Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Yuli's G60 mk1 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115319)

vdWal. 02-05-2016 21:07

Quote:
Originally Posted by yuli
@vdWal
Zo lang ik daar kom wijzigen de plannen van de paarse met de jaren voortdurend. :D

haha dat was toen indd al ja, daarom verkocht die me mijn huidige lader
ben toen met hem in contact gekomen via de oude eigenaar van mijn golf
waar die nog wel is contact mee heeft en of had :confused: :tongue:

yuli 15-06-2016 13:20

Kleine update.

Paar weken terug ontdekte ik wat druppels KVS op mijn garage vloer. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het de waterpomp was. Niet de aansluting met blok of flens maar de pomp zelf.

Ik heb er geen foto meer van maar ontdekte een gaatje in de pompbehuizing die zo in het "show je mishandelde onderdelen en technische rariteiten" topic kan.

Allergisch als ik ben voor elke vorm van olie en KVS lekkage maar overgegaan tot vervangen. Heb gekozen voor een high performance waterpomp. Zit naast fabrieksgarantie ook montage garantie op. D.w.z. niet goed na het monteren dan wordt de tijd die ervoor nodig was om te vervangen vergoed.
Fijn om te weten want waterpomp vervangen bij een G60 is al niet een leuk klusje en in een golf 1 is het nog net iets erger :)

Nieuwe pomp gemonteerd. Gelijk maar alles weer netjes bijgewerkt.

Achterkant IC ook maar zwart gemaakt en 180 graden bocht maar weer netjes in de lak;

Inlegfilter in mijn volvo luchthuis vervangen voor een PiperCross schuimfilter.

Standaard chip vervangen voor een JD chip. Geschreven voor een G60 met 68 mm poelie, RVS uitlaat spruitstuk met behoud van lambdasonde.

Poelie lader vervangen, helaas geen na foto van gemaakt.

Alles weer gemonteerd, schoongemaakt en afgelakt. Tevens kleinere multi-riem.

Daarna weer schoon KVS middel en ontlucht.

Wat de vermogenstoename is weet ik nog niet. Ik merk wel al een behoorlijk verhoogd wielspin gehalte de eerste 3 versnellingen :D

NielsDub 15-06-2016 19:50

Mooie werken weer, blijft prachtig om te zien hoe je iedere keer weer details verbetert!

vdWal. 15-06-2016 21:14

ziet er weer fris uit :thumbup:

Shon 15-06-2016 21:23

Alles weer netjes onder de motorkap.
Het ziet er allemaal heel netjes uit.
Goeie update. Zou ik ook wel willen steken als mij waterpomp het laat afweten.

yuli 25-07-2016 13:43

Thx mannen!

Afgelopen zaterdagen bezig geweest met poetsen. Zitten twee volle dagen in en ben sinds afgelopen weekend rond met de lak. Nu rubbers, kunstof en wielen nog.

Hierbij een kleine foto reportage

Aller eerst gewassen met Gold Wash met washandschoen van Meguiars.

Kleien met de klei kit van Meguiars;

Dak na het kleien;

Motorkap na het kleien;

Ultrafine Rupes Bigfoot schijf op mijn poetsmachine

Poorboys Black Hole als Glaze voor het vullen van lichte swirls en terugbrengen van glans.

Dak na Black Hole;

Motorkap na Black Hole;

Scherm na Black Hole

Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax. Handmatig aangebracht, machinaal uitgepoetst.

Aanwezig bij M.I.V.W dus dan komen meer resultaat foto's :D

matjejeu 25-07-2016 14:36

Zow dan !

Iets met maneschijn :eek: :thumbup:

Mark_MK1 25-07-2016 18:36

Ziet er echt strak uit! Wanneer kan ik de mijne brengen ;)

NielsDub 26-07-2016 20:19

Sweet!!

MelG60 26-07-2016 21:58

Supermooie auto! Maar als ik jou was zou ik snel dat pipercross schuimfilter er uit halen, G60's houden niet van schuimfilters (zoals pipercross/ramair/jamex etc) Stukjes schuim komen in de G-lader en daar kunnen ze niet goed tegen. Standaard papierfilter is prima of anders een kwaliteits katoenen filter zoals K&N (goed ingeolied)

yuli 07-08-2016 17:38

@MelG60 bedankt voor de tip. Is gedaan.

