View Full Version : Golf 1.1 '81 Project
Van Limburg
17-05-2012, 09:50
Beste forumliefhebbers
Mijn Naam is Ward, ik woon in het Belgisch Limburg en ben 18 jaar jong.
Ik volg Mechanische vormgeving, ik kan dus wat draaien en frezen, ook basis cnc programma's schrijven en ten slotte tekenen met SolidWorks :thumbup:
Ik ben begonnen met scooters, eerst een Aerox daarna een Derbi Gpr en ik rij nu wallaroo omdat het simpel, goedkoop is.
Na enkele weken het volksforum gevolgt te hebben, heb ik eindelijk een account aan gemaakt. :thumbup:
Sinds 11 Mei ben ik de nieuwe eigenaar van een originele golf 1.1 uit '81
Ik ben 3de eigenaar. De auto is aan mij verkocht met originele aankooppapieren en een km-stand van 79 dkm.
Het enigste wat veranderd was, was de radio, en een hoop kabels die onder de matten door niet eens aangesloten waren.
Natuurlijk, hier en daar wat mindere plekjes, maar al bij al, slechts 1 roestplek die vervangen moet worden. Wat geluk gehad dus. :cool:
Natuurlijk bij het verder demonteren vooral links voor veel roest tegen gekomen. Veel meer ...
De motor draaide niet, de vorige eigenaar vertelde me dat de vlotternaald vast zat, risico maar genomen :confused:
Voor de gene die het willen weten, Golf komt uit Oud-Thurnout, ik denk geen bekende van op het forum?
De planning:
Auto opnieuw laten spuiten. Mijn keuze gaat uit naar een bepaalde kleur grijs
Zwart hemel
Kleine bumpers
Na wat sparen verlaag ik hem en koop ik ander setje velgen
Eerst de Aerox
http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=473&pictureid=4047
dit is men Derbi Gpr geweest:
http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=610&pictureid=4629
Nu dan enkele foto's:
Foto'tje genomen onderweg naar huis:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_295649.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_831413.jpg
De rotte plek:
http://desmond.imageshack.us/Himg803/scaled.php?server=803&filename=dsc0635y.jpg&res=landing
Foto van motor'tje:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_48321.jpg
Van Limburg
17-05-2012, 09:51
Foto's zijn ontzettend klein? ik had Bij ImageShack toch 17" aangeklikt en 21" maakt ook geen verschil..
heb je niet de thumbnails gelinkt?
Van Limburg
17-05-2012, 10:06
heb je niet de thumbnails gelinkt?
Ik weet niet wat je bedoeld, eerste keer dat ik dit doe..
eerste foto' is met telfoon, 2de met een grote camera..
Heb alle foto's nu gewoon op de zelfde manier geplaats, maar hebben bijna allemaal een andere grootte..
EDIT: Foto's zijn nu wel op gelijke grootte, alleen weet ik niet wat ik eerst anders deed..
Proper golfje, veel geluk ermee ;)
Van Limburg
19-05-2012, 00:37
Ondertussen al redelijk gedemonteerd..
Foto's hopelijk morgen.
Vraagje, voorschermen, boutjes boven/onder los draaien, puntlassen achter deur scharnier uitboren en ze kunnen eruit? Krijg er op dit moment weinig beweging in.
Yellowbug
19-05-2012, 07:54
Voorschermen zijn volledig geschroefd. Er zitten aan de binnenzijde van je spatbord 4 schroeven achter een dikke laag kit tegen de A-stijl. Als je die er uit hebt, verwarm (niet verhitten) de kit dan waar je spatbord mee tegen de A-stijl zit gekit en trek het dan rustig los. Zit heel goed vast meestal.
Van Limburg
19-05-2012, 10:37
Aaha! Oké ik had er onderin nog niet gekeken! Dadelijk dan eens zien. Bedankt
Van Limburg
19-05-2012, 12:06
Updatetje!
Dit is de vooruit gang van de heleweek, maar dadelijk begin ik weer.
Interieur samen met vloerbekleding eruit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_644289.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_625677.jpg
Hemel ondertussen ook.
Gistere zijn de deuren eruit gegaan, motorkap en de grill:
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=132282&catid=member&imageuser=29311
dat was het voor nu, dadelijk ga ik verder ;)
Van Limburg
20-05-2012, 09:51
Zo, na een gevecht met mij voorscherm.. eindelijk er af gekregen en een klein begin gemaakt met de staal borstel:
http://desmond.imageshack.us/Himg803/scaled.php?server=803&filename=20120519194002.jpg&res=landing
En zo de andere kant !
...
Andere kant ook los gekregen na paar uurtjes en de helft van rechter wielkast geschuurd.
Van Limburg
21-05-2012, 15:46
Bedankt EelcoB
Voor de auto slechts 10 dagen in mijn bezit te hebben heb ik toch best veel gedaan.. Was ook prachtig weer!
Ik twijfel nu heel erg hoe snel ik de motor en kabelboom er uit ga halen aangezien dat wel het moeilijkste deel voor mij zal zijn.
En of ik zoals vele van jullie iets maak om de auto op zen kop te kunnen draaien en dan ook alles losmaak(draagarmen, achteras..)
Tips altijd welkom
Motor en kabelboom eruit stelt niks voor. Wat wij hebben gedaan is aan alle stekkers even wat tape en erop geschreven welke stekker het was. Dan weet je straks ook waar wat moet. Maar in feite wijst dat zich ook wel vanzelf. Als ik je een paar tips mag geven: Maak je een beugel waar je de auto in kan hangen, vooral met de onderkant kaal maken ga je er echt plezier aan hebben. En koop je een goede! staalborstel op slijpschijf. Dat scheelt echt enorm veel werk! Ze kosten wel wat, maar het scheelt je een hoop tijd en moeite!
Van Limburg
22-05-2012, 22:22
Ik heb nu staal borstel op het boormachine, gaat redelijk goed maar ben je nog steeds 20u per wielkast bezig.. Staal borstel op slijpschijf is nieuw voor mij. Maar ik zoek het zeker eens op:) was ook van plan om wat stekkertjes af te plakken enzo.
Moet je bijvoorbeeld eerst alle schakelaartjes met schroevendraaier er uit halen en los maken en dan op einde dashboard los maken?
Van Limburg
24-05-2012, 19:54
Prachtig weer. Sinds gisteren een staalborstel aangekocht voor op de slijpschijf, koste misschien 10euro maar hij doet zen werk echt goed.
Ik denk ongeveer van 20u/wielkast naar 3uur..
alle twee de kanten zijn nu volledig gedaan, op enkele puntjes na die met een kleinere staal borstel gedaan moeten worden.
http://img694.imageshack.us/img694/9687/20120524200105.jpg
op alle twee de plaatsen is ongeveer het zelfde gat.
Yellowbug
24-05-2012, 22:34
Dat gaat idd wat sneller ja. Mogelijk is je front ook slecht waar die gaten in je binnenspatbord zit.
Ga zo door. :thumbup:
Van Limburg
24-05-2012, 22:53
Dat gaat idd wat sneller ja. Mogelijk is je front ook slecht waar die gaten in je binnenspatbord zit.
Ga zo door. :thumbup:
Onderfront is opnieuw besteld deze was rot, wiekasten herstel ik zo gewoon wel anders wordt het te moeilijk voor mij :shake:
Edit: achteraf toch reparatie stuk gehaald, L+R
Van Limburg
26-05-2012, 11:38
Ik zou graag dit weekend aan men dashboard beginnen. Maar hoe haal ik het stuur er nou vanaf?
In de eerste post staat een foto van welk stuur ik heb:)
Yellowbug
26-05-2012, 11:45
Het middendeel kun je er uit halen (eventueel voorzichtig met een platte schroevendraaier een begin maken). Daaronder zit een moer. Als je die losdraait, kun je het stuur verwijderen.
Die is aardig krokant aan de voorkant ja. Maar niks wat niet te maken valt ;) Goede investering die staalborstel op slijpschijf hé :)
Stuur stelt idd niks voor zoals Yellowbug al aangeeft. Stuurkolom moet je de popnagels van uitboren en klaar.
Van Limburg
27-05-2012, 01:37
Oh oké, ik dacht ook wel met een platte schroevendraaier:) maar nu ik eens tegoei keek, moet het stuur er wel vanaf voor ik het dash er uit haal? Lijkt van niet..
Maandag ga ik, als alles goed gaat, een draaibeugel ophalen, wou eerst zelf een maken maar heel toevallig stond er een te koop :thumbup:
Ook is mij wat opgevallen, namelijk:
De ruitensproeier, deze werkt niet, ook als ik de hendel naar mij toe trek, beginnen de ruitenwissers niet te vegen. Is mijn hendel nu kapot of is er wat anders
+ moet dit werken voor de keuring?
Yellowbug
27-05-2012, 08:41
Is wel makkelijker om je stuurwiel er uit te halen.
Draaispit van Marktplaats gekocht?
In Nederland moet de ruitensproeier werken voor de APK. Ik ga er van uit dat dat in België ook zo is. Maar als je toch alles gaat demonteren zou ik daar nar kijken als hij weer wordt opgebouwd. Mogelijk zit er een verbinding niet goed vast of een zekering defect. Pompje kan kapot zijn.
Meten is weten ;)
Van Limburg
27-05-2012, 13:28
Draaibeugel inderdaad van marktplaats. Ik begin zo aan de dash! Zal het door meten als ik zo ver ben:)
Van Limburg
27-05-2012, 19:36
Begin post is aangepast(foto's)
Vandaag dan het dashboard er uit gehaald. ging toch niet zo heel vlot..
Jammer dat met die radio zo gekloot is.. Geheel verknipt daar..
Pompje van ruitensproeisel werkt nog, heb ik ook door gemeten.
foto zonder dash
http://desmond.imageshack.us/Himg546/scaled.php?server=546&filename=20120527200026.jpg&res=landing
Stoeletje doet het em :D
Yellowbug
27-05-2012, 20:47
Volgens mij is het helemaal geen slechte basis die je daar hebt, zoals ik de foto's beoordeel.
Kabelboom is meestal verknipt bij de radio. Zolang de rest goed is, zou ik me daar niet druk om maken.
Mooie bestuurderszetel idd :D
Van Limburg
28-05-2012, 23:15
Vandaag na 1,5u rijden de draaispit opgehaald. Had nooit gedacht dat het zo stevig ging zijn. Ik had zelf wat uitgetekend, had een vierkante buis van 40x40x3 12m lang en zou rond de 150euro gekost hebben.. Dit is wel iets goedkoper!
ziet er allemaal erg goed uit, ga deze volgen!
succes!
Yellowbug
29-05-2012, 22:12
Vandaag na 1,5u rijden de draaispit opgehaald. Had nooit gedacht dat het zo stevig ging zijn. Ik had zelf wat uitgetekend, had een vierkante buis van 40x40x3 12m lang en zou rond de 150euro gekost hebben.. Dit is wel iets goedkoper!
