View Full Version : Hoe gat in achterste wielkast dichtmaken?
Laatst was ik bezig met de remmen aan de achteras en toen zag ik een scheur in de tectiellaag in de wielkast zitten, op het rechtopstaande vlak. Ik drukte erop om te kijken of het roest of iets was, en vervolgens viel er een stuk tectiel naar binnen en kwam er een perfect rond gat tevoorschijn. :wow: Oops, dat was niet echt de bedoeling. Kennelijk zit dat gat er standaard, en is het alleen afgedicht met een laag tectiel ofzo. Hoe maak ik dit gat het beste weer dicht? Want nu komt er tijdens het rijden allemaal zooi in.
schoonslijpen, ontvetten, kitten, drogen en weer tectiel erover.....?
koenjanssen
10-02-2012, 17:34
heb ik ook gehad, iets erger denk ik....
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/7/3/4/P4060002.JPG
we hebben het gat netjes schoongemaakt en een plaatje in gelast, daarna weer goed in de tectiel gezet.
hoort eigenlijk een dopje in te zitten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/7/3/4/P4060001.JPG
het is niet dat gat waar hij over bezig is denk ik,
in het midden van de wielkast, ongeveer aan de dempers zit er ook een gat onder de tectiel gespoten, heb deze ook al opgemerkt
Ik weet wel gat je bedoelt. Je kan op de sloop een Golf 3 opzoeken, daar zitten die gaten ook, maar zit een rubberen dopje in. Deze past ook in het gat van de MKII
het is niet dat gat waar hij over bezig is denk ik,
in het midden van de wielkast, ongeveer aan de dempers zit er ook een gat onder de tectiel gespoten, heb deze ook al opgemerkt
Precies, dat is het gat wat ik bedoelde...
En zoals gezegd door René " Ik weet wel gat je bedoelt. Je kan op de sloop een Golf 3 opzoeken, daar zitten die gaten ook, maar zit een rubberen dopje in. Deze past ook in het gat van de MKII"
Kijk, dat is een reactie waar ik blij van wordt :p minimaal werk, maximaal resultaat! Ik ga eens op de sloop neuzen
Ik weet wel gat je bedoelt. Je kan op de sloop een Golf 3 opzoeken, daar zitten die gaten ook, maar zit een rubberen dopje in. Deze past ook in het gat van de MKII
idd een heel goeie tip, ga ik ook es doen dan. bij mij was de tectiel niet kapot, enkel zo een zichtbaar scheurtje en heb die toen gewoon overschilderd met hammerite (ik had het voordeel een sloopgolf te hebben staan waar ik eens kon kijken wat dat scheurtje/gat was)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.