Log in

View Full Version : Golf 1.1 '81 Project


Pages : 1 [2]

Audi1981
01-11-2013, 21:42
Tussen door dan ook mijn aandrijfassen terug geplaatst. Ik vindt het een dikke rotkarwei om ze vast te draaien :mad: Achja moet ook gebeuren.

Aan bakzijde: 2 wielbouten in je naaf, bandijzer ertussen en bij je bak aantrekken
Aan wielzijde: datzelfde bandijzer op de grond laten rusten en centrale moer op moment trekken. Alternatief kan je een helper op de rem laten trappen en het spul zo tegen houden. Gebruik goede veeltand doppen, liefst de verlengde uitvoering zodat je niet met dop en ashoes in de weg zit.

Mooi project zo! :)

Van Limburg
02-11-2013, 18:55
Dat ist em net, ik heb niet de verlengde versie:D nu die kan waarschijnlijk maandag lenen dus dat komt wel goed.

En de remmen staan ook nog niet op druk.

Peter, bedankt voor de link:)

En bobbob voor je reactie:)

Deze morgen een batterij gehaald, en dan ga ik morgen nog wat kabels aansluiten.

En enkele foto's toegevoegd in de vorige post.

Van Limburg
07-11-2013, 22:42
Hij draaid!
Werkt mogelijk niet, staat alleen op Facebook... (https://www.facebook.com/photo.php?v=10201863920816361&ref=notif&notif_t=like)

Normaal lukt het alleen als we vrienden zijn... Je weet wel hoe dat gaat. Zal kijken of ik morgen werk kan maken om een YouTube accountant te maken.


Overige elektriciteit uit gemeten. Alles staat nu gezekerd.
Enkel nieuw ruitenvloeistof popje en sigaretten aansteker nog niet, deze zijn kapot.

Dank aan de jongen in het filmpje!:)

Style
08-11-2013, 08:05
Goed bezig Ward en vriend :thumbup:

Shon
08-11-2013, 14:12
Mooi !
Dat verbreed staal gaat goed staan :thumbup:

Sam mk1
08-11-2013, 19:10
Nice!

Van Limburg
08-11-2013, 23:57
Kunnen jullie het filmke eigenlijk zien?

bobbob
09-11-2013, 08:13
Goed bezig!
En ja, ik kan het filmpje zien!

Style
09-11-2013, 08:52
Ik ook :thumbup:

Van Limburg
09-11-2013, 19:21
Prima!

Hier is eigenlijk de echte eerste start! In het ander filmpje liep die al wat beter en merkte ook dat de geluidskwalitiet van facebook echt slecht is.

https://www.youtube.com/watch?v=g1bUOgzYxwY
linkje (https://www.youtube.com/watch?v=g1bUOgzYxwY)

Yellowbug
09-11-2013, 19:55
Misschien je sproeiers verstopt. Heb je de voetpakking gecontroleerd op lekkage of heb je hem vernieuwd ( sorry, niet alles doorgespit :redface: )

Van Limburg
09-11-2013, 21:31
Misschien je sproeiers verstopt. Heb je de voetpakking gecontroleerd op lekkage of heb je hem vernieuwd ( sorry, niet alles doorgespit :redface: )

Hoe kom je er bij dat er iets mis is?:D

Yellowbug
09-11-2013, 21:58
Hoe kom je er bij dat er iets mis is?:D
Vanwege het filmpje. ;)
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Liep ook alleen maar op de choke, ontsteking stond goed, maar sloeg af tijdens stationair. Sproeiers gereinigd en voetpakking gekontroleerd.
De sproeiers waren verstopt en de voetpakking is gescheurd. Op dit moment loopt ie nog steeds niet, want ik ben met de resto van een kever bezig :)

Van Limburg
10-11-2013, 12:48
Vanwege het filmpje. ;)
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Liep ook alleen maar op de choke, ontsteking stond goed, maar sloeg af tijdens stationair. Sproeiers gereinigd en voetpakking gekontroleerd.
De sproeiers waren verstopt en de voetpakking is gescheurd. Op dit moment loopt ie nog steeds niet, want ik ben met de resto van een kever bezig :)

Ik weet nu niet over welk filmpje je het nu hebt, in het begin kreeg ie gewoon geen benzine. Hij loopt in iederegeval wel stationair zonder choke als die wat warmer is. Zal nog wel eens kijken als ik daar een filmpje van heb.

Van Limburg
11-11-2013, 09:09
Mooi !
Dat verbreed staal gaat goed staan :thumbup:

Wordt wel nog gestraald. staat gewoon in menie

Gerjan
15-11-2013, 22:07
Nog 1 in Nevada Beige.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120187
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/2/3/2013-11-0916.02.14.jpg

Yellowbug
15-11-2013, 22:50
Voor een dichte vind ik het een mooie kleur, maar voor een cabrio zijn er absoluut mooiere kleuren te bedenken. :rolleyes: Zeker als er een clipperset op zit.

Van Limburg
15-11-2013, 23:02
Nog 1 in Nevada Beige.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120187
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/2/3/2013-11-0916.02.14.jpg


Ik dacht al jij een hele poos terug al eens had gepost:)
Mooi resultaat, alleen moet ik yellowbug zen mening volgen.

davidvermeulen
21-11-2013, 17:59
Beste forumliefhebbers

Mijn Naam is Ward, ik woon in het Belgisch Limburg en ben 18 jaar jong.
Ik volg Mechanische vormgeving, ik kan dus wat draaien en frezen, ook basis cnc programma's schrijven en ten slotte tekenen met SolidWorks :thumbup:
Ik ben begonnen met scooters, eerst een Aerox daarna een Derbi Gpr en ik rij nu wallaroo omdat het simpel, goedkoop is.
Na enkele weken het volksforum gevolgt te hebben, heb ik eindelijk een account aan gemaakt. :thumbup:

Sinds 11 Mei ben ik de nieuwe eigenaar van een originele golf 1.1 uit '81
Ik ben 3de eigenaar. De auto is aan mij verkocht met originele aankooppapieren en een km-stand van 79 dkm.
Het enigste wat veranderd was, was de radio, en een hoop kabels die onder de matten door niet eens aangesloten waren.

Natuurlijk, hier en daar wat mindere plekjes, maar al bij al, slechts 1 roestplek die vervangen moet worden. Wat geluk gehad dus. :cool:
Natuurlijk bij het verder demonteren vooral links voor veel roest tegen gekomen. Veel meer ...

De motor draaide niet, de vorige eigenaar vertelde me dat de vlotternaald vast zat, risico maar genomen :confused:

Voor de gene die het willen weten, Golf komt uit Oud-Thurnout, ik denk geen bekende van op het forum?

De planning:

Auto opnieuw laten spuiten. Mijn keuze gaat uit naar een bepaalde kleur grijs
Zwart hemel
Kleine bumpers
Na wat sparen verlaag ik hem en koop ik ander setje velgen

Eerst de Aerox
http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=473&pictureid=4047
dit is men Derbi Gpr geweest:
http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=610&pictureid=4629

Nu dan enkele foto's:

Foto'tje genomen onderweg naar huis:
http://desmond.imageshack.us/Himg96/scaled.php?server=96&filename=20120511190031.jpg&res=landing
Foto's thuis:
http://desmond.imageshack.us/Himg807/scaled.php?server=807&filename=dsc0630s.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg215/scaled.php?server=215&filename=dsc0629x.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg607/scaled.php?server=607&filename=dsc0634x.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg338/scaled.php?server=338&filename=dsc0632ml.jpg&res=landing

De rotte plek:
http://desmond.imageshack.us/Himg803/scaled.php?server=803&filename=dsc0635y.jpg&res=landing

Foto van motor'tje:
http://desmond.imageshack.us/Himg15/scaled.php?server=15&filename=dsc0646xi.jpg&res=landing

haha je bent precies gelijk mij kom ook van dat brommer wereldje mijne was stunt lc opt laatste :thumbup:

Van Limburg
21-11-2013, 23:14
Denk dat het bij vele zo gegaan is:)

Van Limburg
26-12-2013, 20:32
Heel lang al niks meer gedaan, de laatste dingetjes vlotten niet goed omdat ik er niet zo veel zin in heb, en dan natuurlijk het weer wat af en toe wat fris is.
Ik heb nog werk gemaakt van de sigaretten aansteker die nu ook werkt.
Remklauwen gespoten, moeten nog nieuwe rubbers op.

Nr plaat houder aangepast voor de nieuwe nr plaat.
http://imageshack.us/a/img835/8962/z3ks.jpg
Bumpers
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_628286.jpg
En van de vriendin nog een kerstcadeautje gekregen
http://imageshack.us/a/img689/3128/s7bt.jpg

Van Limburg
26-01-2014, 23:31
Niet zo veel zin der in gehad laatste tijd, af en toe doe ik nog wel eens wat.
http://imageshack.us/a/img69/9471/b0kw.jpg
To do:
Deurrubbers
Zonnekleppen
Uitlaatbeugel
Uitlaat rechtdraaien
Spatborden uitlijnen
Motorkap uitlijnen
Bumpers

Tijdje geleden al gemerkt dat men radiator op 3 plaatsen lek was en heel langzaam leegloopt, spuit er gelukkig niet uit haha. Dus die moet vervangen worden.

Benzine pompje mss kapot? Benzine loopt terug? Iemand een idee, moet altijd lang starten..

Style
27-01-2014, 17:00
En hoe je doe je dan de spatborden uitlijnen ??? en motorkap ?? ben wel benieuwd want dit gaat er bij bij ook binnen kort op.En ik wist dus niet dat je ze kan uitlijnen :D

Van Limburg
27-01-2014, 17:24
Haha style, jij hebt he spatborden al gedaan:) ik had niet erg goed opgelet toen ik ze er op had gezet en dacht dat ik ze wel goed kreeg. Ik bedoel met uitlijnen dus gewoon dat alle lijnen t.o.v. Elkaar evenveel speling hebben.

Ik zal mijn spatborden dus moeten uitlijnen D.m.v. De ronde gaten met een dremel voorzichtig ovaal te maken zodat ze dieper komen en gelijk t.o.v. men deur.
Als er dieper zitten dan wordt de speling tussen motorkap en spatborden dus kleiner, en kan je er een mooie rechte lijn van maken.

Motorkap lijn ik dan weer uit t.o.v. Spatborden en parafaan.



Motorkap is nu zo uitgelijnd(op het oog) maar zodra ik men spatborden aanpas en vast aandraai, zal de motorkap toch nog wat moeten zakken.
Met 3 man is het zo gebeurt.


De motorkap kan je op veel manieren uitlijnen. Aan het scharnierpunt, stootrubbers van voor en ook niet te vergeten het slotmechanisme om de lijnen op de motorkap zelf op de zelfde lijn als die van het parafaan te krijgen

Style
27-01-2014, 17:31
Nee zeker niet spatborden liggen nog steeds boven wist alleen niet hoe je ze kon stellen.
1 zat er al origineel op de andere niet vandaar de interesse.
Voor zie hier namelijk ook nog wel problemen mee zo als alles de laatste tijd ;)

Ik heb vorige week wel nieuwe boutjes gehaald bij de dealer om de schermen te monteren.
Vraag me af of je ze aan de boven kant nog moet kitten plakken want toen ik mijn schermen er af haalde zat dit dus nog geplakt.

http://s23.postimg.org/4f2mkbpdn/DSC_1950.jpg (http://postimg.org/image/l2u4mtk53/full/)

Van Limburg
27-01-2014, 17:35
Toeval, ik ook vorige week nieuwe voor gehaald haha.

Tja ik dacht eigenlijk dat ze gemonteerd waren en vastgezet en dan langs de binnenkant kit er tegen gesmeerd, zeker weet ik het niet.

