PDA

View Full Version : Sensor probleem 16v KR


steven16v
06-04-2012, 15:48
Wie weet welke sensor dit is. Het gaat om de linker sensor. Deze zit aan de linker kant van de cilinderkop. (als je in de auto zit)

Het gaat om een 16v KR.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/foto.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/foto1.JPG

Ik denk zelf het de watertemparatuur. Maar dat zou die rechter toch al moeten zijn?

Het probleem is dat mijn golf 1 met een 16v motor in het begin goed loopt maar naar een halve minuut de motor slecht begint te lopen.

Ik heb in het verleden er al eens een topic over aan gemaakt maar het probleem heb ik nog nooit gevonden. :mad:

Jeff
06-04-2012, 16:19
oliedrukschakelaar.

Spijky
06-04-2012, 16:20
Een kr is voorzien van 3 temp. Sensoren.
De stekkers die daar aanzitten zijn
-blauw/wit : regelapp. Onsteking.
-groen/rood:regelapp. Stationair toerenstab.
-rood/geel : temp. Meter.

Ze zijn identiek voor zover ik weet.

steven16v
06-04-2012, 16:30
En waar kan ik die sensoren vinden? En hoe weet ik waarvoor welke sensor is?

Spijky
06-04-2012, 17:31
oliedrukschakelaar.

Oliedrukschakelaars zitten op het oliefilterhuis bij een KR

Op de zijkant van de KR zitten de tempvoelers + thermotijdschakelaar.
Op de achterkant van de kop zit de olietemp voeler.

Jeff
06-04-2012, 17:36
Oliedrukschakelaars zitten op het oliefilterhuis bij een KR

Op de zijkant van de KR zitten de tempvoelers + thermotijdschakelaar.
Op de achterkant van de kop zit de olietemp voeler.

Nu ik jou reactie lees, schiet het mij weer te binnen. Thnx

golf mkII 16v
06-04-2012, 20:53
De 3 die spijky aangeeft zitten allen in het koelwater
Pos. maakt niet uit
Heb er mis. nog wel liggen
Of anders automaterialen zaak
Staat als het goed is waarden op

steven16v
06-04-2012, 21:16
Ik heb er 1 nieuwe in gedaan. Zal die ander voor nood er eens aan solderen en kijken wat de motor dan doet. Zal het kunnen dat de ontsteking niet goed vervroegd zonder de aansluiting van die sensor?

Sjeesbeest
06-04-2012, 21:48
Ik heb er 1 nieuwe in gedaan. Zal die ander voor nood er eens aan solderen en kijken wat de motor dan doet. Zal het kunnen dat de ontsteking niet goed vervroegd zonder de aansluiting van die sensor?

Ja dat kan, maar jij heb dus geen orginele KR kabelboom, als het de sensor is die de ECU waarden doorgeeft voor vervroeging dan kun je vreemde probbies krijgen.

steven16v
06-04-2012, 21:55
Het was eerst een PL boom. Die heb ik vervangen voor een KR. Zal het morgen eens proberen en houd jullie op de hoogte.

Hij heeft wel goed gelopen op de KR boom dus zou zo maar kunnen dat het met die sensor te maken heeft.

gj-x8rs
06-04-2012, 22:31
Ik kwam deze ook ooit ergens tegen:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8BH38NGE.jpg

Misschien heb je er wat aan. :thumbup:

Spijky
06-04-2012, 23:35
Bovenstaande is voor een ombouw op digifant inspuiting.

steven16v
07-04-2012, 14:36
De blauw/witte draad was nog los. Die heb ik er voor nood aan gesoldeerd. Helaas hielp het niks. Ik vertrouw die sensor ook niet.

Binnenkort maar eens een nieuwe sensor proberen.

De groen/rode draad zit ook nog los. Ik heb alleen geen sensor over waar ik die op kan zetten. Kunnen ze ook bij elkaar op of gaat dat niet goed?

@golf II 16v

Ik wil geen 2e hands sensoren proberen. Wil zeker weten dat de sensor goed is. Maar bedankt voor het aanbod.

