View Full Version : knaak: blok kapot
Zestienkleppen
06-02-2012, 21:37
Helaas is onze Polo (2001 6n2 1.4 16v) slachtoffer geworden van een blijkbaar overbekend probleem: bij stevige vorst krijgt de oliepomp niet voldoende olie, dus geen smering = hele handel naar de kloten (http://www.google.nl/#hl=nl&cp=22&gs_id=4q&xhr=t&q=polo+6n2+motorschaden+frost&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=polo+6n2+motorschaden+frost&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=1c0f474bdbd7c224&biw=1280&bih=613&bs=1):mad:
Wie o wie weet wat er nu het meest verstandig is? Heeft het zin om een ander motorblok in te bouwen, ook gezien de waarde? Maak ik nog kans op coulance bij de dealer?
Alle hulp is welkom, m'n vrouw moet over een paar weekjes weer aan het werk na zwangerschapsverlof, ze kan een auto dan goed gebruiken...:rolleyes:
Zorg dat je je chassisnr en km-stand bij de hand hebt en bel Dago-Duiven of een andere VW dealer. Als je geluk hebt val je in de coulance regeling... mits het het de carteronluchting is..
Wat ik gelezen had moet het wel een dealer onderhouden auto zijn.
golfje_295.000
07-02-2012, 12:45
eergisteren precies t zelfde gehad bij de caddy, (2002 1,4 16v) motor is ook overleden. olielampje had nog heel ff gebrand voor hij overleed. ik wist niet dat dat een bekend probleem bij die blokken was?
wil je t blok gaan reviseren of vervangen?
als je t gaat reviseren, en een offerte aanvraagd, mag ik dan van je weten welk bedrag ze hiervoor rekenen, had net contact met donkers motorenrevisie in heerlen gehad, en die kwamen op 2500 euro :screwy:
de caddy is niet dealeronderhouden, maar bij een vriend die bij nissan werkt. vervalt de mogelijkheid op coulance als deze niet bij vw in onderhoud is geweest? zolang de boekjes zijn bijgehouden?
geert
Mijn vriendin had afgelopen week hetzelfde met haar 6N2 1.0.
Na een paar dagen niet gereden te hebben brandde ook het olielampje en ging de zomer af. Er zat genoeg olie in.
Ik heb haar de wagen rustig laten warmrijden en het probleem is opgelost.
Ik vermoed dat het vocht in de olie ergens een toevoerleiding of het oliefilter afsluit door bevriezing...
Dan heb je mazzel gehad Vains. Bij de meeste gaat de carteronluchting dicht zitten met slutch. En dan ben je gewoon de sjaak en loopt je blok vast. Ik heb er gelukkig een carterverwarming inzitten.
Blokken zijn ook gewoon te koop rond de 1000 euro. Dus waarom reviseren?
Dan heb je mazzel gehad Vains. Bij de meeste gaat de carteronluchting dicht zitten met slutch. En dan ben je gewoon de sjaak en loopt je blok vast. Ik heb er gelukkig een carterverwarming inzitten
Ja dat klopt. Ik was blij dat ze mij directe vertelde over het probleem aangezien zij niet het type vrouw is die een motor op temperatuur rijdt :rolleyes:
Als ik haar dr gang had laten gaan dan was het blok wellicht gesneuveld ja :eek:
golfje_295.000
07-02-2012, 12:58
t kan toch niet zo zijn dat volkswagen t erop aan laat komen, ze roepen voor de meeste onzinnige dingen hun auto`s terug, en als er massaal blokken in de soep lopen zodra t vriest, hoor je er niks over.
