmaal .. dan kan je zeuren en mopperen, je doet er niks aan. Heel nobel van je om geen hoge prijzen te vragen, maar vraag gewoon wat meer en je verkoopt het wss ook wel, en misschien was je dan nu al wel aan het rondrijden in een witte KR.. Hoge prijzen a la, maar zolang het verkocht wordt zijn het blijkbaar redelijke bedragen.. anders blijft het staan. Ik zou nogal gek zijn om zo'n apparaat voor een rooi minder neer te zetten, dan ben je een dief van je eigen beurs. Zeker in deze tijden, afgestudeerd.. nog geen werk.. verkoop ik het voor goed geld, of verkoop ik het niet. btw, dat Stijn, handen en buiken verhaal is toch logisch.. 1 van je beste kameraden gaat je niet op een forum tegenspreken. Of althans, zwart maken of iets in die aard.. Stijn gaat overigens hetzelfde te werk op autogebied als mij.. dus dubbellogisch. Ik heb ook liever dat hij van die nutteloze reacties laat, maar goed.. hij heeft net zo goed recht om te reageren als jij en ik. Dan erbij, als je 't topic doorleest zie je dat er zijn hier meer mensen die de handen op een andere buik hebben dan de mijne. |
Quote:
Vraag en aanbod van BBS-en is volgens mij niet echt vreselijk veranderd, evenals hetzelfde verhaal bij mk2's. De prijzen zijn gewoon een stuk opgeschoven, en waar de BBS-en eerst gewoon leuke velgen zijn, hoor je d'r nu niet bij als je minstens één keer BBS-en op je auto hebt gehad. Dingen worden opgeblazen tot meer dan ze zijn, en die status van dikke piemel held die sommigen denken hiervan te krijgen maakt dat ze meer geld willen uitgeven aan iets dan het daadwerkelijk waard is. Een mk2 is en blijft een mk2, en d'r zijn de laatste tijd niet zo vreselijk veel van die auto's door de shredder gedraaid, of liefhebbers er van bijgekomen, dat de prijs opeens met honderden, zo niet duizenden euro's tegelijk omhoog moet vliegen. Ik geef toe dat je stom zou zijn als je de zooi voor weinig verkoopt als je d'r ook veel voor kunt krijgen. Maar als iedereen dit gaat doen, kost alles dalijk veel, en niks kost meer weinig, en dan zit je daar met je diploma zonder vaste baan met dik inkomen, en kunt je niet eens een oude Jetta betalen. De meesten die een jaar of twee geleden namelijk ook makkelijk een setje BBS-en konden kopen, kunnen dat nu opeens niet meer, met gelijkgebleven inkomen en vaste uitgaven. ;) |
Quote:
Zo kan het dus ook!!! :thumbup: |
Zo kan het inderdaad ook, maar dat wil niet zeggen dat 't op een andere manier slecht, verkeerd of fout is ..
|
Quote:
Ik oordeel ook helemaal niet over dat soort zaken, het enige dat ik er over zeg is dat we allemaal een beetje moeten kijken wat we precies willen. Willen we dit doen omdat we autofanaten zijn, of om geld te verdienen. Als je inderdaad zo gek bent op die auto's, en alles wat daarbij komt kijken, help je elkaar zo nu en dan eens met klussen of aan onderdelen, en maakt het niet nodeloos duur. Hou de hobby een hobby, en hou het voor iedereen toegankelijk. Ik vraag niet alles voor niks, of tegen veel te lage prijzen neer te zetten, en ik heb er ook totaal geen probleem mee als iemand ergens wat op verdient. Ik verdien zelf ook veel van het geld dat ik aan de auto's uitgeef aan het geld dat ik er aan verdien. Maar ik verdien hier eens een tientje, en daar misschien eens twee, maar het gaat nooit om honderden of duizenden euro's, en dat gevoel heb ik bij sommigen wel. In dat geval hoor je (je in het algemeen, dus wederom niet enkel op Misha gericht) dus bij die tweede groep, bij de handelaren. En die hebben hier op het forum vind ik maar weinig te zoeken. En vind je van wel, dan betaal je net als die andere handelaren de kosten voor het adverteerdersschap. Zij verdienen aan het forum, en dragen daarom ook gewoon hun steentje er aan bij. |
Wat ik dus al ontelbare keren heb gezegd, voor de handel is het voor mij echt niet interessant.