Gisteren naar m.i.v.w 2016 geweest, geen favoriete meeting voor velen. In mijn optiek; je moet er het beste van maken. Koelbox mee en thermoskan koffie. Veel mensen gesproken en veel gezien.
Heel wat mensen gesproken die op me af kwamen van heej het project op volksforum.

Gewoon een leuke dag van maken daar gaat het om.

Het beest gepoetst;

Motor van het beest. Onder blok vervangen, volledige motor revisie ondergaan. Lader gereviseerd en geflowed.

Op weg naar Mivw

Nog een paar foto's van mijn vrienden uit Londen. Die weten wel hoe je foto's moet maken :cool:

René 07-08-2016 18:04

Heel erg gaaf die MK1 G60`s!

heinz74 07-08-2016 19:41

dit blok hoort gewoon bij dit type Golf..een 83er met een G60..echt super!
ik had er ooit zelf ook 1 willen bouwen ,maar was toen gewoon onbetaalbaar..
moest het met een 'gewone' 8v doen hahaha

2 mooie exemplaren heren..mag je trots op zijn!

yuli 08-08-2016 16:21

Bedankt mannen!

De plannen voor het beest in het najaar (wijzigingen voorbehouden :) )
- Wordt herspoten, bumpers, spiegels en lijsten in kleur (W65)
- Striping en achterklep stickers komen erop
- Rolkooi, kuipstoelen eruit en terug naar orgineel interieur
- Wielen wordt mogelijk een klassieker

De plannen voor mijn schoonheid;
- Bak vervangen voor een 5 bak met sper met de eerste twee versnellingen van een vr6
- Plaatsen externe oliekoeler Racimex met thermostaat en 16 rijen radiator.
- Ik wil de spalfan ook handmatig kunnen schakelen
- Optisch Citi stijl achterlichten en zilver striping randje op achterklep gaat weg. G60 badge op de achterklep

yuli 22-09-2016 11:21

Zo laatste update dit jaar verwacht ik voor de golf. De golf is al in de stalling (Voor de golf einde seizoen kom ik zo op :) )

Heb nu een externe oliekoeler geplaatst met 16 rijen. Deze heb ik met 3 beugels kunnen hangen aan bak en motorsteun. Ik kan nog een vierde beugel maken maar ben gewoon wat lui :rolleyes: . Radiator kantelt dus mee met het blok maar zit als een huis in de beugels. Ik heb sowieso weinig blokkanteling dankzij de sterkere rubbers en versterkte subframe dus maak ik met niet zo druk over..
Ook is de 16 rijen eigenlijk te groot voor 8v G60 liever 13 rijen maar omdat bij mij deze redelijk uit de wind zit is deze extra rijen niet zo'n probleem.

Let op, de volgende foto is onder een hoek genomen dus het lijkt heel erg dat de radiator het laagste punt is maar dit is dus niet het geval! De front lip is lager, mijn carterbeschermer is lager en mijn spaghetti is lager..

Olieslangen lopen vrij en ik heb eigenlijk alles vrijwel uit het zicht;

Nieuwe achterlichten erin en een g60 badge erop voor de ingehaalde lease rijder :D

Olie blijft nu heerlijk koel. Gisteren door een file heen geen probleem dus volgend jaar Mivw ga ik niet meer duwend het terrein op :D Voor diegene die wel is zijn gegaan kennen de lange, stapvoets files..

Verder was de STK kapot gegaan en deze is vervangen.