Komt dit probleem ook voor bij de 1.6 versie in de 6N?
golfje_295.000
07-02-2012, 13:07
daar staat niks over op internet, alleen de 1.0 (lupo,arosa) en de 1.4
golfje_295.000
07-02-2012, 13:08
Blokken zijn ook gewoon te koop rond de 1000 euro. Dus waarom reviseren?
waar dat dan? op de sloop vragen ze 600 euro voor een blok met onbekende km stand. in schijndel zit een bedrijf, die vragen 1100 ex btw. met 72000 gelopen.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=aua&onderdeel=motor
Of op e-bay.de
golfje_295.000
07-02-2012, 13:42
nou, fijn dat ik dit topic ff lees.
net contact gehad met wealer heerlen (VW dealer) de coulancetermijn is opgerekt naar 12 jaar, dus de caddy valt binnen de coulance, zolang ik maar een rekening van vw of een universele garage kan overleggen. het geldt dus ook voor een niet vw onderhouden auto. je moet t maar weten
en nou ben ik uitgespamd in dit topic :D
golf mk2 90
07-02-2012, 17:22
om even in te haken, hier afgelopen zondag hetzelfde gehad met een lupo 1.0 uit 2001, carterontluchting dichtgevroren, direkt met pon nederland gebeld, dat de modificatie op deze auto niet is uitgevoerd.
ze namen het aan als klacht en gingen verder kijken wat ze kunnen doen.
ook wij vallen onder de coulance en krijgen de reparatie kosten (€372,-)
volledig vergoed, met de nodige excuses van de dealer die in eerste instantie meteen begon met; de auto is niet altijd dealer onderhouden. slaat dus nergens op!
misschien dat iemand hier iets aan heeft. :thumbup:
golfje_295.000
07-02-2012, 17:27
de vw dealer gaf aan dat hij niet dealer onderhouden moet zijn,zolang je maar een rekening van onderhoud hebt. vind de rep kosten van 373 euro best meevallen trouwens.
Dat vw van die schijtblokken maakt daar kan je eigen garage toch niks aan doen :)
Zestienkleppen
07-02-2012, 22:07
Veel reacties, treurig om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik rijd altijd al VW, maar dit is toch wel een enorme teleurstelling.
Vandaag eens geprobeerd de schade via de verzekering vergoed te krijgen, maar dat lijkt op niets uit te draaien. Eerlijk gezegd laat ik het onderhoud door familie doen, facturen worden moeilijk dus wordt het coulanceverhaal ook lastig. Proberen kan natuurlijk altijd.
Anders maar eens op zoek naar een ander blokkie of zo.
MartijnCR
07-02-2012, 22:52
1.4 blokken zijn altijd al klote k*t blokken geweest. Raad het iedereen af om ze te kopen
Zestienkleppen
07-02-2012, 23:18
tja, achteraf beter een 1.6 (of een gti) kunnen kopen. Helaas Pindakaas.
Zijn dit ook de 1.4 MPI-blokken in de Arosa/Lupo?
richard-polo
08-02-2012, 09:00
er is niks mis met die blokken/motoren als je maar weet hoe ermee om te springen ;)
olie word dikker in de winter en dus moeilijker aan te zuigen!!
Bekijk dit filmpje eens,,
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
golfje_295.000
08-02-2012, 09:15
er is wel iets mis met die blokken,anders zou volkswagen geen oplossing zoeken voor klanten, en dat olie dikker is met dit weer spreekt voor zich.
richard-polo
08-02-2012, 09:50
nogmaals er is NIKS mis met die blokken(op kantelende zuigers na!), en de gti heeft dezelfde oliepomp als de 1.4i 16v ;)
sickelpompje moet flink werken om die olie omhoog te krijgen....
dat volkswagen oplossingen zoekt/vind voor klanten is net zo vanzelf sprekend als dat olie dik word in de winter......
ow ja revisie is hier ook mogelijk :)
En ze hebben vast ook goede versnellingsbakken? En voor 90% geen last van kantelende zuigers...
richard-polo
08-02-2012, 09:54
versnellingsbakken gaan ook maar sporadisch stuk... net als oliepompen....
het gekloot in die kapotte bakken ligt niet aan de versnellingsbakken zelf want die zijn zowat identiek als de g40 bak en kan 150nm koppel hebben....
het gewicht van de 6n en 6n2 is zwaarder als de polo2f of g40...