1. omdat ik 2 linkerhanden heb 2. omdat ik er geen 100den euro's op verdien, laat staan duizenden 3. ik doe het inderdaad voor de hobby en de liefhebberij Ik zie het liefste meer auto's in de scene die bij liefhebbers terecht zijn gekomen. Daarom knap ik ze op en verkoop ik ze door, mijn doelstelling is om kiet te spelen. Soms lukt dit, soms niet en dan verlies je wat.. geen enkel probleem. Maar ik tel (tot op zekere hoogte) dus wel het onderhoud erbij.. ik hoor de term Wheeler Dealer. Kweet niet of je 't wel eens kijkt, maar 't enige wat ze daar doen is onderhoud. Waarom zou je onderhoud er niet bij rekenen, dat zijn ook kosten om het wagentje op te knappen. |
Ik moet eerlijk toegeven dat dat bij misha zo wel het geval is,
Maar goed, wss komen jullie er toch niet uit zo omdat niemand elkaar gelijk zal geven, |
Quote:
Ik hamer niet door op Misha, in ieder geval niet in de zin dat hij de oorzaak van 't probleem is, of zelfs 't probleem zelf... Het enige dat ik vind, is dat zijn Jetta's altijd net wat meer kosten dan de gemiddelde vergelijkbare Jetta, en hij vrolijk meedoet en inhaakt op die achterlijke prijsstijgingen. Nogmaals, Mish is het niet schuld dat de prijzen omhoog gaan, maar doet er wel aan mee. Het is 'n feit dat je bij de verkoop over het algemeen je investeringen niet terugkrijgt, en bij Misha schijnt dit wel zo te zijn. Als hij een onder een auto gemonteerde 200 euro schroefset in de verkoopprijs voor 200 euro kan doorberekenen noem ik dat winst maken. Die schroefset is de nieuwprijs niet meer waard, want voor die nieuwprijs krijg je die set ook... jawel, nieuw. En zo gaat dat met velgen, banden, rubbertjes, schroefjes, audio, knipperlichtjes, vertieldopjes, etc. Een auto en alle daarbij horende onderdelen kennen zoiets als afschrijvingen. En bij veel spullen die hier de laatste tijd voorbij komen worden die niet van de prijs afgetrokken, maar er juist bij opgeteld. :screwy: Een Jetta mk2 is niet zeldzaam, ook een nette niet, BBS-en zijn niet van goud, misschien de laag over de boutjes wel. Oude rommel is niet automatisch retro, en retro is niet automatisch duur. Verlagen is niet kostbaar, noch gecompliceerd, en geeft een auto geen meerwaarde van 1200 euro, evenals een poetsbeurt of spiegelreflex. Dingen verslijten, en niet elke kleine scheet kan 1:1 worden doorberekend in de verkoopprijs, anders ga ik ook over elk klein mankement mierenneuken als ik een nieuwe 20 jaar oude auto bij een van jullie niet-handelaartjes ga bekijken, ohoh, is dat as in de asbak? Een auto die veel km's heeft gelopen is niet altijd slecht, en een oude auto met weinig km's op de teller is niet automatisch goed. Bruin is niet duur, and there's no sex in the champaign room. |
Ik begrijp je wel hoor, en je hebt ergens ook wel gelijk.. maar zolang ik geen vast inkomen heb waarvan ik goed rond kan komen ga ik mijn auto's niet weggegeven. Dat is ook dat idee achter het hoeft niet weg maar 't mag, als ik voor de centen geen gelijkwaardige auto kan maken ga ik er op achteruit, nou dan kan ik beter die auto blijven rijden, en de auto blijven verbeteren.