Ik ga die van mij maken van 50x50x4mm. Ik was voor het staal 70euro kwijt (nieuw op maat gezaagd) :)
Gaat allemaal goed komen met je project.
Van Limburg
30-05-2012, 12:02
Oké dat is raar, volgens het MCB zou het 1200euro voor 100kg kosten. Binnenkort als ik de steun nodig heb zal ik er eens foto's van maken. Nu geen zin om dat zware ding terug naar buiten te trekken. Eind Juni hoop ik ook dat de nieuwe werkruimte klaar zal zijn, we gaan een carport bouwen, dit zal het werk vergemakkelijken want waar ik nu zit.. Alleen bij goed weer kan ik werken.
Van Limburg
02-06-2012, 23:37
Foto loze update
Heb wat plaat werk op gehaald.
Vandaag aan de motor begonnen, helaas is een cilinderkopschroef van de aandrijf as dol. Krijg met men inbus sleutel geen grip meer. Daarna met een griptang wat geprobeerd maar dat schoof er gelijk vanaf. Als laatste optie heb ik een Dremel genomen en een recht kantje geslepen van de kop. Helaas nog geen succes. Als het weer mee valt morgen ga ik proberen een gaatje er in te boren en met een aanslag pen los draaien.
Tenzij iemand een andere tip heeft?:D
Yellowbug
03-06-2012, 08:05
Had je de schroef goed schoongemaakt vantevoren zodat er geen vet en rommel meer in zit.
Het is geen imbus maar een veelkant (12kant), dus je hebt er een speciale dop voor nodig.
Je zou kunnen proberen er een bout op te lassen, zodat je daar een sleutel op kunt zetten. Meestal zitten ze dan al los (door de hitte).
Van Limburg
03-06-2012, 12:26
Had je de schroef goed schoongemaakt vantevoren zodat er geen vet en rommel meer in zit.
Het is geen imbus maar een veelkant (12kant), dus je hebt er een speciale dop voor nodig.
Je zou kunnen proberen er een bout op te lassen, zodat je daar een sleutel op kunt zetten. Meestal zitten ze dan al los (door de hitte).
Oke Yellowbug je had gelijk, Wij noemen dat Torkx sleutel, ik heb ze zelf ook alleen had ik niet eens door dat het een Torkx was.. Hoe haal je die rubberen hoes er van af? mocht ik in de toekomst er aan lassen.. De ruimte is er helaas echt krap.. dus lassen is men laatste optie.
Yellowbug
03-06-2012, 12:37
Oke Yellowbug je had gelijk, Wij noemen dat Torkx sleutel, ik heb ze zelf ook alleen had ik niet eens door dat het een Torkx was.. Hoe haal je die rubberen hoes er van af? mocht ik in de toekomst er aan lassen.. De ruimte is er helaas echt krap.. dus lassen is men laatste optie.
Het is geen torx schroef maar een echte veeltand, torx heeft ook maar 6 "tanden" zoals deze (http://myword.info/images/t_drive_1b.jpg)
En dit (http://www.mijngereedschapshop.nl/media/catalog/product/cache/3/image/320x320/0148d6a5496f680d0b9c265a39142511/9/1/911.5157_fot_pro_alg_bit_911_515x_4_9___sall__aing__v1) is een bit wat jij nodig hebt (of had) (een dubbele zeskant zeg maar)
Rubber zit met de metalen plaat verbonden en zit met de bouten van de homokineet vastgetrokken. Is één geheel.
Als laatste optie kun je de kop er af boren. Dan haal je de homokineet er af en kun je het resterende stuk bout uit de flens draaien van je bak.
Yellowbug
03-06-2012, 12:44
Oké dat is raar, volgens het MCB zou het 1200euro voor 100kg kosten. Binnenkort als ik de steun nodig heb zal ik er eens foto's van maken. Nu geen zin om dat zware ding terug naar buiten te trekken. Eind Juni hoop ik ook dat de nieuwe werkruimte klaar zal zijn, we gaan een carport bouwen, dit zal het werk vergemakkelijken want waar ik nu zit.. Alleen bij goed weer kan ik werken.
Ik heb het ijzer bij consrtuctiebedrijf de Vries in eindhoven gehaald. Die hadden reststukken liggen die ze via MP verkochten voor net geen oud ijzer prijzen. ;)
Van Limburg
03-06-2012, 12:55
oh oke, enig idee waar je die bitjes kunt kopen, lijkt sterk op wat je bij een handboormachine krijgt, maar die zullen vast te klein zijn
Yellowbug
03-06-2012, 12:59
Ik heb zelf bij de automaterialenzaak twee doppen gekocht waar die stift al vast in zit, een korte en en langere. Kun je gewoon op de ratel klikken. Je bent dan wel wat duurder uit, maar ik heb ze tot nu toe altijd los gekregen.
Van Limburg
09-06-2012, 10:36
Wegens het slechte weer niet al te veel gedaan :sleep: .
Heb wel tijd gehad voor de kabelboom, condensator, kachel en ruitenwisser mechanisme er uit te halen.
De foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_331732.jpg
Yellowbug
09-06-2012, 10:40
Golf club "IKEA" :D
Van Limburg
10-06-2012, 12:02
Even een paar vraagje:
Het contactslot, hoe gaat dat er af, heb die plastieken bus er van af dan zie je de kogellager en het contact slot schuift na wat kracht gezet een beetje mee, maar blijft dan hangen.
Doe ik wat fout? Of moet ik meer kracht zetten?
Dan de schakelstang, hoe gaat dit los van de versnellingsbak? Ik zie daar een bout/moer zitten maar twijfel toch of die los moet.
Tips?
Yellowbug
10-06-2012, 18:49
Heb je van het contactslot het imbusboutje verwijderd waarmee het vast zat? Normaal moet het dan naar je toe getrokken kunnen worden.
Schakelstang maak je los op de bak.Volgens mij idd de bout verwijderen dan kan de schakelstang naar achteren.
Van Limburg
10-06-2012, 22:01
Ja de inbussleutel is verwijderd. Het komt ook al los, maar blijft dan na 4cm verplaatsen gewoon steken. Ik probeer morgen wat vet aan de stang te doen.
Ik zie aan de schakelstang zo een 4kant stukje ijzer. Het lijkt alsof dit gewoon op de schakelstang vast zit door een bout. Heb geen tijd meer gehad op deze los te proberen te krijgen maar dat ga ik morgen nog proberen.
Vandaag kleine dingetjes verwijderd, rubbertjes en dergelijk. Ook heb ik de pedalen verwijderd.
Dynamo, benzine pomp, spruitstuk en de carburator heb ik van het blok af gehaald. Deze ga ik hoogstwaarschijnlijk onder de examens zuiver maken.
Vanaf woensdag begin ik met mijn examens, hierdoor zal ik niet heel veel aan de golf kunnen werken. Toch hoop ik de motor er nog uit te kunnen halen want dat was toch wel een beetje de deathline voor mij.
Mooie kleur en leuk project, succes!
Van Limburg
21-06-2012, 21:58
Kleur zal helaas niet blijven, vind het steeds mooier, en prachtig om te zien maar toch niet echt iets voor mij.
Examens zijn dan ook eindelijk voor bij. Ik heb nu dus een welverdiende 2,5maand vakantie! Dan ook maar gelijk de tijd gezocht en gevonden voor de motor er uit te halen :thumbup:
Zo doet de mens dat dus zonder motorlift :D
Ik heb eerst gewoon een lier gebruikt, deze zat gewoon vast aan het zeil en omdat de motor toch nog even buiten moet hangen, en het lier niet, gewoon met een zeil vast gehangen dan maar.
geen project zonder foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_225716.jpg
En hoe die er nu bij staat:
http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=20120621160840.jpg&res=landing
Ondertussen zijn we bezig met de carport. Het hout is op maat en klaar, stuk grond weg laten graven(stuk te zien op de eerste foto), en dan wordt daar zo'n hele berg kiezel gebracht en die staat er nog.. dus binnekort maar eens verspreiden. :D
Ik heb ook bijna alles van plaatwerk binnen:
L+R achterspatbord
L+R voorschermen
L+R wielkast reparatiestuk
Voorkant onder
Ik ben nog opzoek naar een achterpaneel(kleine achterlichten) maar dan ook enkel het paneel van de achterlichten. Regio Limburg liefst. Pm maar
Vanvoor heb ik ook al wat puntlasjes doorgeboord.
Van Limburg
30-06-2012, 11:42
Niet te gek veel gedaan deze week.
rembekrachtiger verwijderd en wat roest weg geslepen.
plaatwerk beetje passend gemaakt.
http://img842.imageshack.us/img842/9571/img20120626wa0000.jpg
Gat er tussen in, was van een andere taktiek, maar die heb ik niet gedaan, stukje plaat voor op die plaat is er wel al.
haha hoe die motor eruit getakeld is:lmao:
goed bezig zo:thumbup:
Yellowbug
30-06-2012, 14:26
Goed bezig zo. Wie niet sterk of rijk is, moet slim zijn (zoals je de motor er uit hebt gehaald) :thumbup:
Ik zou hem er straks niet meer op die manier in leggen :shake:
Van Limburg
30-06-2012, 20:20
haha dat zie ik dan wel weer :D
Vandaag moeten werken dus niks kunnen doen.
Enkele vraagjes:
Voor de aandrijfassen te demonteren, moet het wiel daar voor af? bedoeling is wel dat ik daarna het wiel nog kan monteren. Auto staat nog niet of definitieve plaats.
Op de foto lijkt die goed te passen, dat is ook zo. Maar aan de rechter kant past het allemaal niet zo goed. komt dit vrij nou? Of scheelt het toch allemaal niet zo veel?(plaatwerk)
Jel Golf 2 GTI
30-06-2012, 22:11
Je steek assen kunnen er uit zonder je wiel te demonteren in principe, probleem is dat de wiellagers niet graag hebben dat je er mee rondbolt zonder dat er een as doorheen zit.
Hier willen ze wel eens door stuk gaan (staat ook beschreven in de vraagbaak van de meeste golfjes) :D
Dus mss toch eerst ff op zen plaats zetten of 2 kineten zoeken die je er ff in kunt draaien zodat je lagers niet los zitten.
Voorderest lekker bezig :thumbup: :thumbup:
Grtz Jel
Van Limburg
01-07-2012, 10:28
Je steek assen kunnen er uit zonder je wiel te demonteren in principe, probleem is dat de wiellagers niet graag hebben dat je er mee rondbolt zonder dat er een as doorheen zit.
Hier willen ze wel eens door stuk gaan (staat ook beschreven in de vraagbaak van de meeste golfjes) :D
Dus mss toch eerst ff op zen plaats zetten of 2 kineten zoeken die je er ff in kunt draaien zodat je lagers niet los zitten.