Getriebeprobleme:
Die 6N Gti haben oft defekte Getriebe, das liegt aber nicht an schlechten Getrieben oder zerstörerischen Motoren sondern ganz einfach am Mehrgewicht und der Abkapslung beim 6N. Die 86C und 6N Getriebe sind fast identisch bis auf wenige Details die aber unerheblich sind. Beide Getriebe halten etwa 150Nm aus.
Im 86c hat das Getriebe nicht viel zu bewegen. Im 6N schon.Dann hat der 6N 0,5L weniger Getriebeöl und eine Motorwanne, so dass weniger Fahrtluft das Getriebe kühlt.
Getriebeprobleme gibts auch häufiger beim G40. Liegt also nicht am Gti Motor oder am 6N Getriebe dass es da häufiger Probleme gibt
ik kan ook alles stuk krijgen als dat nodig is...
vwmotorsport
08-02-2012, 10:03
Ik had precies hetzelfde vorige week. Vaak is de carteronluchting de boosdoener (bevroren) of de olie oud waardoor deze bevriest (slut) ik zou een ruilmotor laten inbouwen is een dag werk blokken zijn niet zo duur (die van mij kostte 150 euro)
vwmotorsport
08-02-2012, 10:06
en idd de 6n blokken met (kantelende zuigers) mega bevriezingsproblemen, versnellingsbakken die allemaal de geest geven, oliepompen die niks kunnen hebben, zijn genoeg redenen om er vanuit te gaan dat het allemaal bar slecht is.
MartijnCR
08-02-2012, 12:28
Weet je hoe vaak er problemen zijn met 1.4 motoren in vergelijking met 1.6 motor.
golfje_295.000
08-02-2012, 12:40
Weet je hoe vaak er problemen zijn met 1.4 motoren in vergelijking met 1.6 motor.
precies, maar dan wel alleen de 16 kleppers, de 8 kleppers hebben veel minder problemen.
MartijnCR
08-02-2012, 14:58
8 kleppers hebben spruitspukken die krom trekken en af en toe klepstoters die niet op druk komen.
golfje_295.000
08-02-2012, 15:58
zo...
Net van Wealer Heerlen het verlossende telefoontje gehad:
het blok van de caddy wordt sowieso gerepareerd, ze kijken hoe erg de schade is, en op basis daarvan wordt of- het onderblok of het hele blok vervangen. de enige kosten die ik heb zijn de kosten van analyse van de schade, en het cartervervangingskitje (mooi scrabble woord) en de vloeistoffen. De maximale kosten zijn 600 euro, bij vervanging van het complete blok, bij vervanging van het onderblok is het maximaal 300 euro.
vindt toch verdomd netjes van Pon hoe dit opgelost is, na 10 jaar.
en nogmaals,de caddy is niet dealer onderhouden.
Zestienkleppen
08-02-2012, 20:52
Ik had precies hetzelfde vorige week. Vaak is de carteronluchting de boosdoener (bevroren) of de olie oud waardoor deze bevriest (slut) ik zou een ruilmotor laten inbouwen is een dag werk blokken zijn niet zo duur (die van mij kostte 150 euro)
Waar haal je zo'n blok voor €150?
Ik krijg prijzen van €600 voor 120dkm
carbreaker de autosloper
08-02-2012, 21:10
ja breng ze maar voor 150,,,ik heb dr van de week nog een paar nodig word er dagelijks voor gebeld
Zestienkleppen
09-02-2012, 19:44
nou, fijn dat ik dit topic ff lees.
net contact gehad met wealer heerlen (VW dealer) de coulancetermijn is opgerekt naar 12 jaar, dus de caddy valt binnen de coulance, zolang ik maar een rekening van vw of een universele garage kan overleggen. het geldt dus ook voor een niet vw onderhouden auto. je moet t maar weten
en nou ben ik uitgespamd in dit topic :D
Kan ik deze verlenging naar 12 jaar ergens vinden? Ik ben bezig met de dealer, maar het gaat niet van harte...
Mits die verlenging er is lijkt het me geen vraag 'of' je een nieuwe motor krijgt maar wanneer. Dit artikel op de site van AutoBild (http://www.autobild.de/artikel/motorschaeden-durch-eis-40069.html) is toch overduidelijk.
golfje_295.000
09-02-2012, 20:25
Dat zei de dealer, anders moet je eens met wealer heerlen bellen, die deden er totaal niet moeilijk over, en gaf zelf aan dat de termijn naar 12 jaar is verlengd.
