View Full Version : Airco werkt niet door te laag niveau?
Sven-GTI
26-03-2012, 20:14
Hey,
Heb hier even een vraagje.
Ik heb andere motor ingebouwd en ook gelijk het airco systeem. (gewoon helemaal compleet want ik had een donor auto).
Nu vroeg ik mij af of het waar is dat je de airco niet kunt inschakelen als het niveau te laag is (leeg dus:P)
Want ik wil zeker weten dat m'n aircopomp gewoon aanslaat als ik hem laat afvullen. Anders sta ik straks bij de garage die m'n airco gaat vullen en dan blijkt deze niet te werken.
patjetta
26-03-2012, 20:49
Als er geen vloeistof in het airco systeem zit zou hij ook niet aan mogen slaan omdat dan de pomp kapot zal draaien omdat hij ook geen smering heeft.
Je kan toch alles doormeten?
Dan weet je of het electrische circuit goed is en als je dan spanning op de magneet koppeling zet zou hij aan moetten grijpen.
Yellowbug
26-03-2012, 21:16
Zit idd een drukbeveiliging op die ingrijpt als de druk in het systeem te laag wordt. Bij jou is ie wel heel erg laag. ;)
Laat de compressor maar niet draaien als het systeem leeg is, je draait hem zó kapot.
Sven-GTI
26-03-2012, 21:44
Ja ik wil 'm sowieso niet laten draaien zonder vloeistof, maar wil wel weten of het systeem werkt.
Dus ik dacht als ik nu die stekker van de aircopomp lostrek en de druksensor doorverbind, dan kan ik toch meten of er spanning op de stekker van de pomp komt?
Ik wilde even zeker weten of dit klopte van de lage druk, ik ga 'm morgen laten afvullen dus ik wilde nog even alles testen voor de zekerheid.
Yellowbug
26-03-2012, 22:28
Dat kan idd op die manier! :thumbup:
kwikfit gratis airco check
Als die niet werkt laat je hem toch ook direct weer leeghalen. Kost het alleen wat arbeidsloon.
Spierings
27-03-2012, 18:49
Als die niet werkt laat je hem toch ook direct weer leeghalen. Kost het alleen wat arbeidsloon.
Voor het vullen/legen van een airco hebben ze vaak vaste prijzen, daar veranderd niks aan als je hem naderhand weer leeg gaat halen ;)
Sven-GTI
28-03-2012, 08:04
Ja ik wilde dus zeker weten of alles werkt voordat ik hem liet vullen, anders kost het me straks dubbel :S
Maar goed nieuws, alles werkte, ik naar de kwik-fit (er zijn hier voor de rest amper bedrijven te vinden die airco doen) het hele airco-programma maar genomen (doorspoelen aftesten, fluor erin bla bla bla) en de airco werkt helemaal perfect!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.