View Full Version : iemand ervaring met pakketten die niet aankomen ?
Scirocco_1600
09-02-2012, 18:00
hallo .
heeft er iemand ervaring met pakketten die niet worden geleverd ?
ik heb namelijk een onderdeel gekocht bij iemand , alles op voorhand betaald inclusief de verzendingskosten , nu is het bijna 3 weken geleden dat ik het geld overgemaakt heb ( persoon heeft het geld gekregen ) maar toch blijft mij pakje weg .
iemand enig idee wat ik moet doen om toch maar mijn pakje te krijgen of eventueel mijn geld terug zou hebben ? .
:screwy:
Contact opnemen met de verkoper?
Bernhard
09-02-2012, 18:15
Een collega van mij had hetzelfde. Maar dat lag niet aan de verkoper (had netjes opgestuurd) maar aan TNT. Die waren het pakje kwijt. Beetje een rommeltje bij TNT tegenwoordig :tongue:
Na veel belletjes en gedoe is het pakketje toch met dikke vertraging aangekomen. :thumbup:
Heb je de barcode al opgevraagd bij de verzender?
Zo kan je online kijken waar het pakket is.
Scirocco_1600
09-02-2012, 18:46
heb al meermaals emails gestuurd via dit forum hier . kheb namelijk het spul hier gekocht .
persoon z'n inbox in reeds vol , maar hij ging vorige week kijken wat er misgelopen was .
ik heb ook weleens een (heel groot) pakket verstuurd dat daarna gewoon verdween.
pakket gewoon nooit op zn bestemming aangekomen, gedoe natuurlijk met de koper. die had al betaald.
bellen met tnt, pakket spoorloos.
ik had wel geld maar de verkoper geen pakket.
als ik het terugstort heb ik geen geld en mn spullen niet.
uiteindelijk de schade maar gedeeld, allebei de sigaar zegmaar :(
Scirocco_1600
09-02-2012, 18:57
ik heb ook weleens een (heel groot) pakket verstuurd dat daarna gewoon verdween.
pakket gewoon nooit op zn bestemming aangekomen, gedoe natuurlijk met de koper. die had al betaald.
bellen met tnt, pakket spoorloos.
ik had wel geld maar de verkoper geen pakket.
als ik het terugstort heb ik geen geld en mn spullen niet.
uiteindelijk de schade maar gedeeld, allebei de sigaar zegmaar :(
inderdaad , was maar een kleine prul van mij , maar toch .... als je iets betaald wil je toch wel graag u spul krijgen .
miss kun je vertellen om wie het gaat?
wordt het miss wel iets sneller opgelost
Je spullen zijn gewoon verzekert. Pakket weg en tnt is de schuldige kun je je centen daar terug halen.
Je spullen zijn gewoon verzekert. Pakket weg en tnt is de schuldige kun je je centen daar terug halen.
Dat klopt, maar tnt betaald een percentage aan vergoeding.
1 kilo is bv. €0,60 vergoeding.
Laatst was dat ook al op TV programma kassa.
TNT hanteert een oude regel ivm vergoeden van schade of vermissing.
Spierings
09-02-2012, 22:42
Volgens mij zijn ze niet verzekert bij normaal verzenden, je zal misschien wel wat krijgen maar hoe wil je aantonen wat het pakje echt waard is ;)
Bij verzekerd versturen moet je van te voren opgeven wat het pakje waard is.
Je betaald hier dan ook extra voor (maar de meeste willen gewoon zo goedkoop mogelijk verzenden) ;)
Pakket post standaard €6,75 is inderdaad niet verzekerd.
aangetekend is verzekerd tot €500,-
Het pakket wegen ze op het postkantoor. Zo kunnen ze naderhand het bedrag bepalen na vermissing.
De welbekende kiloprijs :screwy:
richard-polo
10-02-2012, 09:05
Was het maar Zo makkelijk ;)
Laatst indd nog een heel programma over dat verzenden geweest!!