Zestienkleppen
09-02-2012, 20:50
Dat zei de dealer, anders moet je eens met wealer heerlen bellen, die deden er totaal niet moeilijk over, en gaf zelf aan dat de termijn naar 12 jaar is verlengd.
Ga ik doen!
golfje_295.000
09-02-2012, 20:53
De dealer kan trouwens wel moeilijk gaan doen, maar trekt uiteindelijk toch aan t kortste eind. Je moet er gewoon mee verder gaan als ze niet meewerken, toen ik gisteren de auto bracht stonden er nog 4 polo's met t zelfde probleem.
Tiefleger
09-02-2012, 20:55
De golf 4 van mijn zusje 1.4 16v ook blok kapot.
golfje_295.000
09-02-2012, 21:01
De golf 4 van mijn zusje 1.4 16v ook blok kapot.
nou, zelfde handelingen uitvoeren als derk en ik. snap nog steeds niet dat vw geen actie onderneemt, dit kost toch een vermogen zo.
Tiefleger
09-02-2012, 21:06
Mar die van mijn zusje is geloof ik van 98'. Dus ouder als 12 jaar. :(
golfje_295.000
09-02-2012, 21:11
Das kut inderdaad.
Zestienkleppen
09-02-2012, 21:27
De dealer kan trouwens wel moeilijk gaan doen, maar trekt uiteindelijk toch aan t kortste eind. Je moet er gewoon mee verder gaan als ze niet meewerken, toen ik gisteren de auto bracht stonden er nog 4 polo's met t zelfde probleem.
Vier? Het is echt niet normaal. Iedereen die ik vraag (ook de VW dealer in Arnhem) meldt dat het dit weekend bij een heleboel auto's gebeurd is. Bij Klein Gunnewiek had ik naar een motorblok gevraagd, alles verkocht, ze waren 'als warme broodjes over de toonbank' gegaan...
golf1bart
09-02-2012, 21:52
Hallo allemaal.(ik hoop dat het niet erg is om hier een vraag te stellen)
weet iemand toevallig of ik iets aan de polo van mijn vrouw moet doen is een 6n2 1.4 8v uit 2001 tot nu toe geen probleem maar staat s'nachts binnen.
of gaat het zeker alleen om16v motoren?
Alvast bedankt
golfje_295.000
09-02-2012, 22:03
Gaat alleen om de 16kleppers, en daarbij vriest t ook niet meer zo.
MartijnCR
09-02-2012, 22:04
@ golf 295.000 Wat wil volkswagen eraan doen dan op elke 1.4, 1.6 met dit systeem carter ontluchting voorverwarming maken? Dat gaat veel meer kosten dan af en toe die kapotte blokjes of gescheurde ontluchtingspotjes. En dan nog is het maar de vraag of het goed gaat als er een verwarming opzit
golfje_295.000
09-02-2012, 22:15
Af en toe? Bij wealer heerlen 4 polo's, bij wealer sittard 3 auto's, dan heb je t over 7 auto's in 2 garages. En dan heb je nog de mensen die hier helemaal niks vanaf weten en met een kapot blok stranden en t vertrouwen in vw kwijt zijn. Die gaan wel naar kia, 7 jaar garantie voor minder geld,wat dus indirect ook geld kost.
