Scirocco_1600
30-04-2012, 19:43
hallo .
ik heb dit weekend een rondrit(rittensport) meegereden van +- 180 km met hier en daar een kleine stop , nu na ongeveer 130 km kwamen we in onze buurt en daar wilde ik wat tijd goed maken door een flink door te trappen maar toen ik door trapte hield hij in ( wat ik direct voelde natuurlijk maar m'n co niet ) dus toen maar gewoon door gereden naar de laatste stop plaats . eenmaal daar aangekomen heb ik 3 kwartier gewacht ( om de wagen wat te laten afkoelen ) dan hadden we nog een stuk van +- 50 te gaan , door het lange wachten had ik dus een heel wat tragere deelnemers voor mij zitten dus wilde ik flink doortrappen om de tragere in te halen ... maar de wagen begon fel tegen te pruttelen en stotterde erg , dus dan maar rustig naar de finish gereden . eenmaal daar aangekomen rijden we naar huis +- 20 km en toen ging het van kwaad naar erger , 5x stil gevallen op dit traject . telkens kreeg ik hem weer aan de praat en kon ik weer een tijdje verder ... maar 1x had ik het probleem dat hij totaal niet meer wilde aanslaan ( MAAR hij sloeg wel aan waneer ik de handchocke bediende . )
ik vind het erg raar want het probleem is ongeveer 400 km weg geweest en nu is het terug . en toen had ik reeds alles vernieuwd , nieuwe carburator , en ingetapte spaghetti spruittuk gemonteerd ( dat ingestapte spruitstuk is vervangen door een Ta technix die niet ingetapt is
wat is er reeds vernieuwd geweest .
alle onstekingsdelen ( hall gever , bogiekabel , rotor , bobine , delcokap ... )
alle brandstofdelen ( filters , leidingen , benzinepomp ...)
reeds een nieuwe carburator gemonteerd ( weber 32/34 dtlm ) in vervangen voor de zieke pierburg 2e2
en ooh ja wat gegevens
het gaat om een
1.8 8v EX ( met weber dus )
bwj 84'
motor heeft nu +- 90.000 mijls
Ta Technix spruitstuk ( Niet ingetapd )
ps : wat mij ook opviel dat het nodig tijd is dat de kleppen geregeld worden ( ze tikken al gek )
dus als iemand nog iets weet , laat het mij zeker weten . ik zit met de handen in het haar .
alvast bedankt .
ik heb dit weekend een rondrit(rittensport) meegereden van +- 180 km met hier en daar een kleine stop , nu na ongeveer 130 km kwamen we in onze buurt en daar wilde ik wat tijd goed maken door een flink door te trappen maar toen ik door trapte hield hij in ( wat ik direct voelde natuurlijk maar m'n co niet ) dus toen maar gewoon door gereden naar de laatste stop plaats . eenmaal daar aangekomen heb ik 3 kwartier gewacht ( om de wagen wat te laten afkoelen ) dan hadden we nog een stuk van +- 50 te gaan , door het lange wachten had ik dus een heel wat tragere deelnemers voor mij zitten dus wilde ik flink doortrappen om de tragere in te halen ... maar de wagen begon fel tegen te pruttelen en stotterde erg , dus dan maar rustig naar de finish gereden . eenmaal daar aangekomen rijden we naar huis +- 20 km en toen ging het van kwaad naar erger , 5x stil gevallen op dit traject . telkens kreeg ik hem weer aan de praat en kon ik weer een tijdje verder ... maar 1x had ik het probleem dat hij totaal niet meer wilde aanslaan ( MAAR hij sloeg wel aan waneer ik de handchocke bediende . )
ik vind het erg raar want het probleem is ongeveer 400 km weg geweest en nu is het terug . en toen had ik reeds alles vernieuwd , nieuwe carburator , en ingetapte spaghetti spruittuk gemonteerd ( dat ingestapte spruitstuk is vervangen door een Ta technix die niet ingetapt is
wat is er reeds vernieuwd geweest .
alle onstekingsdelen ( hall gever , bogiekabel , rotor , bobine , delcokap ... )
alle brandstofdelen ( filters , leidingen , benzinepomp ...)
reeds een nieuwe carburator gemonteerd ( weber 32/34 dtlm ) in vervangen voor de zieke pierburg 2e2
en ooh ja wat gegevens
het gaat om een
1.8 8v EX ( met weber dus )
bwj 84'
motor heeft nu +- 90.000 mijls
Ta Technix spruitstuk ( Niet ingetapd )
ps : wat mij ook opviel dat het nodig tijd is dat de kleppen geregeld worden ( ze tikken al gek )
dus als iemand nog iets weet , laat het mij zeker weten . ik zit met de handen in het haar .
alvast bedankt .