Log in

View Full Version : golf1 project '78 gti


golfjegti2
04-05-2012, 10:49
Mijn nieuwe aanwinst een golf1 gti orginele nederlander van 1978


Er zit wel een beetje plaatwerk aan, kortom hij is gewoon in slechte staat en ook niet echt goed behandeld door de vorige eigenaar (lees: rotte delen weggeplamuurd)

Wat zat er nog op: een spucknapfstuur, ats velgjes, tittendash, orgineel interieur in slechte staat, 1.6 gti blokje en nog wat orginele boekjes altijd leuk.

Kilometerstand --- nog even kijken

status op dit moment: gestript en aan het kijken waar en hoe erg de roest is.


http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/IMG_0143.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/IMG_0142.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/IMG_0148.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite3.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite8.jpg

tankdoproest weggeplamuurd
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite9.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite11.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite4.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite5.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite7.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite2.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/5/5/6/golfsite1.jpg

Plekken die aangepakt moeten worden:

tankdop
voorscherm ophanging links en rechts
parafaan
dakrand
wielranden achter links en rechts
achterscherm hoekjes links en rechts
achterpaneel onder

voorderest nog onbekend

toth75
04-05-2012, 11:49
wordt deze weer marsrood?

vwgolf1
04-05-2012, 12:07
Zooo...dat is nog een flinke klus!

Succes!

golfjegti2
04-05-2012, 13:03
# kleur ben ik nog niet over uit wat het gaat worden ik zie wel

# uhm ja dat gaat zeker een hele klus worden

maar we houden moed :thumbup:

staande golf
04-05-2012, 13:41
Zo het houd je van de straat laten we maar zeggen :thumbup: Mooi project! Komt er het originele blok in?

SpeedieD
04-05-2012, 14:13
Mooi project! Redelijk uniek om een originele GTI te vinden.
Zit wel veel werk aan zo te zien maar hij is het redden zeker waard!

golfjegti2
04-05-2012, 14:44
# er ligt een kaal 1800 kr blok klaar om te reviseren en die zal er waarschijnlijk inkomen te liggen.

# het zal inderdaad een berg werk zijn maar zeker de moeite waard :thumbup:

swinz
04-05-2012, 15:24
deze gaan we volgen ;) ben benieuwd!

Geen optie om de auto eerst helemaal te laten stralen? gezien het plamuur/roest verleden en zo..

golfjegti2
04-05-2012, 16:27
# Ik ga eerst even zorgen dat de auto kan kantelen en daaaarna eens goed bekijken :thumbup:

bprijs
04-05-2012, 18:55
Succes nog veel te doen zie ik wel, maak hem maar goed kaal want je weet niet wat je tegen komt.
Er zit altijd meer dan je denkt en ik kan het weten.
Leuk zo'n oer GTI maak er wat moois van.

M1974
04-05-2012, 18:59
Dit wordt een projectje om te volgen! Ik hoop op zoveel mogelijk orgineel gti, anders had je wel een betere basis kunnen pakken ook.

bertusGTI
05-05-2012, 08:28
zo te zien heb je nog wel even werk aan de gti, wel leuk dat er een oer gti weer word opgeknapt.
er zal een hoop tijd en geld in gaan zitten maar hij zal het zeker waard worden.

golfjegti2
05-05-2012, 08:43
# ik ben er ook bang voor dat er nog wel ergens wat roest verstopt zit

# een betere chassis had gekund ja maargoed ik doe het ook voor de ervaring en het zelf opgeknapt hebben. En een orginele nederlandse gti is altijd mooi om te redden van de scrapyard. Nog tijd genoeg zullen we maar zeggen. :D

# ik ga mijn best doen :thumbup:

brounys
05-05-2012, 12:58
opknappende op knappe opgeknapte vroeeeemmm
hij is al bijna af jongeeee

heb m'n kleur code toevallig gevonden net in de doos met extra spullen.. je mag hem wel lenen:P

CAR-POOL
05-05-2012, 18:49
Wat een werk , maarja komt wel weer een mooie auto voor terug , ik zou hem iig helemaal origineel maken, daar is hij bijzonder genoeg voor en zeldzaam genoeg.

Ze zijn verrot, vol geplamuurd , schade's gehad , je komt altijd vanalles tegen als je inelkaar begint , ik zou alles kaalhalen , want er kan op vele andere plekken nog plamuur inzitten , zelf ook meegemaakt met een 78'er Golf 1 mx.