MartijnCR
09-02-2012, 22:52
Oké stel dat er ongeveer 30.000 1.4 rondrijden alleen in Nederland met dit probleem daar komt een landelijke terugroepactie waarbij alle carterpotjes vervangen worden die moeten eeret bedacht en gemaakt worden en kosten 300 euro per stuk het vervangen ervan kost 100 per stuk dat is 400 euro X 30.000 dat kost 12 miljoen !!! Wat kost een blok met inbouw 2000 euro? Daar kan je 6000 blokken van vervangen dat zal never nooit niet in 12 jaar tijd gebeuren
Dit was gewoon een voorbeeld weet de echte cijfers niet
golfje_295.000
09-02-2012, 22:58
We gaan hier niet uitkomen :D
Zestienkleppen
09-02-2012, 23:03
Oké stel dat er ongeveer 30.000 1.4 rondrijden alleen in Nederland met dit probleem daar komt een landelijke terugroepactie waarbij alle carterpotjes vervangen worden die moeten eeret bedacht en gemaakt worden en kosten 300 euro per stuk het vervangen ervan kost 100 per stuk dat is 400 euro X 30.000 dat kost 12 miljoen !!! Wat kost een blok met inbouw 2000 euro? Daar kan je 6000 blokken van vervangen dat zal never nooit niet in 12 jaar tijd gebeuren
Dit was gewoon een voorbeeld weet de echte cijfers niet
Die terugroepactie is al lang geleden geweest (2003). Helaas zijn niet alle auto's teruggegaan (waaronder de mijne).
VW heeft zelf in 2003 bedacht dat er een (gratis) verwarmde carterontluchting moest komen. Er was die winter sprake van 5500 vastgelopen motoren en er zijn ongeveer 1 miljoen autos met deze motor uitgevoerd. De inschatting toen was dat de schade voor VW kon oplopen richting de 10 miljoen euro.
MartijnCR
09-02-2012, 23:20
Die mensen bij volkswagen hebben hier echt wel over nagedacht of het rendabel was om alles terug te halen en aan te passen of om het zo te doen. Die gasten zijn niet dom en zorgen ervoor dat ze zo min mogelijk geld verloren gaat aan dit soort zaken. Tenslotte is het een bedrijf en bedrijven willen winst maken en het liefst zo veel mogelijk dus doen ze er alles aan om dat te doen. En ja sommige klanten pikken dat niet en stappen over naar Kia met 7 jaar garantie. Zelf vind ik het nog 'netjes' dat ze 12jaar coulance geven volgensmij hoeven ze het niet te doen dan heb je wel als probleem dat iedereen erover valt.
Is er een manier om te zien of je al een "gerepareerd/ nieuw" blok hebt? Ben nu namelijk een beetje bang om m'n nieuwe 2de hands polo te starten :P
MauSeR35
10-02-2012, 12:39
Heeft de 9N hier ook last van? zijn er namelijk ook veel van met een 1.4 16V.
Buiten het directe kosten verhaal, wat makkelijk uit te rekenen is, je imago gaat ook gewoon naar de kloten en het is niet het enige "probleempje" volgens mij dat VW de laatste jaren met blokken en bakken heeft (gehad)..
golfje_295.000
10-02-2012, 12:57
Is er een manier om te zien of je al een "gerepareerd/ nieuw" blok hebt? Ben nu namelijk een beetje bang om m'n nieuwe 2de hands polo te starten :P
zover ik weet zie je t er niet aan, je kan de polo gewoon starten met dit weer, t vriest geen 15 graden meer. bij de caddy zat er een klontje ijs aan de oliepijlstok, toen was t in limburg -16 graden. nu is dat geen probleem meer.
en mauser, alle 1.4 16v hebben dit schijnbaar.
Er zit overgens nog steeds een coulance regeling op deze motoren!!
vwpolovw
13-02-2012, 19:38
over welke motercodes gaat dit mieschien wel makelijk
ok voor de rest
golfje_295.000
13-02-2012, 20:31
zoveel verschillende 1.4 16v zijn er toch niet...
maar goed.
AFH
AUA
BBY
dat zijn ze
Zestienkleppen
13-02-2012, 21:43
Er zit overgens nog steeds een coulance regeling op deze motoren!!
Enig idee waar ik dat ergens kan vinden? Ik kan zo een paar artikelen ophoesten over de coulanceregeling, maar daarin staat altijd 10 jaar.
golfje_295.000
14-02-2012, 08:12
Enig idee waar ik dat ergens kan vinden? Ik kan zo een paar artikelen ophoesten over de coulanceregeling, maar daarin staat altijd 10 jaar.
heb je nou gebeld met wealer in heerlen, die hebben zelf gezegd dat t 2 weken geleden verlengd is naar 12 jaar. :)
Gaat alleen om de 16kleppers, en daarbij vriest t ook niet meer zo.