Ik heb wel een jaar geleden daarvoor iets gekocht, moet eens kijken wat het precies is. Soort van rubber in stripvorm. Dacht dat er tussen te duwen zodat die spatborden niet gaan trillen/schuren en beschadigen en daarna onderin roesten.

Zal straks eens kijken wat dat precies was, had iig totaal niks met een auto te maken maar koste ook niet veel.

Style
27-01-2014, 17:42
In ETKA zie je ook een soort rolletje wat er tussen moet maar wat ???
Is een echte Rik vraag :D

http://s7.postimg.org/9tv3h8zwb/Scherm.jpg (http://postimg.org/image/a6mhnfi5z/full/)

Van Limburg
27-01-2014, 17:47
Precies ja, nr 7 was ook zo iets, had ik ze nou nodig of niet? Ben ze nooit tegengekomen dus heb ze niet gekocht:)
Weet je wat, ik loop gelijk de kelder in om te kijken

Van Limburg
27-01-2014, 17:53
Zelfklevende tochtband:) tis voor buiten dus das al mooi:)
Ik zie dat dat 10m is, dus als je het wat vindt en de echte experts het iets vinden, kan er gerust wat jou kant opkomen! Ben nog niet vergeten dat je me in der tijd dat koppelingspennetje had opgestuurd;)
http://imageshack.us/a/img571/1692/y195.jpg

Barn171
27-01-2014, 18:21
Is een echte Rik vraag :D
Haha! :D :tongue:

Daar moet een rolletje kit tussen. Ziet uit als dubbele kleefband, maar is echt kit, je kunt hem helemaal uitwrijven als je dat wilt. Wel iets tussen steken in ieder geval, beter voor trillingen en zo, en dan trilt het ook niet terug blank (kan gaan roesten). Schermen, heb je originele of imi's? Als ik zo kijk - met alle respect - zul je wel imi's hebben. In dat geval moet je er rekening mee houden dat je ze nu ze al gelakt zijn er niet prefect naar wens op krijgt. Eigenlijk hoor je alle plaatdelen af te hangen voordat je hem laat spuiten. Maar bon, nu moet je er het beste van maken. De gaten uit vijlen is je laatste optie, dat geeft een hoop zooi en gedoe. Probeer het met zetten, duwen trekken zo goed mogelijk te krijgen. Om het perfect te krijgen kun je altijd nog gaan vijlen en slijpen.

In ieder geval. Om de schermen dichter naar de kap te krijgen druk je de rand om. Klinkt heel ernstig, en je moet ook heel voorzichtig zijn of je lak scheurt, maar met enige voorzichtigheid komt het heel goed. Het gaat zeg maar om de plooi van het verticale stuk naar de bovenkant van het scherm. Die hoek maak je scherper. Je hoeft het horizontale deel waarin de schroeven zitten niet te plooien, er zit nu wat extra "spanning" op, dat is dadelijk alleen maar praktisch. Als het goed is kunt je met dat plooien je scherm al heel goed krijgen. Je moet hem dus wel demonteren! Op de wagen lukt dit niet. Nog een puntje, ga je de gaten vergroten, zorg ervoor dat je alle blanke delen in de lak zitten. Als je dat niet doet gaat het roesten, daar kun je een klok op gelijk zetten.

Ben je (jullie) zo al wat geholpen?

Style
27-01-2014, 18:33
Zeker ! nu hopen dat dat rolletje kit nog leverbaar is ,beide schermen zijn origineel alleen 1 zat al op de auto andere is bij gekocht.
Hoop toch echt dat ik niet meer hoef te vijlen of wat zo ever :redface: had idd beter die andere bij gekochte eerst moeten proberen maar volgens mij zat er nog wat druk achter ivm de spuiter of stond al bij de spuiter :D

Thanx Rik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Barn171
27-01-2014, 18:36
Graag gedaan natuurlijk, we horen het wel als je eraan begint!

Van Limburg
27-01-2014, 18:42
Duwen hebben we gedaan. Spuiter is ook langs gekomen om dit even samen te bekijken.
Vijlen is en wordt de laatste optie. Maar niet alle gaten hoeven deze operatie te ondergaan. Uiteraard ga ik onmiddellijk met een penseeltje in menie voor de bescherming.
De spuiter zal dit achteraf gewoon even bijwerken(als je het u überhaupt nog ziet met die plaatwerkschroeven)
Knap dat je ziet dat het imi's zijn, al weet ik echt niet hoe je dat zo langs de buitenkant ziet;) en ja imi, ik weet het nu, maar toen niet.. Achja, eerste auto: kan wel eens wat fout lopen.

Ben er iig wel van overtuigt dat het gewoon goed gaat komen hoor.

Style
27-01-2014, 18:53
Graag gedaan natuurlijk, we horen het wel als je eraan begint!

;) zou je ook gewoon strijk kit kunnen nemen of zeg ik nu iets doms :D

Barn171
27-01-2014, 18:56
Heb je ze er ook al af gehad en die rand omgeduwd? Op de wagen gaat het niet, onmogelijk, hoef je nog niet te proberen. Als ik naar de aansluiting van het scherm op de A-stijl kijk, moet je een cm ofwat in, gaan t niet lukken met uit vijlen, dan zit je naast je scherm. Je gaat echt wat moeten zetten.

Van Limburg
27-01-2014, 19:00
Klopt. Aan de sierlijst zie je het duidelijk. En ja t gaat mss wel over een goeie centimeter, maar men scherm zit er dan ook nog maar los op.
Wat je zegt klopt wel maar gedeeltelijk(gedurfde uitspraak haha)

Van boven valt het mee, bij de sierlijst zie je het verschil pas echt, en daar moet ik de gaten aan de binnenkant voor aanpassen en die kunnen wel flink schuiven, daar is ruimte genoeg.


+20 000 views thanks manne :thumbup:

Barn171
27-01-2014, 19:03
Tja, ik ken het probleem, heb er meer dan twee in handen gehad. Ik begin in ieder geval niet aan imi schermen. De originele moet je al wat passen.

Van Limburg
27-01-2014, 19:07
Tja, ik ken het probleem, heb er meer dan twee in handen gehad. Ik begin in ieder geval niet aan imi schermen. De originele moet je al wat passen.

Ik zal er wel achter komen,bedankt voor de uitleg :thumbup:

Style
01-02-2014, 20:20
Hoe heb jij eigenlijk de binnen kant van de schermen af gewerkt ????
Zou dat graag van de week doen nu ze nog lekker warm op zolder liggen.

Kan ik ze misschien Zaterdag monteren !!!

Van Limburg
01-02-2014, 20:33
Helemaal niet:) zitten er gewoon los op, weet het ook nog niet.

Style
01-02-2014, 20:44
Moet hier ook nog even snel over na denken :D
Net als het onderstaande ;)

Haha! :D :tongue:

Daar moet een rolletje kit tussen. Ziet uit als dubbele kleefband, maar is echt kit, je kunt hem helemaal uitwrijven als je dat wilt.

Waar kan ik dit halen Rik ????

Style
10-02-2014, 16:33
http://s7.postimg.org/9tv3h8zwb/Scherm.jpg (http://postimg.org/image/a6mhnfi5z/full/)

Ik heb vandaag bij de dealer nr 7 2x bestelt 1 was ik zo wie zo al kwijt en de andere was dol gedraaid.
Maar ik heb ook nr 9 bestelt gaat alleen per zak van 50st voor 18€ volgens mij.
Lijkt me een beetje veel dus als je de helft wilt over nemen laat maar weten.
Dit hoort origineel tussen de beplating en wordt tot vandaag nog op verschillende modellen gebruikt ;)

Van Limburg
10-02-2014, 16:39
Maar ik heb ook nr 9 bestelt gaat alleen per zak van 50st voor 18€ volgens mij.
Lijkt me een beetje veel dus als je de helft wilt over nemen laat maar weten.
Dit hoort origineel tussen de beplating en wordt tot vandaag nog op verschillende modellen gebruikt ;)

Prima voor mij, kijk maar of het genoeg is als je het binnen krijgt:)

Style
10-02-2014, 20:43
:thumbup:

Van Limburg
23-02-2014, 17:34
T gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen, ma goed dat komt wel in orde:)
Vandaag heel snel wat gedaan: gordelsteunen vast gezet. Omdat ik na revisie van de remklauwen veel vuil tegen kwam, de hrc toch nog maar eens losgehaald voor inspectie.
Voor vanachter komen ook nieuwe pompjes.
http://imageshack.us/a/img856/8851/fvgg.jpg

Style
23-02-2014, 17:35
T gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen, ma goed dat komt wel in orde:)


+1 je moet maar zo denken Rome werd ook niet in een dag gebouwd ;)
Ziet er wel weer mooi uit Ward :thumbup:

wessel97
23-02-2014, 18:15
Dan neem ik hem wel voor je mee, ik heb de kas en deuren gekocht! :thumbup:

misschien achteraf, maar ik heb het nog voor elkaar gekregen om dat 1.1 blok voor 150 euro te verkopen ook, zonder dynamo, bak en carb :thumbup: niks is onverkoopbaar toch? haha

Van Limburg
23-02-2014, 18:29
misschien achteraf, maar ik heb het nog voor elkaar gekregen om dat 1.1 blok voor 150 euro te verkopen ook, zonder dynamo, bak en carb :thumbup: niks is onverkoopbaar toch? haha

Tuurlijk, maar ik ging me er op dat moment niet mee bezig houden. Was trouwens een mooie les om dat blok uit elkaar te halen:)
Ik weet niet eens of het voor mij zelfs de moeite was om dat blok te gaan halen, ik doel dan op de afstand:) En dan natuurlijk het blijvende risico met 2dehands spullen.

Van Limburg
02-03-2014, 15:51
Dagje hobbyen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_616988.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_887710.jpg
Spatborden zitten er op.
Ik kan Rik alleen maar gelijk geven dat imi spatborden eigenlijk niet goed te krijgen is. Links zit die vrij goed. Rechts loopt de speling tussen de deur en spatbord gewoon niet mooi gelijk. En daar kan ik niks aan aanpassen.
Een kenner ziet het...

Barn171
02-03-2014, 18:39
Ach, goed genoeg toch? Niet alles hoeft er altijd 100% uit te zien.

Style
02-03-2014, 18:42
Zou je niet achter het scherm waar hij nu niet gelijk loopt met de deur naad iets kunnen uitvullen.
Met een ringetje of zo iets ? of is het echt veel ?

Barn171
02-03-2014, 18:47
Daar moet je mee oppassen, anders lijnt de deur weer niet meer uit, of erger nog, sluit hij niet fatsoenlijk meer.

Style
02-03-2014, 18:55
Oke dat zat bij mij in me hoofd om dat ik ook bang was dat ik dit zou krijgen.
Nie doen dus en idd

Niet alles hoeft er altijd 100% uit te zien.

:D

Barn171
02-03-2014, 18:59
Niet alles hoeft er altijd 100% uit te zien.
:D

Gaat zeker niet over mijn rocco hier hé? :tongue:

Style
02-03-2014, 19:01
Gaat zeker niet over mijn rocco hier hé? :tongue:

Geen idee bedoelde je dan mijn MK1 :eek: :tongue: :D

Van Limburg
04-03-2014, 18:28
Haha, tja ik verberg me achter: 't is men eerste auto. Dusja bij de volgende auto zalt ook weer beter worden:D

Style
04-03-2014, 18:42
Haha, tja ik verberg me achter: 't is men eerste auto. Dusja bij de volgende auto zalt ook weer beter worden:D

Geldt voor mij ook zou zo veel dingen anders doen en beter ;)

Van Limburg
04-03-2014, 22:55
Geldt voor mij ook zou zo veel dingen anders doen en beter ;)

Precies

Van Limburg
20-04-2014, 13:53
Lange tijd niks gedaan, ookal wist ik dat t niet meer veel werk was.
Remblokken geplaatst, nieuwe hrc en nieuwe rempompjes van achter nog erbij.
Bij t op druk brengen toch twijfels bij de nieuwe hrc, dus terug de originele opgepoetst en die terug gezet.
Had iig niets met de hrc te maken maar met het feit dat die op handrem stond bij het ontluchten..
Na dat de remmen op druk waren, meteen even gaan rijden:)
http://imageshack.us/a/img838/4834/9x1r.jpg
http://imageshack.us/a/img843/578/7i0v.jpg

Style
20-04-2014, 14:09
Netjes hoor Ward :thumbup:

bobbob
20-04-2014, 19:24
Mooi hoor!