Succes :thumbup:

golfjegti2
05-05-2012, 19:30
# haha mauuuu ik hoop dat ik ooit kan zeggen dat ie klaar is en opgeknapt :eek:

# ja ik wacht ook nog op de verrassingen :)

schenk
05-05-2012, 20:02
Stond deze bij Reinders in Emmen?

golfjegti2
05-05-2012, 20:52
# De auto komt hier uit de buurt :)

golfjegti2
06-05-2012, 15:25
De auto staat inmiddels op zijn zijkant en heb de bodem goed kunnen bekijken.

Ja hij is er erg aan toe dus deze week proberen de bodem kaal te zetten en te kijken of het nog te redden is :eek:

foto's zijn niet goed gelukt omdat de bodem nog zwart is en de gaten en roest niet goed te zien zijn ;)

brounys
06-05-2012, 17:44
jaaaa jaaa mijne moet zeker onderkant een keer kaal ik ga helpe helpeee... wanneer gaat u beginne(A)

samsan
08-05-2012, 21:59
Ikzelf ben ook aan de restauratie van een '78 er GTI bezig en dacht eerst dat de auto nog wel ok was.. echter wegens 'oudere' reparaties aanwezig ligt hij nu volledig uit mekaar .
Ik heb hem ook op zijn zij gelegd en volledig kaal gezet met de stalen borstel, mooi gelast en nu terug een behandeling gegeven en in de routex gezet.

Als ik een tip mag geven, ik meen op jou foto een front gezien te hebben met trekoog, een '78er heeft dit niet, maw er zit een later front in de wagen.
Bij VW classic parts center kan je voor 65€ een origneel '78 er front kopen :-)

Heb je toevallig foto's van de montage van de benzinepomp? mijne lag eronderuit toen ik de wagen kocht en ik weet niet echt hoe hij eronder moet :-(

Der Typ Siebzehn
08-05-2012, 22:56
Als ik een tip mag geven, ik meen op jou foto een front gezien te hebben met trekoog, een '78er heeft dit niet, maw er zit een later front in de wagen.
Bij VW classic parts center kan je voor 65€ een origneel '78 er front kopen :-)


Dat kan wel, ligt eraan in welke maand van '78 z'n GTI was geproduceerd. Vanaf augustus 1978, toen het "modeljaar" 1979 begon, (chassisnr daarvan begint met 179, de 9 staat voor 1979) kreeg de Golf 1 kunststof bumpers, en dus meteen het front met sleepoog.

Maar bij tot en met juni 1978 geproduceerde Golfje's (chassisnr. daarvan begint met 178, de 8 staat voor 1978) klopt het wat je daar schrijft.

Edit. het hangt er bij zijn Golf dus vanaf wat het 3e cijfer van z'n chassisnr. is.

CAR-POOL
08-05-2012, 23:10
Aan de deurschanieren (aan de auto) is het te zien dat het een 1978er voor Augustus deze heeft dus origineel stalen bumpers , geen sleepogen ,
aan de tunnel die is breder is het ook te zien meestal.
Bij de meeste Golfjes is het front al eens vervangen door 1 met een sleepoog.
Er zitten nogal wat verschillen in modeljaren in de carroserie van een Golf1.

Het is heel makkelijk om te zien wanneer een auto is omgekat , vooral mede aan de deurschanieren en de tunnel (noem ik het maar) in het midden , er zitten geen balken onder bij de bodemplaat dit heeft een type na 1978 wel weer.

golfjegti2
09-05-2012, 12:34
# bedankt voor de tip zover was ik nog niet maar ik zal er even verder naar kijken, de benzinepomp ligt er wel al vanaf. Maar misschien kan ik wel even een foto proberen te maken van de ophanging ik zal morgen even kijken :cool:

# de golf 1 is van 6 juni 1978 en dus zal het sleepoog niet origineel zijn denk ik, bedankt voor de info in ieder geval ;)

# Het is inderdaad een originele golf 1, dus waarschijnlijk is er al een keer een ander voorfront opgelast aan jullie reacties te zien moet er geen sleepoog zitten in ieder geval. :)

bedankt voor de nuttige informatie in ieder geval :thumbup: :thumbup:

tim 16v
24-05-2012, 16:00
een best project kerel :)

brounys
06-06-2012, 21:43
Marfjeeee moet jij niet is een beetje update werk gaan verrichten hierO:p

brounys
17-06-2012, 11:14
hmmm Vreeemd leef je nog?