Voorderest lekker bezig :thumbup: :thumbup:
Grtz Jel
Dan laat ik ze nog maar even zitten :D rondbollen is veel gezegt, gewoon even naar voren/achter om in het zonnetje te werken, maar binnekort wel wat meer dus ik laat ze wel zitten :thumbup:
Yellowbug
01-07-2012, 12:31
Gewicht is er wel van af nu, dus de belasting van je wiellager is natuurlijk ook een stuk minder ;)
Van Limburg
07-07-2012, 15:03
Ik heb toch de steekassen er onderuit gehaald. Zoals Yellowbug al aangaf dat het meeste gewicht er wel af is, geef ik hem hierbij wel gelijk.
Gisteren een goei 80min bezig geweest op 1 breekbout. dus dik 1,5uur voor de 2 breekbouten bij de stuur kolom. Duurde wat lang maar de schroefdraad is niet beschadigd. Dus dat loonde alweer een beetje.
Auto is van binnen nu helemaal kaal.
Nu, ik heb al wat plaatwerk vanvoor gedaan, binnekort alles naar een vriend brengen en dan lassen we het daar af.
Toch ben ik niet helemaal tevreden over de pasvorm van mijn achterspatborden. De spatborden in zen geheel dan toch niet. Daarom wou ik enkel de rand gebruiken. Iemand die wat tips heeft? want heb schrik dat ik al door de binnenspatbord slijp.
Ook ben ik opzoek naar een vraagbaak van golf 1 1.1 uit 81. Kan je die nog gewoon ergens krijgen?
Op marktplaats staan genoeg vraagbaken voor de 1.1!!
Van Limburg
07-07-2012, 16:56
Oh ja nu zie ik het.. Trefwoord 1.1 had niet zoveel succes als 1100. Bedankt
Van Limburg
21-07-2012, 00:33
Vandaag eindelijk wat aan de auto gedaan. Werkplaats is gezet dus heb een fijne ruimte nu.
Bijna heel de dag bezig geweest om de golf in de draaispit te plaatsen, wel gelukt uiteindelijk..
Morgen foto's!
Van Limburg
21-07-2012, 20:17
Vandaag dan de foto's.
Vandaag de draagarmen/achteras en de benzine tank er uit gehaalt samen met de leidingen. De auto is nu volledig kaal, op 3 slangetjes na.
Als iemand me kan zeggen waarvoor deze slangetjes voor dienen en waar ze naar toe gaan, dan mag dat.
Eerst een foto van de werkplaats dan maar.
http://img37.imageshack.us/img37/2239/dsc0695r.jpg
In draaisplit
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_209418.jpg
http://desmond.imageshack.us/Himg171/scaled.php?server=171&filename=dsc0689e.jpg&res=landing
De slangetjes(rechts achter)
http://desmond.imageshack.us/Himg339/scaled.php?server=339&filename=dsc0694bc.jpg&res=landing
Die dikke slang, loopt door de wielkast naar het begin van de vulhals. De rest kan ik niet zien. Kreeg het ook niet direct los. Als iemand het weet? :D
Grondige aanpak, ik ga deze thread volgen.
Succes met de werkzaamheden, vorderingen zijn al voldoende gemaakt zo te zien =)
Van Limburg
22-07-2012, 20:18
Vandaag poging tot het dak schuren gedaan. Maakte zoveel lawaai dat ik ben moeten stoppen. Kwam vooral omdat het dak zo indrukt en ontzettend hard trilt.
Vanonder dan wel de wielbak tot op het staal geschuurd.
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken om zelf te stralen. Misschien heeft iemand iets gelijkaardigs. Het gaat om deze: http://www.datona.nl/mobiele-straalketel-blauw.html
Van Limburg
26-07-2012, 23:06
Vandaag begonnen met de achterste spatbord te verwijderen.. Niet mee door gegaan ivm het warme weer en de vele puntlassen.. Wel nog geschuurd en op één wielkast zo goed als las klaar.
In de bovenstaande post heb ik een link gepost. Deze heb ik vandaag ook besteld samen met een verrijbare motorsteun. Verwacht ze begin volgende week.
Van Limburg
31-07-2012, 02:06
Straal apparaat heb ik binnen, alsook de verrijdbare Motorsteun. Meteen proberen natuurlijk :D
Straal apparaat eerst geprobeerd met een 24L compressor, dat ging dus niet bepaald goed.. Druk viel zo weg. Dan zijn we een grotere gaan halen bij een vriend. Dat was een zelfbouw compressor op drijfkracht. Sowieso groter dan 100L. Dat ging gelukkig een stuk beter maar kon de druk ook niet vast houden. Waarschijnlijk morgen eentje van 100L kopen. Ideaal voor roest weg te stralen, voor lak weg te stralen gaat het toch niet zo goed als ik dacht, tenzij je op het blanke metaal wilt stralen.
Motorsteun ziet er heel goed uit. 1.1 hangt er nu mooi in.
Voor ik aan de motor begin heb ik even een vraagje:
Kan ik zo het distributie gedeelte los halen? Of moet ik ergens op letten? Natuurlijk bij het terug in elkaar zetten wel.
Jel Golf 2 GTI
31-07-2012, 02:34
Wat bedoel je met het distributie gedeelte los halen??
Je moet je waterpomp los zetten en je riem ontspannen.
Dan kan je riem eraf en kan je je blok beginnen demonteren.
Weet niet wat je juist wil doen.
Kijk eens bij mijn thread. => project MK1 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76032) daar staan foto's in van het wissellen van de waterpomp en de nokken-as. Mss dat je daar wat aan hebt.
Grtz Jel :thumbup:
Van Limburg
31-07-2012, 21:29
Ik bedoel gewoon idd het demonteren, van waterpomp en de rest waar de riem over loopt. Is er dan iets waar ik op kan letten zodat ik bij het monteren het makkelijker heb.
Je project kijk ik straks even. Normaal haal ik men antwoord er wel uit hoor.
Ondertussen stuk van het dak geschuurd:
http://img18.imageshack.us/img18/1203/dsc0830iq.jpg
Foto van de motorsteun:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_390559.jpg
Straal machine waarvan ik zeer tevreden ben. Nieuwe compressor omdat een 24L compressor niks was.:
http://img841.imageshack.us/img841/3052/dsc0846k.jpg
Binne kort zal er wel een foto verschijnen als ik klaar ben met stralen. Nu gewoon wat geprobeerd en ruw weg gestraalt
Tot de volgende update ! :thumbup:
fearless
31-07-2012, 22:03
Waar heb je die vandaan? Ik zoek ook zoiets.
Van Limburg
31-07-2012, 23:10
Straal machine en Motorsteun? Vorige pagina staat een link. Datona.nl
Van Limburg
31-07-2012, 23:33
Jel, klopt, waterpomp los en riem ontspannen. Wat ik juist bedoel, de merktekens: Moeten die op de juiste plaats staan? Of gewoon alles los maken en pas bij het demonteren terug juist zetten?
Jel Golf 2 GTI
01-08-2012, 01:06
Jel, klopt, waterpomp los en riem ontspannen. Wat ik juist bedoel, de merktekens: Moeten die op de juiste plaats staan? Of gewoon alles los maken en pas bij het demonteren terug juist zetten?
er moet niets :D maar ik heb hem eerst op de merktekens gezet en dan alles uitgebouwd. Kwestie van zeker niks verkeerd te doen zoals bv je nokken-as een toer verkeerd zetten. Uiteindelijk is dit 5min werk en ben je zeker dat alles goed staat.
Van Limburg
01-08-2012, 02:28
Oké, is eigenlijk maar voor de koppakking te vervangen, en motor vanbuiten zuiver te maken, maar als ik van nokkenas afblijf is er geen probleem? Begrijp ik hier uit als het goed is.
Jel Golf 2 GTI
01-08-2012, 02:53
Oké, is eigenlijk maar voor de koppakking te vervangen, en motor vanbuiten zuiver te maken, maar als ik van nokkenas afblijf is er geen probleem? Begrijp ik hier uit als het goed is.
Als je de koppakking vervangt en je zet alles op tijd voor je begint dan kan je je kop eraf halen. Als je dan zorgt dat je niets verdraaid kan je daarna je kop er gewoon weer op zetten en de riem er terug opleggen (en kijken dat je merktekens nog overeen komen) Dan ga je de minste problemen hebben om alles snel terug werkend te krijgen.
Yellowbug
01-08-2012, 08:45
Mogelijk raken de zuigers de kleppen niet eens als er wat mis mocht gaan. Dit is wel het geval bij de motoren met een hoge compressieverhouding (big-blocks). Maar idd alles vooraf op tijd zetten en het ook weer zo in elkaar zetten naderhand. Dat is het veiligst. ;)
Van Limburg
08-08-2012, 20:25
Allereerst nog een paar foto's van wat ik gistere heb gedaan:
Plaatwerk pasklaar gemaakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_788857.jpg
Dan heb ik al erna al een grootgedeelte van het motorruimte gestraalt:
http://img690.imageshack.us/img690/6613/image4um.jpg
Vandaag dan om 8u opgestaan op met de schoonbroer van mijn vriendin te lassen. Aangezien ik niet de apparatuur of voldoende kennis heb, last hij alles er in.
ondertussen al een groot gedeelte gelast, hiervan krijgen jullie morgen de foto's!
Van Limburg
10-08-2012, 17:47
Foto's van het lassen, zijn wel al meteen geslepen omdat je dan beter kan zien waar de gaatjes nog zitten. Gat achter tankgat(in de wielkast) heb ik ook een plaatje voor gemaakt, omdat dat helemaal weg geroest was, deze is nu ook toe, gat van vulhals wordt nog open gemaakt.
Helaas gaat er ook wel iets mis, mogenlijke oorzaak 'hitte' Boven het tankgat is duidelijk een deuk te zien. Eerlijk heb ik niet veel zin om het op de juiste manier op te lossen. Komt dus een laagje plamuur in. Zo diep is de deuk nu ook weer niet, je ziet het alleen met het juiste licht er op.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_797135.jpg
Dan de lip onder de bumper:
http://desmond.imageshack.us/Himg11/scaled.php?server=11&filename=image6mox.jpg&res=landing
Volgende week nog ergens lassen en dan ben ik daar klaar mee. :thumbup:
Van Limburg
06-09-2012, 17:42
Na een heletijd nog eens een update.
Enkele dingetjes geschuurd, ruw weg dan toch. Nog een beetje gestraalt. Niet zo heel veel zichtbaar werk.
http://desmond.imageshack.us/Himg717/scaled.php?server=717&filename=image8bi.jpg&res=landing
Auto uit de draaisplit gehaald, zodat het voorfront niet meer onder spanning staat, zodat de wielkasten er terug ingelast kunnen worden.
http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=image7oe.jpg&res=landing
Maar voor er gelast kan worden, gaan we terug een beetje passen.
