View Full Version : Nieuwe koppeling
Hee, ik ben Roy en rij een Golf IV 1.8T. Laatste maand lichtjes last van een slippende koppeling, dus ben mij nu een beetje aan het verdiepen in wat voor koppeling. Mijn oog is gevallen op een ombouwset van Sachs. Richtprijzen gaan zo'n beetje naar de 500 euro en dan heb je het volgende: Sachs koppeling, Sachs drukgroep, Sachs druklager, Origineel nieuw vliegwiel, Smeervet, Bouten voor drukgroep
Met deze set kan het 2 massa vliegwiel gelijk worden vervangen door een vast vliegwiel waardoor hij beter zal oppakken tijdens het versnellen. (Heb ik gehoord)
Aangezien ik een leek ben op motorisch gebied wou ik toch nog even weten wat jullie mij eventueel aanraden en waar ik het best een koppelingset kan aanschaffen.
Roy
mark1991
22-01-2012, 11:47
als ik jou was zou ik sowieso alles tegelijk vervangen zodat de bak er maar 1 keer af moet, wil je dit trouwens zelf gaan doen terwijl je er geen verstand van hebt??
Jel Golf 2 GTI
22-01-2012, 12:01
Als je nog nooit gesleuteld hebt dan zou ik toch ff 2 keer nadenken voor je eraan begint.
Niet dat het een super moeilijke klus is maar er komt toch best veel bij kijken. (vind ik).
EDIT:==> ik zat verkeerd, we hebben toen alles willen vervangen door een sachs set maar deze was niet op tijd binnen. Daarom hebben we een LUK-set gepakt. Zit er ondertussen al een kleine 40.000Km onder. :thumbup:
(Heb net ff met men maat gebeld om het te vragen) :D
Bij hem waren de 2 delen vast gelopen tegen elkaar waardoor hij voor geen ruk meer koppelde.
Ik wil het inderdaad zelf doen, kan een hoop zelf en leer een hoop van het uit elkaar halen en proberen. Lukt het niet heb ik een broer die het al is eerder heeft gedaan. :)
Jel Golf 2 GTI
22-01-2012, 12:25
Ik wil het inderdaad zelf doen, kan een hoop zelf en leer een hoop van het uit elkaar halen en proberen. Lukt het niet heb ik een broer die het al is eerder heeft gedaan. :)
Als je tijd hebt en eventueel hulp dan moet het wel lukken.
Gewoon rustig kijken hoe alles zit en niet te overhaast te werk gaan. Dingen kosten geld genoeg om er ff de tijd voor te pakken. :thumbup:
MartijnCR
22-01-2012, 12:52
Zorg ook dat je het juiste gereedschap heb is een beetje lastig als de bak eraf is en je de koppeling niet kan uitbouwen
voor 500 euro een nieuwe koppeling + vliegwiel?
komt er dan een vast vliegwiel in?
je zou ook kunnen kijken voor een valeo 4p kit, deze hebben extra veren in de koppelingsplaat die het veren van de 2 massa vliegwiel opvangt. dit is wel handig want dan krijgen je distributie riem en muliti v riem niet alle klappen door, waardoor die overmatig slijten.
Tijd heb ik zat auto staat door de weeks eigenlijk altijd stil, en gereedschap is het probleem ook niet.
Ik wil er inderdaad een vast vliegwiel op. Over Valeo heb ik een hoop negatieve verhalen gehoord dus dat wil ik sowieso niet.
Iemand enig idee waar ik tegen een schappelijke prijs een Sachs koppeling en de andere genoemde onderdelen kan bestellen?
MartijnCR
22-01-2012, 16:28
valeo net zo'n bende als bosal.
Audi1981
22-01-2012, 17:10
De Valeo 4p heb ik ook overwogen als vervanging voor de Bora TDI, een hoop negatieve ervaringen aangehoord en het advies van mijn leverancier dat zij niet achter deze set staan, deed mij er van af zien. Ik heb advies ingewonnen bij de heren van VAG-techniek en zij raden de sets van Sachs aan, beter dan de OEM-kits en de aftermarket LUK sets. Suc6 :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
22-01-2012, 17:16
Hier een linkje naar het topic met het probleem toen. :thumbup:
LINK (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75354)
Kijk daar heb ik nou wat aan, heb bij Vag Techniek een mooie set gezien voor net geen 500 euro. Denk dat ik hem daar volgende maand maar ga bestellen.
vwmotorsport
25-01-2012, 15:30
ik heb net mijn koppelingsplaat eruit gehaald (sachs race engineering met 6 veren) alleen het plaatje kostte al 400 euro heb er nog geen 30000 km mee gereden en compleet versleten. vraag me nu af wat een beetje beter bestand is tegen slijtage? iemand?????
heeft iemand ook bestelnummers voor de g60 vr6 conversie?
dus een g60 vliegwiel
en een vr6 koppleling + drukgroep
en welk druklager? ook g60 of orinigeel?
het is voor een 1.8t agu,
uit welke autos komen de onderdelen, dan kan ik het bestellen bij de grossier,
bedankt:)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.