PDA

View Full Version : bakcodes


Mk1driver
13-02-2012, 10:20
Weet iemand welke 5 bakken van VW en Audi achter een 1,6D code JK kunnen, heb al verschillende CGT's van Audi 80 benzine gezien voor schappelijk geld maar past dat ook?

Johan1982MK1
13-02-2012, 11:27
bakken passen er wel achter net als bij een jk in een golf1 waar ook de type2/3 bakken achter passen, maar weet niet hoe je met je schakelgebeuren/aandrijfassen enz uitkomt..

MauSeR35
13-02-2012, 12:22
Benzine bakken zijn schijnbaar nogal kort qua overbrengingen voor achter een diesel.

M v D
13-02-2012, 12:23
Ik heb een 5 bak van een Audi 80 diesel onder mijn 32B. Is, als ik me niet vergis, een QJ bak. Mijnsinziens zijn de versnellingsbakken van de Audi 80 B2 en VW Passsat B2 allemaal uitwisselbaar. Allemaal gelijk qua prise-as, aandrijfassen en schakelsysteem.
Bij mij in de straat is iemand met een Audi 80 B2 die een 5 bak van een Audi 80 B3 erachter heeft, maar hier kwam aardig wat ombouwwerk bij. Prise-as en aandrijfassen waren gelijk, maar de hydraulische koppeling moest (uiteraard) aangelegd worden en ook paste het schakelsysteem niet zonder verbouwingen in de tunnel.

Mk1driver
13-02-2012, 18:16
Benzine bakken zijn schijnbaar nogal kort qua overbrengingen voor achter een diesel.

Dat vermoeden had ik ook al, QJ bak zou het mooiste zijn, alleen zijn ze niet te vinden, althans niet in Nederland.

De Pul
13-02-2012, 18:31
volgens mij is die ik te koop heb een qj,of iig iets in die trant.kan het niet goed lezen maar zoiets staat erop.Qj of OJ kan ik eruit halen.audi 80diesel 5bak.

Mk1driver
13-02-2012, 18:54
Ik heb een 5 bak van een Audi 80 diesel onder mijn 32B. Is, als ik me niet vergis, een QJ bak. Mijnsinziens zijn de versnellingsbakken van de Audi 80 B2 en VW Passsat B2 allemaal uitwisselbaar. Allemaal gelijk qua prise-as, aandrijfassen en schakelsysteem.
Bij mij in de straat is iemand met een Audi 80 B2 die een 5 bak van een Audi 80 B3 erachter heeft, maar hier kwam aardig wat ombouwwerk bij. Prise-as en aandrijfassen waren gelijk, maar de hydraulische koppeling moest (uiteraard) aangelegd worden en ook paste het schakelsysteem niet zonder verbouwingen in de tunnel.

Scheelt aanzienlijk neem ik aan qua toeren of heb je er nooit een 4 bak achter gehad? Het gaat mij niet om het verbruik, met 4 bak is het nog 1 op 18 alleen ik wil de toeren naar beneden hebben en in de toekomst een AFN of een AAZ erachter.

Mk1driver
13-02-2012, 19:51
volgens mij is die ik te koop heb een qj,of iig iets in die trant.kan het niet goed lezen maar zoiets staat erop.Qj of OJ kan ik eruit halen.audi 80diesel 5bak.

Dan gaan we die erachter knopen :thumbup:

M v D
13-02-2012, 22:45
Was het niet zo dat de 5 bakken gelijk zijn qua overbrenging voor de benzine en de diesels? Vergeet namelijk niet dat 1600 diesels vrij hoogtoerig zijn, helemaal in vergelijking met 1.9 TDI's oid.
@Mk1driver: Nee, heb nooit met een 4 bak gereden in mijn Passat, dus heb geen vergelijking. Maar de 5 van 5 bak is langer dan de 4 van een 4 bak, dat weet ik wel zeker.

Zollie
16-02-2012, 23:44
Was het niet zo dat de 5 bakken gelijk zijn qua overbrenging voor de benzine en de diesels? Vergeet namelijk niet dat 1600 diesels vrij hoogtoerig zijn, helemaal in vergelijking met 1.9 TDI's oid.
@Mk1driver: Nee, heb nooit met een 4 bak gereden in mijn Passat, dus heb geen vergelijking. Maar de 5 van 5 bak is langer dan de 4 van een 4 bak, dat weet ik wel zeker.

Zeker waar dat een 4bak nooit de eindoverbrenging haalt van een 5!

100% zeker dat in 32b de 5-bakken van 1600 benzine/diesel/turbodiesel identiek zijn, allemaal 3M (in europa)

Over de QJ bak, de 2, 3 en 4 zijn iets anders, maar de 5 is exact gelijk aan de 2N bak. Die zit achter de 1800 benzine motoren van 32b. Zijn redelijk goed te vinden in DLD. De zwaarste 5 ga je vinden in een MV, 2M of 5M bak. Die zijn heel moeilijk te vinden in europa, zijn vooral op de amerikaanse markt geleverd achter de 1700 benzine motoren van de 32b!