Ik had namelijk al een hele tijd terug voorschermen gehaald. Motorkap ook ondertussen al geschuurd, maar nu bij het passen, valt het allemaal wat tegen. De spleet tussen motorkap en voorscherm is in mijn ogen wat aan de grote kant. Nu kan het wel dat er nog een beetje mee gespeelt kan worden als je het definitief vast zet. Natuurlijk een foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_152741.jpg
Dit was het voor nu, Zaterdag worden de laatste deeltjes erin gelast. :D
Van Limburg
12-09-2012, 16:18
Vorige week zaterdag zijn de laatste delen gelast, komt binnen kort nog wel een foto van de wielkasten zonder de voorschermen. Ben eigenlijk niet echt tevreden van die voorschermen maar het kan nu niet meer anders.
Bodem eindelijk kaal, dat is iets dat je maar één keer in je leven doet..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_499077.jpg
DUBbeltje
13-09-2012, 07:38
Goed bezig! mobiel straal apparaat, werkt dat een beetje goed?
Van Limburg
13-09-2012, 15:52
Ik ben heel tevreden over het straalapparaat:D helaas is het niet krachtig genoeg om bv de onderkant van je auto te gaan stralen. Maar zo als het motorruimte en gewoon roest, werkt het heel goed.
Na 300kg straalzand begint wel de slang en pistool wat slijtage verschijnselen te vertonen :screwy:
CupraRoy
12-10-2012, 13:53
Je bent goed bezig man! :)
Van Limburg
18-10-2012, 22:06
Heel lang niks meer gepost..
Minder goed nieuws is dat ik eigenlijk vast zit. Mijn compressor is stuk. Beetje men eigen schuld om chineese brol te kopen.. Dus na lang zoeken heb ik toch een bedrijfje gevonden die het probeert te maken. Probleem is dat niet veel bedrijven een kraag aan een koperbuis kunnen zetten van die diameter..
Wat heb ik wel gedaan:
Men carburator gepoetst.. Wat een doek, schroevendraaier en remmereiniger allemaal kan doen.. Ben er ruim 7uur mee bezig geweest.. maar ik durf dan wel binnenkort weer onder de kap te kijken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_609589.jpg
http://imageshack.us/scaled/landing/217/image1ypo.jpg
Van Limburg
01-11-2012, 16:24
Na een hele tijd werkte men compressor weer.. helaas maar even plezier van gehad, want nu is het volgende weer kapot.
Paar dingetjes nog gestraalt, achteras en draagarmen straal ik deze week of volgende week.
Omdat het gisteren uitzonderlijk goed weer was(lees de juiste temperatuur), de bodem en wielkasten dan eindelijk in anti- steenslag gezet. Ging gelukkig nog met een 24l compressor.
Foto'tje
http://img208.imageshack.us/img208/4186/imageantisteenslag.jpg
Deze wat slechtere kwaliteit maar je snapt het wel:)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_349455.jpg
Hier komt nog een tweede laag over alsook het gedeelte bij de benzine tank.(ondertussen gedaan)
Ben nu mijn deuren eens aan het demonteren vorige keer toen ik dat probeerde was het een raadsel hoe dat allemaal vast zat, gelukkig ging dat vandaag gelijk niks.
Grond toch maar binnenkort eens proper maken want al dat straalzand sleep je overal mee..
antoine91
01-11-2012, 17:58
Jij ben goed bezig!! Succes er mee!!
Van Limburg
02-11-2012, 12:33
Dankjewel:)
Audi1981
02-11-2012, 13:51
Netjes :thumbup:
Berrychello
02-11-2012, 15:22
Mooi project! Maar las ik iets over kleine achterlichten? Zonde! Ik zou 'm helemaal origineel laten!!
Van Limburg
03-11-2012, 00:12
Ja dat klopt, moet ik nog aanpassen want dat gaat niet door. Ergens vindt ik dat wel jammer omdat dat een heel stuk netter staat. Maar dan had ik maar een ouder model moeten kiezen. Ben nu bezig met het opknappen van het onderstel. Veel straalwerk dus.
Van Limburg
08-12-2012, 19:45
Dankjewel voor je reactie.
Afgelopen weken bezig gehouden met het zoeken van een spuiter. Vorige week woensdag is er dan ene bij mij komen kijken. Hij heeft me alles uitgelegd en vanaf toen wist ik ook dat ik het zeker nooit zelf zou kunnen.
De auto ligt nu toch helemaal uit elkaar en ben niet van plan om dat achter 3 jaar weer opnieuw te doen. Daarom heb ik besloten om dan nu maar even wat extra geld er tegen aan te gooien zodat het tenminste fatsoenlijk gedaan is.
Ik ga me nu bezig houden met de auto terug op wielen te zetten en dan hoop ik dat de auto, eind december - begin januari naar de spuiter kan.
Ook heb ik volgende week examens dus ik zal er niet zo veel aan kunnen werken.
Door het koude weer en mijn stage, niet meer heel veel gedaan.
Toch wel nog even wat nieuwe spulletjes.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_465852.jpg
Dan mogen die fijn bij de rest van de opgeknapte onderdeeltjes.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_603133.jpg
Van Limburg
09-12-2012, 17:45
Ook even minder goed nieuws, ik ben vanaf 31 december mijn werk kwijt. Het is te zeggen, ik zal vanaf januari met een andere formule betaald worden, minder dus. Of het gevolgen heeft voor de golf: Ik denk het niet :thumbup:
Tweede laag antisteenslag zit inmiddels ook weer onder de auto.
Vandaag bezig geweest met rustig opbouwen van achteras. Wel gezien dat ik nog paar kleine dingetjes moet stralen. Hoop dat ik daar morgen tijd voor heb.
MartinW0527
09-12-2012, 17:56
Balen zeg.
Wel mooi werk aan je Golfje :thumbup:
Yellowbug
09-12-2012, 18:23
Da's slecht nieuws voor je :mad:
Ik hoop dat je snel wat anders vindt en je hobby met plezier kunt voortzetten.
Die laatste gaat je goed af in ieder geval.
Succes met beide uitdagingen .
Van Limburg
10-12-2012, 17:16
Ik doe mijn werk gewoon verder hoor, ik ben afgelopen jaar beetje verwent met dat inkomen.. daarom ga ik nu ook niet zeggen dat ik het voor minder niet doe. Want het blijft super werk!
Gelukkig heeft mijn vader wat geld over voor mij:D Hij vind het natuurlijk super dat ik dit doe, en hij zegt altijd versteld van mij te zijn als ik het terug in elkaar krijg:D .. Kan ook genoeg zeggen hoe hij over me denkt haha
Stralen zit er sowieso niet in. Heb even goed gekeken, roest is gewoon oppervlakkig, en stralen en gewoon even spuiten, zal veel sneller slecht worden dan hoe het nu is.
Seffens weer even wat aan de achteras doen, en zo komt dat allemaal wel in orde !
Van Limburg
26-12-2012, 17:23
Even nog wat goed nieuws, ik heb nog enkele extra dagen als parkeerwachter mogen werken i..v.m. de feestdagen.
Het was afgelopen dagen niet zo koud, dus dan hebben we natuurlijk ook wat kunnen doen.
Ben begonnen met het opknappen van men remklauw. Dat was makkelijker als ik dacht. Wou aan de tweede beginnen maar mijn zandstraal apparaat deed wat gek. Volgende week maar eens naar kijken.
Gisteren de benzine tank met nieuwe leidingen gemonteerd. Alsook het vacuüm pompje bij de hals. Een nieuwe hals moet ik nog bestellen maar dat dringt niet zo
En wat volgt er dan? Juist de achteras. Fijn dat mijn broer me wou helpen anders had ik nog meer last van de rug gehad als nu.
Vandaag heeft hij dan ook geholpen met het monteren van de draagarmen.
Ging allemaal heel vlot.
Maar dan daarnet toch nog 3uur bezig geweest om de auto uit de laspit te halen. ging ontzettend lastig.. maar hij is er nu wel uit.
Natuurlijk maken we ook nog foto's:
http://img594.imageshack.us/img594/8435/image1ca.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_243045.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_644702.jpg
Foto's zijn wat van slechte kwaliteit maar je snapt het wel.
Yellowbug
26-12-2012, 18:08
Leuke update, gelukkig zit er weer wat schot in de zaak.
Staat weer netjes op zijn wielen. :thumbup:
Van Limburg
27-12-2012, 02:22
En het werd verdomme tijd ook:D bedankt
Nog een paar kleine dingetjes doen, en morgen de spuiter maar eens bellen.
Van Limburg
13-01-2013, 17:37
Als iemand even een goede foto van een binnenkant heeft, liefst zonder zetels. Mag altijd gepost worden hier. Is op vraag van de spuiter.
Echt wel handig zo'n auto-spit, dat heb ik zelf echt gemist. Zo kan je echte overal bij. Grondig bezig, tziet er net uit :thumbup:
Van Limburg
06-02-2013, 22:45
Ik was nooit aan de onderkant begonnen als ik zo iets niet had. Had zelf iets uit getekend hoe ik het zelf kon maken. Bij toeval stond net een te koop niet zo heel ver van mij. En voor 75euro kreeg ik het niet gemaakt. Inmiddels is het spit al verkocht aan een vriend van mij, welke hij omgebouwd heeft voor zijn mini. Leuke auto's trouwens, maar moeilijke en engelse(slechte) kwaliteit.
Ondertussen zijn de eerste delen: motorkap, koffer, deuren en de voorschermen naar de spuiter gebracht, de auto gaat volgende week de deur uit en dan heb ik hopelijk iets meer tijd voor eens aan mijn rijbewijs te beginnen... Inmiddels 2 weken 19 en dat is toch al veel te lang zonder rijdbewijs.
In het koffer zaten nog verschillende roest plekjes. Deze heb ik nog gezandstraald en dan ook in menie gezet. Ook op enkele plaatsjes de strijkkit terug gezet.
Dat ziet er zo uit :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_255516.jpg
Van Limburg
09-02-2013, 18:16
Goed nieuws
Losse delen die ik al eerder gebracht had zijn al in de grondlak gezet. Maandag avond komt de spuiter de auto halen! Morgen foto's
Als iemand nog mooie kleuren weet.
De originele kleur vind ik wel wat, maar misschien niet voor lang..
LB1M Harvestmoon beige vind ik ook wel leuk.
