![]() |
Jazeker, zie je die lamellen schijf? Die is nu zeker een stukje minder nieuw :D
Daar heb ik zoveel mogelijk roest mee weggehaald. Daarna een beetje met de hand schuren. Toen was ik er zat van. Zat bijna geen roest meer op. Moest de zonne bril eigenlijk op! En toen, spuitplamuur 2x, grondverf 3x, zwart 3x :D En als de roest er weer door komt dan moet het maar naar de straler + poedercoater. Maar daar is nu geen geld voor :tongue: Wel leuk dat er eens mensen reageren! En ja, van al die plekken aan mijn auto wist ik het bestaan. Bodem is verder goed. Voor zover ik weet! |
goed voorbehandelen is het halve werk ;)
@Guustkoning, ken de site maar ben de tel beetje zoekgeraakt, zo veel datums heb je erop staan :tongue:, mooie auto!! maar duitsers die roesten ? daar zijn er helaas genoeg van ;) |
Zo de wielkast is af:
![]() ![]() Met een beetje mazzel valt alles precies onder de nieuwe wielkastlijst, anders heb ik flink pech! Mijn auto heeft waarschijnlijk ooit een kapotte motorsteun oid gehad. Mijn powerrohr paste namelijk niet helemaal lekker en heeft nogal tegen mijn binnenscherm aangezeten, dit is helaas ook wel goed te zien: ![]() Goed opschuren en spuiten maar: ![]() ![]() En nog even een fototje van de ventilatorkap: ![]() Het plannetje van mij is ook geslaagd, de letters zijn nu helemaal geweldig blauw! ![]() Morgen even wat delen schuren op het werk (als er tijd voor is, hoop van wel!): - Powerrohr - Motorsteunbeugel - Houdertjes radiateur - Accu klem ![]() |
Ej, dat is mooi gelukt met je inlaatspruitstuk! Netjes!
|
Update 28 maart 2007
Zo, wel gewerkt de hele dag maar toch nog wat leuke dingen kunnen doen voor de auto :thumbup:
De delen die ik roestvrij wilde maken zijn nu namelijk zo goed als roestvrij. Die heb ik schoongemaakt in de pauze! ![]() Ook heb ik iets voor mekaar gekregen waar ik heel blij mee ben. Ik werk bij http://www.bouwhuis-enthoven.com/ als bijbaantje (Technische Dienst) en nu wat meer omdat ik geen school heb. Het hele bedrijf bestaat uit RVS. Aangezien ze in de voedselindustrie zitten bestaat alles daaruit. Er is net een nieuwe machine geplaatst, lijn 3. De oude is dus verwijderd. En dus heel veel oud RVS in 1 keer. Aangezien ik had besloten mijn luchtfilterbox uit RVS te gaan maken had ik wel interesse in een flink stuk RVS. Ik had gevraagd of ik een oude regelkast kon meekrijgen. En dat is gelukt! Nu heb ik mijn luchtfilterbox dus bijna gratis! De kast: ![]() |
Update 29 maart 2007
Zo, vandaag ook weer bezig geweest. Niet echt vreselijk productief geweest. Beetje aan zitten prutsen. Wat ik graag eerst wil doen schiet niet echt op. Ben nog aan het sparen voor een lasapparaat. Als ik dat heb kan ik tenminsten een beetje opschieten.
Wel had ik vandaag de luchtfilterbox kunnen aftekenen op het plaatwerk. Maargoed. Dat kan volgende week wel. Wat heb ik dan wel gedaan? Juist onderdelen spuiten en de achterklep nalopen. Die is niet echt goed. En er moet nog wat meer aan gelast worden. Daarom ben ik daar maar niet mee verder gegaan. De powerohr is nu gespoten. Wel wat druipers, die heb je er helaas zo op zitten met die moeilijke kleur :redface: ![]() ![]() Je zult wel denken, het is niet eens dekkend. Maar het was donker toen ik die foto nam. Met natuurlijk licht is het heel anders. Er zitten vreselijk veel lagen op. Een heel mooi kleurtje en precies hetzelfde als de gespoten letters van mijn inlaatspruitstuk. Verder nog wat delen mooi zwart gespoten: - Motorsteunhouder - Houdertjes van de radiateur - Accuklem ![]() ![]() |
Gisteren had ik al even snel een update geplaatst van de zaken die ik donderdag had gedaan. Maar blijkbaar heb ik niet gewacht totdat het er daadwerkelijk opstond en dus het venster te snel gesloten.
