Log in

View Full Version : Scirocco G60 project


Pages : 1 [2]

superbeast
12-03-2015, 17:35
Inmiddels de aandrijf assen opgeknapt, nu nog nieuwe hoesjes monteren.

Sirocco vandaag buiten gehad met het mooie weer en een gaatje dichtgelast en netjes behandeld.
Garage uitgeveegd was nodig.

Ben nog vergeten foto's van het Recaro setje te maken :redface:
Komen nog hoor.

Moet achter stalen flenzen aan om mijn bokje aan te passen waar de sirocco opstaat, ga hem 2 delig maken dmv flenzen die je vast kan bouten.
Is veel makkelijker bij het opbouwen van de auto.

Verder kom er nog een schuurtje bij voor de onderdelen, dit gaat binnenkort hopelijk gebeuren.
Tis momenteel erg druk op het werk, bijna geen tijd om het te spenderen. Dus volop sparen :D

superbeast
12-03-2015, 21:35
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJAQDBTB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GXUWOBTZ-D.jpg

Helaas geen foto's van de las werkzaamheden aan de groene scirocco koets.

Morgen weer eens proberen om met verse benzine de zwarte scirocco g60 aan te slingeren.
En de achterremmen nog een keer loshalen en dan ontluchten met de ontluchtingsnippel aan de bovenkant.
Ik stampte door de rem heen met draaiende motor en sindsdien nog niks aangedaan. :redface:
Had wat problemen met starten en slecht op toeren komen een tijd terug met oude benzine.
tank is al leeggepompt en moet ik nog opvullen met 10 liter verse peut en hopelijk is het dan verholpen.
Anders zit het in de draadboom of ontsteking zelf, maar goed dat komt vanzelf boven water uiteindelijk.

superbeast
13-03-2015, 11:06
Nou verse peut erin en gelijk starten, alleen stationair was kut.
Dus eerdat ik bij de stelschroef was, motor uit :D

2de keer gestart en een beetje gas geven en toen genoeg tijd om de stelschroef een slag open te draaien zodat de toeren rond de 800 kwamen.
Dacht dat de g60 stationar rond dit toerental zat?

Maar wat draait dat stel schroefje makkelijk in en uit, heb dan waarschijnlijk bij het sleutelen een paar slagen naar binnen gegeven zodat het toerental te laag stond :confused:

Maar goed heb nog een probleem, als ik het rem pedaal intrap hoor ik de motor in toeren schommelen.
Bedien ik het pedaal pompend continue dan merk ik het nog erger aan de motor toerental schommelt dan nog erger.

Ook hoor ik geblaas bij stilstaande motor, als ik het pedaal intrap.
Hoort er tussen bekrachtiger en remcilinder nog een pakking te zitten.
Deze zat er niet tussen bij vervangen remcilinder voor een 22mm, hoort er wel een te zitten?

En de vacuum klep in het leiding werk van inlaatspruitstuk naar rembekrachtiger hoort toch naar het inlaatspruitstuk te wijzen(pijltje op vacuumklep)?

superbeast
13-03-2015, 11:15
Ben er net achter gekomen dat ik een 20mm gekocht heb een paar jaar geleden, stom zeg.
Zit nu g60 remmerij rondom met de oude remdrukbegrenzers van de trommelremmen achter.
Deze moeten nog vervangen worden voor andere remdrukbegrenzers, opel of 16v scirocco's

yuli
13-03-2015, 11:52
In het begin iets hoger en na een x minuten moet ie inderdaad terugvallen naar 800 toeren.

Zit de lekkage die je hoort niet bij rembekrachtiger die aansluiting vacuumslang richting luchtinlaat? Even wat dreft op spuiten kijken of het bubbelt.

Wat betreft die remdrukverdelers van epytec die zijn ook goed (en betaalbaar). Je kan ook een 22 mm HRC van epytec met die adapters kopen ben je gelijk klaar heb ik ook gedaan. Gewoon rechtstreeks op heb website en twee dagen later in huis.

Er zit daar geen pakking naar mijn weten.