Van Limburg
12-02-2013, 13:59
Oh oh
Van Limburg
14-02-2013, 14:55
En de rest
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_933253.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/9018/dscn0616mt.jpg
http://img607.imageshack.us/img607/8011/dscn0619j.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/46/dscn0621e.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/8858/dscn0627au.jpg
Van Limburg
24-02-2013, 12:25
Auto is vorige week naar de spuiter gegaan, en gisteren ontving ik enkele foto's.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_718688.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_433726.jpg
http://imageshack.us/a/img703/4573/photofeb24121328.jpg
http://imageshack.us/a/img836/4006/photofeb24121320.jpg
http://imageshack.us/a/img827/3329/photofeb24121311.jpg
http://imageshack.us/a/img248/6760/photofeb24121340.jpg
En de andere kant natuurlijk ook..
Yellowbug
24-02-2013, 12:53
Dat gaat de goede kant op ;)
Van Limburg
24-02-2013, 20:10
Zal niet lang meer duren eer de auto in grondlak staat. Ik vermoed binnen 2 weken toch zeker. Plannen zo als het er nu uit ziet; Nevada Beige
Ziet er allemaal goed uit hier :thumbup:
Van Limburg
26-02-2013, 23:16
Bedankt Style, die van jou vind ik ook een hele mooie!
Foto's! Eerste speciale galva plamuur, vervolgens gewone.
http://imageshack.us/a/img560/2043/photofeb26225757.jpg
http://imageshack.us/a/img829/2742/photofeb26225800.jpg
http://imageshack.us/a/img203/2619/photofeb26225822.jpg
http://imageshack.us/a/img15/2236/photofeb26225826.jpg
Van achter aan het sleepoog ook wat bij gewerkt.
rondekker1983
27-02-2013, 17:16
Goed bezig :thumbup:
Ik vind marsrood met meerdere laklagen voor een diepe glans op een mk1 gaaf staan
Van Limburg
27-02-2013, 23:56
Dat is ook mooi, maar omdat het evengoed een daily wordt, wil ik niet een té opvallende kleur.
Morgen zal ik weer even nieuwe foto's plaatsen, want ik heb er weer een deel
Van Limburg
28-02-2013, 15:51
Auto is nu op alle roest plekjes gezandstraald, en gelijk in menie gezet.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_718688.jpg
http://imageshack.us/a/img820/6052/photofeb28154453.jpg
http://imageshack.us/a/img163/1232/photofeb28154444.jpg
http://imageshack.us/a/img715/8560/photofeb28154440.jpg http://imageshack.us/a/img526/6278/photofeb28154457.jpg
http://imageshack.us/a/img94/1863/photofeb28154504.jpg
Van Limburg
06-03-2013, 19:38
Zo weer enkele foto's die de spuiter me gister avond stuurde.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_457681.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_58574.jpg
http://imageshack.us/a/img12/5207/photomrt06192908.jpg
http://imageshack.us/a/img16/3193/photomrt06192913.jpg
http://imageshack.us/a/img11/7436/photomrt06192919.jpg
Ondertussen de versnellingsbak onder handen genomen:
http://imageshack.us/a/img132/5097/photomrt06133108.jpg
rondekker1983
06-03-2013, 20:08
Dat is ook mooi, maar omdat het evengoed een daily wordt, wil ik niet een té opvallende kleur.
Morgen zal ik weer even nieuwe foto's plaatsen, want ik heb er weer een deel
Dan maar zilver metallic. Past mooi bij je versnellingsbak :D
Van Limburg
06-03-2013, 20:26
Nevada beige wordt de kleur:d
Van Limburg
06-03-2013, 20:59
Zonet weer enkele foto's mogen ontvangen, er even bij posten dan!
http://imageshack.us/a/img818/2343/photomrt06205002.jpg
http://imageshack.us/a/img685/7230/photomrt06205010.jpg
http://imageshack.us/a/img805/3350/photomrt06204955.jpg
http://imageshack.us/a/img11/7966/photomrt06204949.jpg
http://imageshack.us/a/img29/825/photomrt06204952.jpg
rondekker1983
07-03-2013, 08:41
Netjes hoor. Nevada beige is idd een mooie en niet te opvallende kleur :thumbup:
Netjes hoor. Nevada beige is idd een mooie en niet te opvallende kleur :thumbup:
Goede keuze.
Die van mij gaat volgende maand in dezelfde kleur.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/2/3/1357585888976.jpg
Nov.2013
Dit is hem geworden
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/2/3/2013-11-0916.02.14.jpg
Mooie updates hier :thumbup: nog even en dan gaan we de kleur zien of niet :D
Van Limburg
07-03-2013, 22:21
Dat zal idd niet zo heel lang meer duren.
Ben vandaag even naar de auto gaan kijken, en dat zag er erg mooi uit. Hij gaat nu eerst terug aan een andere auto werken, dus voorlopig wordt er even niet meer aan gewerkt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_664470.jpg
http://imageshack.us/a/img580/5566/photomrt07131450.jpg
Grijze boord is antisteenslag, deze wordt ook nog glad geschuurd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_899454.jpg
Van Limburg
16-03-2013, 12:10
Voorschermen zijn geplaatst, verder afgewerkt en zal achter 2 weken gespoten worden. Voorschermen ook gelijmd met 2k lijm.
http://imageshack.us/a/img825/5163/photomrt13234047.jpg
http://imageshack.us/a/img811/8862/photomrt16120257.jpg
http://imageshack.us/a/img443/9074/photomrt16120304.jpg
http://imageshack.us/a/img341/8679/photomrt16120328.jpg
http://imageshack.us/a/img89/2171/photomrt13234036.jpg
Voorschermen ook gelijmd met 2k lijm.
Goed bezig hoor :thumbup:
Wat bedoel je eigenlijk met 2K lijm ? ben toch wel benieuwd voor als mij schermen er definitief op gaan :D
Van Limburg
16-03-2013, 19:35
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het gewoon een hele sterke lijm. Hij is zwart van kleur dat kan ik je wel vertellen:D
Als je wil, vraag ik het na aan de spuiter.
http://imageshack.us/a/img14/7176/photomrt16192116.jpg
http://imageshack.us/a/img801/7113/photomrt16192113.jpg
http://imageshack.us/a/img845/2391/photomrt16192110.jpg
Hopelijk kan de speling tussen motorkap nog iets minder
Yellowbug
16-03-2013, 21:20
Ziet er weer goed uit zo. nog even en je kunt weer op gaan bouwen!
Die zwarte lijm is waarschijnlijk 3M of Inotec carrosserie kit.
Van Limburg
18-03-2013, 00:00
Dat zou wel eens goed kunnen
Van Limburg
21-03-2013, 13:58
Goed nieuws, eerste delen zijn gespoten. Heb het zelf nog niet gezien. Ik ontvang er morgen pas foto's van.
Van Limburg
22-03-2013, 13:58
Whoohoo
http://imageshack.us/a/img836/3699/photomrt22123217.jpg
http://imageshack.us/a/img27/2122/photomrt22123219.jpg
http://imageshack.us/a/img812/1807/photomrt22123221.jpg
Dat de rest maar snel volgt!
Van Limburg
27-03-2013, 21:48
Ik verwacht de auto binnen een goei week toch wel terug, en daarom heb ik men carport maar eens goed zuiver gemaakt. Omdat er dan toch niks meer in de weg stond, dan ook maar wat kiezel gaan ophalen.
http://imageshack.us/a/img14/6673/photomrt27170712.jpg
Van Limburg
29-03-2013, 16:55
Gespoten, en bij goed weer, morgen terug bij mij!
http://imageshack.us/a/img201/5536/photomrt28155250.jpg
http://imageshack.us/a/img89/567/photomrt28155300dtrks.jpg
Van Limburg
30-03-2013, 11:20
De kleur pakt een heel stuk beiger uit dan de vorige foto's. Ik had het wel lichter verwacht maar dit is evengoed niet mis!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_184319.jpg
Gaaf! Erg mooi kleurtje!!
Yellowbug
30-03-2013, 19:55
Ziet er erg goed uit. Lekker neutraal kleurtje. Nu het leuke werk, opbouwen.
Doe je wel voorzichtig nu :D
Van Limburg
30-03-2013, 21:27
Ik hoop dat ik voorzichtig doe! Zou zonde zijn.
Das-Passat1.8T
30-03-2013, 21:35
Ik hoop dat ik voorzichtig doe! Zou zonde zijn.
Wagen nu al verder af? zag de datums waren van paar jaar terug..
Van Limburg
31-03-2013, 00:15
Hoe bedoel je? Ik heb em nog geen jaar?
Van Limburg
03-04-2013, 21:41
Op het gemak begonnen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_53792.jpg
Ik zeg goed bezig! Gaat best rap zo.
Van Limburg
03-04-2013, 22:49
Ik heb vakantie op het moment, dus dat gaat wel. Jammer dat ik al men foto's van demontage kwijt ben. Nu moet ik alles eerst nog even uitzoeken..
Als iemand nog een ongescheurde kruiskoppeling hoes heeft, dan hou ik me aan bevolen. In mijne zat een klein scheurtje.. Pas laat gezien.
Van Limburg
13-04-2013, 20:44
Zo na een weekje Spanje, weer eens aan de auto gewerkt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_746669.jpg
Nu heb ik me vandaag weer eens bezig gehouden met de kabelboom.
Ik heb die door de koker van voor laten lopen. Was juist lang genoeg.
http://imageshack.us/a/img703/4852/photoapr13193855.jpg
Ziet er allemaal goed uit mooie kleur ook :thumbup:
Van Limburg
13-04-2013, 21:36
Ziet er allemaal goed uit mooie kleur ook :thumbup:
Dank je style, die van jou ziet er nog een pak beter uit :eek:
Van Limburg
25-04-2013, 12:14
Kwam overlaats nog eens bij de auto, zag ik wat minder leuks.. Spatbord was losgekomen. Enkele dagen voor dit voorval, had ik en de spuiter samen gekeken hoe we die spatborden het best aanpassen zodat ze beter passen, we hadden er toen lichtjes aangetrokken, maar dit had ik niet verwacht. Komt uiteraard gewoon in orde.
http://imageshack.us/a/img856/1725/photoapr23201132.jpg
Ondertussen de uitlaat aangepakt en die kan er bijna terug onder. Maar eerst terug een buisje er om lassen.
http://imageshack.us/a/img855/4456/photoapr24214044.jpg
Nu was ik vorige week al bezig met de pedalen terug te plaatsen, klopt het dat die veer daar zo zit?
http://imageshack.us/a/img694/6829/photoapr14191859.jpg
Van Limburg
26-04-2013, 15:40
Uitlaat lijn opgeknapt en nieuwe demper
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_329761.jpg
Had je de spatborden aan het voorfront gekit dan?
Van Limburg
26-04-2013, 16:21
Had je de spatborden aan het voorfront gekit dan?
Onderaan boutje, en voor die naad is er industriële kit opgekomen. Door de spuiter gedaan dus zal wel goed zijn.
Aan beide kanten weer laten verwijderen dan, gaat op den duur anders alsnog scheuren! Er hoort geen kit daar...