De bevriezingsproblemen hebben ook betrekking op de 8V's. Ik heb vorige winter de motor vervangen van mijn zusje haar Arosa 1,4MPI (geen 16V). Het probleem was toen ook al bekend bij de dealers en van een coulanceregeling was helaas toen nog geen sprake.
@richard-polo: Het probleem is wijd en zijd bekend, bij de importeur, alle dealers en inmiddels zo'n beetje alle gebruikers en jij staat glashard te ontkennen dat er iets abnormaals aan de hand is met die motoren... Griekenland heeft in jouw wereld ook de best draaiende economie van de EU?
Black Devil
14-02-2012, 10:54
De bevriezingsproblemen hebben ook betrekking op de 8V's. Ik heb vorige winter de motor vervangen van mijn zusje haar Arosa 1,4MPI (geen 16V). Het probleem was toen ook al bekend bij de dealers en van een coulanceregeling was helaas toen nog geen sprake.
@richard-polo: Het probleem is wijd en zijd bekend, bij de importeur, alle dealers en inmiddels zo'n beetje alle gebruikers en jij staat glashard te ontkennen dat er iets abnormaals aan de hand is met die motoren... Griekenland heeft in jouw wereld ook de best draaiende economie van de EU?
Coulanceregeling geld alleen voor VW modellen tot 12 jaar die aantoonbaar jaarlijks onderhoud hebben gehad
Zestienkleppen
14-02-2012, 10:54
heb je nou gebeld met wealer in heerlen, die hebben zelf gezegd dat t 2 weken geleden verlengd is naar 12 jaar. :)
Jazeker, ik hoop deze week wat te horen.
Zestienkleppen
15-02-2012, 19:59
Helaas, coulanceverzoek afgewezen... :(
richard-polo
16-02-2012, 07:55
was te verwachten uiteraard.. ben ook wel benieuwd naar de reden!
golfje_295.000
16-02-2012, 09:28
Coulanceregeling geld alleen voor VW modellen tot 12 jaar die aantoonbaar jaarlijks onderhoud hebben gehad
je moet de rekeningen kunnen overleggen sinds jij de auto in bezit hebt, PON wil zien dat de olie regelmatig ververst is. rekeningen van vorige eigenaren of bijgehouden onderhoudsboekjes zijn geen vereiste. althans in mijn geval
richard-polo
16-02-2012, 11:59
anders zou iedereen met een 1.4i 16v effe die coulanceregeling inschakelen....
Zestienkleppen
16-02-2012, 12:27
En wat was de reden?
Er speelden meerdere zaken mee:
1. PON heeft de afgelopen dagen veel coulanceverzoeken gekregen. Ze worden dan opeens erg kritisch;
2. Mijn auto is (ook door de vorige eigenaren) de laatste jaren niet bij een VW dealer geweest voor onderhoud. Dus geen onderhoudshistorie. Geen probleem als je andere onderhoudsfacturen kunt overleggen, maar samen met punt 1 maakt PON een inschatting of ik als 'klant' commercieel interessant ben.
3. Kilometerstand (die was met 97dkm niet te hoog, dus prima)
4. Bouwjaar (2001, dus net iets ouder dan 10 jaar, van de 12 jaar coulance heb ik geen bevestiging)
5. Andere zaken waar ik geen weet van heb (bijvoorbeeld: de prestatie van de VW dealer?);
Optelsom van bovenstaande: ik val er net buiten, een ander kan meer geluk hebben, gewoon proberen.
Volgens de dealer is met name de inlaatnokkenas vastgelopen, dus wellicht dat met een nieuw nokkenashuis, distributieriem, wat kleppen en wat andere zaken het toch nog voor elkaar kan komen.
Zestienkleppen
16-02-2012, 12:29
anders zou iedereen met een 1.4i 16v effe die coulanceregeling inschakelen....