Style
13-03-2015, 12:52
Of de 25mm van de T4 zonder ABS heb ik ook gedaan en zijn ook niet duur nieuw bij Boelm.NL

superbeast
13-03-2015, 13:25
Geen lek te zien in de motorruimte.
Hoor hem blazen/zuigen aan de binnenkant van de auto, bij indrukken en loslaten pedaal.
Ga voor nu eerst is een 22mm of 25.4 mm remcilinder aanschaffen plus remdrukverdelers.
Bij de oude remclinder blaasde/zuigde die niet zoals nu het geval is aan de binnenkant.

superbeast
13-03-2015, 21:47
Bij bolt-action een 25,4 mm remcilinder besteld plus bijbehorende remdrukverdelers.
Hopelijk binnen een week in huis, staan in de backorder.

superbeast
09-04-2015, 14:33
Inmiddels gaatje in bodem dichtgelast van de kale scirocco koets.

Weet iemand of de originele bout om de motorrubbers vast te zetten nog leverbaar zijn.
Kan helemaal niks vinden op google.

Of als iemand er eentje 2de hands heeft in goede staat, is ook goed

Er is namelijk een bout in het verleden dol gedraaid en als resultaat is de vierkante moer die in de steun zit uitgebroken en overleden.

Deze vierkante moer zoek ik ook nog, dus als iemand er nog eentje heeft.

superbeast
09-04-2015, 14:35
Spulletjes van boltaction inmiddels ook onderweg. :thumbup:

yuli
09-04-2015, 14:49
Ik haal bijna alle bouten en moeren tegenwoordig bij Fabory. Hebben vrijwel alles voor audi en vw en vaak sterkere sterktes.

Oude bouten en moeren meenemen

http://www.fabory.com/nl

superbeast
09-04-2015, 14:59
ok, bedankt voor de tip :thumbup:

Style
09-04-2015, 16:28
Idd vandaag ook nog 2 borgmoeren m14x1.5 gehaald voor de cabrio.
Zo heb ik ook alle bouten nieuw gehaald voor het blok en de ophanging van de golf1

superbeast
09-04-2015, 21:21
Doet me deugt om te horen, :D

@style

Welke maat bouten gaan er door de motorrubbers heen, weet jij dat toevallig
volgens mij m10 85mm lang?

superbeast
31-07-2015, 13:53
Inmiddels me golf 3,5 cabrio verkocht.
Dus ruimte om de andere scirocco bij mijn ouders weg te halen en bij me thuis neer te zetten.

Paar weken geleden de roest plekje schoongemaakt en behandeld plaatwerk boven de achteras.
Vandaag even de ruimte boven achteras en tank met steenslagcoating ingespoten.
kan ik eindelijk gaan beginnen met opbouwen :D

superbeast
29-02-2016, 21:09
Komende weken wat meer tijd voor de scirocco maken.

Heb afgelopen periode weinig tijd gehad, het huis vraagt ook aandacht in de vorm van nieuwe kozijnen voor de zijkant en bijkeuken.

Tevens mezelf verwend, de fiat punto is ingeruild op een audi a1 1.4 tfsi 122pk dsg uit 2015.

Ben er tevreden mee, is al een fel autootje zonder chip tuning :)

Zal nog een paar foto's plaatsen van de a1

superbeast
06-07-2016, 21:40
Inmiddels de brandstof tank nog een keer extra in de verf gezet.
Achteras is klaar,
Brandstof opvoerpomp met vlotter in de tank plus nieuwe o-ring tussen level zender en tank.

Volgende week de tank en achteras eronder, kan achter alles op gebouwd worden van onderstel.
daarna naar de voorzijde om de stuurinrichting enzovoort op te bouwen.

Zal ook nog de foto's plaatsen van de a1 voor en na verlaging met andere velgen.
dit probeer ik morgen te doen.

Campion
25-07-2016, 22:13
Is hij al klaar? :P

Audi1981
28-07-2016, 10:57
Frank is altijd bezig maar hij post soms ff niet... :D

superbeast
29-07-2016, 22:53
Even weer andere prioriteiten, plus overwerken :thumbup:

er zouden eigenlijk 24 werkbare uren in een dag moeten zitten, maar goed dat houd geen mensvol

Morgen verder, dan is het hitteschild aan de beurt om roest vrij te worden.

Tevens wat foto's van de a1 zoals hij er nu bijstaat plaatsen, vanavond nog gewassen voor de vagnacht.

superbeast
31-07-2016, 20:58
http://myalbum.com/photo/bzTYnq59bS3p/360.jpg

http://myalbum.com/photo/GVf75nUePYGF/360.jpg

http://myalbum.com/photo/sGfGfTzoVgXk/360.jpg


Voordat de bui losbarstte toch nog wat foto's geschoten.

superbeast
26-11-2016, 19:22
Hallo medeforummers

't heeft even geduurd maar ben weer aan de scirocco begonnen.