Van Limburg
22-04-2014, 08:39
merci mannen

Johan1982MK1
22-04-2014, 08:43
Heerlijke auto en heel netjes geworden!

levis
22-04-2014, 10:49
nette auto en mooi kleurtje

Volf GT
23-04-2014, 15:30
Nette wagen en inderdaad erg lekker kleurtje.

Van Limburg
23-04-2014, 16:44
Vandaag maar eens gaan keuren, blanco papiertje gekregen :jacks: :jacks:
Maar ik heb tijdens het rijden nog een probleem ontdekt.

Bij lage toeren en lichtjes gas geven, stuitert de auto.
Geef ik vol gas dan doet die het niet, of voel ik het niet.

Waar aan kan dit liggen?

Black Devil
23-04-2014, 16:52
Wat een keurig ding!

Barn171
23-04-2014, 17:25
Hij staat er puik bij. Dat horten is waarschijnlijk omdat hij toch al behoorlijk even stil staat. Gewoon lekker wat toertjes mee rijden, dan komt het vanzelf weer goed. Het zou eventueel ook de ontsteking kunnen zijn, maar een groot probleem is het nooit.

jasonnl
23-04-2014, 18:00
Mooi geworden hoor. Mijn eerste golfje had ook dit kleurtje :tongue:

Van Limburg
23-04-2014, 20:11
http://imageshack.us/a/img834/6943/vadxw.jpg
Waren wel even stil gevallen, maar hadden gelukkig wel een mooie plek uitgekozen:) kreeg even geen benzine meer, maar de nieuwe pomp ligt al klaar voor de zekerheid.

Foto van het kontje
http://imageshack.us/a/img835/7610/izjx.jpg

Van Limburg
18-05-2014, 13:12
Ondertussen heb ik de golf wat platter gezet.
Dan ook een goede verzekering uitgekozen.
Moest hiervoor lid zijn van een erkende oldtimerclub, dus dat heb ik eerst in orde moeten brengen.
En nu is het wachten op men platen.. Helaas door vertragingen bii het DIV, kan dit een maand duren..
Wachten nu dus..

Barn171
18-05-2014, 13:14
Da's precies altijd gezever met die platen bij jullie hè? We duimen met je mee. ;)

Van Limburg
18-05-2014, 19:08
Da's precies altijd gezever met die platen bij jullie hè? We duimen met je mee. ;)
Computer/Software problemen zou het deze keer zijn..

Daarnet de golf gewassen, echt vuil was die niet aangezien der nog niet veel mee gereden is..

Van Limburg
27-06-2014, 23:32
Gisteren men platen dan eindelijk gekregen, instappen en rijden!
Ging nog vrij goed.
Tijdens de rit gestopt om even te kijken wat ik eigenlijk raakte over vluchtheuvel. Bleek de bout van de uitlaat klem te zijn, die moet ik dus nog even goed draaien.

En toen kwam er plots rook uit motorruimte. Preventief had ik al 4 brandblussers meegenomen..

Bleek gelukkig een gescheurde koelvloeistofleiding te zijn..

Na dat dat probleem opgelost was, vrolijk gaan verder rijden.

Bestel wel nog een nieuwe, preventief:D

Style
28-06-2014, 08:14
:thumbup: Goed bezig Ward als dit alles is valt het toch nog wel mee.
Ik kwam er vorige week Vrijdag pas achter dat mijn achterlichten nog maar alle bij met 1 moertje vast zaten :rolleyes:

Van Limburg
28-06-2014, 11:42
:thumbup: Goed bezig Ward als dit alles is valt het toch nog wel mee.
Ik kwam er vorige week Vrijdag pas achter dat mijn achterlichten nog maar alle bij met 1 moertje vast zaten :rolleyes:

Haha ja valt nog allemaal goed mee:)

Van Limburg
30-06-2014, 13:06
Veel foto's zijn weg. Iemand een idee hoe dit kan?

Style
30-06-2014, 20:03
Dat ligt aan je upload host weet niet welke he altijd gebruik maar daar zijn ze waarschijnlijk verwijderd.
Heb je niet als je ze hier upload doe ik ook niet altijd maar is wel slimmer :rolleyes:

Van Limburg
02-07-2014, 22:23
Dat ligt aan je upload host weet niet welke he altijd gebruik maar daar zijn ze waarschijnlijk verwijderd.
Heb je niet als je ze hier upload doe ik ook niet altijd maar is wel slimmer :rolleyes:

Dacht ik ook. Maar ik meende dat imageshack dat probleem niet had.

Heb vandaag een 100km gereden.

Benzine pomp lekt olie. Is een nieuwe ma er zit vanonder een gaatje, geen idee waar da voor dient..

Van Limburg
05-07-2014, 01:13
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image.jpg
Daar stond ik dan;)

Style
05-07-2014, 21:59
En toen ,wats gebeurd ? Gevalletje pech !

Van Limburg
05-07-2014, 22:08
En toen ,wats gebeurd ? Gevalletje pech !

Scheur zat net aan de slanggenklem, gewoon stukje uitgesneden:) gelukkig maar haha :thumbup: was nog een foto van die scheur in koelvloeistofslang :D

Van Limburg
26-07-2014, 12:09
Inmiddels hier en daar al wat rond gereden maar nog enkele dingen zijn niet naar wens.

Bij de benzine pomp komt er olie uit dat kleine gaatje onderin. Ook wordt de benzine niet vast gehouden na het stilzetten van de motor.
Benzinepomp is nieuw omdat ik bij de vorige al twijfels had. Heb em laatst voor de 3de keer los en terug vast gehaald. Maar er is weinig tot geen verbetering. Ik heb de indruk dat de grootste hoeveelheid olie lekt bij de eerste start. Het gaat om een 5tal druppels.

Iemand die weet wat de oorzaak kan zijn van het lekken van olie?

Barn171
26-07-2014, 17:04
Membraan lek, is het enige wat het kan zijn. Verklaart ook beide problemen. Als je de bon nog hebt even terug gaan, als je hem niet meer hebt ook, want je hebt een nieuwe nodig. Tenzij je de pomp kunt open schroeven, dan kun je misschien nog wat herstellen.

Van Limburg
27-07-2014, 15:28
Membraan lek, is het enige wat het kan zijn. Verklaart ook beide problemen. Als je de bon nog hebt even terug gaan, als je hem niet meer hebt ook, want je hebt een nieuwe nodig. Tenzij je de pomp kunt open schroeven, dan kun je misschien nog wat herstellen.

Openschroeven zit er volgens mij niet in, dat zit in elkaar 'geklonken/geperst' als ik me niet vergis. Heb al men bonnetjes van de golf nog, die zal er vast nog wel bij zitten.
Kan het veel kwaad dat ik zo nu en dan verder rij?

Barn171
27-07-2014, 16:18
Mee rijden kan, maar is maar net of je dat wilt. Want al lekt het weinig, je zult toch vlot een vuil blok krijgen. Het zal in ieder geval niet zo zijn dat je ineens al je olie verliest.

Van Limburg
29-07-2014, 00:26
Mee rijden kan, maar is maar net of je dat wilt. Want al lekt het weinig, je zult toch vlot een vuil blok krijgen. Het zal in ieder geval niet zo zijn dat je ineens al je olie verliest.

Tot nu toe valt dat erg goed mee, ik ga achter die pomp aan.. :)

knarfmk1
29-07-2014, 07:58
Leuke golf! Met wat voor verf/kleur heb jij je motorblok en kleppendeksel gespoten?

Van Limburg
29-07-2014, 15:45
Die is van motip, juiste nr moet ik eens opzoeken als ik nog ergens een bus heb. Uit me, hoofd was dat 04030. Kleppendeksel is gestraald van te voor. Ik merk nu al dat men straalgrit iets te grof was. Zie al hele kleine roestpuntjes.
Ookal is deze 800° bestendig.. Toch zal ook deze lak op lange termijn geen mooi resultaat geven.
Om men motorblok ziet die iig nog goed uit. Blok is gewoon zuiver gemaakt/opgeschuurd. Maar spuit er nooit WD40 op.. Kan je de lak gewoon weg vegen. Dat probleem had ik dus toen ik men cilinders wou beschermen na het honen.

Van Limburg
03-08-2014, 02:12
Leuke golf! Met wat voor verf/kleur heb jij je motorblok en kleppendeksel gespoten?

04030 dus:)

Van Limburg
03-08-2014, 02:15
Vandaag nog maar eens de pomp er van af gehaald. Wouden deze met een bijna nieuwe pomp vergelijken. Bij het wisselen van de benzine slang, kwam er een hoop roest/benzine mee uitgelopen.. Dusja, de volledige brandstoflijn zal vernieuwd moeten worden.. Ander pompje uiteraard niet meer getest..

Nieuwe tank of bestaan er speciale behandelingen?

Van Limburg
12-08-2014, 11:53
Dus...:D gewoon nieuwe dan maar?

Barn171
12-08-2014, 17:47
Meestal zijn ze niet roestig naar binnen, maar komt het roest van de vulpijp en smurrie komt langs het ontstane gat in de vulpijp binnen. Opkuisen volstaat dus vrijwel altijd. Als hem echt roestig is langs binnen moet je een andere zoeken, stelt weinig voor en kost ook weinig. Pak geen nieuwe, dat is weer imitatie meuk en heb je alleen weer last van. Een goede gebruikte is vele malen beter. Let er dan wel op dat je die voor de 1.1/1.5 modellen pakt, die van de GTI en Diesel zijn anders. En dus je vulpijp even inspecteren, die zal zeer hoogstwaarschijnlijk niet heel fris meer zijn.

Van Limburg
12-08-2014, 18:13
Tja, die is vernieuwd, heel de brandstof lijn is vernieuwd.
Tank enkele keren schoon gespoeld, maar dat was niet direct voor ik hem monteerde. En de tank zelf heb ik nooit geïnspecteerd.
Nieuwe tank is inderdaad ook prijzig. NOS niet meer te krijgen?

Barn171
12-08-2014, 18:25
NOS nog prijziger. Gewoon goed schoonmaken, begin daar maar alleens mee.

Van Limburg
05-09-2014, 11:59
inmiddels is het alweer een maand geleden dat het probleem zich voor deed.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de tank eronder uit te halen maar daar hoop ik dit weekend mee te kunnen beginnen.

Dubbel werk is helaas nooit leuk om te doen daarom zie ik er ook wat tegen op.

Maar der is ook een positieve kant:

Nu de golf toch stil staat, ga ik andere minpuntjes aanpakken.
Ik ga men hele voor kant er af halen en een andere opzetten.
Hierna wordt die weer opnieuw gespoten.

ben dus binnenkort opzoek naar 2 voorschermen en 1 voorfront. Beide origineel.

Van Limburg
07-09-2014, 12:44
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_294056.jpg

Zo, start is gemaakt.
Benzine die ik eerst had uitgezogen was 100% zuiver. Had echt al gehoopt op dikke troep.. Zullen zien als de rest er uit is.

Shon
07-09-2014, 18:25
Ook niet de ideale ondergrond om met je rug op te liggen sleutelen :o
Hopelijk is je probleem opgelost !

Van Limburg
07-09-2014, 19:58
Ook niet de ideale ondergrond om met je rug op te liggen sleutelen :o
Hopelijk is je probleem opgelost !