Dus maar even overnieuw. Even een impressie van het blauwe kleurtje in de zon. Er zit een iets dieper verloop in de kleur en misschien iets meer paars. Maar hoe dan ook, ik vind het een mooi kleurtje voor al de accenten onder de kap: ![]() ![]() De andere deeltjes voor de onder de kap die weer netjes zwart gespoten zijn: ![]() Afgelopen zaterdag heb ik het ook het missende onderdeel voor mijn luchtfilter bakken kunnen krijgen, de buis waar het filter zelf op moet :woowoo: Ook nog wat andere spullen meegenomen, maar wat ik daarmee ga doen zullen jullie wel zien als de 3D-tekening ervan af is! ![]() |
Zo, de tekeningen zijn af. Dit moet er gaan gebeuren met die buis en die plaat misschien. Maar die plaat word denk ik toch maar niet gebruikt.
![]() Het is een achterveerpoot brug. Met bevestigingsmogelijkheid voor een toekomstige rolkooi (de grijze buizen zijn van de rolkooi). Aan de blauwe stang moet ook nog een gordelbevestiging komen voor bijvoorbeeld een 4-punts systeem. En dat maak ik zo dat de achterbank ook nog gewoon past. De maatgeving is nog niet kloppend trouwens! En de sterkteberekening is ook nog niet gedaan. Wat vinden jullie ervan? |
Sow even topic niet bijgehouden en hoppa er gebeurt weer veel. goed bezig ruben! ziet er goed uit vooral het ontroesten gaat super zo te zien.
Die achterveerpootbrug ziet er goed uitgedacht uit maar voldoet een conventienele niet? eentje die op de zijkanten van de wielkast gebout zit? |
Zo,jij bent ook lekker bezig
|
@ Henk: Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik wil dus misschien nog een rolkooi plaatsen. Ooit een keer. Dat zou dus betekenen dat ik nog meer gaten moet maken. Ik heb het dan liever zo. Een centraal krachtenpunt waar alles samenkomt.
En de voornaamste reden, ik plaats deze zo dicht mogelijk onder de hoedenplank. Die wil ik namelijk behouden. Ik wil ook mijn bagageruimte niet onnodig onhandig maken. Die standaard zitten zo beroerd met de hoge tildrempel, ik denk dat ik niet normaal een krat boodschappen of bier erin en eruit krijg. Andere reden. Moet ik de auto als pakezel gebruiken met de achterbank eruit dan kan deze stang er vrij snel uit. En het een eenheid met de OMP veerpootbrug die ik op de voorzijde ga monteren (die is van alu dat wel). Maar de voornaamste reden: Ik wil ooit een eigen bedrijfje beginnen en dus ook onderdelen ontwikkelen en produceren. Dit zou dan een mooi product zijn met goede verkoopargumenten. En de stang kan ik voor 3 modellen gebruiken: 1. Alleen de stang 2. Stang met gordelhouders 3. Met rolkooi aansluitingen Dat kan met die andere niet. En als je dan wel een rolkooi plaatst is het zo'n los boeltje bij de achterste veerpoot. Dus vandaar... |
Update 16 april 2007
Zo, er zijn nog wel enkel dingen gedaan maar die zijn niet zo opzienbarend.
De tweede achterklep volgens nieuw ontwerp is ook binnen. Deze is op een andere manier gelast waardoor er geen roest zou moeten ontstaan. Deze is alleen gelast. Ik ga er nog wel enkele modificaties maken onder andere aan de binnenkant. Ik zit er namelijk aan te denken om toch een ruitenwisser te plaatsen maar dan wel zoals men dat kent van de nieuwe vwtjes, via een gat in de achterruit! Misschien las ik de plaat die in het zicht zit ook in. Deze is namelijk niet zo strak als ik gehoopt had (materiaal was al wat ouder, niet dat het aan de lasser lag). ![]() ![]() Ik heb de bevestingingsbeugels voor mijn kentekenplaten ook. Deze zijn van RVS. Ik maak 2 gaten in de klep en in de vuurbumper. Daar komt dat de beugel in. Ik kit de plaat op die 2 beugels en zet hem van binnenuit vast. Zo raak ik ze niet kwijt, heb ik geen gaten in de platen en ook geen kentekenplaathouders nodig! Hier nog even een actiefoto van mij met de slijptol, bekijk voor het logo op mijn trui. Ja, daar heb ik stage gelopen. Deze bedrijfsnaam bestaat alleen niet meer. Een mooie trui om in te klussen, anders niet! ![]() Onder de kap komt er naast de RVS luchtfilterbak nog en groote aanpassing. Maar die zullen jullie wel te zien krijgen als de tijd daar is :woowoo: Afgelopen zaterdag op mijn werk de aanzuigbuis op maat gemaakt. De diameter wat net even een paar milimeter te groot. Dus uitgerekend wat de omtrekt moet zijn (pi * d) en vervolgens een stuk weggeslepen. Ik had alleen een grote slijptol voorhanden, opzich niet zo erg. Was alleen zo gecontreerd bezig dat ik bijna weer een brandwond erbij had. Ik had laatst al een brandwond op mijn arm (12x3 cm). Maargoed hele tijd checken of ik echt recht sleep, volg ik even met mijn ogen de vonkenregen van de slijptol. Zie ik een vlam van zo'n 10cm hoog op mijn katoenen polo shirt. Het was eerst finaal door mijn KLM werkkleding heen gebrand en vervolgens mijn shirt. Zit nu een gat van 5 bij 3 in :redface: Dus ga altijd naast de slijptol staan (maargoed soms vergeet je dat, had wel gewoon handschoenen en bril aan/op. |
Lasapparaat & GTI pookknop
Zo, vandaag eindelijk mijn lasapparaat opgehaald! En ook gelijk maar even een setje Kraftwerk gereedschap opgehaald.