Jurregti
26-04-2013, 23:46
Mooi project, ben benieuwd naar de afbouw. Volger erbij.
Van Limburg
27-04-2013, 22:35
Aan beide kanten weer laten verwijderen dan, gaat op den duur anders alsnog scheuren! Er hoort geen kit daar...
Wat hoort er dan wel? Gelast is het ook niet?
Bernhard
27-04-2013, 22:55
hoort niks tussen als het goed is.
Door het boutje onderaan trek je het spatbord netjes strak tegen het voorfront aan.
Van Limburg
28-04-2013, 01:02
hoort niks tussen als het goed is.
Door het boutje onderaan trek je het spatbord netjes strak tegen het voorfront aan.
Vanachter is het toch het zelfde verhaal? Plaatwerk wat samen komt en met een naad verbonden word. Ik weet dat die spuiter het eerder heeft gedaan.
vanachter is het over de hele linie gepuntlast in tegenstelling tot voor waar het scherm aan 1 boutje hangt te fladderen.
Van Limburg
28-04-2013, 11:05
Wat raad je me dan aan te doen? Gelast is het origineel toch ook niet.
Gewoon niks ertussen en je scherm netjes monteren. Als je echt iets ertussen wil zou vetband nog kunnen, maar origineel zit daar niks. Je voorscherm is een los onderdeel...
Yellowbug
28-04-2013, 11:47
Gewoon niks ertussen en je scherm netjes monteren. Als je echt iets ertussen wil zou vetband nog kunnen, maar origineel zit daar niks. Je voorscherm is een los onderdeel...
+1 :thumbup:
Van Limburg
28-04-2013, 19:04
Mm, nu twijfel ik toch echt. Het ziet er echt mooi uit, gekit of niet. Ik baal er gewoon echt van dat dat is losgekomen. En ik denk dat ik er wel iets tussen moet, anders gaat het niet zo mooi aansluiten op elkaar. Ivm imi spatborden bedoel ik dan.
Tevens een update
Matjes geplaatst, en int dak ook.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_905758.jpg
Uitlaat der onder
http://imageshack.us/a/img705/4561/photoapr28134459.jpg
sciroccoGTII
29-04-2013, 08:10
Hoort inderdaad niets tussen scherm zit gewoon met boutjes/schroeven vast. Niet gaan kitten oid dan zit je dus met deze ellende. En al helemaal niet gaan lassen. Hoe zie jij het voor je als je schade rijd met het scherm. Slecht opgelost door de spuiter.
idd, hoort gewoon een open naadje te zijn maar gebeurt vaak dat imi schermen hier slecht aansluiten. kun je gewoon niets aan doen. kitten is idd niet de oplossing, daar krijg je vroeg of laat gezeik van. succes
Niks aan dat naadje doen hoor wat alleen maar knoeien en het hoort ook niet.
Kijk bij zit het ook allemaal los er moest alleen nog een schroefje onder in.
Die het sparbord samen voegt met de voorfront ;)
http://s7.postimg.org/6b8alw3sb/DSC_0085.jpg (http://postimage.org/)
Hier nog een foto van mijn pedaal de veer zorgt er voor dat het pedaal terug omhoog veert :thumbup:
http://s23.postimg.org/n4s9d3cnf/DSC_9885.jpg (http://postimage.org/)
Voor de rest ben je lekker bezig :thumbup:
Van Limburg
30-04-2013, 14:13
Dan zit dat veertje wel goed meen ik. Ik ga overleggen met de spuiter wat het best gedaan wordt. Heel de kit moet ook weer verwijderd worden dan.
Van Limburg
06-05-2013, 21:52
Zo, nog eens wat aan den auto gedaan. Deurslotpinntje werkend gekregen, achterlichten geplaatst, nog wat elektriciteit, benzine en remleidingen geplaatst.
Dan heb ik een nieuw rubber voor men kruiskoppeling gekregen van Spike, bedankt hier voor.
Ook ben ik de velgen gaan halen van Opelgek. Verbreed staal om maar eens te beginnen. Worden gestraald en waarschijnlijk mat donkergrijs.
http://imageshack.us/a/img825/2725/photomei05200621.jpg
http://imageshack.us/a/img51/9818/photomei05200654.jpg
Van Limburg
09-05-2013, 19:24
Ramen aan twee kanten terug gezet en raamgeleider in geolied.
http://imageshack.us/a/img844/1812/photomei09201346.jpg
Ziet er goed uit ! wil zelf ook graag nog de portierramen er in gaan maken.
Ben alleen nog op zoek naar de rubbers van de klapramen :rolleyes:
Dus ik laat deze nog zo lang als mogelijk open en anders gaan er ook van die dichten in zo als jouw :thumbup:
Van Limburg
10-05-2013, 19:08
Haha! Dan haast je maar want klapraampjes zijn toch echt de moeite:)
Isoleren is ook belangrijk
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_681978.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_260330.jpg
Zie dat de binnen verlichting kabels er ook in zitten :thumbup:
Van Limburg
10-05-2013, 20:11
Zie dat de binnen verlichting kabels er ook in zitten :thumbup:
Ja deze had ik er al in gezet, maar verkeerd.. Dus nu wel juist. Bruin/wit dus op het deurschakelaartje en gewoon bruin, waarschijnlijk naar de zekering.
Wat is dat voor schuim rond je pook kom dat heb ik nie :rolleyes:
Yellowbug
10-05-2013, 23:13
Ja deze had ik er al in gezet, maar verkeerd.. Dus nu wel juist. Bruin/wit dus op het deurschakelaartje en gewoon bruin, waarschijnlijk naar de zekering.
Bruin komt gewoon op massa. Binnenverlichting krijgt rechtstreeks voeding vanuit de zekeringkast (rode draad). ;)
Van Limburg
11-05-2013, 11:27
Bruin komt gewoon op massa. Binnenverlichting krijgt rechtstreeks voeding vanuit de zekeringkast (rode draad). ;)
Dat klopt!
Heb ik ook gezien vandaag :D
Van Limburg
12-05-2013, 16:45
Vandaag, samen met men broer en zus onze lieve mama verwent!
http://imageshack.us/a/img855/7318/photomei12122351.jpg
Maar dat wilt niet zeggen dat ik de auto niet verwen! Die kreeg vandaag de kachel cadeau!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_260330.jpg
GolfMania
13-05-2013, 10:42
altijd heerlijk werk, een vers gespoten wagen terug opbouwen :) succes en veel plezier ;)
Van Limburg
13-05-2013, 22:18
altijd heerlijk werk, een vers gespoten wagen terug opbouwen :) succes en veel plezier ;)
Bedankt, en plezier heb ik zeker!
Van Limburg
27-05-2013, 23:09
Beetje stil hier Ward :D
Ik ben eigenlijk druk bezig met mijn eindwerk, aangezien dat ook wel belangrijk is, gaat dat even voor:D
Van Limburg
10-06-2013, 21:57
Ondanks dat mijn examens morgen beginnen, toch de tijd gezocht om een bestelling op te halen.
Ik kan nu mijn deuren volledig afwerken.
Nieuwe deurklinken zaten er ook bij dus dan toch maar begonnen met het omzetten van het cilinderslot. Wist helemaal niet dat ze origineel zo soepel zouden gaan, maar dat kon ook niet anders want daar zat veel troep tussen in..
Heb dan toch ook maar een nieuwe waterpomp en tandriem er bij gekocht dan is dat in de toekomst alvast geen probleem meer.
Goed bezig :thumbup: het pinnetje voor de koppeling pedaal is van daag op de post gegaan.
helaas na vijven dus die is over morgen bij je maatje ;)
Van Limburg
11-06-2013, 19:57
Goed bezig :thumbup: het pinnetje voor de koppeling pedaal is van daag op de post gegaan.
helaas na vijven dus die is over morgen bij je maatje ;)
Haa, super! Bedankt
Van Limburg
21-06-2013, 10:06
Ben terug wat begonnen aan de auto, maar door het veel te warme weer afgelopen dagen niet heel veel kunnen doen.
http://imageshack.us/a/img850/5126/81us.jpg
http://imageshack.us/a/img24/1912/unnf.jpg
http://imageshack.us/a/img845/6933/p6o7.jpg
Gistere avond dan eindelijk het motorblok uit elkaar gehaald, die krijgt nieuwe pakkingen. Hier kreeg ik hulp van iemand die er wel genoeg van kent, bedankt hiervoor.
Jurregti
21-06-2013, 22:54
Super kleurtje!
wat ga je van het motortje allemaal aanpakken ?
Alles uit elkaar ?
Mijn 1100 is ook toe aan een revisiebeurt en ben benieuwd welke kosten dat met zich meeneemt . . . .
ps
respect voor de toewijding !! :thumbup:
en mexicobeige is idd een mooi kleurtje !! :D
Van Limburg
23-06-2013, 12:40
Gewoon het motortje opknappen en nieuwe pakkingen zetten.
Als ik in men carterpan niks geks tegen kom, haal ik de krukas en zuigers er niet uit.
Heb wel een klein beetje roestvorming in een cilinder doordat er een klep had open gestaan. Maar dat was er zo nog uit te honen zonder de zuigers er uit te halen.
Van Limburg
30-06-2013, 15:37
Kenteken verlichting terug geplaatst.
http://imageshack.us/a/img59/8456/67pi.jpg
Poging tot hemel plaatsen:) ik laat het even zo zitten, zo kan het doek zich wat zetten. Ondertussen zitten de A-stijlen er ook half in. Zo kan ik verder met men dashboard.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_226759.jpg
Motorblokje een kleurtje gegeven. ..wat een afplak werk:D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_587898.jpg
En het bovenblok wordt gewoon goed zuiver gemaakt.
En natuurlijk de vlakken waar pakkingen moeten komen worden flink opgepoetst.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_849232.jpg
Van Limburg
03-07-2013, 11:22
Dashboard er terug in. Hopelijk nu definitief:)
Als iemand duidelijke foto's heeft van de zekeringkast, mogen die altijd doorgestuurd worden!
http://imageshack.us/a/img14/6851/o2yu.jpg
Waarvoor heb je foto's van de zekeringskast nodig? Of heb ik ergens overheen gelezen?
Als iemand duidelijke foto's heeft van de zekeringkast, mogen die altijd doorgestuurd worden!
Je heb me mail adres toch Ward ? of zijn we verlegen geworden :D
Wel lekker bezig jongen net als mij stapje voor stapje komen we er wel :thumbup:
Van Limburg
04-07-2013, 01:06
Oke, ik weet het nu niet zeker, ma ik dacht dat iedere zekeringkast van een andere motor anders was aangesloten?:)
Ik had dus een foto nodig van de zekeringkast, om zo al die losse kabeltjes nog aan te sluiten.. Aangezien ik er geen foto's meer van heb.