Ja dan iets persoonlijks. Altijd de vraag of je het deelt of niet. Gezien ik veel mensen ken via deze hobby en er toch wat bevriende contacten zijn die meelezen maar die weer persoonlijk of via een andere wijze in contact staan reageren. Doe ik ook hier toch een post.
Ik ben sinds een maand voor het eerst trotse vader geworden van een dochter. Haar naam is Mylena en ze doet het erg goed.
Wij hebben bewust zolang mogelijk gewacht met het krijgen van een kind (zijn nu allebei 34). Hebben er zelfs jaren lang niet aan willen denken.
Nu ze er is meer dan gewenst en alle clichés zijn waar :D

p.s Dit is niet einde VW hobby binnenkort er komt wat bij. Binnenkort maak ik hiervoor hopelijk een topic.

mvg,

Yuri

golffan 22-09-2016 14:22

Ik volg deze al lang en kijk telkens met plezier naar de updates, Prachtig hoe alles tot in detail word afgewerkt. Mocht je interesse hebben, ik heb een nagelnieuwe quaife sper te koop, zit nog in de doos met de rekening erbij. Is voor een 02a bak. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Verder top bezig

NielsDub 22-09-2016 17:55

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Klopt idd, alle clichés zijn waar.... Bij ons is t op zo ongeveer gegaan.
Oudste is 8, jongste 3 en ze zijn allebei al een keer met me meegeweest naar een meeting. Super gaaf om dat met je kids te kunnen en mogen delen ;)

"p.s Dit is niet einde VW hobby binnenkort er komt wat bij. Binnenkort maak ik hiervoor hopelijk een topic."

Deze al gezien? Er is ook een GTI kinderwagen. 't Is dat ik uit de luiers ben, anders bestelde ik er absoluut eentje!

(Heb nog n stukje GTI stof over en nog een zitverhoger.. leuk projectje voor tussendoor :D )

yuli 22-09-2016 19:26

@golffan
Leuk! Bedankt voor het aanbod ben wel een tijdje op zoek geweest maar er ligt een complete aangepaste bak met sper al klaar te wachten.

@Niels
Haha echt he. Stoeltje kende ik nog niet maar van die lijn is er ook een super leuke GTI kinderwagen.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...474655049772140

NielsDub 22-09-2016 19:48

Stoel is bij de dealer te bestellen. Voor € 369,- :wow: Kinderwagen heb ik ook gezien, Kost bijna € 1000,-. Maar dat zou ik eerder aanschaffen dan zon autostoel, want met een goeie kinderwagen doe je gewoon 8 jaar weet ik uit ervaring (2 kinderen * 4 jaar ;) )
Ik ga dus een stoelverhoger scoren voor in mn GTI en die ga ik bekleden met GTI stof. Dat lijkt me geinig.

MelG60 22-09-2016 23:55

Gefeliciteerd!

EnVeeZee 23-09-2016 22:15

Gefeliciteerd, mooiste wat er is. Je verhaal lijkt op mijn situatie, ooit voorgenomen om er voor m'n 35e niet over te denken. Nu 36 en prachtige dochter van bijna 1.5 jaar oud!

Al die "kerels" die spontaan alle hobby's overboord doen snap ik niet, dan maar af en toe pas op de plaats maar wel lekker jezelf blijven :thumbup:

Ps Ik heb stieken ook 2 van die matching audi isofix stoeltjes :D

the puritan 24-09-2016 20:16

Gefeliciteerd man. Over een paar jaar lekker met je dochter aan de auto sleutelen. De mijne is bijna 5 en vind het allemaal heel interessant. Hoe meer lawaai het maakt, des te leuker. :D

Johan1982MK1 24-09-2016 21:04

Van harte gefeliciteerd!
Ik heb een tweeling (meisjes) van 6, maar nog steeds niet uit mn nieuwe garage weg te slaan.
En ze vinden het reuze interessant allemaal.
Of het nu een auto is, een fiets of een spacescooter die opgehangen wordt, dat maakt ze helemaal niks uit :D

yuli 24-09-2016 21:44

Bedankt voor de leuke reacties! Idd lekker laten mee sleutelen!

NielsDub 25-09-2016 08:22

Nou, kleine kanttekening hoor, de auto is verboden terrein! Voor je t weet zijn ze met alle goede bedoelingen de lak aan het 'schoonmaken' met een koperborstel.... Tip: geef ze een kinder timmerkist en een ouwe workmate, zijn ze uren druk mee!

Shon 26-09-2016 08:47

Proficiat met je dochter
Heb mijn Golf zelf ook even aan de kant moeten zetten toen mijn zoon kwam.
Tijdens de middagdutten heb je dan weer even tijd om in de garage te kruipen :D

Christiaan 05-10-2016 12:49

Gefeliciteerd! Niks leuker om je hobby te delen met je (kleine) spruit...