Op een gegeven moment is het dan wel afgelopen natuurlijk, je kan niet blijven optellen. |
Quote:
K.u.t . . . ik voel na 19 pagina's een soort van conclusie komen . . . best jammer eigenlijk . . . het was erg vermakelijk om te lezen . . . Breadfan zal Misha zijn reactie en zijn manier van werken ook kunnen begrijpen, want als hij geen vast inkomen heeft, zal er op de een of andere manier wel brood op de plank moeten komen . . . nu ik dit intik :D misschien heeft BROODfan wel een wit bolletje voor je over ?? Voor de rest blijft alles vraag en aanbod . . . iedereen mag vragen wat ie wil en zolang het verkocht wordt, is de prijs tot op zekere hoogte gerechtvaardigd. Ja, er zijn mensen die hier zeker in meegaan en een slaatje proberen uit te slaan. In sommige gevallen kan dit ook . . . maar om bv 3750 te vragen voor een rode Golf 2 ( staat ergens het linkje geloof ik ook van ) dan sla je volledig door . . . Als koper zijnde bepaal je natuurlijk een prijs door te kijken naar wat je zelf kan en naar de mate waarin je iets graag wil hebben . . . Schroeven kan ik, maar lassen bv niet. Is een auto kwa bodem en dragende delen hard, dan ben ik best bereid om er meer voor te betalen . . . een auto met origineel NL kenteken is voor mij ook meer waard een zilver grijze ook . . . 3-deurs uitvoeringen ook . . . op die manier zal dit een hogere vraagprijs voor mij rechtvaardigen. € 2750 voor een Jetta is en blijft een hoop geld, maar als je puur kijkt naar afschrijving op zo'n auto weer niet . . . Als die auto na een jaar een "schop" krijgt heeft de nieuwe eigenaar € 2750 afgeschreven in 1 jaar tijd . . . ik heb een auto waar ik dit per kwartaal op afschrijf !! Kijk je dus puur naar geld, dan is de Jetta een leuke opvallende en goede auto voor weinig . . . het ligt er dus ook gewoon echt aan hoe je het bekijkt ;) |
Ja goed, als je zo oppervlakkig kijkt op de manier van 'het blijft een oud volkswagentje' dan zul je nooit de waarde inzien.
Want voor de buurman, tante marie en de slager zijn het oude volkswagentjes en niet meer als 500 euro waard. |
off topic: dit is wel de meest bekeken polo die er is op het forum :D
post nr 375!!! :D |
Quote:
Je hoopt dan toch juist dat tante Toos en slager De vries het blijven zien als oude autootjes ?! Zodat wij een leuke auto oude auto kunnen vinden, dat ie dan maar € 500 kost is leuk meegenomen . . . de hobby is toch ook een beetje zoeken naar " de krenten in de pap " ?! Juist de auto van Tante Toos kan een leuke basis voor iets zijn . . . |
Juist!
|
Quote:
Ja dat heb je goed, vaak worden die nette wagentjes door zoonlief of wie dan ook verkocht, en dan worden ze al snel wat prijziger. Maarja, ik vind het niet erg, voor iets moois betaal ik gerust wat meer, net als dat ik ook wat meer vraag als ik iets moois verkoop. |
Tip voor Chris trouwens; doe gewoon net als Misha. Een van die 500 euro's auto's kopen, Lidl schroefset eronder en dikke wielen, en verkopen maar weer. Wel ook nog even investeren in een camera natuurlijk :D. Heb je zo t geld bij elkaar om een mooie witte KR te bouwen.
Onder het motto; if you can't beat them, join them. |
Potverdimme, is met bovenstaande wijze woorden de discussie eindelijk gesloten? :D
|
Quote:
Tuurlijk kan het zo .... Ik doe niet moeilijk over een onderdeel meer of minder ... :D Maar je moet er geen mis bruik van maken En die hoe die mensen werken kom je vaak snel genoeg achter noemen zich soms ook nog "vriend'' ook :screwy: En dan vind de woorden van GerardMkIIVR6 op Eelde op het indoor treffen nog altijd super Ik heb met niemand problemen .... iedereen heeft problemen met mij...... een super uit spraak ,waar ik nog heel vaak aan moet denken :thumbup: |
Andere advertentie (link 1e thread ) :Dikke jetta hoor :thumbup: , en een dikke prijs .
|
Blijkbaar (en jammer genoeg voor mij) geldt het verhaal over overgeprijsde Vwtjes niet voor alle VWs. Ik heb mijn 1984-er belastingvrije Polo Classic in perfecte staat voor net 950 euri verkocht. Meer kreeg ik er gewoon niet voor.