Peter hoe zat het trouwens met die vele foto's waar je de oorsprong niet meer van kende?:D
Barn ik denk dat ik het nog niet vermeld had hier. Ik moet dus men zekeringkast nog aansluiten zo als je kan zien op de foto. En Enkele foto's zouden wel helpen:)
Oké. Het ziet er altijd nogal ernstig uit die kabels, maar het valt wel mee. De grote gekleurde stekkers spreken voor zich, die kun je maar op één plaats insteken. De losse stekkers waarvan de kleurcode van de kabel overeenkomt met die van een contrastekker, kun je ook gewoon aansluiten. Kan niet fout, zolang de kleuren voor en na de stekker maar gelijk zijn, zitten ze goed. De bruine kabels zijn aarde en gaan op de `kroon` aan de steun van de zekeringskast zit. Er zijn een aantal dikkere bruine kabels met een zwaardere stekker eraan, die gaan in een grotere stekker waarin aan de ene kant 4 van die dikke bruine kabels zitten, en andere andere kant nog eens twee. Een van die zes verbind deze stekker ook weer door met de aarde kroon aan de steun van de zekeringskast. De effen rode kabels gaan op de H-polen, maar let op, alleen de effen rode!
Als je dat allemaal hebt gedaan, blijven er meestal ongeveer 5 kabels over die op de G-polen moeten. Onder andere van het handremcontrolelampje [leuke voor galgje :D ], en meer van dat soort functies. Maak daar maar even een foto van, dan zeg ik wel waar ze gaan.
Van Limburg
04-07-2013, 13:16
Meteen foto's maken dan!:D
Hier zijn er 2 voor het totaal beeld.
http://imageshack.us/a/img43/3737/xmfa.jpg
http://imageshack.us/a/img405/2396/9n0v.jpg
Dan iets meer close up.
http://imageshack.us/a/img209/2946/0ksf.jpg
http://imageshack.us/a/img707/8693/w3rk.jpg
http://imageshack.us/a/img96/4308/6qha.jpg
Wat je daar zei over de G,uiterst rechts op foto, daar heb ik nu dus de bruine kabel geplaatst en dat is de bruine kabel die naar de benzine tank loopt.
Handrem lampje heb ik niet:)
Op G moet geen massa ,massa van de massa kronen afhalen of van de vertakkingen van de dikke massa kabel met de lussen er aan.
Zie jouw foto hier boven ,dan de rood/zwarte deze moeten in elkaar als het goed is komt er 1 van je contact slot en de andere gaat naar startmotor deze moeten samen.
Dan hou je 1 Rood/zwarte over en die komt op de G-pool tegenover waar je nu bruin heb zitten.
Geel wit komt er naast ,zwart wit moet ik even kijken bij mij misschien dat de remdrukverlies signalering is.
Groen is ook niet aangesloten bij mij
http://s16.postimg.org/7t9osfvit/6qha.jpg (http://postimage.org/)
Bij mij zit alles precies zo als bij jouw mocht je zekerheid willen hebben ,even een mailtje doen dan kan ik van elke draadje een foto voor je maken.
Bij mij zit alles al aan gesloten ;)
Klopt peter, alleen is de grijs/witte waar je de bordeaux rode stip op hebt gezet van mistlichten. Als je die hebt natuurlijk, maar die heb je niet volgens mij?
Dus als je dat allemaal hebt aangesloten, en alle bruine op de aarde plaatsen, ben je al heel ver.
Klopt peter, alleen is de grijs/witte waar je de bordeaux rode stip op hebt gezet van mistlichten. Als je die hebt natuurlijk, maar die heb je niet volgens mij?
Dus als je dat allemaal hebt aangesloten, en alle bruine op de aarde plaatsen, ben je al heel ver.
Mistlichten heb ik idd niet ;)
Ik zag op de andere foto's ook de massa geschakelde choke uit verlichting kabels.
Dan is het toch ook zeer makkelijk om een handrem aan controle lampje er bij te maken.
Dit zit in de zelfde lampje als de choke.
http://s7.postimg.org/7afzug8aj/DSC_9544.jpg (http://postimg.org/image/g5gu4yx2v/full/)
image hosting sites (http://postimage.org/)
En ook je remdrukverlies signalering zit hier op maar dit moet ik ook nog doen.
Was ik helemaal vergeten en is toch een originele optie :D
Van Limburg
04-07-2013, 18:19
Die dikke bruine, daar is plaats voor 3 stekkertjes. Welke zet ik daar nog bij dan?
Dikke bruinen zit waarschijnlijk op 1 van de 2 aarde kronen en volgens mij maakt het niet uit welke massa draden je hier op aansluit.
Ik heb hem volgens mij niet eens gebruikt al mij massa kabels zitten op de 2 kronen onder het dashboord.
1 zie je op jouw foto's en een stuk verder omhoog rechts zit er bij mij nog 1 ;)
Van Limburg
05-07-2013, 07:42
Ja klopt. En links van die kroon zie je dan nog 2 bruine naar boven gaan, die gaan naar de 2de kroon.
Laat maar weten of jenog iets wilt weten morgen ga ik weer naar de MK1
Van Limburg
07-07-2013, 14:50
Niets meer aan de auto gedaan, maar wel vandaag naar een oldtimer meting gegaan in Maaseik, waar ik ook woon.
http://imageshack.us/a/img856/2742/giqo.jpg
http://imageshack.us/a/img811/5379/xnkg.jpg
http://imageshack.us/a/img407/8666/89j.jpg
http://imageshack.us/a/img853/7121/i174.jpg
http://imageshack.us/a/img560/2396/5yv2.jpg
http://imageshack.us/a/img40/9376/va4e.jpg
http://imageshack.us/a/img833/8992/biqn.jpg
http://imageshack.us/a/img547/44/fj8n.jpg
http://imageshack.us/a/img268/9130/9q77.jpg
http://imageshack.us/a/img837/7106/8j42.jpg
http://imageshack.us/a/img838/2703/tky6.jpg
http://imageshack.us/a/img833/3000/8yue.jpg
http://imageshack.us/a/img849/5683/41t7.jpg
Van Limburg
08-07-2013, 12:45
Zo als hierboven door style en barn mooi werd getekend, heb ik de kabeltjes aangesloten.
De grijs-witte, heb ik verbonden naar boven toe. Dat is de zelfde kleur dus daar doe ik volgens mij niks verkeerds mee.
De dikke bruine, waar moet die naar toe?
En dan heb ik links op de foto nog een paar losse kabeltjes waarvan ik ze niet kan thuis brengen..
http://imageshack.us/a/img580/2747/02b5.jpg
Deze losse kabeltjes moeten 99% zeker op de kast zelf aangesloten worden.
Maar waar?:D
http://imageshack.us/a/img823/6160/ag2i.jpg
Wat ik mij ook nog afvraag, als ik bij de H pool een kabeltje plaats, heb ik dan een +?
- zou dan op een kroontje komen.
Wat voor kleur hebben de draden links in de rode cirkel.
Grijs/Geel is mist licht voor.
En bij de groenen ster had je daar geen relais apart zitten.
Bij mij zat daar de ruitenwisser pomp relais voor ,voor en achter op
http://s8.postimg.org/oxicye7h1/02b5.jpg (http://postimage.org/)
http://s15.postimg.org/p10jzgmkr/DSC_0378.jpg (http://postimg.org/image/ucfgk68nb/full/)
http://s8.postimg.org/hnjgtu5p1/DSC_0380.jpg (http://postimg.org/image/6b6vc1x01/full/)
Van Limburg
08-07-2013, 17:55
Zat geen relais nee.
Grijs-geel gaat dus naar boven naar het dashboard?
De kleuren zijn.
http://imageshack.us/a/img577/4971/p4un.jpg
Grijs/Geel is mist achterlicht achter en deze gaat naar je mistlicht schakelaar in je dashboard. en loopt van af je foto naar de mist achterlicht.
Van Limburg
15-07-2013, 01:59
Grijs/Geel is mist achterlicht achter en deze gaat naar je mistlicht schakelaar in je dashboard. en loopt van af je foto naar de mist achterlicht.
Oke, nog die je weet?:)
Van Limburg
16-07-2013, 17:59
http://imageshack.us/a/img812/8334/7p1x.jpg
Het idee is gepikt, maar dat kan ook mooi zijn:D
Welk idee ???
Edite: ooooh dat idee :D nice!!!
Groen/wit
Blauw/wit
Zwart/wit
moet ik bij me auto kijken kan daar niks van vinden zo gauw in mijn schema's :thumbup:
En nog bedankt voor de foto van de remleiding :thumbup:
Van Limburg
16-07-2013, 18:02
Welk idee ???
Groen/wit
Blauw/wit
Zwart/wit
moet ik bij me auto kijken kan daar niks van vinden zo gauw in mijn schema's :thumbup:
En nog bedankt voor de foto van de remleiding :thumbup:
Foto toevoegen was mislukt, maar nu goed!
Van Limburg
18-07-2013, 21:41
Met de hulp van een nonkel is het goed gekomen, bedankt hiervoor!:)Na lang er aan gewerkt te hebben, zit het hemel er eindelijk in!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_642251.jpg
http://imageshack.us/a/img818/5021/4cz7.jpg
Zit onder de B stijl nog iets voor die bekledingkaart er op wordt gezet?
Ik bedoel dan links van het zwarte matje waar die 3 gaten in zitten, ik zie hier lijm resten opzitten maar kan niet direct iets bedenken wat daar moest.
http://imageshack.us/a/img16/1033/2opp.jpg
Hemeltje zit er netjes in Ward :D
Van Limburg
20-07-2013, 03:14
En we gaan door!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_891806.jpg
Deze vond ik ook mooi gelukt^^ gezandstraald en gespoten en een nieuw oliedopje
http://imageshack.us/a/img40/8508/8pyb.jpg
Van Limburg
23-07-2013, 11:17
Blijft raar uit zien zo hoog..
http://imageshack.us/a/img841/6739/1mc2.jpg
Van Limburg
01-08-2013, 16:34
Bezig gehouden met het geluid.. Vanachter in de hoedenplakdraagers zaten 2 niet originele boxen van 13cm. Op foto zie je hoe ze dat er in gekregen hebben. (Slijpschijf)
Aangezien dat dus al was aangepast, zet ik er ook maar nieuwe 13cm boxen in.
http://imageshack.us/a/img23/8318/n2bf.jpg
Kabeltje zo kort mogelijk gehouden
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_655112.jpg
Resultaat
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_890587.jpg
En het dashboard had ik van de week al afgewerkt
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_448572.jpg
Van Limburg
03-08-2013, 22:29
Ruitjes er in:)
Alleen de voorruit zit niet lekker, morgen eens naar kijken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_855858.jpg
http://imageshack.us/a/img20/3356/b9hw.jpg
de fot's werken niet, maar je moet de raam een keer langs de randen aanduwen, dan schiet hij wel op zijn plaats.
