PDA

View Full Version : ABS 1,8 in Mk1 Iemand ervaring


gizmo98
25-04-2012, 13:26
Hoi wij willen binnenkort een 1,8 abs uit 92 èr mk3. plaatsen in de mk1 van 1979 iemand ervaring of en tips.
de Mk3 is voor zien van automaat maar wij willen er een 5 bak achter plaatsen :thumbup:

alvast bedankt

KennyH
25-04-2012, 15:38
misschien offtopic: maar is de automaat een 4 bak?

en is deze naderhand te koop?

De Pul
25-04-2012, 18:11
stelt helemaal niks voor,ik heb er niet zo lang geleden 1 gedaan.heb een gti br-pomp in de parafan gebouwd,en voor de rest is het een kwestie van alles omzetten qua steunen,uitlaatspruitstuk etc en een kabelboompje maken.dit was overigens een 1.6 benz. als het nu een smallblock is komt er wat meer bij kijken.

gizmo98
25-04-2012, 19:53
@pul ik heb een complete Mk3 ABS 1,8 moter nog in rijdende auto
dit zou er dus zo in kunnen ?.. ik begrijp dat ik de steunen over moet zetten enz en
Ps wat zijn Smallblocks ??? dit vraag ik me al poos af

@Kenny H deze Auto bak is niet tof meer schakelt bokkerig over..... is denk ik niet wat je zoek

De Pul
25-04-2012, 20:17
@pul ik heb een complete Mk3 ABS 1,8 moter nog in rijdende auto
dit zou er dus zo in kunnen ?.. ik begrijp dat ik de steunen over moet zetten enz en
Ps wat zijn Smallblocks ??? dit vraag ik me al poos af

@Kenny H deze Auto bak is niet tof meer schakelt bokkerig over..... is denk ik niet wat je zoek
mk1 1.1,1.3 bijv. zijn smallblocks.als je alles compleet hebt is er geen vuiltje aan de lucht.

Mice
25-04-2012, 20:56
Smallblock 1.1, 1.3 etc hangt voorover en heeft een andere motorsteun aan de bijrijderskant. Bigblock 1.5, 1.6 etc hang achterover en heeft de goeie motorsteun voor jouw blok. Dan kan hij dr zo in. Als je een smallblock hebt moet je de motorsteun even omlassen, maar das prima te doen.

De Pul
25-04-2012, 21:01
Smallblock 1.1, 1.3 etc hangt voorover en heeft een andere motorsteun aan de bijrijderskant. Bigblock 1.5, 1.6 etc hang achterover en heeft de goeie motorsteun voor jouw blok. Dan kan hij dr zo in. Als je een smallblock hebt moet je de motorsteun even omlassen, maar das prima te doen.
+stuurhuis,aandrijfassen en schakelmechanisme wisselen voor die van een bigblock-mk1.

Mice
25-04-2012, 21:08
met mijn ombouw naar 2.0 8v heb ik fusees, aandrijfassen, schakelmechanisme, brandstofpomp gehaald van een mk1 cabrio, die zijn nog wel goed te vinden. Raar genoeg paste het schakelmechanisme op het stuurhuis van mn 1.1 dus die heb ik niet vervangen. Ik heb een rvs spagetti gekocht om een uitlaatje op te maken want die past ook niet meer van je orginele.

gizmo98
26-04-2012, 17:45
mk1 1.1,1.3 bijv. zijn smallblocks.als je alles compleet hebt is er geen vuiltje aan de lucht.


Maar ik Ga naar 1,8 toe he...... dan moet ik toch steun verlassen ?
of sla ik de plank mis ??

de mk1 1 is 1,1 uit 1979

KennyJetta
28-04-2012, 14:14
Hiervoor moet je zeker de steun aan de auto aan de disteributiezijde omlassen. Heb ik ook gedaan met de Jetta (1,3 > 2,0 16v)

gizmo98
28-04-2012, 20:59
hoi we gaan hier mee aan de gang zo gauws de mk3 vrijkomt we gaan hier topic voor aan maken.......Bedankt voor jullie tips meer zijn er altijd welkom....

arno2000
29-04-2012, 18:28
Heb evt nog wel een chassisdeel met motorsteun.

Groet, Arno