Ik zit met hetzelfde probleem,zooitje nieuwe keukenapparatuur besteld,track en trace nummer gekregen maar als ik die check staat die al 5 dagen op aangemeld.verder schijnen ze momenteel niet te komen?
heb het zelfde probleem hier,
Achter mijn huis is een Camping wij hebben dus 2 brievenbussen, wat doet de pakket bezorger, die legt het pakket gewoon bij de brievenbussen neer.
gevolg ik heb het pakket nooit gezien, postbode zegt dat hij hem netjes heeft afgeleverd, Waar is de handtekening dan :S
Probleem is nu dat de verkoper ( en terecht) zijn geld wil, ga maar is uitleggen dat jij het pakket niet hebt
Spierings
10-02-2012, 12:27
Probleem is nu dat de verkoper ( en terecht) zijn geld wil, ga maar is uitleggen dat jij het pakket niet hebt
Dat is voor mij een rede waarom ze van te voren moeten betalen ;)
Als er dan tijdens het verzenden iets fout gaat is het niet mijn probleem :D
Heb ook al betaald, maargoed de beste man heeft hem aangetekend verstuurd met facturen, ik heb 159,30 betaald per overschrijving betaald
Dus dan denk ik het volgende..
bewijs van verzending is er
bewijs van waarde is er ( aan 2 kanten)
bevestiging van postbode dat hij hem onder de brievenbus heeft gelegd en ZELF getekend heeft.
Pakket is zoek,,,
wat is de rede van PostNL om een claim te weigeren
Mijn broertje heeft destijds een claim ingedient en fijn alle centen retour gehad van tnt zonder problemen
de clown
10-02-2012, 13:09
Heb het gehad met een mob, via marktplaats...nooit aangekomen, verkoper heeft hem daadwerlkelijk opgestuurd, bonnetje en datum tijdstip dat had verstuurd was had ik allemaal..maar kon gewoon fluiten naar me centen :confused:
vwmk2driver
10-02-2012, 13:41
Ik had 3 weken geleden ook iets verzonden, en kwam ook pas 2 weken later aan.
voorheen nooit problemen, nu blijkbaar een hoop klachten.
Zolang dat maar niet met mijn pakketje is :P
richard-polo
10-02-2012, 14:08
Daarom tnt/post.nl vermijden en gaan voor GLS dhl of de andere goede koeriers...
Tot nu toe heb ik daar nog niks te klagen over! maar ook daar zal vast het 1 en ander fout gaan..
Maar sinsd ik die docu heb gezien over de stand van zaken bij tnt/post.nl heb ik medelijden met die zzp koeriers die werken voor dat bedrijf!!..
Ik had het met remleidingnippels van ebay... alles ok maar is nooit aangekomen :(
Ook ik kon fluiten naar m,n geld..
polopower
10-02-2012, 16:00
Het een-na-laatste pakket wat ik binnen zou krijgen is nooit aangekomen, maar er is wel afgetekend. Niet mijn handtekening, maar wel mijn naam (ik heb de pakbon gezien). Waarschijnlijk door de bezorger zelf afgetekend. Uiteindelijk heb ik de bestelde goederen opnieuw toegezonden gekregen, maar logischerwijs ging dat niet van harte. Er was immers getekend en zij hadden goede ervaringen met de vervoerder (transmission). Nu snap ik de gezonde argwaan vanuit de leverancier naar de klant ook wel, maar het is natuurlijk van de zotte dat je zelf moet aantonen dat je iets NIET geleverd hebt gekregen.
Die Zembla aflevering waar Richard het over heeft: http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=55387&cHash=9d3f2f3ed9b0f0fe3681b18334b44fed
Best interessant om te zien hoe de bedrijven die aan de top van de 'voedselketen' staan zich gedragen.
(edit: ik krijg die link niet werkend. Het is iig een uitzending van Zembla. Beetje googlen op Zembla en PostNL moet wel wat opleveren)
Sjaak_73
10-02-2012, 16:48
dit soort problemen is nou 1 reden waarom ik zo goed als nooit iets verstuur . en nog 1 reden om schade die er evt onderweg kan komen op het verstuurde product
mensen komen de spullen gewoon bij mij halen en gelijk een lekker bakje koffie .
voor de een is het wat verder rijden als voor de ander, maar je weet wat je koopt
en met wie je te maken hebt
succes met de afhandeling
mvg sjaak
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.