Log in

View Full Version : Help, verlichtings probleem usa corrado vr6

corrado-usa
20-03-2012, 20:39
Ik zit met een probleem met mijn amerikaanse corrado vr6.
Mijn knipperlichten blijven constant branden.

Hij reageert nergens op.

Koplampen zijn goed
remlichten zijn goed
sidemarkers zijn goed
Alle verlichting is verder goed behalve de knipperlichten

Wat is het relais nummer voor de knipper lichten??
Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken :thumbup:

VWJYI
21-03-2012, 10:41
Kijk eens of je lampjes er goed inzitten. Deze hebben een dubbelle spiraal en als je ze er niet goed indraait blijven ze branden

corrado-usa
21-03-2012, 16:42
zal ik strax even zien ben er mee aan weet verder niet wat het is.

corrado-usa
22-03-2012, 20:04
Ben nu druk bezig, en heb er een bakje tussen weg gehaald die storing geeft na mijn weten!

Als ik hem er tussen weg haal, gaan de knippers eindelijk uit.

Het bakje waar het omgaat, staat dit op.

steuergerät für diebstahlschutz
191 953 233 B

zou dit een stuurprogramma voor de knipperlichten zijn?

http://i376.photobucket.com/albums/oo207/rvd-vw/corrado.jpg

VWJYI
22-03-2012, 20:10
nope. Dit is puur voor je alarm. Doet verder niks met je knipperlichten. Maar je knipperlichten horen ook eigenlijk konstant te branden(us versie)

corrado-usa
22-03-2012, 20:18
Alles hoort voor te branden klopt den knippers en de sidemarkers.
Als ik dan de richting aan doe, moet hij voor beginnen te knipperen en dat doet ie niet!

En de achterste knipperlichten blijven contsant doorbranden!

ALs ik het bakje er weer tussen zet, gaat dus alles weer branden!
Haal ik hem los, gaat alles weer uit!

Dus heeft er wel iets mee uit te staan!

P.S als je je knippers uit doet, hoor je altijd een tikje van binnen in de auto.
En dat komt wel degelijk uit dit bakje vandaan!

VWJYI
22-03-2012, 22:12
Wat raar. Bij mijn auto heeft het verwijderen totaal geen invloed op de knipperlichten. In dat kastje zitten 3 relais als ik het goed heb. Zou kunnen dat er 1 van die 3 vast zit. Dan zou je dat kastje eens uit elkaar moeten halen.

corrado-usa
22-03-2012, 22:38
ja klopt zit wel 3 relais in.

VWJYI
22-03-2012, 23:28
Even de deksels eraf halen en dan even kijken of er 1 vastzit.

De Pul
06-05-2012, 17:12
ik ben hier vandaag met ruurd aan verder gegaan en kom er niet uit.als we dat klikkende kastje ertussenuit halen komt er ook spanning op de raammotoren,terwijl die al dicht zitten? en meer gekkigheid.nu is de dashkabelboomvan een usa erg uitgebreid rond de stuurkolom,zou dit zonder gekkigheden om te bouwen zijn naar euro?omdat daar gigantisch in geknipt en doorverbonden is,we zijn het spoor volledig bijster.volgens mij zit daar alle ellende,maar vind maar eens een goede slc boom:(
iemand een goed idee?het gaat dus om een oud type corrado,is wel gewoon CE2.

De Pul
06-05-2012, 17:35
volgens de schema's op a2resourcehttp://www.a2resource.com/electrical/CE2.htmlzou het allemaal 1 pot nat moeten zijn,qua penbezetting dan.dus bij deze te koop gevraagd,de stuurkolomkabelboom voor een ce2 installatie[rode stekkers].
iemand?

bartuzz
07-05-2012, 18:19
Ik heb nog wel zo een boom liggen. maar dan zou je me even wat kenmerken moeten geven want ze zitten allemaal in 1 zak.

De Pul
10-05-2012, 21:41
Ik heb nog wel zo een boom liggen. maar dan zou je me even wat kenmerken moeten geven want ze zitten allemaal in 1 zak.
had deze gemist,sorry daarvoor,we zijn inmiddels voorzien.

Jimm.
10-05-2012, 21:58
Misschien een domme opmerking..

Maar kan het geen massa probleem zijn? Als ik het dimlicht aanhad, en ik gaf richting aan was het een grote kermis attractie aan de achterkant... Tenzij ik remde, dan deed die het weer 'goed', maar brande wel zwak.
Probleem: ik miste een massa kabel? Hij deed het voorheen wel goed, erg raar dus.
Oplossing: weten jullie zelf ook wel lijkt me! :D

Hoop dat je er wat aan hebt..

De Pul
10-05-2012, 22:04
massa is in orde,op een of andere manier ontstaat er ergens in het bewuste stukje kabelboom een plus die alle knippers constant laat branden.maar de boom die er nu in ligt is zo verneukt dat het mij sowieso niet veilig lijkt die erin te laten.

De Pul
28-05-2012, 17:35
afgelopen weekend mee beziggeweest,heeft heel wat bloed,zweet en tranen gekost maar het is ons gelukt.helaas zat het probleem toch niet alleen in de stuurkolomboom,maar was er iemand driftig aan het knippen geweest achter de zekeringkast,bij de koplampen en op nog een paar plekken.we hebben daarom besloten om alles eruit te trekken en boom voor boom netjes te maken[repareren en doormeten etc],en hebben de zekeringkast voorzien van originele relais,op de originele plaatsen[waren meest merkloze niet-originele].het diebstahlschutzkastje bleek ook nog kapot,gelukkig lag er nog 1 van een mk3 usa.na het opbouwen [volgens bentley-manual,goud als je geen toegang hebt tot internet/autodata] werkte alles weer naar behoren,op de originele kabelbomen.zelfs de originele usa startblokkering en usa sidemarkers werken weer zoals het bedoeld is:)

we hebben er eerst maar eens mee om geweest,hij stond al even stil door al deze problemen;)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/p480x480/178986_240584596046866_100002859829288_370791_1315623232_n.jpg

[ps,volgens veel bronnen zouden bij een usa corrado de voorknipperlichten ook als stadslicht functioneren,dit is echter niet zo.de knipperlichten hebben maar 2 aansluitingen[plus/min] en in de koplampen zit ook stadslicht.deze stadslichtaansluiting splitst zich na de zekeringkast op in 2 extra aansluitingen voor de sidemarkers.]

jettaracing
28-05-2012, 19:48
Goed gedaan heren ! Mooi dat het probleem er nu uit is !

De Pul
28-05-2012, 19:51
Goed gedaan heren ! Mooi dat de problemen er nu uit zijn !
;) :thumbup:

Edition-Blue
28-05-2012, 20:30
Ziet er allemaal nu een stuk beter uit die spaghetti!
Damm wat was dat een Drama!