Proberen kan dus, ook de 1.0 blokjes. Maar het lukt niet altijd. Heb je een 10jaar oude auto met lage km-stand, dealer onderhouden (recent de olie ververst), dan MOET het lukken.
Black Devil
16-02-2012, 12:48
je moet de rekeningen kunnen overleggen sinds jij de auto in bezit hebt, PON wil zien dat de olie regelmatig ververst is. rekeningen van vorige eigenaren of bijgehouden onderhoudsboekjes zijn geen vereiste. althans in mijn geval
Is mij allemaal bekend, werk zelf bij VW :)
richard-polo
16-02-2012, 13:13
Proberen kan dus, ook de 1.0 blokjes. Maar het lukt niet altijd. Heb je een 10jaar oude auto met lage km-stand, dealer onderhouden (recent de olie ververst), dan MOET het lukken.
Proberen is het natuurlijk altijd waard.. :thumbup:
nee heb je ja kun je krijgen,.
MartijnCR
16-02-2012, 18:20
Dat de nokkenas vast loopt hebben we hier op werk ook gehad. Weet de oorzaak niet maar zal wel iets in de trand van weinig olie zijn geweest
Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt op je verzekering ?
Die kunnen jou daar beter in helpen.
Als je dat niet hebt moet je gewoon naar een rechtswinkel gaan. ;)
Dat de nokkenas vast loopt hebben we hier op werk ook gehad. Weet de oorzaak niet maar zal wel iets in de trand van weinig olie zijn geweest
die vakkundige opmerkingen van jou begin ik een beetje moe van te worden,als je het niet [zeker] weet zeg dan niks.
nokkenas is vastgelopen door een gebrek aan smering[oliedruk te laag],en met alleen een as vervangen ben je er niet ivm gegroefde/uitgevreten lagerhuizen zal er sowieso een andere cilinderkop op moeten.
MartijnCR
19-02-2012, 14:16
Zeg ik iets raars daarmee dan nee. Jij zegt iets raars omdat je begint met 'alleen een as ben je er niet' dat zie ik ook wel als de as al niet draaid en muur vast zit ga ik niet proberen om die eruit te halen en zorg ik wel voor nieuw kopje.
Zeg ik iets raars daarmee dan nee. Jij zegt iets raars omdat je begint met 'alleen een as ben je er niet' dat zie ik ook wel als de as al niet draaid en muur vast zit ga ik niet proberen om die eruit te halen en zorg ik wel voor nieuw kopje.
gaat niet alleen om wat je hier zegt. :thumbup:
Zestienkleppen
19-02-2012, 18:26
nokkenas is vastgelopen door een gebrek aan smering[oliedruk te laag],en met alleen een as vervangen ben je er niet ivm gegroefde/uitgevreten lagerhuizen zal er sowieso een andere cilinderkop op moeten.
Cilinderkop of een nokkenashuis? Volgens mij draaien de nokkenassen in deze Polo als het ware in een aluminium kleppendeksel.
richard-polo
21-02-2012, 09:13
[QUOTE]De Pul]die vakkundige opmerkingen van jou begin ik een beetje moe van te worden,als je het niet [zeker] weet zeg dan niks.
[QUOTE]
begin altijd bij jezelf met verbeteren :thumbup: !!
Zestienkleppen
25-02-2012, 19:34
Nou, dit is het probleem: inlaatnokkenas vastgelopen in het kleppendeksel/nokkenashuis:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/3/P1070507.jpg
Andere nokkenas en de krukas draaien nog normaal rond.
MartijnCR
26-02-2012, 03:17
Dat Zeg Ik
Gamma
vwmotorsport
26-02-2012, 09:17
zijn gewoon zeer slechte blokken het feit dat het nodig is om bij de nieuwere types verwarming in de carterontluchting te zetten zegt ook genoeg over het ontwerp. ik stap voor mijn daily over op een ander merk
richard-polo
26-02-2012, 09:40
het zijn geen slechte blokken!! condens in de olie is de boosdoender en daarom wil pon bewijs zien van regelmatige oliewissel ;)
lees is wat vaker op duitse forums zou ik zeggen daar staat wat meer info dan in zo,n klein landje :)
meeste van die motors gaan stuk wegens strenge winter & 15w40 olie.....
water in de olie bevriest de kleine oliekanaaltjes en de carterontluchting...
