Log in

View Full Version : oud type voorste motorsteun golf 2

rallyegolf driver
05-04-2005, 21:32
Een vriend van me rijdt een 1984 Golf GTI 1800 EV.

Zijn voorste motorsteun is een steun met een horizontale bout erdoorheen a la golf 1 GTI ipv de bol-met-draad-erop motorsteun zoals "normaliter" in een golf 2.

Nu heeft zijn motorruimte meer vreemde dingetjes, waarschijnlijk omdat het een golf 2 is met veel parts van golf 1 gti. Zoals een soortgelijke motorophanging vóór, een vreemd vacuumaansluitinkje van de kleppendeksel naar de inlaat en meer van dat spul.

Nu ben ik op zoek naar een goede stugge motorsteun voor mijn G60, is die steun een optie? Met harde PU-invulstukken, die ook beschikbaar zijn van BUGPACK voor golf 1?

Is deze steun los te schroeven van het subframe, of moet je daarvoor het hele subframe vervangen?

Jurgen Santana
05-04-2005, 22:08
Ik heb zo'n vulstuk voor de steun rechts achter liggen. Is die steun het zelfde als de voorste van zo'n Golf als jij bedoeld?

polopower
06-04-2005, 08:08
Nu ben ik op zoek naar een goede stugge motorsteun voor mijn G60, is die steun een optie? Met harde PU-invulstukken, die ook beschikbaar zijn van BUGPACK voor golf 1?

Begrijp ik goed dat je rubbers wilt vervangen door die PU bussen? Weet waar je aan begint want bij gebruik van enkel stuggere rubbers loop je al kans op scheuren in je koets. Voor baangebruik nemen ze ook wel alu om van de motor een dragend deel te maken (stijver) maar hoe lang zoiets goed gaat durf ik je niet te zeggen.

Ik geloof dat Blikopenener wel ervaring heeft met stuggere rubbers (seat endurance) PM hem eens, wanneer je het nog niet zeker weet.

Jurgen Santana
06-04-2005, 10:35
Hij heeft het over opvulstukken. De "gaten" die in het rubber zitten worden dus opgevuld, waardoor ze stugger worden. Heb je ook voor je achteras rubber etc.

Allart-Ghetta
06-04-2005, 10:57
Ik heb hier ook nog naar gekeken maar die oude type motorsteun is niet meer te krijgen bij de dealer. Ik ga binnenkort een metalen steun bestellen bij EIP tuning, als je er ook een wilt geef maar een gil.

http://www.eiptuning.com/eip/motormounts.html

Pedaalemmer
06-04-2005, 15:56
gaat het over deze? http://img66.exs.cx/img66/989/foto20.jpg

Allart-Ghetta
06-04-2005, 16:39
Ik zie dat hij weer leverbaar is bij EIP dus ik ga snel bestellen!

oldschool_lover
06-04-2005, 16:47
gaat het over deze? http://img66.exs.cx/img66/989/foto20.jpg

Volgens mij boedoeld hij juist de andere

Allart-Ghetta
06-04-2005, 16:50
Die moet juist vervangen worden, is lezen nu zo moeilijk?
HORIZONTALE bout, waar zie je die op het plaatje?

Pedaalemmer
06-04-2005, 17:47
Die moet juist vervangen worden, is lezen nu zo moeilijk?
HORIZONTALE bout, waar zie je die op het plaatje?

lezen niet...maar uitleggen wel!

Adriaan
06-04-2005, 19:33
of je bent gewoon een gozer die in elke thread foto's van zijn zelf getectyleerde onderdelen spamt :rolleyes:

Pedaalemmer
06-04-2005, 19:36
of je bent gewoon een gozer die in elke thread foto's van zijn zelf getectyleerde onderdelen spamt :rolleyes:

is een nieuwe motorsteun niks aan getectyleerd :confused: :confused:

Marco
06-04-2005, 20:15
Dit is de latere uitvoering Henk, rene heeft het over de pre versie

rallyegolf driver
06-04-2005, 22:10
Hij heeft het over opvulstukken. De "gaten" die in het rubber zitten worden dus opgevuld, waardoor ze stugger worden. Heb je ook voor je achteras rubber etc.

idd.
Uit welke steun is nu het meeste voordeel te halen tegen welke prijs, voor- en nadelen?

rallyegolf driver
07-04-2005, 17:43
Ik heb naar alle waarschijnlijkheid dus een 1984 Golf GTI voorste motorsteun gevonden, volgens de verkoper worden/werden deze veel in de autocross gebruikt , omdat daar minder speling inzit als de motor achterover wil klappen! kost me inclusief dwarsbalk 20 euro, dus om het daarvoor te laten, nee!

rallyegolf driver
09-04-2005, 15:16
Heb er een compleet gevonden op de sloop , nog niet eens voor het bedrag wat ik hierboven vermeld heb.

Nu komt het volgende euvel:

Past een voorste motorsteunbeugel van een 020 bak op een 02a bak? ik zie tussen de montagepunten een klein verschil, en ik heb niet beide bakken in de schuur liggen.

Misschien dat iemand er iets van weet?

Allart-Ghetta
09-04-2005, 16:02
Past volgens mij wel, startmotorbouten zijn hart op hart gelijk voor zover ik me kan herinneren, alleen het vliegwiel zit op een andere plek dus de starterkrans wordt niet aangedreven, hehe.

Fred
09-04-2005, 22:49
Voorste motorsteun beugel passen op een 020 bak ??

De voorste motorsteun zit helemaal niet aan de bak vast bij een EV motor !!!

rallyegolf driver
10-04-2005, 12:58
Ok Fred, ik zal het even nog nauwkeuriger zeggen:

voorste motorsteun beugel die je op dezelfde punten vastschroeft rond de bevestigingspunten van de startmotor op de bak......waar ik hem dus ook zelf vanaf heb gedraaid, van een 020 bak.

Fred
10-04-2005, 23:04
Ok Fred, ik zal het even nog nauwkeuriger zeggen:

voorste motorsteun beugel die je op dezelfde punten vastschroeft rond de bevestigingspunten van de startmotor op de bak......waar ik hem dus ook zelf vanaf heb gedraaid, van een 020 bak.

Ah oke ik dacht al....had al bij de mijne gekeken, vandaar :tongue:

rallyegolf driver
11-04-2005, 22:07
Helaas Helaas , de 2 boutgaten waarmee de startmotor vastzit op mijn 02A bak komen overeen met een 020 bak, het 3de boutgat van de steun zit een paar cm verschil in.....

Dus gaat de steun de verkoop in.