![]() |
nee ben er niet meer achteraan geweest ik wil toch meer een cleanere kont
ben nog even bij een motormaatje van max in groningen te shoppen geweest voor een huif toch lekker makkelijk dat je ook eens wat droog mee kan nemen foto's volgen ben laatst ook nog even bij car-pool in bolsward te shoppen geweest voor een stuk schutbord en een pedaal set, verotte handig om een electr.gaspedaal pas te maken half uurtje prutsen en klaar ik had ook nog een rempomp van een toledo liggen met 22mm hrc die moest ook een beetje verlengt worden wat nu ook zomaar klaar. Nu is het nog wachten op een master cylinder van AP maar dan een trekkende i.p.v. een duw cilinder voor de koppeling . ik heb deze op de gok gekocht op ebay en wil zo proberen de kopp. hydro te krijgen en kan deze hopelijk gebruiken op de plaats waar anders de kabel zit. maar daar later meer info over |
Dan zou ik de koppelingcylinder wel met iets ondersteunen. Het schutbord is iedergeval te slap. Had zelf wel gewoon de duwende cylinder maar had hem aan de stuuras buis/ophanging binnenin de auto gemonteerd
|
Quote:
dan moest je dus ook alle leidingen naar binnen brengen ,ik hoop dat de afmeting wat meevalt dat ik deze kan bevestigen aan de beugel van de rempomp en die zit dus ook weer goed vast aan de pedaalbox |
Dat waren er maar 2 dus dat valt wel mee gat van jr orginele kabel kun je gewoon gebruiken.
|
vandaag wat met de post gekregen, mijn ap racing master cylinder pull style
past mooi achter de rempomp in het gat van de koppellingkabel ![]() ![]() ook bij de pedaal komt deze mooi uit en is gelukkig met gewoon met m8 draad dus daar is altijd wat voor te maken ![]() electr. gaspedaal moet nog even gelast worden ![]() zo ook de rempomp ![]() afgelopen woensdag nog even een huif opgehaald uit groningen, super handig om alles een keer droog in de bak te houden ![]() |
Goed bezig hier!!
Wel ideaal zo`n "stuk blik" om alles mooi op pas te maken!!! :thumbup: |
zekers, zo kan ik het meeste mooi voorbereiden en ik hoef niet op de kop onder het dash te liggen om iets pas te maken
|
die koppelingscilinder ziet er perfect uit zo. hoeveel slag heb je eigelijk? ik bedoel als je koppelingspendaal net zo hoog staat als je rempendaal en koppeling in zou trappen, kan hij dan net zo ver als normaal of is deze afstand maar heel erg kort?
gr stefan |
Quote:
daar moet ik nog even mee bezig maar dan kun dan ook makkelijk aanpassen met de koppelling op de pedaal iets meer naar het scharnierpunt te brengen , binnen kort eerst even een leiding (laten)maken voor de slave cilinder op de bak dan weet ik ook of de opbrengst goed is . dit was het enige type dat te koop was ebay voor een leuk prijsje zeker om te proberen want er zijn wel 5 of 6 verschillende diktes van de zuigers van die dingen, en om nou te zeggen ik koop even een nieuwe om te proberen vind ik ook te gek want volgens mij zij ze nieuw behoorlijk prijzig edit : even opgemeten de slag van de cylinder 2.4 cm en de slag van de pedaal gemeten op het gat en niet op de haak is ook 2.5 cm dus dat moet goedkomen |
oke ben benieuwd of het gaat werken, ik zat net ook ff te kijken op ebay dingen kosten nog wel een paar cent, en zijn inderdaad veel verschillende diameters in te krijg zoals ik al zach. moet namelijk ook nog mijn koppeling hydrolisch maken, zoals we het er al eerder over hebben gehad. zou wel zeer mooie oplossing wezen.
|
http://www.ebay.com/itm/AP-Master-C...0474229612% 26
zoiets zou mooie oplossing wezen om aan pendaal te maken. wel type heb jij eigelijk?? |
Quote:
zelfde ;) |
hahaha oke toeval dus, hoe heb je hem aan schutbord gemonteerd?? door de grote moer er af te draaien cilinder door schutbord te monteren en vast draaien die hap??
|
er zit aan de achterkant 8mm gat in een busje wat mee kan draaien daarmee wil ik em vastzetten aan beugel van de rempomp ook omdat deze direct inverbinding staat met de pedaalbox en kan dan met de pedaal mee bewegen en in het gat van het schutbord komt een rubber wat dan ook een beetke mee beweegt maar wel waterdicht is
|
aah oke duidelijk!! nu weer ontopic, en hou het in de gaten of het gaat werken zou super wezen!! groetjes
|
heel mooi systeem .dit gaat vast werken . :thumbup:
|
http://www.apracing.com/Drawings/cp6465-1CD.pdf
hier nog even de drawing van de cylinder aan die moer vast draaien zou ik niet doen dan haal je de hele cylinder uitmekaar |
Quote:
ik moet alleen nog even een gek vinden die en olie leiding voor me kan maken met aan de ene kant een banjo sluiting en aan de andere kant degene die op de bakcilinder komt |
er is vast wel een hydroliek boer in de buurt die een leiding voor ja kan maken.
|
Quote:
heb wel adres . zit in dokkum maken het je zo geen probleem :thumbup: tegenover de wasbeer. :) |
All times are GMT +1. The time now is 23:56. |