Mag al heel blij zijn dat mijn ouders die ruimte voor mij gefinancierd hebben.
Enkele yoga matjes op elkaar en ik heb er geen last van. Blijft een hobby garage en geen professionele.

Style
08-09-2014, 07:13
Idd zou het ook wel zo aan huis willen hebben !

Van Limburg
08-09-2014, 11:45
Inmiddels wel contact gehad met de spuiter, die zal binnenkort eens langskomen om het een en ander te bespreken.

Nu maak ik t mezelf wel ontzettend lastig door opnieuw te beginnen want de motor moet er terug uit.
Dus ik moet t allemaal nog een beetje bekijken.

Style
08-09-2014, 19:59
Waar je allemaal zin in heb joh....IS het allemaal dan zo erg ???

Van Limburg
09-09-2014, 06:57
Waar je allemaal zin in heb joh....IS het allemaal dan zo erg ???

Heb het nooit echt goed op foto gezet, heb het allemaal een beetje vermeden. En dat is toch niet de bedoeling.
De een zegt, ach wat maakt te uit.
t is een beetje wat je zelf wil natuurlijk, en ik ben er echt niet tevreden over. mocht dit kunnen lukken zonder weer een hoop geld er aan te verliezen, dan ga ik er voor.
Maar dat moet ik nog allemaal goed bekijken.

Gisteren in iedergeval wel de vlotter los getikt, t was duidelijk te zien dat er een hoop rotzooi in de tank zit. Moet nog verder gaan met de laatste liters benzine er uit te halen, want laat ik nou net voor ik em weg had gezet vol getankt heb.

Van Limburg
17-09-2014, 14:18
De tank is er eindelijk onderuit, heb nog eens wat tijd gevonden;)
Lastig klusje als je te koppig bent om de achteras los te halen..

Ben nu ook tot de conclusie gekomen dat er redelijk wat roest inzit.
Deze tank herstellen is me zoveel werk dat ik nu opzoek ben naar een gebruikte roestvrije. Bied maar aan.

Van Limburg
19-09-2014, 14:08
Gisteren met de spuiter vanalles besproken hoe we dit gaan aanpakken.

Ik ben bij deze dus opzoek naar

Benzinetank
Zijschermen
Voorfront

Alle 3 zonder roest. En het juiste voorfront liefst. Ofwel zonder sleepoog als die nog zonder roest bestaat :)

Spatborden moeten origineel zijn en graag niet overspoten idem voorfront zodat ik duidelijk kan zien in wat voor staat ze zijn. Mogen wel spatborden zijn met plastieke bumpers.

Style
19-09-2014, 18:17
Ik zal als ik jouw was wel even na gaan hoe je die originele schermen kan herkennen.
Want ik ben ook zo genaaid met me linker scherm maar blijkbaar kan ik er beter mee leven dan jouw ;)

Van Limburg
21-09-2014, 23:30
Ik zal als ik jouw was wel even na gaan hoe je die originele schermen kan herkennen.
Want ik ben ook zo genaaid met me linker scherm maar blijkbaar kan ik er beter mee leven dan jouw ;)

Goed punt Peter, hoopte eigenlijk dat iemand een kas had staan in een originele kleur, meteen gelijk alle 3, dan is de kans ook al kleiner.. Helaas men eigen originele spatborden al weg gedaan..

Van Limburg
21-09-2014, 23:46
Om mijn verhaal nu ook maar eens af te maken:
Ik had van de spuiter nog een respray te goed aan de voorzijde. De rest van de auto werd achteraf ook nog bijgewerkt volledig op de spuiter zijn kosten(mijn dus;))

Ik kan dit beter nu verstandig aanpakken en eerst een nieuw front en spatborden plaatsen voor de respray komt.
Wanneer je de foto's hieronder ziet komt het mogelijk wel wat erger over dan het eigenlijk is.


Enkele foto's van mijn fouten.

Namaakspatbord:Komt niet ver genoeg naar beneden.
http://imageshack.us/a/img901/9425/LgOIX7.jpg

Slecht gelaste lip: Had ook de keuze om er kilo plamuur in te duwen.
http://imageshack.us/a/img674/5616/4ZabaC.jpg
http://imageshack.us/a/img540/6671/ClDo8k.jpg

Voorfront kaal gemaakt, radiator er uit en voorschermen los gehaald.
http://imageshack.us/a/img661/4151/NhGeJJ.jpg

Style
22-09-2014, 09:12
Duidelijk bij mij zie je alleen verschil in de aansluitingen tussen de spatborden en het voor front.
1 naad is 4mm en de andere zijde is een stuk breder.
Ik moet ook nog terug naar de spuiter druipers op me motorkap en vlekken op alle platte delen.......en dit contact met de spuiter loopt niet zo soepel als bij jouw

RickJongema
22-09-2014, 09:46
Duidelijk bij mij zie je alleen verschil in de aansluitingen tussen de spatborden en het voor front.
1 naad is 4mm en de andere zijde is een stuk breder.
Ik moet ook nog terug naar de spuiter druipers op me motorkap en vlekken op alle platte delen.......en dit contact met de spuiter loopt niet zo soepel als bij jouw

Ach hou op, mijn auto staat nu ook bij de spuiter voor bij te werken. Ik heb dus al betaald, hij zou afgelopen zaterdag af zijn. Ik dus daar heen, poort dicht, echt alles dicht en nemen de telefoon niet meer op. Ik word er knettergek van..

Van Limburg
22-09-2014, 12:08
Ach hou op, mijn auto staat nu ook bij de spuiter voor bij te werken. Ik heb dus al betaald, hij zou afgelopen zaterdag af zijn. Ik dus daar heen, poort dicht, echt alles dicht en nemen de telefoon niet meer op. Ik word er knettergek van..

Betaald? Voorschot had prima moeten zijn. Ik heb ook verschillende keren een voorschot betaald.

Van Limburg
22-09-2014, 12:11
Duidelijk bij mij zie je alleen verschil in de aansluitingen tussen de spatborden en het voor front.
1 naad is 4mm en de andere zijde is een stuk breder.
Ik moet ook nog terug naar de spuiter druipers op me motorkap en vlekken op alle platte delen.......en dit contact met de spuiter loopt niet zo soepel als bij jouw

Daarbij komt bij mij ook nog eens dat men voorschermen te ver naar buiten komen t.o.v. mijn deuren, en daar bovenop ook geen mooie/gelijke speling tussen voorscherm en deur krijg.

RickJongema
22-09-2014, 22:28
Betaald? Voorschot had prima moeten zijn. Ik heb ook verschillende keren een voorschot betaald.

Klopt inderdaad, ik heb toen vol goede moed mijn auto 's avonds in de donker opgehaald. En heel mooi de dag erna weer terug gebracht haha. Maar het gaat denk ik wel goed komen hoor ;)

Barn171
23-09-2014, 16:10
Als ik even mag inhaken op het plaatwerk deel, originele schermen zijn altijd voorzien van een stempel. Niet altijd even duidelijk, maar ze staan er. Ofwel in de kraag tussen de gaten tegen de deurpost, ofwel in de kraag tussen de gaten bij de aanhechting aan het binnenscherm.

Tweede dingetje dat ik zou willen voorstellen, doe die vreselijke nepbumpers eraf. Als je gewoon voor de kunststoffen gaat is het veel netter. Zo is het geen vlees en geen vis, je doet afbreuk aan wat je hebt gemaakt.

Van Limburg
23-09-2014, 17:59
Ik verwachte wel aan een reactie van jou Rik op men spatborden, thanks;)

En over die nepbumpers, jammer dat ze niet origineel zijn en niet bouwjaar correct, maar in die plastieken ben ik eigenlijk niet te vinden, tenminste niet in de stijl waar ik men auto heb gebouwd.

Van Limburg
12-10-2014, 21:03
Dan toch maar zelf begonnen aan mijn eigen tank om die zuiver te krijgen. Op de betonmolen gebonden en kiezel der in met wat benzine. Kwam er als nieuw uit;) maar voor de zekerheid ga ik t nog eens doen met grove zand.

Ik verwacht voor volgende week nog enkele leuke carburators:D

Van Limburg
23-10-2014, 18:23
Afgelopen weekend was er een uitverkoop bij Readschelders ik Maaseik. Een hoop vw onderdelen die verspreid waren op verschillende tafels. Ik was niet echt opzoek naar onderdelen, maar kon het ook niet laten om enkele dingen mee te nemen.
http://imageshack.us/a/img908/4349/p8DxGo.jpg

Vorige week zijn ook 34mm carburators binnen gekomen. Komen van Dubdetail vandaan. Zien er nog steeds heel proper uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/10483943_10205945320008790_960109852390406168_o.jpg
http://imageshack.us/a/img537/5570/QOs9jH.jpg

Dan mar stilletjes beginnen aan het spruitstuk;)
http://imageshack.us/a/img661/9409/r2rYp9.jpg

Style
23-10-2014, 18:33
Benieuwd hoe dit gaat aflopen :thumbup:

Van Limburg
24-10-2014, 11:53
Tja.. ik weet nog niet waar ik ga eindigen ;)
Zal nog wel enkele euro's gaan kosten.. ma goed dat weten we allemaal van te voor..
Al schatte ik het serieus verkeerd in.

Daarnet nog een nieuwe brandstoftank in men handen gehad.. deze werd verkocht als origineel. kwam uit Duitsland voor een prijs die goedkoper is als de meeste leveranciers imitatie verkopen.
Gokje gewaagd en heb de tank net in men handen gehad.
Voor 99 procent ben ik er zeker van dat deze tank imitatie is.
Ik mocht em mee nemen naar huis en even vergelijken om maandag te beslissen of ik em neem.

Voor te beginnen is de tank grijs.
Hier een voorbeeld waar deze verschrikkelijk veel op lijkt ; Ex gti/diesel (http://www.volksparts-daveaarts.nl/contents/nl/d307_Brandstofsysteem_02.html)

Had toch echt dit model moeten zijn.. (http://shop.volkswagen-classic-parts.de/vwcp/tank-fuer-vergasermotoren-171201075p.html)

Dus helaas. Ik ga van het weekend nog wel even de grote verschillen bekijken.. maar op t eerste zicht is het echt geen plan om deze te gebruiken.

De reden waarom ik men eigen tank niet meer heb schoon gemaakt is dat ik via t werk een oude monteur leerde kennen die me hier aan heeft geholpen.

Van Limburg
17-11-2014, 19:07
Zelf uit slijpen is ook niks. Anders aan pakken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_467559.jpg

Style
17-11-2014, 20:51
Nice !!!!

Van Limburg
18-11-2014, 00:37
Nog steeds op zoek naar originele roest / deuk vrije schermen en voorfront

Van Limburg
23-11-2014, 10:54
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_718361.jpg

Van Limburg
08-12-2014, 18:59
He zelf slijpen is niks:)
Dus laten waterstraalsnijden.
Past mooi;)
http://imageshack.us/a/img674/2932/HpqkJj.jpg

Style
08-12-2014, 19:32
Nice !!! Pijpjes er op lassen en klaar.

Van Limburg
18-01-2015, 16:01
Niet meer veel gedaan, temperatuur zit ook echt niet mee in een niet verwarmende garage..
Verschillende onderdelen verzameld
Tankdop
Benzine leiding
Benzine filter
Benzine pomp
Benzine buis van vulhals

Hele nieuwe brandstof lijn moet nog steeds gemonteerd worden.. Komt er maar niet van..