Maar goed vaak roepen dat iets slecht is is snel gebeurd...
Zestienkleppen
26-02-2012, 10:50
het zijn geen slechte blokken!! condens in de olie is de boosdoender en daarom wil pon bewijs zien van regelmatige oliewissel ;)
lees is wat vaker op duitse forums zou ik zeggen daar staat wat meer info dan in zo,n klein landje :)
meeste van die motors gaan stuk wegens strenge winter & 15w40 olie.....
water in de olie bevriest de kleine oliekanaaltjes en de carterontluchting...
Slecht misschien niet, maar wel reuze gevoelig. Regelmatige oliewissel (10W40) heb ik gedaan, maar daarmee is de motor helaas niet bestand tegen de combinatie van korte ritjes en strenge vorst.
Gevoelsmatig zijn alleen de 'klassieke' motoren van VW betrouwbaar, de 1.3, de 1.6 en de 1.8 benzine & de 1.6 en 1.9 diesel. Als deze Polo verkocht wordt (liever vandaag dan morgen) dan komt er nooit meer een 1.4 16v (van VW).
richard-polo
27-02-2012, 07:31
ik ken mensen die rijden al jaren met VEEEl plezier unnuh 1.4i 16v golf of 1.4i 16v polo....
Die weten hoe ze ermee om moeten gaan ;) en dus blijft het heel...
Zestienkleppen
27-02-2012, 12:35
Die weten hoe ze ermee om moeten gaan ;) en dus blijft het heel...
Tuurlijk joh, het ligt allemaal aan mij, dom van me. Had ik de thermostaat maar wat hoger gezet, netzoals de andere mensen in de straat die nergens last van hebben met hun jappenbakkies.
zoals al vaker gezegd word hier ligt het niet aan de motor maar aan een bevroren carterontluchting. Mijn polo van '96 had dat 10 jaar geleden ook al(1.4 multipoint injectie, geen 16V!!) Shit happens.... oplossing word door vw toch aangedragen!? en als dat net te laat is is je blok kapot.
Tuurlijk joh, het ligt allemaal aan mij, dom van me. Had ik de thermostaat maar wat hoger gezet, netzoals de andere mensen in de straat die nergens last van hebben met hun jappenbakkies.
Jappenbakkies hebben ook problemen..
Ervaring met Toyota leert dat de kwaliteit ook niet meer is als vroeger, tot '99 gaat het aardig goed, daarna heb je ook oliebootjes..
Ik heb de tijd er niet meer meegemaakt dat de blokken op voorraad kwamen te staan voor onderblokrevisie.. en ook de 2.2 d - cat 177 pk diesel is een ramp..
Maar genoeg offtopic,
Sta op het punt om evt een 98 Polo voor schoonmoeders te kopen, weet alleen nog niet wat voor een motor daar in ligt. Hoop geen 1.4 (16v) als ik het zo lees..
Maar snelle controle mogelijk mocht het wel een 1.4 zijn?!
Waar moet ik op letten?!
En helaas dat schoonmoeders wel kleine stukjes rijd, dus ondanks jaarlijkse verversing wel kans op condensvorming / White sludge..
Of kan ik beter een 1.4 Polo laten staan om problemen te vermijden ?!
richard-polo
29-02-2012, 07:28
zoals al vaker gezegd word hier ligt het niet aan de motor maar aan een bevroren carterontluchting. Mijn polo van '96 had dat 10 jaar geleden ook al(1.4 multipoint injectie, geen 16V!!) Shit happens.... oplossing word door vw toch aangedragen!? en als dat net te laat is is je blok kapot.
:thumbup:
Zestienkleppen
29-02-2012, 20:58
Ok, dan ligt het aan VW, mij best. Muggenzifterij of de carterontluchting nou wel of niet bij de motor hoort, een auto die niet rijdt is als een vrouw die niet pi*pt
MartijnCR
29-02-2012, 23:09
:goodpost:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.