Van Limburg
12-08-2013, 21:50
Krijg de foto's niet meer goed.. Er was ook laats een update voor de app die ik gebruik voor foto's, een van deze dagen de computer maar eens opstarten dan..
Bij men volgende post, lukte het ook al niet. Nog iemand die skypath gebruikt?
Van Limburg
12-08-2013, 21:56
Cadeautje gekregen van men ouders!:)
http://imageshack.us/a/img827/6163/o6n9.jpg
Ondertussen ook terug aan men blokje begonnen.
Cilinders gehoond en terug alles gemonteerd met nieuwe pakkingen uiteraard.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_71761.jpg
Nu had ik het blok dan maar zo snel mogenlijk met olie gevult. en om dan ook wat olie goed in de filter te krijgen het blok maar 90° gekantelt. En toen begon er wat olie uit te lopen. Aan de versnellingsbak. Zal wel niet de bedoeling zijn?
en de foto's doen het idd weer niet, iemand help deze man!! (ik heb geen skypath :tongue: )
Ik ook niet en om je eerlijk te zeggen heb ik geen idee wat het is :D
Van Limburg
14-08-2013, 11:24
Ze zijn gemaakt. Via de pc gedaan dan maar..
Ziet er al goed uit! :thumbup:
Van Limburg
14-08-2013, 13:06
Bedankt! Ben nu nog verder met men blok bezig, maar die keering zal ik toch eerst moeten vervangen voor het blok er in kan..
Gewoon allemaal vervangen nu kan je er nog makkelijk bij ;)
Het lijkt alsof je niet weet hoe??
Klein gaatje erin tikken met een hele scherpe spijker oid (NIET BOREN!!!), dan daarin een parkertje draaien en aan dat parkertje kun je hem eruit trekken. ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/12Large.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/13Large.JPG
Bij nader inzien aan de bakzijde zit niet zo'n keerring.
http://s9.postimg.org/nzd4401bj/naamloos.jpg (http://postimg.org/image/814edv73f/full/)
Jawel hoor, nummertje 8. Peter toch, dat moet jij weten! :shake: :tongue:
Ehhh nee deze zat volgens mij ,bij mij in een geheel en was Jezus duur.
11,10,en 8 in 1 maar hoe dit bij een 1100 of 1300 zit weet ik niet ga ik vaak mee de mist in :D
Als dit niet zo is moet je idd :redface: als nog het op de bovenstaande manier doen :rolleyes:
Van Limburg
14-08-2013, 16:50
Ik wist inderdaad nog niet hoe:D
Inderdaad nr 8. Ik hoop dat die los te krijgen is.
Aan de bak zit een kering, natuurlijk, hoe wil je anders je krukas afdichten? Dat hebben alle blokken, maak niet uit welke cilinderinhoud of jaartal, of merk zelfs.
Je kunt ze ook gewoon los krijgen, maar idd, ze zijn niet goedkoop.
Van Limburg
14-08-2013, 16:57
Ik zeg toch niet dat ik niet weet dat daar een kering zit?
Foto van de bakzijde(als het lukt) EDIT: Nee
http://imageshack.com/i/n9x5pnj
eh, nee sorry, was ook op peter's vorige post bedoeld, maar ook dat heb ik verkeerd gelezen. Sorry :redface:
wessel97
14-08-2013, 17:09
Heb misschien nog wel een compleet golf 1.1 motorblok 59d. Km nieuwe dynamo, loopt als n zonnetje, met versnellingsbak...
wessel, hij heeft z'n blok al gereviseerd, hij heeft er niet nog een nodig. ;)
Ondertussen ook terug aan men blokje begonnen.
Cilinders gehoond en terug alles gemonteerd met nieuwe pakkingen uiteraard.
http://imageshack.us/a/img266/6153/pznr.jpg
Heb misschien nog wel een compleet golf 1.1 motorblok 59d. Km nieuwe dynamo, loopt als n zonnetje, met versnellingsbak...
:D
Yellowbug
14-08-2013, 17:51
Kijk eens op eBay.de. Daar heb ik de complete set ook vaker gezien. Volgens mij niet eens zo duur. Als je een adresje in Duitsland hebt waar je het heen kan sturen, spaar je een hoop extra verzendkosten naar België ;) ik doelde op de krukaskeerring !
Ik heb van de week dikke 200 moeten afrekenen voor een complete pakkingset, voor het hele blok (1.6 FP). Erg duur dus.
Van Limburg
15-08-2013, 12:00
Gratis ophalen dan? :tongue:
Dan neem ik hem wel voor je mee, ik heb de kas en deuren gekocht! :thumbup:
Van Limburg
15-08-2013, 17:05
Haha super!
Ik heb het gevoel dat die kering een geheel is met het metalen huis er rond. Het huis heeft het zelfde nummer..
Nee hoor, die keerring kun je er gewoon met de parker-methode uit trekken. Ik zal wel eens gaan zoeken, want ik heb er ergens nog een foto van.
Van Limburg
16-08-2013, 00:56
Ik hoop het, zou toch wat geld schelen..
Ondertussen een andere manier gevonden om mijn foto's te uploaden.
http://img837.imageshack.us/img837/166/3m7c.jpg
Voor mijn 1.6D was die keerring bij de dealer alleen nog te bestellen als geheel met het huis en is dan incl iets van 140E ofzo. Duur dus. Ik heb het gisteren net vervangen. Had een niet originele keerring gekocht voor een euro of 25 en die lekte dus al weer een jaar als een zeef. Gelukkig had ik van een oud blok nog een originele. Die ziet er idd ook wel een stuk steviger uit qua rand rond de krukas. Ik zou wel voor een originele gaan maar mss dat je hem nog los kunt krijgen ergens anders wordt het duur.
Die parkermethode werkt idd goed, ik draai er altijd een schroef in met een hoek eraan aan het einde en doe er een grote dop bv maat 32 omheen en die gebruik ik dan als slagmoer dan is het helemaal simpel.
Leuk topic en top aangepakt.
Van Limburg
24-08-2013, 12:18
Kering gewoon bij Volksparts gehaald. €10,55. Dan ook gelijk die pakking achter dat
Huis er bij genomen.
Veel werk gehad met de tapijtreiniger. Maar
Men voorzetels zijn wel redelijk mooi geworden.
Men motortje nog een beetje aangepakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_221238.jpg
Van Limburg
11-09-2013, 12:30
Kering vervangen
http://img827.imageshack.us/img827/82/v1mf.jpg
Blokje verder opgebouwd
http://img163.imageshack.us/img163/5471/vkgb.jpg
Achterbank en hoedenplank terug geplaatst
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_255058.jpg
Ah eindelijk je project gevonden! Goed bezig zeg!
Bank ziet er top uit! Straks even terug bladeren voor een 'voor' foto.
Hoe is het nou opgelost met je spatschermen aan de voorkant?
Van Limburg
12-09-2013, 00:09
En toch zit er nog een lichte vlek in die ik er niet uit krijg. Misschien wel iets voor in de toekomst te laten behandelen of iets.
Dat is nog helemaal niet opgelost, ik bouw em nu terug op en dan gaat die terug naar de spuiter. We bespreken dan wel hoe we het verder oplossen. Het is namelijk niet de bedoeling dat het later weer gaat los komen.
Hoewel mij gezegd is geworden dat hier geen kit hoort te zitten en ik dat best zou verwijderen, zou het toch kunnen dat ik terug kit wil. Ik zou het liever weg laten maar door imi spatborden en dan ook nog het herstelde voorscherm, heb ik schrik dat die lijnen nooit mooi bij elkaar komen. Dit moet ik dus even afwachten.
Heerlijke bank trouwens! Ideaal voor even uit te rusten;)
Van Limburg
25-09-2013, 11:11
Post niet meer zoveel ivm een app die niet meer tegoei functioneerde. Dit was eerder al te lezen. Zo nu en dan komt er een update, bij deze hoop ik dus dat het is opgelost.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_90136.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_695629.jpg
EDIT: bij deze is het probleem opgelost!:D
Staat er weer netjes bij Ward
Van Limburg
25-09-2013, 17:12
Netjes wel, maar over het felle grijs heb ik men twijfels! Ma goed, in de auto komen er nog een hoop kabels boven.
Heel netjes, maar inderdaad, ik had m'n bak ook niet gespoten. Ach ja, als straks alles gemonteerd is valt het allemaal zeker mee.
Niks mis mee hou er wel van als je je boterham gewoon op de bak kan leggen en daarna gewoon weer pakken en eten maar.
Nee zonder gekheid vind het wel netjes staan als je hem schoon borstelt ziet het er ook niet uit.
Stralen zou kunnen mits hij helemaal uit elkaar ligt denk ik anders wordt het tandenknarsen.
Van Limburg
25-09-2013, 23:38
Misschien iets voor achter een dik jaar als de koppeling vervangen moet worden:)
Van Limburg
29-09-2013, 22:13
Golfje eens naar buiten geduwd. Paar kleine dingetjes nog gedaan, want ik wil van de week de motor er in zetten nu het weer dat toe laat. In Limburg dan toch:D
http://imageshack.us/a/img29/3017/rdyr.jpg
http://imageshack.us/a/img24/130/n9kd.jpg
http://imageshack.us/a/img809/9457/1pm5.jpg
Van Limburg
30-09-2013, 21:31
En de motor zit er in, morgen een foto'tje
Van Limburg
01-10-2013, 13:31
http://imageshack.us/a/img17/7922/qj1a.jpg
Van Limburg
01-11-2013, 20:16
Ik heb een weekje vakantie gehad, en daardoor ook eindelijk nog eens de tijd om aande golf te beginnen.
Eigenlijk gewoon wat kleine dingetjes gedaan. Allereerst de velgen gestraald en gespoten. Ondertussen zat het verbreedstaal onder de auto(wat dus ook nog gestraald moet worden)
Al zit ik er over na te denken om het te verkopen omdat ik het te breed vindt.
Tussen door dan ook mijn aandrijfassen terug geplaatst. Ik vindt het een dikke rotkarwei om ze vast te draaien :mad: Achja moet ook gebeuren..
Verder ben ik begonnen met het opknappen van de radiator.
Ondertussen is deze ook geplaatst en aangesloten.
Gisteren zijn ook de voorstellen erin gegaan.
Vandaag dan nog even gekeken met de aansluitingen van het motorruimte. Heb toch nog wat problemen met die hele elektriciteit:D
Morgen maar eens eerst al een batterij halen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_200895.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_770529.jpg
http://imageshack.us/a/img844/8615/l0at.jpg
http://imageshack.us/a/img268/3931/3pk5.jpg
Hele nette Golf! Ben benieuwd hoe die er bij zal staan als ie klaar is!
Lekker bezig Ward en je kan me altijd vragen om hulp ben geen alles weter maar heb wel heeeeel veel foto's :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.