Dan ook nog originele spatborden gekocht voor een zeer zacht prijsje gelukkig. En dan te bedenken dat ik er 2 jaar geleden 4x zo veel voor imi betaald heb.
Leer je uit..
En dit past duidelijk beter. Zit er nog gewoon los op.
http://imageshack.us/a/img901/3859/E39GU7.jpg

Wel nog steeds opzoek naar een origineel front. Hier op t forum had iemand enkel het onderste gedeelte van het front geplaatst. Maar dat topic ben ik even kwijt. Was iig heel mooi gedaan en zou voor mij ook heel wat tijd schelen moest ik het op de zelfde manier doen!
EDIT; Ging om dit stukje vakwerk (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98500&page=3)

Van Limburg
05-03-2015, 11:08
Het weer begint weer te beteren, nog even en ik kan weer op een aangename manier beginnen :rolleyes:

Af en toe rommel ik nog wat tussendoor..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/rennsportv1.JPG

En dan zit je toch te dromen.... is het mogelijk om velgen te maken? :screwy:

Van Limburg
05-03-2015, 11:10
Foutje :)

Kan je ook een foutje post verwijderen?

yuli
05-03-2015, 11:15
Lekker die benzinetank. Heb je deze geflocked? Ziet er zo robuust uit.

Van Limburg
05-03-2015, 11:29
Lekker die benzinetank. Heb je deze geflocked? Ziet er zo robuust uit.
Nee hoor, netjes in steenslag.

Style
05-03-2015, 12:37
Heb ik ook zo gedaan en dan de bescherm plaat er nog over heen.

Van Limburg
05-03-2015, 12:48
Heb ik ook zo gedaan en dan de bescherm plaat er nog over heen.
Beschermplaat?

Style
05-03-2015, 18:43
Ja nr 25 op de foto deze komt nog eens tegen de onderzijde van de tank aan ter bescherming.

http://s5.postimg.org/lz7psgi87/Tank.jpg (http://postimg.org/image/6qhseoojn/full/)

http://s5.postimg.org/6f0c1x83r/DSC_0989.jpg (http://postimage.org/)

Barn171
05-03-2015, 20:34
Origineel alleen bij de gti's

Van Limburg
05-03-2015, 23:32
Van daar. Nooit geweten:)

Style
06-03-2015, 07:40
Das gek onder mijn 1.5 zat hij dat iemand de moeite heeft genomen dan om die te plaatsen :D

Barn171
06-03-2015, 09:44
Haha ya, jij had er ook al een '77er interieur in steken... :tongue:

yuli
06-03-2015, 10:52
Ah daar zijn die gaatjes dus voor in de rand van de tank :)

Zal wel vrijwel onmogelijk zijn om dat nog te vinden. Mijn 1.5 had dat dus ook niet

Style
06-03-2015, 12:42
Das waar Rik , Zo had ik ook nog 3 hitte schilden achter elkaar onder de uitlaat van voor tot de tank :thumbup:
Wel leuk detail dat van die tank ;)

Van Limburg
22-03-2015, 13:39
Vandaag nog eens een kijkje genomen bij de golf..
Valt me de benzine leiding op.. Vol met schimmel. Nu is dat niet zo erg want die ging ik toch opnieuw vervangen, maar nu wil ik het wel vermijden voor volgend jaar..


http://imageshack.us/a/img537/770/aYA27c.jpg

Na een grondige inspectie aan de buitenkant.. Zie je dan het stuur..
Blijft gelukkig alleen bij het stuur.
http://imageshack.us/a/img673/9033/W00obf.jpg

Stuurtje is een andere verhaal. Die wou ik voorlopig nog niet veranderen.. Zal er vast vlot vanaf gaan.. Maar zo wil ik niet iedere winter terug komen..

Erik Baas
22-03-2015, 14:18
Misschien helpt een oude sok met silica-kattenbakvulling ook tegen schimmel:

https://www.youtube.com/watch?v=4t4mzMS-ZZ8

Yellowbug
22-03-2015, 14:22
Bison vochtvreter in de auto zetten en geregeld kontroleren of ie niet vol zit (dus regelmatig de vulling vervangen)!
Zorg dat de ruimte waar die in staat goed geventileerd is, raampjes van de auto beetje open zetten (1 à 2 cm).
Stond hij onder een zeil? Daar blijft ook vocht onder hangen namelijk, ook al is het ademend materiaal. Een katoenen laken is voor het stof al voldoende!

Van Limburg
22-03-2015, 18:48
Auto staat idd in een gesloten houten garage. Poorten gaan slechts enkele keren per winter open. Zomer al wat vaker hoop ik:D

Over het dak ligt een oud gordijn. Komt slechts 10cm over de buitenkant van het dak.

Beter dus af en toe goed verluchten?

golf fahrer
22-03-2015, 19:08
Raampjes van de wagen wat opendraaien zal zeker beter zijn!

Yellowbug
22-03-2015, 20:12
Ventileren van de ruimte is het belangrijkste en de raampjes een klein beetje open zetten.
Onder een carport heb je zoiets niet, omdat het vocht meteen wordt weggeblazen!

Van Limburg
25-03-2015, 08:53
Dan zet ik straks eens even alles open..

Ben ook op zoek naar een nieuwe auto.
Maar er zijn nog wat twijfels..
Hier hoop ik wat meer duidelijkheid te krijgen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132643)

Van Limburg
05-09-2017, 18:24
"Blaast stof af"

Hieronder zal ik verder gaan met de revisie van mijn nieuw blokje. Uiteraard gaan we weer voor de 1100 GG.
Krijg hierbij hulp van een vriend van me.

Het begint allemaal wanneer ik in een lokale garage een nieuwe cilinderkop vind. Deze is nieuw met kleppen, nokkenas en toebehoren.

We zullen de in- en uitlaat op maat gaan maken. Nokkenas en kop zullen bewerkt worden.

3D files worden 3D geprinte pakkingen totdat ze uiteindelijk gesneden worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/3_589350.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/2_212.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2398.JPG
Testje uit aluminium, hierna is deze 2,5D gesneden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2441.JPG

Hierna ben ik opzoek gegaan naar een 2dehands blokje, deze heb ik gratis van een forumlid gekregen.
Ik maak het zuiver, vlakken/honen en een nieuw laagje verf.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/8.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/7.JPG

Onderdelen worden geïnspecteerd en opgemeten, het hele blok kan worden opgebouwd met overmaat 0.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2601.JPG
De zuigers zijn eerst schoongemaakt en vervolgens op 3 plaatsen gepolijst.
Schoonmaak is uitgevoerd door aquablast.be (https://www.aquablast.be/)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/5.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/6.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2686.JPG
Toch maar een gaan meten welke compressie verhouding mogelijk is. Sfeerfoto.
Hier uit volgde een koppakking welke nog een beetje zal aangepast worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2763.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3018.JPG
Onderblok gaat toe en hierna moet ik toch even alles los monteren :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2905.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2909.JPGLet ook op de afdekplaatjes voor de verdeler en benzine pomp.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2907.JPG
Nu wel een 2,5D RVS flenshttp://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2908.JPG
Mijn vliegwiel zal CNC nog worden aangepast, hiervan zal een kleine 2 kilo verdwijnen. Deze zal spoedig klaar zijn.
Als laatste ben ik nog bezig met het nokkenas tandwiel. Deze wordt nog verstelbaar gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_2990.JPG

W1m
06-09-2017, 13:58
Ziet er heel mooi uit! Ben blij dat je het blok goed kunt benutten!

Van Limburg
06-09-2017, 18:02
Nogmaals bedankt. Het blokje staat bij mij al beter als bij jou in de garage! Ieder zijn ding. Hoe loopt jouwe nog? Shifter ook goed gekregen?

Shon
09-09-2017, 17:53
Heel mooi je motor !

Van Limburg
12-09-2017, 07:38
Vliegwiel is weer terug, zal op de draaibank nu nog kleine aanpassingen laten maken om het laatste gewicht te verliezen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_593313.jpeg

Van Limburg
16-10-2017, 15:35
Laatste beetje er af gehaald. Geen idee hoe veel deze woog voor bewerken
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/IMG_3197.JPG

SciroccomTDI
16-10-2017, 18:21
Laat je het vliegwiel ook balanceren ?

Van Limburg
17-10-2017, 09:04
Ja, lijkt me wel gepast na zo'n bewerking.
Alleen moet ik nog even uitzoeken hoe ik best te werk ga.
Aangezien krukas al in het blok zit.. ga ik waarschijnlijk vliegwiel apart balanceren.

Van Limburg
26-03-2018, 09:54
Niets meer aan het motorblok gedaan.
Maar sinds enkele maanden wel een nieuwe Audi.

Mijn 2011 A4 Avant Pro Sline maakt plaats voor een B5 1.8T quattro.
WAT EEN AUTO!!!!

AP schroefset
RVS uitlaat
Recaro voorstoelen
S4 stuur
18" S4 B6 velgen
235/40 r18 Toyo Sport

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/CCD732F7-1E9A-4C2C-BCD1-1C67A85F2007.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/6FED5246-D80C-4627-851E-4CBEEDE6284F.jpeg

The Skinnmeister
29-03-2018, 06:40
Netjes, gave wielen :thumbup:

Van Limburg
14-08-2018, 11:51
Nieuwe bobines&bougies
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/149757B3-D8A5-422B-9B7A-C79D61EF88EC.jpeg
Op maat downpipe met 200cell cat.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/2D6C28A9-28A2-48D9-9363-5C7CEB2C22D8.jpeg

Van Limburg
04-06-2019, 14:07
Het gaat allemaal erg traag :D Maar af en toe doe ik ook nog eens wat.
Deze wil ik jullie niet onthouden:

Setje BMW K1200RS gasklepjes: Gepareld en toebehoren laten verzinken/passiveren ten slotte aangepast op CNC bank
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/27746B33-CE95-4E76-8D5F-04FBD16EAB22.jpeg
Op maat kelken met inwendige kamer voor perfecte overgang
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/F154F4F3-A079-479E-B7F2-77F0C9856EE7.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/A337F670-A995-4E11-B9D1-A9D1E10B9C3E.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/6D046FAA-DCF4-48D0-A633-6C0B4DCE4682.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/1EA36FA1-AEB5-46D2-85C7-37AB61E87D9F.jpeg

Hoe het er nu naar uit ziet kan men inlaat gewoon recht gemaakt worden zonder onwenselijke bochten.
Stillaan kan ik nu nog de injector en brandstofrail uitzoeken. Ben er nog niet helemaal over uit..

Als iemand nog dezelfde cilinderkop(mogelijk zonder internals) heeft staan als bovenstaand, mag die altijd aangeboden worden. Deze nieuwe kop is voor de vuilbak.. kwam de koelkanalen wel heel erg snel tegen :rolleyes:

René
04-06-2019, 17:18
Inlaat? Wat nou inlaat? Gewoon zo laten toch!? :D
Ziet er super uit zo. Balen van die nieuwe kop....net ff te ver bewerkt zeg maar

sciroccoGTII
04-06-2019, 20:23
Koelkanalen kun je wel oplassen, je kunt er lang bij. Zuigers is niet slim geweest om te polijsten, althans het t zuigerhemd (zijkant) oliefilm die normaal in de groeven zit ben je kwijt dit gaat vaak niet lang goed.

Van Limburg
06-06-2019, 20:37
Inlaat? Wat nou inlaat? Gewoon zo laten toch!? :D
Ziet er super uit zo. Balen van die nieuwe kop....net ff te ver bewerkt zeg maar

Jazeker! Ben er ook wel tevreden van :D
Helaas ja. Er zit gewoon veel minder vlees dan een 1.8 kop..

Van Limburg
06-06-2019, 20:40
Koelkanalen kun je wel oplassen, je kunt er lang bij. Zuigers is niet slim geweest om te polijsten, althans het t zuigerhemd (zijkant) oliefilm die normaal in de groeven zit ben je kwijt dit gaat vaak niet lang goed.