En ja, dan hebben soms wat andere zaken meer prioriteit, en dan duurt het wat langer :redface: :D

yuli 31-03-2017 19:16

Hoi allemaal.
Terwijl ik herstellende ben van mijn tweede griep dit jaar en een verwaarloosde bijholte ontsteking, wat ik nog nooit eerder heb gehad (en dus niet heb herkend). Heeft een vriend ondertussen mijn golf uit haar winterslaap gehaald en even lekker verwend met een nieuwe schroefset.

Ik heb vorig jaar een nieuwe KW set in hardheid verstelbaar kunnen overnemen van een bekende hier op het forum waarvan de plannen (weer) wijzigen. Geloof iets met lucht en balgen en zo.

Hoe het rijdt? Als een droom, heerlijk

Als toetje, nieuwe luxe kenteken platen erop want daar werd aan geërgerd.

Knappe werken, bedankt maat!

yuli 24-01-2018 19:04

Update

Gulli's zijn verkocht en heb een setje Pirelli 15 inch verkocht. Komend seizoen gaat de golf op (echte) BBS RS001 met een vers setje Falken eronder. Trading up, heel blij mee.
Ondertussen staat de golf op een nagenoeg perfect setje RM's (niet van mij) wat ook echt niet verkeerd staat.

Verder heb ik een nieuw orgineel VW stuurhuis bemachtigd; Nieuwe rubbers alles orgineel VW.

En ja na jaren gevonden een nieuwe golf 1 deurstopper!

levis 25-01-2018 13:37

Mooi, het kost wat, maar dan heb je ook wat.

auto staat er super netjes bij zo

heinz74 25-01-2018 16:38

schitterend mooie Golf..blijf toch altijd een zwak hebben voor L041..
jarenlang zelf gehad op de Turbodiesel..
maar heb je nooit stuurbekrachtiging overwogen?..rijd een stuk fijner..ook minder gevoelig voor spoorvorming..
in mijn tijd was het zowat onvindbaar cq onbetaalbaar van een latere cabrio..nu zou ik het er gelijk onderknopen..

yuli 25-01-2018 18:22

@levis
Ja zeker. Ik ga niet meer tellen wat er de afgelopen 17 jaar is in gegaan..

@heinz74
Van je turbodiesel weet ik, heb je al is verteld. Je hebt zelf toch nog Golf 1 (GTI meen Pirelli) in de stalling staan?
Deze lak is inmiddels 13 jaar oud en dat zonder blanke lak :D. Heb onlangs de originele banden sticker, de L041 sticker & uitvoeringsticker teruggevonden. Die had ik al die tijd bij mijn oude kenteken bewijzen bewaard..

Ik zal je wat vertellen, heb afgelopen jaar een complete stuurbekrachtigingset verkocht van een late golf 1 cabrio met een super lage kilometerstand. Zo'n set vind je nu ook niet snel meer (helemaal compleet met beugels) en doet ook nog goed geld.
Laat ik zo zeggen, ik weet hoe het is met en hoe het is zonder. Als het er ooit onder zou moeten dan wordt het een ombouw naar electrisch.

heinz74 25-01-2018 20:55

ja..dat kan inderdaad nog.ik meen dat er hier in NL een bedrijf is dat echte oldtimers (40+ en veel vee ouder)uitrust met dat spul..zie je helemaal niks van
,heb het ooit IRLgezien bij een Mercedes 190 uit eind 50/begin 60 (ergens daaromtrent ,pin me niet vast)
zat zo ver verstopt onder het dash op de stuurkolom en in de motorruimte zag je niets.
kon ook nog met een potmeter versteld worden om zwaarder of lichter bekrachtigd te worden..
op de Soes Alto van mijn vriendin zit het ook en rijd gewoon super
nooit geen jankende riemen ,lekkende koppelingen en stuurhuizen meer..

en wbt een Pirelli..nee die heb ik niet meer..mijn laatste daily was een witte Pirelli met fabrieksschuifdak in geheel originele staat..heb ik verkocht (lees weggegeven voor 2500€)in 2007
sindsdien rijd ik enkel nog het merk met de blauw-witte rotor op de motorkap en kofferklep..
en dan enkel met 6 cillinders onder die kap..(e30-36)
begrijp me niet verkeerd ik vind een Golf 1 GTI nog steeds mooi..en de jouwe zeker..
alleen wil ik er NOOIT meer 1..
als je bijna 20 jaar tegen hetzelfde dashboardje hebt zitten koekeloeren ist goedgeweest..