In de tussentijd wat onderdelen bij elkaar gezocht en aangeschaft, zit nu nog op een stukje benzine slang te wachten dan kan de benzine tank erweer onder en de achteras erop.

Verwacht dan grote sprongen in opbouw te kunnen maken :)

Wil volgend jaar zomer toch wel tuffen met de groene rocco :D

Zal foto's maken en plaatsen zodra ik weer verder kan

Audi1981
17-01-2017, 22:26
Kijk dat is mooi Frank :thumbup:
Heb je foto's van hoe de boel er nu bij staat?

superbeast
17-01-2017, 22:58
Zal volgende week wat foto's erop zetten ben een hoop foto's kwijtgeraakt in de telefoon helaas.

Tank en vulpijp zit eronder alleen nog een rvs beugel maken voor de tank ontluchting terugslagklep.
Deze was kuis verrot.

Nieuwe brandstofpomp besteld en filter.

Verder nog brandstofleiding halen, retour en aanvoer.

Remleidingen halen bij oldschoolracers.

Dashboard en kabelboom interieur heb ik al, komt geen volledig interieur in, word een kale race kip.

Dan kan ik het onderstel afmaken en hopelijk gaat alles dan wat sneller met de opbouw.
Komt gelukkig weer meer tijd voor de hobby aan.

superbeast
30-01-2017, 14:13
Zaterdag even langs oldschoolracers gereden, stabistang onder motorruimte gescoord en stabi stang bovenzijde schokbrekers.
Helaas waren er nog geen remleidingen binnen gekomen.

Vanochtend even wat gas gegeven, schokbrekers, achteras eronder plus astappen,lagers en de remschijven erop gemonteerd.

https://myalbum.com/album/PH66jkE9qExj

Toen had ik er even genoeg van met je rug op de koude grond liggen is ook geen pretje en heeft mij al eens een week geen sleutelen opgeleverd ivm koutje gepakt op de rug.

van de week even brandstofleiding bestellen, en de wielen achter erop.

kan de voorkant omhoog en daar het onderstel opgebouwd worden

superbeast
03-02-2017, 17:18
afgelopen dagen nog wat beugeltjes opgehaald.

inmiddels ontroest en merendeel in de primer.

vanavond nog een deel in de primer en dan kan morgen avond het in zwarte kleur.
zal alst klaar is weer een paar fotos neerzetten.

superbeast
05-02-2017, 16:57
https://myalbum.com/album/PH66jkE9qExj

Beugeltjes voor het eerst in het zwart helaas nog geen fotos van genomen maar goed dat komt nog wel.

Nog een naaf en een personal sportstuurtje gehaald :) .
Gelijk ook inbusboutjes gehaald bij de hubo te s gravenpolder na tip van flip.
als dit gemonteerd word komen hier ook fotos van

Van de week weer verder, stofkappen voor de remmen bestellen en monteren.
Was deze vergeten te bestellen en de lagers heb ik al vernieuwd van de fusees voor :shame: en erin geperst hopelijk blijven de lagers heel want de zooi moet even los om deze eerst te monteren.

superbeast
23-03-2017, 22:00
onderstel voor en achter zit eronder, stuurhuis ook.

Inmiddels al de benzineleidingen eronder, moet ze alleen nog een keer netjes buigen met tang.

Leidingwerk tbv remmerij gaat er binnenkort ook onder, eerst nog even de rembekrachtiger opknappen. :)

Dan kan het apparaat eindelijk op zijn velgen staan, tegen die tijd kan ik hopelijk van zijn broer die buiten staat te popelen het blok eruit halen en overhangen na een paar punten opgeknapt/gerepareerd te hebben.

Morgen weer eens wat foto's schieten en van de week posten, gaat alleen zo moeilijk met handschoenen of vieze handen :D

The Skinnmeister
15-06-2017, 12:18
We zien de foto's wel verschijnen :D

superbeast
28-06-2017, 21:13
Ik ben intussen al een stukje verder, hij staat op zijn pootjes.

Gaat proberen om de fotos bij te werken, tijdgebrek :rolleyes: zeg maar.