![]() En vandaag kreeg ik met de post dit ook nog binnen: ![]() Hopelijk kan ik morgen een beetje opschieten met het werk aan de auto! |
Laswerken
Woensdag begonnen met de auto, er moest alleen eerst en beetje opgeruimd worden. Er was namelijk geen plek meer om te staan in de garage :redface:
De ruiten stonden op de grond en namen dus veel ruimte in. Deze rusten nu op een beugel en nu kan ik weer in de garage lopen! ![]() Toen was de klok alweer een eind verder, maargoed gewoon een begin maken met het demonteren van al het plaatwerk: ![]() ![]() Bumper eraf en verder... Nog even een laatste plaatje :rock: ![]() Dit zal ik nooit weer terug zien! Aan het einde van de avond stond de auto er zo bij: ![]() Een mooie basis om aan te gaan slijpen :tongue: En daar gaan we dan: ![]() De puntlasjes van de accuklem uitgeboord, dit hoefde niet met het freesje. Het plaatwerk eronder word er immers toch uitgeslepen (wat ook wel nodig was...): ![]() Hier heb ik wel het puntlasfreesje gebruikt, eerst met de centerpunt een markering geslagen in het midden van elke puntlas. Opdat de frees niet "wegloopt" vervolgens "zagen" maar. Je zaagt om de puntlas heen. Wat overblijft is een klein rondje wat met de lamellenschijf weggeslepen kan worden: ![]() ![]() Bijna alles eruit geslepen. Alleen een klein stukje, iets boven het midden, heb ik eerst een beetje bijgebogen en daarna de restjes weggeslepen. Als je dan even bezig bent maak ik er altijd een bende van. Al die kabels en gereedschappen door elkaar: ![]() Zo heb ik vandaag 5 minuten naar mijn veiligheidsbril zitten zoeken :D Alles was eruit dus de volgende stap is mallen maken voor het nieuwe plaatwerk, dat doe ik met karton. Het moet ongeveer zo worden: ![]() De plaat al bijna op maat maar ik vond het mooi geweest, ik moet zeggen dat het eerste biertje mij verdomd goed smaakte! ![]() |
Handige Gooser ben jij hoor, topperde-toppie! Goed werk en zéééér zorgvuldig.
Greetz Vento Vice ;-) |
Hey,
Toch nog dat gereedschap bij frost besteld? Of ergens anders gevonden? Goede bezig, succes met het inlassen van die plaat. Gaat nog een verdomd lastig karwei worden. Voor foto's kan je op mijn site kijken. Succes iig! |
De plaat is nog niet op maat maar ben van plan gaten te boren boven de flens en die gaten te stoplassen. En ik zal heel veel tijd nemen zodat de boel niet krom trekt.
Lasapparaat komt bij Rustbuster.nl weg, de rest allemaal uit Raalte. Ook dat freesje. @ Vento Vice bedankt voor het compliment, doe mijn best er wat mooi's van te maken. |
Vandaag even naar de mini-meeting in Zwolle geweest Capo had namelijk voor mij: Een kleinere ruitensproeiertankje + pompje. En hij past perfect tussen het binnen en buitenscherm!
![]() Leon, bedankt voor het tankje! |
Waar komt hij dan? Dus niet in je motorruimte?, maar in de wielkast? Of snap ik het nu niet.
|
Klopt voor het voorwiel aan de bestuurderskant onder de plek waar normaal de accu zit. Even wat draadeindjes aan de kokerbalk lassen en dan hangt hij daar perfect. Enig is natuurlijk wel dat ik mijn binnenscherm moet demonteren voor vullen. Maargoed tis in ieder geval APK waardig!
|
All times are GMT +1. The time now is 11:38. |