henkwassenaar
14-02-2012, 21:35
Functie+eventueel oorzaak kapot onderdeel 1.3 NZ (foto)
Bij deze heb ik een vraag over het volgend onderdeel op onderstaande foto van een 1.3 NZ motor.
Afgelopen weekend had ik het kleppendeksel opnieuw gespoten waarbij ik gister bij het starten van de motor opeens een tikkend geluid hoorde, en de motor heel even onregelmatig hoog-laag in toeren liep.
Voorheen nooit ergens last van gehad.
De motor loopt altijd al stationair iets te hoog in toeren ipv hoe deze origineel hoort te lopen. (maar dat is af te stellen)
Na een 10min. stationair gelopen te hebben was, en is tot op heden alles weer goed en nergens weer last van gehad.
Nu volgende ik gister de vacuumleiding die vanaf het kleppendeksel naar beneden loopt, en links achterin onder het blok uitkomt bij het oliedrukventiel/oliescheider.
Nu is het volgende het geval:
- Rood: Hier zat onder het schuim in de rubber een snee in de leiding waardoor er allemaal witte smurrie in zat wat je ook wel ziet op de binnenzijde oliedop als er weinig of korte afstanden mee gereden wordt.
- Groen: Bij het laatste stuk van de leiding zat ook een snee in het rubber.
- Blauw: Hoe zit deze vacuumleiding aan het einde vast onder het schuim?
Aan een nippel zodat je hem los kan trekken, en gewoon kan vervangen of niet?
Na mijn weten zit de witte smurrie, en scheuren in de leidingen er al langere tijd en heb hier nog geen last van gehad.
Vraag 1: Kan dit eventueel nadelige gevolge hebben, omdat ik er nu namelijk niks van merk?
Vraag 2: Wat is de functie hiervan?
Alvast bedankt.........................................
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MDX8UEP.jpg
Bij deze heb ik een vraag over het volgend onderdeel op onderstaande foto van een 1.3 NZ motor.
Afgelopen weekend had ik het kleppendeksel opnieuw gespoten waarbij ik gister bij het starten van de motor opeens een tikkend geluid hoorde, en de motor heel even onregelmatig hoog-laag in toeren liep.
Voorheen nooit ergens last van gehad.
De motor loopt altijd al stationair iets te hoog in toeren ipv hoe deze origineel hoort te lopen. (maar dat is af te stellen)
Na een 10min. stationair gelopen te hebben was, en is tot op heden alles weer goed en nergens weer last van gehad.
Nu volgende ik gister de vacuumleiding die vanaf het kleppendeksel naar beneden loopt, en links achterin onder het blok uitkomt bij het oliedrukventiel/oliescheider.
Nu is het volgende het geval:
- Rood: Hier zat onder het schuim in de rubber een snee in de leiding waardoor er allemaal witte smurrie in zat wat je ook wel ziet op de binnenzijde oliedop als er weinig of korte afstanden mee gereden wordt.
- Groen: Bij het laatste stuk van de leiding zat ook een snee in het rubber.
- Blauw: Hoe zit deze vacuumleiding aan het einde vast onder het schuim?
Aan een nippel zodat je hem los kan trekken, en gewoon kan vervangen of niet?
Na mijn weten zit de witte smurrie, en scheuren in de leidingen er al langere tijd en heb hier nog geen last van gehad.
Vraag 1: Kan dit eventueel nadelige gevolge hebben, omdat ik er nu namelijk niks van merk?
Vraag 2: Wat is de functie hiervan?
Alvast bedankt.........................................
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MDX8UEP.jpg