Spijky
07-04-2012, 23:50
Je kunt gewoon nieuwe bestellen bij de dealer of automaterialenzaak

Ik zal even kijken om een plaatje te schieten van de aansluitingen.

steven16v
10-04-2012, 08:31
Toevallig iemand een sletka nummer voor mij van zo'n sensor. Dan bestel ik er 1 bij de dealer.

steven16v
20-04-2012, 08:45
Toevallig iemand een sletka nummer voor mij van zo'n sensor. Dan bestel ik er 1 bij de dealer.

Zou iemand dat willen nakijken voor mij. Wil het vanmiddag even bestellen. :)

steven16v
23-04-2012, 14:51
Niemand sletka op de computer. Na een crash heb ik het niet meer.

steven16v
02-05-2012, 07:48
Heb een sensor besteld. Van het weekend maar eens proberen of het werkt. :)

vliegtuigje
02-05-2012, 22:39
Hoi
bij mij zit er een gele draad met rode streep op,is volgens mij van watertemperatuur

steven16v
05-05-2012, 11:10
Sensor vervangen en het probleem is nog niet op gelost. Iemand nog andere iedeeen?

sjonniebuter
08-05-2012, 23:59
Het was eerst een PL boom. Die heb ik vervangen voor een KR. Zal het morgen eens proberen en houd jullie op de hoogte.

Hij heeft wel goed gelopen op de KR boom dus zou zo maar kunnen dat het met die sensor te maken heeft.

Is het een PL?
Want dan hoort er toch vol-nul last stekker op het gasklephuis?
Of maakt dit geen fuck uit?
Wat zijn de kuren?

Sjeesbeest
09-05-2012, 06:14
Neem toch aan dat hij de nullastschakelaar er gewoon heeft zitten, en als die er zit dan moet ie maar even checken of die daadwerkelijk schakeld als de gasklep zijn gesloten positie verlaat. En PL gebruikt de vollast EN de nullast, de KR alleen de nullast. Tevens het rubbertje van je stationeerafstellingsboutje nakijken op poreusheid.

steven16v
09-05-2012, 08:13
Neem toch aan dat hij de nullastschakelaar er gewoon heeft zitten, en als die er zit dan moet ie maar even checken of die daadwerkelijk schakeld als de gasklep zijn gesloten positie verlaat. En PL gebruikt de vollast EN de nullast, de KR alleen de nullast. Tevens het rubbertje van je stationeerafstellingsboutje nakijken op poreusheid.

Ja die schakelaar zit er. En hij schakelt ook.

Het is wel zo dat ik de motor aan moet houden met het gaspedaal omdat hij niet goed stationair loopt als hij koud is.

Sjeesbeest
09-05-2012, 11:17
Heb je toevallig de stekker van de pl op de gasklep aangesloten?

steven16v
09-05-2012, 13:12
Heb je toevallig de stekker van de pl op de gasklep aangesloten?

Nee heb toen de gehele kabelboom omgebouwd. Zit niks meer op van een PL

Sjeesbeest
09-05-2012, 18:31
Meet eens of jij spanning heb op pen 2 van je gasklephuis sensor. Dit zou 12V moeten zijn t.o.v. massa. Pootje 3 zou het verbreekkontakt zijn en die moet naar je relais 244.

steven16v
10-05-2012, 08:13
Heb je toevallig de stekker van de pl op de gasklep aangesloten?

Nee dat ook niet.

Ik merk trouwens geen verschil als de motor loopt als die schakelaar nu ingedrukt is of niet. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Sjeesbeest
10-05-2012, 16:10
Heb je uberhaubt wel een werkende gasklepschakelaar?

Toen ik nog gewoon k-jet erop had en de schakelaar indrukte bij iets verhoogde toerental dan ging mijn motor bijna uit.

steven16v
11-05-2012, 09:01
De schakelaar werkt wel.

Of hij daadwerkelijk wordt aangestuurt betwijfel ik eigenlijk.