Heb de kop aan onze lasser mee gegeven waar ik al veel werk van gezien heb: Hij kon er niet aan zonder er een zooitje van te maken. Geen probleem, ik haal wel een andere.
Als we over het zuigerhemd hebben dan spreek ik eigenlijk over de voor- en achterkant. Deze zijn niet gepolijst en hierbij zijn de groeven behouden. Dit zijn dan ook de vlakken waar de kracht op komt en hierbij wil je dit inderdaad behouden.
De zijkanten (pen kant) zijn gepolijst en dat wordt gedaan om wrijvingsverliezen te verminderen. Bij een moderne zuiger zie je tegenwoordig dat dit hele stuk al weg is.

sciroccoGTII
06-06-2019, 22:44
Heb de kop aan onze lasser mee gegeven waar ik al veel werk van gezien heb: Hij kon er niet aan zonder er een zooitje van te maken. Geen probleem, ik haal wel een andere.
Als we over het zuigerhemd hebben dan spreek ik eigenlijk over de voor- en achterkant. Deze zijn niet gepolijst en hierbij zijn de groeven behouden. Dit zijn dan ook de vlakken waar de kracht op komt en hierbij wil je dit inderdaad behouden.
De zijkanten (pen kant) zijn gepolijst en dat wordt gedaan om wrijvingsverliezen te verminderen. Bij een moderne zuiger zie je tegenwoordig dat dit hele stuk al weg is.

Ja dat is prima gelukkig, beetje ongelukkig geformuleerd van mij maar idd zijkant is prima zoals je zelf al zei bij bijv een gesmede zuiger is er in principe geen zijkant meer. N de leibaanrichting wil je wel smering. Is ook niet verkeer bedoeld maar heb het zat vaak anders geIeb van hoe gladder hoe beter. Zelfde als een inlaatkanaal deze wil je ook niet gepolijst hebben atmosferisch.

Van Limburg
07-06-2019, 09:09
Ja dat is prima gelukkig, beetje ongelukkig geformuleerd van mij maar idd zijkant is prima zoals je zelf al zei bij bijv een gesmede zuiger is er in principe geen zijkant meer. N de leibaanrichting wil je wel smering. Is ook niet verkeer bedoeld maar heb het zat vaak anders geIeb van hoe gladder hoe beter. Zelfde als een inlaatkanaal deze wil je ook niet gepolijst hebben atmosferisch.

Ja! De leibaanrichting moet wel smering hebben. Al worden deze groeven vandaag vervangen door een slimme coating. Over het inlaat kanaal zijn genoeg theorieën te vinden ja. Had sowieso niet zoveel zin om uren te gaan schuren :D

knarfmk1
07-06-2019, 22:19
Die kelken zijn echt geweldig! :wuv:

zeer netjes bezig!

levis
02-03-2020, 14:41
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/image_718361.jpg


Wat voor schuim heb je gebruikt voor op de tank?

Van Limburg
03-03-2020, 05:06
Dat zou ik niet meer weten. Denk dat ik het nog had liggen..

Van Limburg
10-03-2020, 10:40
Die quattro van me is zo een leuke auto dat ik vrijwel meteen na de aankoop onderdelen ben gaan verzamelen.
1,5 jaar lang onderdelen verzamelt en nu afgelopen week heb ik eindelijk het gereviseerd motorblok er in zitten.
Haast ieder onderdeel wat ik kon krijgen heb ik vervangen. Of geupgrade als ik dat nodig vond.

Omdat ik een nette koppelopbouw belangrijker vind dan vermogen ben ik voor de K04-064 gegaan. Dit is op dit moment ook de beperkende factor en zal het vermogen bepalen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/E230A079-D605-42CC-8911-C2E6283BD377.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/582BB942-E0B9-4028-8F1B-7A9121A9A55B.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/35D4AE46-6E3C-4024-ACFD-22133B634221.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/CA587553-871B-439D-AD1F-A8FF8BDBD0AB.jpeg

Speclist:
034Motorsport 044 adapter
Bar-tek Nokkenastandwiel
Boostproducts Intercooler
Bosch 550cc Injectoren
Bosch 044 Brandstofpomp
Bosch 4bar Brandstofdrukregelaar
Bosch 4bar turbodruksensor
BorgWarner K04-064 Hybrid
CCC Motorsport koppeling set 600Nm
CCC Motorsport Vliegwiel
Gates T306RB
KEIRON op maat inlaat
KEIRON bewerkte cilinderkop
KEIRON 2,5" Intercooler traject
KEIRON 3" Downpipe
Maxpeeding gesmede drijfstangen
MRPmanufacturing MAF MK4 lasflens
MRPmanufacturing Air Straightner
NGK TFSI Bobine
NGK BKR7EIX
NukePerformace 50mm BOV
OEM gesmede krukas
OEM small port cilinderkop VVT
OEM S4 70mm DBW gasklep
Pierburg MAF MK4 Vr6 (dit moment nog OEM)
Pierburg Oliepomp
Supertech +1mm uitlaatkleppen
Wiseco 8.5:1 gesmede zuigers 82mm

Van Limburg
18-09-2020, 14:42
Het zou geen project zijn als het niet lang zou duren....

Laatste foutjes worden er uit gehaald.
Koelvloeistof lek bij de turbo, handig als die niet lekt bij een net gereviseerde, prutsers.
Zat nog een raar fluitend geluidje bij, intercooler traject onder druk en bleek een klein slangetje te zijn die niet heel goed vast zat.
Olie en oliefilter worden nu nog eens vervangen en gecontroleerd. En dan zou die toch echt de bank op moeten. De datum staat 10 weken vast.

Maar nu was de inlaat wel los:D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/2F7DA1CC-026E-4D40-8D6A-4342F9DE6C56.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/8910FA80-1AA3-4D83-88CC-882931F0A3C4.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/40EE6084-106E-43DC-9CD5-93A2E046A60A.jpeg

VeeDubber
18-09-2020, 16:18
Wat is de reden van een zo groot plenum?

vagg freak
18-09-2020, 20:33
Zuigers zien er wel mooi uit hoeveel honderdste is zuiger dia kleiner geworden. Heb g40 kop voorzien van 4mm grotere uitlaat zetels waarna poort aangepast is naar de zetel toen kwam ik een water kanaal tegen

Van Limburg
23-09-2020, 09:11
Wat is de reden van een zo groot plenum?
Eigenlijk gewoon voor betere flow gemaakt + grotere gasklep. Als je een echte berekening er op los liet kon die vast iets kleiner.

Van Limburg
23-09-2020, 09:12
Zuigers zien er wel mooi uit hoeveel honderdste is zuiger dia kleiner geworden. Heb g40 kop voorzien van 4mm grotere uitlaat zetels waarna poort aangepast is naar de zetel toen kwam ik een water kanaal tegen

Hoe veel precies kleiner heb ik geen idee van. Dit is echt minimaal.
Veel ruimte is er helaas niet nee.

vagg freak
23-09-2020, 18:07
Heb inmiddels een nieuwe kop gemaakt en een diesel krukas 2 kilo ervan afgedraaid in me g40 blok nu 1.4 met g60 lader loopt echt goed 4 okt naar de dyno in breda

Van Limburg
24-09-2020, 19:48
Heb inmiddels een nieuwe kop gemaakt en een diesel krukas 2 kilo ervan afgedraaid in me g40 blok nu 1.4 met g60 lader loopt echt goed 4 okt naar de dyno in breda

Klinkt goed! Waar kan ik foto's vinden? :D

vagg freak
25-09-2020, 18:16
Ben niet zo handig met het plaatsen van fotos

Van Limburg
28-09-2020, 12:02
Afgelopen dinsdag 22-09 is de audi op de bank bij VVT gegaan.
's morgens om 08.00u afspraak, ritje van 300km enkel :screwy:
Gelukkig wou mijn monteur ook mee komen.
Een hele interessante dag, alleen toch niet met het gewenste resultaat.
Johan is er zelf mee aan de slag gegaan maar al redelijk snel wordt er duidelijk dat er iets niet goed zit. Het vermogen ging niet verder dan 275Pk, 400Nm.
Alles na 5500/min doet de motor pijn.
Er werd eerst gedacht aan een niet werkende VVT maar deze bleek na verschillende logs toch gewoon goed te zijn. Bougies nog een keer gewisseld, timing nog eens gecontroleerd alles zat goed.
In totaal zijn er 27runs gemaakt waarvan de laatste 5 ook nog op ethanol, kwam net 10Pk hoger uit..
Op het moment is het gewoon even onduidelijk voor Johan en mijn monteur waar het probleem nu zou kunnen zitten.
Het internet verdenkt; bobines slecht/slechte klepveren/riemspanner falen. We gaan het zien.
Al bij al wel een mooie dag, ik zou zo terug gaan :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/B5A6AA32-9698-4EB2-A64C-EBFC41B351F0.jpeg

Johan1982MK1
28-09-2020, 12:29
Jammer dat de oorzaak niet is gevonden. Is wel echt een super adres, vvt ;)

Van Limburg
11-06-2022, 12:01
Weer een hele tijd verder..
Ben gewoon blijven rijden met de laatste afstelling. Het is nu ook niet dat 400Nm echt heel traag is :D
Ondertussen wel weer van alles vervangen. stabi's, stofhoezen, aircopomp, noksensoren, gasklep, bobines, bougies, achterste schokbreker-dragers, KW V1 en het S4 stuur opnieuw laten bekleden.

De K04-064 Hybride die ik al had werd al langer in twijfel genomen.
Ondertussen had ik al een 2000km oude TTE480 van TheTurboEngineers :cool: op de plank liggen om het definitief uit te sluiten. Deze is sinds vorige week aangepast voor 1.8T en geplaatst. De N75 is nu ook aangepast naar de moderne van TFSI.
De oude had 1mm axiaal speling en geen voelbare radiale speling.. terwijl ik helemaal geen hoge druk draai. Jammer, weg met de zooi.
Ik kan er zo mee rijden maar moet in afwachting tot de testbank toch maar rustig aan doen :shake:

Nu overweeg ik wel nog voor de testbank grotere injectoren te plaatsen. 0280158040 : 980cc/min hebben we liggen maar weet nog niet of dit past.



Engine Speclist:
034Motorsport 044 adapter
034Motorsport instelbare Brandstofdrukregelaar
Bar-tek Nokkenastandwiel
Boostproducts Intercooler
Bosch 550cc Injectoren
Bosch 044 Brandstofpomp
Bosch 4bar turbodruksensor
Boschmotorsport 70mm DBW gasklep
CCC Motorsport koppeling set 600Nm
CCC Motorsport Vliegwiel
Gates T306RB
KEIRON op maat inlaat
KEIRON bewerkte cilinderkop
KEIRON 2,5" Intercooler traject
KEIRON 3" Downpipe
Maxpeeding gesmede drijfstangen
NGK R8 Bobine
NGK BKR7EIX
NukePerformace 50mm BOV
OEM gesmede krukas
OEM small port cilinderkop VVT
Pierburg TFSI N75
Pierburg Oliepomp
Supertech +1mm uitlaatkleppen
TheTurboEngineer TTE480 - aangepast voor 1.8T
Wiseco 8.5:1 gesmede zuigers 82mm

Clean_golf_3
12-06-2022, 13:12
Benieuwd naar de uitkomst , zeer mooie b5 zo zie je ze niet veel meer

Van Limburg
27-08-2022, 12:59
Donderdag 25-08 weer een ritje naar VVT gedaan.
Helaas zelfde probleem als vorige keer.
Na 5500/min zakt die in en herpakt die zich nog even.
Staat voor nu op 274,9PK@4862/min 438,8Nm@3997/min.

Vermoeden is nu toch dat de klepveren de kleppen niet dicht krijgen in dat gebied. Die vervang ik niet zo snel natuurlijk...
Hoopte dit verhaal echt een keer te kunnen afsluiten :rolleyes:
Voorlopig is het weer even goed :)

vagg freak
28-08-2022, 14:57
Met welke elektroden afstand rijd je nu

Van Limburg
22-11-2022, 19:48
Met welke elektroden afstand rijd je nu

Even geen idee van. Denk 0,7 of 0,8mm.
De eerste keer op de bank tussen 2 sets bougies gewisseld en anders gegapt.

