PDA

View Full Version : Cyclone inlaat

Spitwesson
23-01-2012, 15:32
Link artikel (http://www.tuning-gids.nl/cyclone.htm)

Zijn er meer mensen bekend met dit apparaatje?
De site is er wel érg enthousiast over..

Ook hier staan louter positieve reacties van gebruikers:
Recensier (http://www.cyclonenederland.nl/mening/mening.php?page=8)

A.D GOLF1 1976
23-01-2012, 16:04
Heb er ooit ééntje gehad in mijn Golf 2 td. Waren op vakantie in Duitsland en kan je vertellen dat het motortje goed schoongebrand is op terug weg leek ineens wel een TDI met 190pk :D , na de lange rit reed hij veel mooier trok beter en was nog zuiniger ook.
Dus mijn ervaring is dat het werkt!!

Heb hem nog trouwens.

mark89769
23-01-2012, 16:23
ik heb nog nergens dyno uitdraaien gezien...

Spitwesson
23-01-2012, 17:15
Ziet er ook niet zo duur uit, maar kan geen site vinden waar ik hem kan bestellen?

joostvw
23-01-2012, 17:43
Geloof niet dat zo'n prulletje iets uitmaakt.

Ruimtevaarttechnieken
Dit allen wordt mogelijk gemaakt door bewezen technieken uit de lucht- en ruimtevaart :D :screwy: :shake:

jones
23-01-2012, 17:59
cyclone, its amazing!

http://www.limpex-sport.nl/producten.php

bij deze toko te koop, heeft verder nog allerlei andere broodjes aap.

mark89769
23-01-2012, 20:21
rofl:

De Cyclone wordt al jaren in allerlei takken van de Motorsport toegepast, alleen wordt er door de rijders geen reclame voor gemaakt.
Als ze dat zouden doen, maken ze alleen de concurentie wijzer en dat willen ze beslist niet.

Tjaap
23-01-2012, 20:53
http://images.memewow.com/memes/1/219/philosoraptor-if-10-times-better-than-leading-brand_thumb.jpg

casss
23-01-2012, 20:55
op die site van tuning gids staat in de laatste alinea: De olie zal zijn smerende werking minder goed kunnen doen.
mag hopen dat dit een foutje is?
@a.d. Golf:
waar werd de cyclone gemonteerd en hoeveel zuiniger werd de auto?
gr,cas

De Pul
23-01-2012, 21:02
klant van ons [vishandelaar]heeft zo'n ding in z'n sprinter 416cdi laten bouwen,is daarna ook gaan rijden als een oud wijf en merkt het verschil heel goed,duuuuuuh....

volgens mij helpt het geen ruk,leuk dat die lucht gaat wervelen,maar wie zegt dat dat daar de bedoeling is?en wie zegt dat dat geval in de inlaat niet giga veel lucht tegenhoud?

Tjaap
23-01-2012, 21:03
ding bestaat al vele jaren, als het zou werken zou het tegenwoordig toch standaard op elke nieuwe auto zitten?

De Pul
23-01-2012, 21:14
ding bestaat al vele jaren, als het zou werken zou het tegenwoordig toch standaard op elke nieuwe auto zitten?
simpel doch doeltreffend,heer rutten :thumbup: :D

Audi1981
23-01-2012, 21:34
[Vliegtuigmonteur / automonteur-modus-aan] We erkennen in de aerodynamica twee soorten luchtstromen; laminair en turbulent, als we ergens veel lucht doorheen willen duwen / trekken, is het zaak dat de flow zich laminair verplaatst. Willen we dat de lucht goed mengt met een substantie zoals benzine / kerosine, dan zorgen we voor een turbulente stroming, ergo conclusio; iedere zichzelf respecterende fabrikant zal, zover het in zijn macht is, zo lang mogelijk een laminaire luchtflow aan willen houden, en, pas op het moment dat er brandstof bijgevoegd wordt, op dat moment pas een turbulente luchtstroming willen hebben. Zie "the Jet Engine" van Rolls Royce en "de Automobiel" van Steinbuch. [modus-uit]

Kan in het rijtje motor-up / jomanda / derek ogilvie / gebakken lucht :thumbup:

Spitwesson
24-01-2012, 14:06
Heb er ooit ééntje gehad in mijn Golf 2 td. Waren op vakantie in Duitsland en kan je vertellen dat het motortje goed schoongebrand is op terug weg leek ineens wel een TDI met 190pk :D , na de lange rit reed hij veel mooier trok beter en was nog zuiniger ook.
Dus mijn ervaring is dat het werkt!!

Heb hem nog trouwens.

Als je hem nog hebt wil ik hem best overnemen als je de maat weet?
Voor een paar euri wil ik hem best een voor de grap proberen, is er toch binnen 2 seconden in en uit gehaald.

joostvw
24-01-2012, 14:14
Voor sommige mensen duurt het wel lang voordat het kwartje valt.....

Spitwesson
24-01-2012, 14:58
Voor sommige mensen duurt het wel lang voordat het kwartje valt.....

Qua sommige dingen kun je me inderdaad eigenwijs noemen, als ik eenmaal iets in mn hoofd heb.. Niet dat ik jullie niet geloof, maar waar komen anders al deze positieve reacties vandaan :confused:

De Pul
24-01-2012, 15:02
Uit de doos van tante sjaan.

joostvw
24-01-2012, 15:03
Qua sommige dingen kun je me inderdaad eigenwijs noemen, als ik eenmaal iets in mn hoofd heb.. Niet dat ik jullie niet geloof, maar waar komen anders al deze positieve reacties vandaan :confused:

Ik tel hierboven bijna 10 negatieve/ sarcastische reacties... :thumbup:

En natuurlijk zal de verkoper/producent zijn product goed aanprijzen, dat doet telll sell toch ook.

jones
24-01-2012, 17:30
voor door de cyclone

http://www.suzannedekker.nl/groepen/groep20/2x_zijkant.jpg

gaat tie nog harder

Audi1981
24-01-2012, 17:31
Een onderdeel van perceptie, je verwacht een positief resultaat, dus voel je een positief resultaat :thumbup:
Het is natuurlijk een gebied waar de meeste autorijders geen klap verstand van hebben en bij die gratie bestaan dit soort producten :D

Dokter D
24-01-2012, 18:47
Google eens op "joekelunit" deze levert een aanzienlijk betere prestatie dan de cyclone.
Uitgebreid getest door de leden van tdiclub.nl

Jel Golf 2 GTI
24-01-2012, 19:08
Google eens op "joekelunit" deze levert een aanzienlijk betere prestatie dan de cyclone.
Uitgebreid getest door de leden van tdiclub.nl

Joekelunit gaat wel eens kapot, daarom moet deze ff geupdate worden :D :D

joostvw
24-01-2012, 20:16
Joekelunit gaat wel eens kapot, daarom moet deze ff geupdate worden :D :D

Ik heb thuis een gameboy waarmee ik de update kan uitvoeren. voor een vriendenprijsje van €40,- wil ik dat wel komen doen.

Spitwesson
24-01-2012, 20:25
Ik heb thuis een gameboy waarmee ik de update kan uitvoeren. voor een vriendenprijsje van €40,- wil ik dat wel komen doen.

Sorry dat is me te weinig, ik wil minstens €60,- kwijt zijn.

Spitwesson
24-01-2012, 20:30
Maargoed ik ben overtuigd, ik heb hem van mn lijstje geschrapt.