brounys
14-07-2012, 12:55
En nogsteeds waar ben je nou met je foto's

6n2boy
15-07-2012, 13:50
Altijd mooi een 78er gti met blauwe kentekenplaten:D

pascal76
22-08-2012, 19:37
Dat kan wel, ligt eraan in welke maand van '78 z'n GTI was geproduceerd. Vanaf augustus 1978, toen het "modeljaar" 1979 begon, (chassisnr daarvan begint met 179, de 9 staat voor 1979) kreeg de Golf 1 kunststof bumpers, en dus meteen het front met sleepoog.

Maar bij tot en met juni 1978 geproduceerde Golfje's (chassisnr. daarvan begint met 178, de 8 staat voor 1978) klopt het wat je daar schrijft.

Edit. het hangt er bij zijn Golf dus vanaf wat het 3e cijfer van z'n chassisnr. is.

Heb je ook enig idee wanneer de grote achterlichten erin zijn gekomen?
Heb namelijk een origineel nederlandse 1.6 EG gti en daar zitten grote achterlichten in en al andere deurscharnieren.

Der Typ Siebzehn
22-08-2012, 20:02
Vanaf augustus 1980 zijn de grote achterlichten erin gekomen.

golfjegti2
22-08-2012, 20:51
het komt idd wel vaker voor dat er grote lichten ingezet zijn dat was toen mode om dat te doen :thumbup:

Scirocco type 1
22-08-2012, 20:58
Zijn er nog vorderingen of ontwikkelingen met dit project?

turbojo2
04-09-2012, 19:28
Mocht je zijn gestopt met dit project heb ik wel interesse om het van je over te nemen.

golfjegti2
04-09-2012, 20:39
heej

nee ik ben niet gestopt met dit project

Er is op dit moment nog niet zoveel veranderd de auto is volledig gedemonteerd en hangt in een kantelbok

De bodem is (gedeeltelijk) uitgeslepen en vervangen door een donor model, momenteel zit er 1k primer op en word er bitumen opgespoten.

Verder ben ik wel bezig met wat klein plaatwerk maar ik heb er momenteel niet veel tijd voor :thumbup:

turbojo2
22-09-2012, 17:27
Zag dat je je originele 1978 gti motorblok hebt verkocht. Echt jammer een originele NL gti met originele motor, bak en interieur is echt heel heel zeldzaam hoop dat je er geen spijt van krijgt dat je je motor verkocht hebt. Ik vermoed dat er niet meer dan 15 originele gti's van 1977 en 1978 nog rondrijden in Nederland. In mijn ogen is je auto ook meteen waardeloos geworden. Wie wil er nou een 78er Gti met een andere motor erin. En je interieur is ook weg of heb je die nog te koop. Wil hem anders wel van je overnemen.

De Pul
22-09-2012, 17:31
Zag dat je je originele 1978 gti motorblok hebt verkocht. Echt jammer een originele NL gti met originele motor, bak en interieur is echt heel heel zeldzaam hoop dat je er geen spijt van krijgt dat je je motor verkocht hebt. Ik vermoed dat er niet meer dan 15 originele gti's van 1977 en 1978 nog rondrijden in Nederland. In mijn ogen is je auto ook meteen waardeloos geworden. Wie wil er nou een 78er Gti met een andere motor erin. En je interieur is ook weg of heb je die nog te koop. Wil hem anders wel van je overnemen.
ook goeiedag.

turbojo2
22-09-2012, 17:51
Misschien komt mijn laatste post niet zo aardig over maar er zijn liefhebbers echt jaren aan het zoeken naar een complete gti uit de eerste bouwjaren en vind het dan echt jammer om te zien dat er weer een complete vroege Gti verloren gaat . Neemt niet weg dat er geen mooie auto van gemaakt kan worden.

golfjegti2
22-09-2012, 17:56
Goeiemiddag ;)

Ik kan in ieder geval aan je reactie lezen dat het een reactie is van een echte liefhebber :D

Ik heb inderdaad het motorblok verkocht en ik heb er geen spijt van moet ik eerlijk bekennen. Ik was gelijk al van plan om iets snellers te gaan rijden dus vandaar deze keuze.