Als ik nu kijk staan er Jettas op MP in dezelfde staat met vergelijkbare Km-standen voor 2,5 keer zo veel. Alleen maar omdat de belastingvrij zijn en een Jetta zijn. Maar het is echt niet zo dat de Polo's (86c) voor de bedragen van de Jetta's/Golfjes te koop staan. Ik heb bij de verkoop het nog hierover met de verkoper gehad. Stond er Jetta op de klep dan was die bak makkelijk het dubbele waard. Voor hem ook de reden om een Polo te kopen. Kijk ik nu naar Franse wagens van rond de 25 jaar die eigenlijk de 'oude lullen bakken' (lees: wagens met kont) zijn, dan zijn ze niet te krijgen omdat ze op de sloop liggen. Of als iemand ze niet sloopt krijg je er max 500 euri voor. Mooi voorbeeld is de R9 of R11, die dingen kosten helemaal niets. Dit terwijl ze vergelijkbaar zijn met de Jetta's. Wat ik wil zeggen is dat Vraag en aanbod relatief is. De VW hobby is alleen maar zo duur omdat het gewild is. In de Franse auto 'scene' zijn er geen Wortersee-achtige evenementen omdat er niet zoveel liefhebbers zijn. En dat zie je terug in de prijzen. Terwijl je voor een R11 echt niet voor 150 euri een schroefset krijgt. |
je hebt wel gelijk, het zijn vooral de VW's waarbij de prijs zo hard stijgt. De Opels zijn meestal door en door verrot of ge-exporteerd, de Rano's zijn vanwege het uiterlijk niet gewild, bij Citroen hadden ze in de jaren '80 en '90 ook een designdipje, en Peugeot had niet echt een courante kontmobiel. Tja, over Italiaanse wagens uit de jaren '80 hoef ik het niet eens te hebben. Dan hou je idd. alleen de jetta over :D:D
|
het zijn niet voor jan lul VW's....
het leuke aan VW is dat ze redelijk lang netjes blijven,relatief goedkoop zijn in onderhoud en er veel leuke shizzle voor te krijgen is. als ik alleen al naga dat op een mercedes van nog geen tien jaar oud meer roest heeft als de gemiddelde belastingvrije VW:screwy: |
.... and on that bombshell...
|
Quote:
Jij vergelijkt een r9 of 11 met een jetta ........ :shake: :D |
Och zo'n Renooit 9 en dan met R5 Turbo-blokje.....is ook wel lachuh hoor! :D
Maar dan toch liever een Jetta, toch wel een stukkie degelijker! |
off topic! ik wil misha en broodbakker weer aan het woord, dat was veeeeuuuul spannender...
de aorta loopt nog! ![]() |
Quote:
En de BMW E30 :) |
voor een E30 betaal je je ook 3 keer scheel..
als t gewild is/wordt moet je er voor betalen.. helaas wil geen mens een derby hebben kijk bijvoorbeeld een naar een Toyota AE86 / trueno is ook maar een simpele roestbak uit de tachtiger jaren maar voor een nette betaal je al gauw 7500E en de verotten gaan ook voor dik 3000E over de toonbank.. wees blij dat je golf rijd |
Wijze woorden.
|
|
Quote:
:iamwithst |
setje rm's kost tegenwoordig ook 1000 euro, dus zo raar vind ik de prijs dan niet.
de prijs van rm's daarentegen vind ik wel raar... (het zijn geen rs-en!) |
dan verkoop je die velgen los..
magoed ik denk dat ie een bod van 800 euro zonder de velgen ook wel accepteerd dus dan is de prijs al een stuk minder raar.. zoon nette golf is het nou ook weer niet. |
precies, los verkopen is meestal betere handel (uhh hobby! :D). een projectauto terugbouwen naar origineel en de speciale delen los verkopen (uiteraard met verlies. want wat het heeft gekost, mag het niet weer opleveren :D).
moet misha nageven dat hij het wat dat betreft keurig doet om alles in zn geheel te verkopen voor een hele nette prijs. |
Quote:
Ook daar zijn uitzonderingen in: begin dit jaar juist eentje aangeschaft :D |
vast niet voor een prijs met 3 nullen, da's dan weer relaxed dat niet iedereen een derby wil hebben.
:D |
All times are GMT +1. The time now is 02:16. |