Ergens wordt aan de klepveren gedacht. De combinatie van oude klepveren en geslepen kleppen/zittingen waarbij ze vanaf 5500 iets gaan open staan... maar ook niet echt sluitend.
Hoopte op een Blackfriday van BAR-TEK maar daar zie ik nog niets..
Of iemand anders moet een set Supertech veren setje hebben liggen.

vagg freak
22-11-2022, 21:31
Ik rij met 0.6/0.65 dat werkt goed 0.8 teveel
Je kunt ook stale shims onder de klepveren leggen voor meer voor spanning

Van Limburg
10-04-2024, 15:12
De B5 wordt nog eens aangepakt. Ik merkte al een tijdje dat hij niet meer zo goed reed als voorheen. Echt doorduwen durfde ik al even niet meer.
Tijd om nog eens wat onderdelen te verzamelen :D

Cilinderkop is er voor de montage van de supertech klepveren er vanaf gegaan. Gelukkig zag alles er nog heel fris uit. Het is even werk maar dan weet je wel weer zeker dat alles goed zit.
Compressie verhouding opnieuw gecontroleerd, tandwiel op nokkenas gecontroleerd op verdraaiing, Timing nog eens gecontroleerd. Heeel lichte pitting te zien op de klepzitting. Dat zou misschien toch kunnen wijzen op zwevende klepveren. Ieder geval de kop is weer gereviseerd en sterkere klepveren zitten er in en nu net ARP kopbouten vast.

Het was nog lang niet nodig maar als je bezig bent: Waterpomp en volledige distributie is weer vervangen door een INA set. Het krukastandwiel is ook vastgezet met paspennen gezien door de klepveren het max. toerental omhoog kan. Mijn oude blauwe Gates T306RB heb ik eens doorgeknipt en vergeleken met de nieuwe INA. Kon geen verschil zien, voelen of meten. Is dat een enkel een marketing stunt? :confused:

De TTE480 voelde gelukkig wel gewoon als nieuw. Hiervan was wel een banjobout van de N75 losgetrild. Waarschijnlijk 1 van de oorzaken wat ik voelde.
De actuator is op werking getest en terug volgens spec vastgezet.
Mijn monteur vond dat de 200cell cat,3" downpipe er niet geweldig uit zag en kreeg het idee om dan maar een nieuwe te maken. Vanaf de turbo nu 3,5" tot 100cell cat(verder naar achter), 3" tot flexibel en dan naar 2,5" uitlaatlijn. Moest ik nog eens naar 3" lijn willen dan kan dat gemakkelijk.

Diverse carter ontlucht slangen zaten dicht. Diverse koelvloeistofleidingen lekte toch ook weer hier en daar. Ook weer fris.
Blow off valve zijn jaarlijkse service en nadat deze eerst is opgestart op goedkope olie krijgt deze nog een beurt.

Hierdoor is de speclist weer aangepast.
Wel ben ik nog opzoek naar een set grotere injectoren. De 1000cc die ik had liggen vallen te diep.
Voor nu is het gewoon weer opstarten met 550cc, 0280158117.
Zal voorlopig gewoon even zo rijden tot dat ik een afspraak heb bij de tuner.



Engine Speclist:
034Motorsport 044 Brandstofpomp adapter
034Motorsport instelbare Brandstofdrukregelaar
ARP Cilinderkopbouten
Bar-tek Nokkenastandwiel
Boostproducts Intercooler
Boostproducts Cat 100cell
Bosch 550cc Injectoren
Bosch 044 Brandstofpomp
Bosch 4bar turbodruksensor
Boschmotorsport 70mm DBW gasklep
CCC Motorsport koppeling set 600Nm
CCC Motorsport Vliegwiel
Gates T306RB
KEIRON op maat inlaat
KEIRON bewerkte cilinderkop
KEIRON 2,5" Intercooler traject
KEIRON 3.5" Downpipe tot cat
Maxpeeding gesmede drijfstangen
NGK R8 Bobine
NGK BKR8EIX
NukePerformace 50mm BOV
OEM gesmede krukas
OEM smallport geflowd cilinderkop VVT, 9.2:1
Pierburg TFSI N75
Pierburg Oliepomp
Supertech +1mm uitlaatkleppen
Supertech klepveren
TheTurboEngineer TTE480 - aangepast voor 1.8T
Wiseco 8.5:1 gesmede zuigers 82mm

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_5994.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_5993.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_6002.jpg

vdWal.
10-04-2024, 16:52
benieuwd wat er dit maal uit komt aan vermogen eenmaal bij de tuner :thumbup:

mooi werk weer

Van Limburg
13-04-2024, 11:42
Hij loopt in ieder geval al beter dan ooit te voor :eek:
We gaan nog steeds voor de OEM look. "it's all stock officer"


https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_60091.jpg

Van Limburg
21-08-2024, 21:27
De zonnekleppen houden het hemeltje nog netjes omhoog maar hier en daar zie je toch langzaam het stof loskomen. Kwestie van tijd en het trekt helemaal op niks meer. Vervangen dan maar. S4 of RS4 zwart zou dan ook weer mooi zijn.
Ik ben op zoek naar zwarte interieur delen.
- Zonnekleppen
- Interieur verlichting
- Handgrepen
- B-stijl kappen

Van Limburg
25-09-2024, 19:27
Je denkt soms; het valt allemaal wel mee. Tot je er weer eens aan begint. Ik had het eerst het plan om enkel de neus "op te knappen".
Volledige respray komt er aan. Voornamelijk onder de voorruitrubber zaten wel enkele roestplekjes. Allemaal niet heel ernstig en daarom toch een goed moment om het eens allemaal aan te pakken.

Alle deuren, voornamelijk de onderzijde gaan nagenoeg kaal. Motorkap en spatborden vond ikzelf erger dus die volgen snel tot op het metaal.
Audi Tradition had ook gelukkig nog vele delen nieuw dus die volgen later wel weer.


https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8365.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8366.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8371.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8503.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8502.jpg

Van Limburg
26-10-2024, 13:38
Audi is weer terug. Hier word je toch spontaan gelukkig van. Heel bijzonder om een youngtimer terug zo nieuw te zien.
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8775.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8772.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8773.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_8774.jpg

Mijn monteur is alvast aan de slag gegaan. Holle ruimtes zijn alvast weer met wax ingespoten. Nieuw hemel zit er alvast in. Voorlopig even opbouwen zonder overige zwarte interieur delen. Alle matten zijn volledig zuiver geborsteld en alle gekke vlekken verwijderd.

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9163.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9165.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9170.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9172.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9175.jpg

Spatborden zitten er inmiddels weer op maar waren nog niet uitgelijnd. Foto volgt later nog eens.

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9203.jpg

vdWal.
26-10-2024, 16:47
word serieus beet gepakt, ziet er goed uit al!
altijd al een fan geweest van dit model :thumbup:

Van Limburg
27-10-2024, 10:46
Interieur zit er zowat terug in. Op vele plaatsen is er 24jaar aan vuil weggepoetst.
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9212.jpg
Alle wielkasten zijn volledig zuiver gemaakt en behandeld voor het terug plaatsen van de wielkastbeschermers.
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9211.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9216.jpg

Scully
27-10-2024, 12:38
Dat zijn wel gave stoelen zeg. Dikke zijwangen.

Van Limburg
27-10-2024, 22:20
Dat zijn wel gave stoelen zeg. Dikke zijwangen.


Eén van de eerste aankopen jaren terug en geen seconde spijt van. Goede stoelen die er toch voor zorgen dat je niet alle kanten uit schuift in een bocht.

Van Limburg
27-10-2024, 22:22
word serieus beet gepakt, ziet er goed uit al!
altijd al een fan geweest van dit model :thumbup:

Inderdaad. Deze kan weer een paar rondes mee :D

The Skinnmeister
29-10-2024, 08:26
Nice :thumbup:

Mk1_er
29-10-2024, 11:29
Ziet er allemaal heel netjes uit ... :thumbup:

knarfmk1
29-10-2024, 12:37
Heel gaaf hoor!

riendert
29-10-2024, 13:58
Dikke 10!

Van Limburg
30-10-2024, 20:56
Popnagels. Een Mk1 is makkelijker ;)
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9234.jpghttps://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9235.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9236.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9239.jpg

Scully
30-10-2024, 20:57
Yes, zwarte hemel. Een must wat mij betreft.

Van Limburg
30-10-2024, 21:01
Yes, zwarte hemel. Een must wat mij betreft.
Voor mij ook wel. Alleen de zoektocht naar goede zwarte interieurdelen blijft moeilijk. Te veel afgebroken zooi voor ook nog eens gruwelijk veel geld vinden we normaal vandaag.
Even op het gemak verder zoeken. De originele delen zitten er nu toch al in.

Scully
30-10-2024, 21:04
Voor mij ook wel. Alleen de zoektocht naar goede zwarte interieurdelen blijft moeilijk. Te veel afgebroken zooi voor ook nog eens gruwelijk veel geld vinden we normaal vandaag.
Even op het gemak verder zoeken. De originele delen zitten er nu toch al in.

Ik heb gelukkig 2 auto's waar het standaard in zit, maar ik vind het echt een hele dikke meerwaarde voor het interieur. Ik snap niet dat dat niet standaard is.

Van Limburg
30-10-2024, 21:06
Spiegels, portierramen en deurgrepen :thumbup:

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9248.jpg

vdWal.
30-10-2024, 22:04
dat verloopt vlotjes! netjes :thumbup:

The Skinnmeister
31-10-2024, 08:19
Ik heb gelukkig 2 auto's waar het standaard in zit, maar ik vind het echt een hele dikke meerwaarde voor het interieur. Ik snap niet dat dat niet standaard is.

Ja precies, same here.

Van Limburg
06-11-2024, 19:29
De downpipe was begin dit jaar al eens aangepast naar 3,5" en daarop moest de rest ook volgen: Nieuwe Simons dempers en een volledige 3" lijn op V-band.
De sierstukken zijn overgezet van de huidige dempers.

En daar kwam mijn monteur tot een opvallende ontdekking. De oude demper had wel een aansluiting van Ø63 maar aan de uitvoer zat een gat van Ø48mm Dan mis je even 60% doorlaat. :confused:
Misschien niet gek dat die daarom niet echt harder ging op de testbank :rolleyes:

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9279.jpg

Scully
06-11-2024, 21:05
60% verschil is wel een serieuze restrictie. Gelukkig kwam je monteur er achter anders had je met nieuwe downpipe etc nog steeds niet het gewenste resultaat.

Van Limburg
07-12-2024, 12:41
Laatste stofpuntjes en schoonheidsfoutjes er uit.

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9580.jpg

vdWal.
08-12-2024, 14:12
puntjes op de i! heerlijk interieur ook trouwens :thumbup:

steven16v
09-12-2024, 15:29
Laatste stofpuntjes en schoonheidsfoutjes er uit.

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9580.jpg

Bevalt die verlichting nog een beetje boven de auto? Vind het er mooi uitzien maar lijkt me super irritant werken eigenlijk.

Ben ook nog op zoek naar zoiets maar twijfel nog steeds. :shake:

Van Limburg
10-12-2024, 12:39
Bevalt die verlichting nog een beetje boven de auto? Vind het er mooi uitzien maar lijkt me super irritant werken eigenlijk.