Het interieur is nog te koop inderdaad en dat ga ik dus ook niet gebruiken, het is wat mij betreft te versleten om te herstellen.
Een achterbank komt er waarschijnlijk ook niet meer in.

Aan de buitenkant zal het een orginele gti blijven maar motorisch en het interieur zal anders zijn, kortom het kan altijd nog ongedaan gemaakt worden :)

En waardeloos ja ach ieder zijn mening zullen we maar zeggen ;)

turbojo2
22-09-2012, 18:05
Waardeloos is niet de juiste bewoording die ik had moeten gebruiken. Minder interessant voor iemand die matching numbers zoekt wordt je auto zeker wel. Kun je me vertellen of je interieur ook nog skai onder de hoofdsteunen heeft of zit daar al de zwarte stof? Wat voor motor komt er in je auto?

golfjegti2
22-09-2012, 18:09
Ik zal even kijken als ik weer in de loods ben maar ik geloof leren hoofdsteunen uit mijn hoofd gezegd.

De motorkeuze daar ben ik nog niet helemaal uit ik ga eerst al het plaatwerk herstellen en de auto roestvrij maken.
Vervolgens zal de auto gespoten worden en wat er dan nog voor budget overblijft zal de motorkeuze bepalen denk ik.
Dit zal waarschijnlijk een 1.8kr of een 2.0abf worden, de kr is al aanwezig

:thumbup:

turbojo2
22-09-2012, 18:15
De hoofdsteunen zijn wel van skai. Ik bedoel de stof onder de hoofdsteunen. Bij een gti van 1978 hoort dit skai te wezen en bij een gti van modeljaar 1979 (vanaf 8/78) is dit de zwarte stof die ook in de rest van je interieur zit verwerkt. Blijf je project met belangstelling volgen!

turbojo2
12-01-2013, 20:38
Hoe staat het met de restauratie ? Ben wel benieuwd hoe het er voorstaat.

markg60
15-01-2013, 23:00
Zag dat je je originele 1978 gti motorblok hebt verkocht. Echt jammer een originele NL gti met originele motor, bak en interieur is echt heel heel zeldzaam hoop dat je er geen spijt van krijgt dat je je motor verkocht hebt. Ik vermoed dat er niet meer dan 15 originele gti's van 1977 en 1978 nog rondrijden in Nederland. In mijn ogen is je auto ook meteen waardeloos geworden. Wie wil er nou een 78er Gti met een andere motor erin. En je interieur is ook weg of heb je die nog te koop. Wil hem anders wel van je overnemen.Helemaal gelijk!!! zo'n blokkie moet je altijd in de hoek leggen voor later, als je ouder bent ga je dit blokkie nog héél erg missen, zonde....

Waarom niet een van die 100.000 golfjes 1 kopen met een snel blokkie??
Die zijn nog 10 keer harder ook......

golfjegti2
16-01-2013, 01:29
ach iedereen mag er een mening over hebben ;)

De enigste reden dat ik hiervoor heb gekozen is het feit dat ik het niet erg vind om te lassen slijpen en dergelijke :) sterker nog dat vind ik het leukste het eraan bezig zijn en een eindresultaat creeeren.
Het is ook niet dat ik speciaal op zoek was naar een gti uit 78 of iets dergelijks deze kwam in de buurt te koop voor een spotprijsje en ik hoop er wat van te maken

Als ik dit stadium over het willen slaan had ik echt wel voor een hardere basis gekozen :)
En het blok, ja misschien denk ik er later wel anders over :thumbup:

turbojo2
12-09-2013, 19:45
En hoe staat het met Gti? Als je nog onderdelen te koop hebt heb k misschien wel interesse.

durneet
13-09-2013, 08:52
ach iedereen mag er een mening over hebben ;)

De enigste reden dat ik hiervoor heb gekozen is het feit dat ik het niet erg vind om te lassen slijpen en dergelijke :) sterker nog dat vind ik het leukste het eraan bezig zijn en een eindresultaat creeeren.
Het is ook niet dat ik speciaal op zoek was naar een gti uit 78 of iets dergelijks deze kwam in de buurt te koop voor een spotprijsje en ik hoop er wat van te maken

Als ik dit stadium over het willen slaan had ik echt wel voor een hardere basis gekozen :)
En het blok, ja misschien denk ik er later wel anders over :thumbup:

als je het zo bekijkt, ik zoek wel een 78 gti, dus wil ik je gerust een rotte 82 kas inruilen :p