NielsDub 26-01-2018 14:11

T kan nog gekker, ik heb mijn in volledig originele staat verkerende (op Koni geel na) witte W65 in '03 verkocht voor € 1800 :(
2 jaar geleden heb ik mijzelf voorgenomen om NOOIT geen Golf 1 meer te hebben :D

Der Typ Siebzehn 26-01-2018 15:55

ik heb een witte W65 "PiGo" in volledig originele toestand die ik 8 jaar heb gehad in 2005 voor 2750,- pleuros verkocht.

On-topic: mooi Golfje Yuli.

Christiaan 28-02-2018 17:24

Net nog even wat stukken doorgelezen voor info voor mijn eigen build. Wat een mooie auto is het geworden, en wat is dit topic een mooi naslagwerk!

The Skinnmeister 05-03-2018 13:12

Ziet er netjes uit :thumbup:

yuli 29-03-2018 14:48

Bedankt allen voor de leuke reacties en complimenten.

De Golf is onlangs verhuisd van stalling naar een andere stalling in de buurt :). Dit wordt uiteindelijk de stalling voor de bus.
De bus zit inmiddels ook al wat werk in (en ben nog niet klaar). Ik werk sinds dat ik “papa” ben 40 uur in 4 dagen dus de avonden zijn kort. Daarmee heb ik wel een dag in de week voor mijn dochter. Waar we samen leuke dingen doen waaronder ook ritjes auto-onderdelen ophalen her en der, dus ze is nu al besmet met het virus :)

Met de verplaatsing van stalling was het een mooie gelegenheid (ondanks de kou) om de Golf te wassen en de 15 inch RS001 (origineel ET25) wielen te monteren. Dit is in combinatie met G60 remmen nog wel een kleine uitdaging. (waarbij dit t.o.v. RM ET33 helemaal geen probleem is, was ervoor gemaakt). Naast ET verschil helpt het boutje moertje princiepe bij de RS’en ook niet mee.

Het komt er nu kort op neer dat ik geen Epytec adapters meer heb. Het vermoeden was er altijd al, dat je met adapters net effe sneller in de problemen komt. Dit is ook echt zo, het scheelt bewezen 4 mm maar ik verwacht zelf nog iets meer (6 mm) alleen ontbrak het me de juiste maat spacer om dat te bewijzen.
Ik heb nu de originele G60 remzadels rechtstreeks op het golf 1 fusee met alle originele bouten. Welke aanpassingen gedaan worden om dit mogelijk te maken kan ik helaas niet delen. Iemand anders heeft hier tijd en energie in ingestoken en betreft niet een "eigen" ontwikkeling.
Verder zijn de RS'en front mounted opgebouwd wat in mijn geval weer voordelen geeft qua ruimte. Wel op de veilige(re) manier dus zo dat de kracht niet alleen rust op de boutjes..
Zet het ter informatie/neerslag neer aangezien je anders alleen het resultaat ziet en mogelijk denkt mooi dat past en dan bedrogen uitkomt in de uitvoering..

Met de 195/45/15 t.o.v. de 16 inch Porsche banden merk ik wel dat ik een scherpe bocht wat inlever. Wielspin is hetzelfde gebleven. Maar altijd nog snel genoeg om wat lease bakken te kakken te zetten. Getrokken fietsbanden is dus geen goed idee als je een bocht in en veilig uit wil knallen.

Ironvw 29-03-2018 17:01

O lekker , krentenbollen :D

Ziet er heel netjes uit , zul je nog veel plezier van hebben :thumbup:

yuli 29-03-2018 17:44

Zekers! Waren luxe krentenbollen met amandel vulling. En omdat het zou koud was en s'middags een lekkere saté schotel. Want van klussen krijg je honger
:cheers:

All times are GMT +1. The time now is 04:01.