Ben ook nog op zoek naar zoiets maar twijfel nog steeds. :shake:

Dat is niet mijn lamp. Ik zou het niet durven zeggen.
Komt amper daglicht binnen rond deze tijd. Voor wat zou je zo veel licht nodig moeten hebben? :D

steven16v
10-12-2024, 14:54
Dat is niet mijn lamp. Ik zou het niet durven zeggen.
Komt amper daglicht binnen rond deze tijd. Voor wat zou je zo veel licht nodig moeten hebben? :D

Als ik aan het sleutelen ben kan ik niet genoeg licht hebben. Komt misschien ook omdat ik een dagje ouder wordt. :tongue:

The Skinnmeister
11-12-2024, 09:57
Als ik aan het sleutelen ben kan ik niet genoeg licht hebben. Komt misschien ook omdat ik een dagje ouder wordt. :tongue:

;)

vdWal.
13-12-2024, 06:04
Bevalt die verlichting nog een beetje boven de auto? Vind het er mooi uitzien maar lijkt me super irritant werken eigenlijk.

Ben ook nog op zoek naar zoiets maar twijfel nog steeds. :shake:

voor het polijsten van een auto is het licht wel echt fijn zo. je kan er goed je weerspiegeling in zien
zelf ben ik ook al een tijdje opzoek naar iets maar wil juist iets anders
omdat je deze krengen inmiddels overal ziet.

zit zelf aan dit te denken:
led balken (https://www.discountlight.com/noxion-led-montagebalk-batline-v2-0-19w-2370lm-830-865-cct-150cm-8719157045650?queryID=6eb5a1cba1cad1ff483afc8e5ef82b3a&objectID=34503&indexName=m2_dl_prod_discountlight_com_products)

zijn zelfs nog in kleur te stellen dus kan ik uit eindelijk kiezen wat ik het fijnste vind.

Van Limburg
06-01-2025, 19:53
De meeste auto's wil je niet eens zien onder zo'n lamp :D

Nieuwe gril geplaatst en een nieuw logo aan de achterzijde. Pas als je de nieuwe ziet weet je hoe dof de huidige echt was.
Ondertussen wel enkele onyx onderdelen verzameld. Een keer goed schoonmaken en dan kan dit binnenkort ook eens afgewerkt worden.
Naar de handgrepen ben ik nog op zoek.

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_9723.jpg

Van Limburg
05-04-2025, 12:59
Een tijd geleden merkte ik dat de Audi misfires had. Na een bougie, bobine wissel bleef VAGCOM cil. 3 aangeven. Op dat moment te weinig tijd om er echt verder naar te kijken. Langzaam begon hij ook naar olie te stinken en de misfires werden erger, cil. 1 melde zich ook. Dan wordt de zoektocht in ieder geval snel kleiner.
Met de camera de kop in om zo falende klepseals vast te stellen.

Het zat handig genoeg enkel aan de inlaat kant. Dan hoeft de hele distributie niet los en kom je er langs boven ook wel bij.
Bij het loshalen werd vastgesteld dat alle (Victor Reins)klepseals opgezwollen waren. Jammer dat zelfs die simpele kleine dingen ook niet meer tegen olie en/of ethanol kunnen. Op dat moment werd het even vervangen voor een Elring setje maar ergens voelde dat toch niet echt als een oplossing voor de lange termijn.
Echter bij deze montage zijn er fouten gemaakt en resultaat zijn enkele kromme kleppen. Oorzaak ook niet heel duidelijk welke stap nu echt fout was. Maakt verder niet heel veel uit nu.

Nu kan dan alsnog de hele kop er af om het goed te doen.
- 12 nieuwe inlaat kleppen
- 2 nieuwe +1mm Supertech uitlaat kleppen.
- 20 Klepstoters nieuw
- Klepseals vervangen voor de bruine variant(Ja, er is gewoon een oplossing)
- Nieuw loopwiel en Gates T306

Om al dat werk niet zomaar uit te voeren zonder echt te verbeteren steken we deze keer een Catcams (1013668) nokkenas set erin. Die was nog origineel en dat kon echt niet meer. Daarbuiten de inlaat ook eens laten poederlakken en nu CNC injector pockets erin ter voorbereiding van de 1000cc injectoren.

En zo eindigen we weer met een uitgebreid onderhoudsbeurtje.
Ik heb ook nieuwe ruitenwissers ;)

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0445.jpg

Van Limburg
06-04-2025, 19:52
Kop er weer op:
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0452.jpg
En terug op tijd:
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0454.jpg

The Skinnmeister
07-04-2025, 07:01
Sow, ingrijpende operatie :eek: Straks wel weer alles vers ;)

RobertVoorst
07-04-2025, 07:17
Ik heb ook nieuwe ruitenwissers ;)


Het zijn de details die het doen :D

Wat zijn de specs van de nokkenas?

Van Limburg
07-04-2025, 14:21
Wat zijn de specs van de nokkenas?

Hoewel deze niet de eerste keuze was. Enkel 1013668 voorradig. Deze cam staat niet meer op hun site zo te zien.
1013668 268°/246° - 226°/210° - 9.25mm/10.00mm - 1.15mm/0.45mm

Bij deze keuze zijn de +1mm grotere uitlaat kleppen meegenomen.
Enkel de werking van de VVT moet nog iets duidelijker worden onderzocht.
Deze staat nu afgesteld met de VVT geschakeld. Beetje onduidelijk in de manual van CATCAMS hoe dit gezien wordt. Weinig zin in nog een reeks klep-sleutelhangers...

RobertVoorst
07-04-2025, 14:54
Hoewel deze niet de eerste keuze was. Enkel 1013668 voorradig. Deze cam staat niet meer op hun site zo te zien.
1013668 268°/246° - 226°/210° - 9.25mm/10.00mm - 1.15mm/0.45mm

Bij deze keuze zijn de +1mm grotere uitlaat kleppen meegenomen.
Enkel de werking van de VVT moet nog iets duidelijker worden onderzocht.
Deze staat nu afgesteld met de VVT geschakeld. Beetje onduidelijk in de manual van CATCAMS hoe dit gezien wordt. Weinig zin in nog een reeks klep-sleutelhangers...

Da's nog wel een vrij serieuze kleplift ook. Net wat je zegt, zou jammer zijn als die nieuwe kleplift + VVT verdraaiing weer zuiger-klep huwelijk wordt. :shake:

Van Limburg
07-04-2025, 15:38
Inderdaad risico wordt alleen maar groter zo. Als iemand ergens echte info over de VVT weet te vinden; laat me het weten. Op dit moment is de stekker nog gewoon los. Wil hem wel liefst gewoon mooi werkend nog. Zorgt toch weer voor een beetje koppel extra. Mijn monteur neemt verder contact op met CATCAMS. Zij vermelden er namelijk wel wat over. En hun eigen kettingwiel past totaal niet als je dit afstelt zonder de VVT te bedienen. Ik denk toch dat we de goede weg op zijn. Maar op "gevoel" kan zwaar tegen vallen :D
EDIT; zij dekken zich in door je te wijzen op; Moet je speling nameten :D

Van Limburg
09-04-2025, 08:37
Inlaat weer er op. Blijf het een mooi ding vinden :rolleyes:
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0468.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0466.jpg
De 1000cc's zitten er nu ook in.
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0467.jpg
En de TTE480
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_0465.jpg

Van Limburg
09-04-2025, 12:13
Da's nog wel een vrij serieuze kleplift ook. Net wat je zegt, zou jammer zijn als die nieuwe kleplift + VVT verdraaiing weer zuiger-klep huwelijk wordt. :shake:

1.65mm meer dan OEM op de inlaat
0.80mm meer dan OEM op de uitlaat

Van Limburg
09-04-2025, 19:10
Eerste start. Nokkenas inlopen en olie/oliefilter wissel is alvast uitgevoerd.
Morgen wordt er gekeken naar een goede plek voor een catchtank.
De plek is linksvoor vrij en ideaal. Maar de leidingen steken nu naar rechts.
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_04811.jpg

Scully
09-04-2025, 19:58
Dit wordt wel een snel apparaat zeg, met zo'n dikke turbo. :eek:

The Skinnmeister
10-04-2025, 07:59
Lekker bezig :thumbup:

Van Limburg
13-04-2025, 10:53
Op maat gemaakt catchtank. Prachtig stuk, zie je dadelijk niets meer van.
Waar ik dan wel echt blij van kan worden is de carterontluchtingbuis aan de achterkant van de kleppendeksel. Aluminium piping kan daar zo mooi het niveau omhoog trekken. Deze loopt door tot onder het koelvloeistof reservoir en gaat daar over naar flexibel tot de tank.

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_11661.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_1167.jpg

The Skinnmeister
15-04-2025, 07:26
Ziet er top uit :thumbup:

vdWal.
16-04-2025, 18:51
ziet er inderdaad allemaal weer erg goed uit! das toch wel het enige gemis hier in de audi.

het 1600tje is niet voorruit te branden. :tongue:

Van Limburg
16-08-2025, 16:36
Ik had aan de voorzijde jaren geleden al een upgrade schijvenset 312x25mm maar die begon toch wat klein te worden naar de rest van de mods.

Een Brembo Z17 stond daarom op mijn lijstje omdat ik dan ook gewoon nog met de RS4 17" kon rijden. Ik had de onderdelen een tijd geleden al verzameld en in mijn verlof heeft mijn monteur deze gereviseerd en geïnstalleerd.
Aangepaste Mercedes schijven zijn nu 330x28mm en de adapters van Epytec.

Foto's volgen deze week nog wel eens want een leukere update volgt hopelijk volgend weekend. De B5 gaat eind komende week de testbank op.

vdWal.
17-08-2025, 19:45
we zijn benieuwd :cool:

Van Limburg
17-08-2025, 19:48
Geen blauw, geen rood. Iets moderner Audi sport stickertje zit er dan wel op!

https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/thumbnail_IMG_2611.jpg

The Skinnmeister
19-08-2025, 07:28
Nice ;)

vdWal.
19-08-2025, 18:12
sjiek!

Mice
20-08-2025, 06:18
Heel netjes :thumbup: :cool:

MauSeR35
20-08-2025, 16:02
Mooi werk

Van Limburg
25-08-2025, 12:28
Afgelopen donderdag 21/08/2025 was het dan weer zover. 05.00u vertrokken en 08.30u aangekomen.
Er werd meteen een slechte start gemaakt want de ECU bleek helemaal dood te zijn. Vorige keer had er al een emulator aangehangen en daar zou iets zijn misgelopen. Weet er het hele fijne nu niet van maar uiteindelijk is er een nieuwe chip in gesoldeerd. Ondertussen was het wel 11.30u met nog geen enkele run gemaakt. Vanaf hier gaat ook snel de instelbare drukregelaar er uit en wordt deze vervangen voor een vaste 3bar.

Eerste run komt er meteen 60pk bij en hier houdt het dan eigenlijk ook snel op, wederom knock-detectie. Verder een beetje ethanol er in maar dat hielp ook niet veel.
Dan komen we verder bij de niet werkende VVT uit eerdere post. Deze stekker was nog steeds niet ingestoken omdat mijn monteur bevestiging zocht van zijn vaststellingen. Door alle aanpassingen die de hoogte negatief beïnvloeden.. en dat zijn er wel wat.. kan dit niemand doen. Uiteindelijk met zwetende handjes groen licht gegeven om het gewoon in te steken, dit werkend krijgen was voor mij ook wel belangrijk. Met resultaat, geen kromme kleppen en de hele koppelcurve verschuift 300 toeren vroeger.
VVT: 3200 385Nm
Geen VTT: 3200 320Nm
Dit had mijn duurste stekkertje ooit kunnen worden :rolleyes:

Uiteindelijk mijn laatste run sluiten we af met een zo'n 340pk en 500Nm :thumbup:

Dynostar, Shell V-power met een klein restje ethanol:
https://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/KM_C75925082508160_page-0001.jpg

daNpy
25-08-2025, 12:39
Netjes, en dat bij 30°C. Bij lagere temperaturen loopt dat dus nog wel wat op.

vdWal.
25-08-2025, 16:16
kijk lekker waardes man! heb je een dik en vlot machien aan zo :cool:

Scully
26-08-2025, 00:13
Dikke bak vermogen zeg. :thumbup: