Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Pieter's Golf 2 1.3 C '86 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115969)

bobbob 13-06-2014 18:17

Bodem is niet echt rot ofzo, maar je ziet een gat (die moet nog dichtgelast binnenkort), en die erge roest die je ziet (lijkt erger dan het is op de foto) was bij de bevestiging van mn spatbord, maar mn nieuwe spatbord is daar niet helemaal goed, dus dat ligt nu open. Moet ik nog ff bijwerken, dus vandaar ;)

Wouter42 13-06-2014 18:19

Quote:
Originally Posted by bobbob
Bodem is niet echt rot ofzo, maar je ziet een gat (die moet nog dichtgelast binnenkort), en die erge roest die je ziet (lijkt erger dan het is op de foto) was bij de bevestiging van mn spatbord, maar mn nieuwe spatbord is daar niet helemaal goed, dus dat ligt nu open. Moet ik nog ff bijwerken, dus vandaar ;)

:thumbup:

heinz74 13-06-2014 19:11

lijkt niet erger dan het is...dat is het ook..veel erger nog zelfs

Nico45 13-06-2014 19:17

Het valt wel mee hoor alleen dat plekje ik heb er zelf onder gelegen gister :thumbup:

FlorisH 13-06-2014 19:29

Een gaatje ja, tot je begint met wegbikken ;) maar wel te verhelpen zo is het niet ;)

bobbob 14-06-2014 19:58

Oke lol vandaag toen ik de achterkant omhoog had lag de bumperlip OP de grond :D :tongue:

Vandaag dus de banden op de velgen laten leggen. Daarna gemonteerd. Achterkant stuk omhoog geschroefd zodat het past, het ligt nu naar mijn mening perfect, maar weet niet of het gaat aanlopen, dus moet dat nog ff checken.
Voorkant ook stuk omhoog geschroefd, staat naar mijn mening nu net iets te hoog. Dus dat moet ik nog afstellen. Dan komen goeie foto's.

KennyH 14-06-2014 20:30

Ziet er wel zeer dik uit!

Maar geloof mij, te laag rijden is 3 keer niks.

Nico45 15-06-2014 08:53

Super mooi Pieter je velgen ik kom volgende week een keer kijken als het kan :thumbup:

bobbob 15-06-2014 09:01

Bedankt beiden!

@Nico dat is best, kijk maar ff! Spreken elkaar er wel over.

bobbob 16-06-2014 12:06

Re: Pieter's '86 Golf 2 rollin low on 16" Borbet A

Zo, vanochtend achterkant iets omhoog gezet en voorkant stukje omlaag. Nog niet goeie testrit gemaakt, maar er lijkt weinig aan te lopen. Enige is dat mijn bumperlip de grond nu wel aardig raakt :mrgreen:
In de straat als je niet uitkijkt paar keer, en om de wijk uit te komen ook. En bij hoge drempels hoor je hem aardig :lol:

Ik lijk trouwens nog aardig camber te hebben achter ook! Voorkant weinig.
Maar dat wist ik niet, ik vind het wel leuk :tongue:

Ben er nu aardig tevreden over, enkel moet ik nog de garage contacten omdat mijn banden wat leeglopen. Ging de bandenspanning checken. Zaterdag zaten waren ze allemaal op 2,5 gezet. Vandaag stonden ze achter op 2,1 en 2,0 bar. Voorkant op 1,5 en 1,0. Die 1,0 toen ik die oppompde naar 2,5 hoorde je hem lekken langs de rand..

Hierbij nog wat aardige foto's van hoe die er nu bij staat:

KennyH 16-06-2014 12:58

Ziet er goed uit!

Maar was je niet gewaarschuwd voor het spuiten van de binnenzijde ivm lekken?
Kan me daar een paar posts terug wat van herinneren!

bobbob 16-06-2014 13:01

Dankje!

Ja klopt, net ff gebeld met garage, ik ga eerst checken wat de banden doen als ik ze op 3,0 bar zet, en anders gaan we de randen checken.
Maar de band die ik hoorde leeglopen hoorde ik aan de buitenrand, en die was niet gespoten.

golfje_295.000 16-06-2014 13:34

Ziet er echt cool uit

bobbob 18-06-2014 09:08

Re: Pieter's '86 Golf 2 low on 16" Borbet A~DOWNDATE

Ik had de velgen teruggebracht naar de garage waar de banden op de velgen zijn gelegd, aangezien de banden leegliepen, en dan niet zachtjes, maar behoorlijk! Eén voorvelg hoorde je zelf leeglopen als je de band aan het oppompen was :eek:
De garage zou dus kijken wat het probleem was, ik heb net even contact gehad. Het randje waar de banden tegenaanzitten is niet goed afgedraaid, waardoor de band niet goed afsluit. Het heeft NIKS te maken met de verf aan de binnenrand. Echt dat randje is het probleem.
Dus dat moet worden bijgedraaid, en de banden moeten dus weer los en weer vast... :mad:
Dus nu even contacten met degene die mijn velgen heeft afgedraaid...

Vanmiddag ga ik even bij de garage langs, kijken wat exact het probleem is. En of het inderdaad de fout van de afdraaier is (al lijkt het wel).

Dus het is te betwijfelen of ik op mijn verjaardag kan rollen op de velgen..... :screwy: (ben maandag jarig)

Nu staat de Golf er momenteel zo bij op zijn winterstaal. Oude rode zomervelgen passen niet met de verlaging want dan kan ik niet sturen :D dit gaat perfect, maar ligt mijn lip beetje nog dichter op de grond :tongue:
Gewoon:

Achterkant op oprijblokjes omdat ik er ff onder bij moest:

Joris_MK1 18-06-2014 09:17

Ik vind t een mooi bakkie!

Maar blijf me toch verbazen hoe mensen hiermee rijden... Ik kom de drempels echt niet op als ik zo laag rijd hoor

bobbob 18-06-2014 09:58

Dankje!

Hahah :D Het scheelt mijn bodem ligt nog niet enorm laag, en gewoon langzaam en soms schuin de drempel op...

Nico45 18-06-2014 11:15

Jammer Pieter van je velgen mooi balen hopen dat het snel weer goed komt :thumbup:

bobbob 18-06-2014 11:18

Gaat vast wel goedkomen Nico, hoop alleen dat ik het voor mijn verjaardag geregeld kan hebben....

jellehier 18-06-2014 11:25

ik denk eigenlijk dat de garage de banden kapot heeft gedraaid, vaak word door iets minder kundige monteurs de binnenste rand van de band beschadigd met montage, bij normale velg band combinaties levert dat geen problemen op maar wel als je met getrokken bandjes gaat rijden.

ik weet niet of je de binnekant van de velg hebt laten afdraaien, maar het lijkt me sterk dat ie daarom zou leeglopen, hij dicht namelijk af op de binnenkant en niet op de rand.

Deckedm 18-06-2014 15:02

Ik weet wat moois voor je wat je op je verjaardag kunt doen.....

Die kentekenplaat nou s op zijn plek hangen ;) dit is geen porum

wielen staan erg goed!!

Happy Birthday maandag

bobbob 18-06-2014 19:13

Het lijkt idd de fout te zijn van de afdraaier, ik heb hem gesproken, en ik ben dinsdag in de buurt, gooi ik mijn velgen af, maakt hij ze goed, en dan weer afhalen. Hopelijk zijn ze dan wel goed.
Top geregeld met hem! Topgozert! :tu:

Daarnaast is degene die de banden erop heeft gedraaid kundig.

Dan donderdagochtend banden op laten leggen, velgen monteren, naar maatje om versnellingsbak te vervangen, dan vrijdag naar ander maatje om de auto te polijsten!
Druk weekje! :tongue:

@Deckedm: Nee kenteken blijft mooi daar hangen :tongue:
Dankje, en dankje alvast!

jorg-maashees 20-06-2014 08:44

Mooie wintervelgen trouwens :D ( heb je bij mij gekocht )

Ik vind het een erg mooie auto, je pakt ook alles goed aan! Ik deel wel de mening dat de kentekenplaat op die plek er nogal 'tuning' uitziet, en dat doet afbraak aan de rest van de auto! Maargoed, als jij het mooi vind :thumbup:

Ga zo door, succes verder!

bobbob 20-06-2014 18:11

Hahaha ja mooie steelies he :D

Dankjewel! :) Leuk om te horen.
Kentekenplaat in het midden vind ik te normaal en saai, vandaar mijn keuze om hem aan bestuurderskant te hangen. Blijft voorlopig daar nog wel ff :tongue:

bobbob 23-06-2014 08:27

Re: Pieter's '86 Golf 2 low on 16" Borbet A~Jarig! 18 :)

Vandaag toch echt jarig, eindelijk 18 nu!
Dus ben nu wat beter te spotten in de omgeving, maar ook verder van huis!
En ik hoop vanaf donderdag toch echt op de Borbets!

KennyH 23-06-2014 08:51

Congrats!

Robbbert 23-06-2014 08:51

Ne gelukkige!

Nico45 23-06-2014 20:10

Ook van mij gefeliciteerd mag je eindelijk alleen rijden :thumbup:

bobbob 24-06-2014 09:23

Bedankt allemaal!
Leuke dag gehad :)

bobbob 28-06-2014 18:29

Gisteren en vandaag bij een maatje in Den Haag geweest, auto gepolijst en gepoetst, hij wat zooi voor mij en ik wat zooi voor hem. Allebei weer blij :)
Lekker wezen stuiteren en schrapen onderweg en in Den Haag dus :P
Auto had ik gisterochtend wat omhoog gezet voor mijn oude zomervelgen.

Voor het poetsen en polijsten:
Quote:

Na het poetsen en polijsten, weet niet of het goed op de foto's zichtbaar is, maar de auto glimt stuk mooier! :D

En setje armor plates, ff netjes zwart maken en dan plaatsen:

Subwoofer en 4kanaals versterker, plaat hout erachter is om de versterker nog op te monteren, maar dat moet nog:

Sportfiltertje, moet nog een steun voor regelen/maken anders gaat ie klapperen :lol:

Jetta lijst voor onder de grill, ff spuiten en dan grill aanpassen en plaatsen:

Nico45 28-06-2014 20:00

Je auto glimt mooi Pieter dan is een heel verschil netjes ik heb van de week je hoek aan de achterkant die in elkaar zat gezien maar je ziet er bijna niets meer van :thumbup:

bobbob 29-06-2014 09:05

Dankje! Ja is aardig geworden he :)

Audi1981 29-06-2014 09:22

Leuke Golf! Zou die +&- draden ff wat netter aansluiten van je versterker :rolleyes:

bobbob 30-06-2014 20:44

Vanavond ff een GTI lijn gehaald, compleet. Maar komen denk ik maar 2 dempers onder geen 3. Anders wordt t te stil :P
Binnenkort eens ff mn oom lief aankijken....

Daarnaast nog wat geklooid met mijn subwoofer, maar die wil niet echt harder spelen... :(
Heb geklooid met de schuifjes onder op de versterker, maar die staan goed, verder ook paar draaiknopjes, staan ook goed. Radio instellingen gecheckt maar is verder ook niks meer....
Is een filmpje btw, ff klikken dus op de foto:

Tjeerd 30-06-2014 20:53

Hoe zit het nu met je andere wielen? Ik zag dat je de banden met schade verkoopt? Dus toch geen foutje van Bertil?

bobbob 01-07-2014 08:58

Dat zijn ook die banden die lopen te kloten...

Tjeerd 01-07-2014 10:01

?
Dus het ligt toch aan de banden?

bobbob 01-07-2014 10:02

Ook

tinus46 01-07-2014 11:12

Subwoofer staat niet goed afgesteld, op je versterker zit een knopje die de hoge tonen eruit moet filteren en die enkeld de bas laat spelen.
Dat doet hij nu niet!

bobbob 03-07-2014 16:42

Jetta lijst is gespoten en gemonteerd, ff wennen maar ziet er wel dik uit vind ik 8)
Vanavond ff kijken voor andere bandjes, en moet er nog 2 bestellen....
Dan is het straks toch hopelijk echt goed met mijn velgen!

Nico45 03-07-2014 17:51

Mooi je Jetta lijst en hopelijk kun je snel je velgen onder je wagen zetten :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 04:24.