View Full Version : Revisie 1.8 16v KR webers...
zippo123
12-01-2012, 16:16
Hallo iedereen,
Auto: golf 1 (1983) met 1.8 16v KR op webers
Probleem: Als je gas geeft komt er een behoorlijke donkere walm uit de uitlaat (olie) :shake: Het ergste is het bij een prop gas en een stuk minder bij constant gas(ook is dat in hoge toeren) :confused: .
Dus ik zat aan de kleppenseals te denken of heel misschien de zuigerveren.
Vraag 1: iemand een idee of ervaring met dit probleem?
Vraag 2: ik ga het blok nu dus openhalen, ik had het idee om de kop dan weg te brengen naar een bedrijf (van der peil of een ander) heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? dus nieuwe kleppenseals.
Vraag 3: En de zuigerveren zou ik die kunnen controleren met een compressietest? of hoe pak ik dat aan?
Vraag 56786 :thumbup: : Iemand nog tips ofzo met zo'n revisie? Ik heb trouwens alle tijd want ik rijd in mijn andere golf 1.
ps: via de search heb ik al redelijk wat gegevens kunnen vinden zoals een goede beschrijving maar dat is niet allemaal even praktisch...
en trouwens allemaal nog een gelukkig nieuwjaar! :D
Groeten
Roy
Ik zou je kop naar Westec in Goes brengen. Dat is echt n gespecialiseerd revisiebedryf.
Suc6 ermee!
zippo123
12-01-2012, 16:19
Ik zou je kop naar Westec in Goes brengen. Dat is echt n gespecialiseerd revisiebedryf.
Suc6 ermee!
Ok Pim, bedankt; maar heb jij enig idee wat dat gaat kosten?
http://www.westecmotoren.nl/
Pryzen weet ik niet, is by iedere motor en revisie anders hé....
Donkere walm?! Dat lijkt mij een brandstofprobleem.
Hoe is de staat van de webers....Afstelling?
zippo123
12-01-2012, 16:34
http://www.westecmotoren.nl/
Pryzen weet ik niet, is by iedere motor en revisie anders hé....
Ja ok, ik dacht miss had je een idee voor een 16v...
Ik zal ze vanavond even een mail sturen :thumbup:
Donkere walm kan idd ook op slechte brandstof afstelling liggen.
Of is je olieverbruik zo hoog en is je achterruit heel vettig?
Je zou ook eerst s langs Dynojet kunnen ryden.
Ruud Frederiks heeft veel verstand van Weber's en kan netjes afstellen op de bank!
Afstellen kostte by my 180 euro en heb iets van 8 runs gehad en verschillende sproeiers enzo geprobeerd, liep geweldig na t afstellen.
Westec en Dynojet zitten dicht by elkaar, miss ff combineren?
zippo123
12-01-2012, 19:05
Donkere walm kan idd ook op slechte brandstof afstelling liggen.
Of is je olieverbruik zo hoog en is je achterruit heel vettig?
voordat ik hem stalde had hij een "behoorlijk" olieverbruik en dan ook behoorlijk :screwy: ! haha vandaar dat ik het in de richting van het blok zoek en niet meer in mijn webers
zippo123
12-01-2012, 19:07
Je zou ook eerst s langs Dynojet kunnen ryden.
Ruud Frederiks heeft veel verstand van Weber's en kan netjes afstellen op de bank!
Afstellen kostte by my 180 euro en heb iets van 8 runs gehad en verschillende sproeiers enzo geprobeerd, liep geweldig na t afstellen.
Westec en Dynojet zitten dicht by elkaar, miss ff combineren?
Ja langs dynojet wil ik zoiezo nadat hij weer een beetje in orde is. Eerst dacht ik ook dat de afstelling van de webers slecht was, maar nadat het olieverbruik behoorlijk begon op te lopen ging ik toch meer aan mijn blok denken.
zippo123
12-01-2012, 21:22
is dit trouwens goed te doen wanneer de motor nog in de auto zit? of moet de motor er echt uit?
als ook de achterkant heel vettig is dan is het olie, ja..
bij een koprevisie hoeft het onderblok uiteraard niet uit de auto, maar laar eerst even je compressie meten om te checken of het wel de klepseals zijn.
zippo123
13-01-2012, 11:37
als ook de achterkant heel vettig is dan is het olie, ja..
bij een koprevisie hoeft het onderblok uiteraard niet uit de auto, maar laar eerst even je compressie meten om te checken of het wel de klepseals zijn.
Ok, dus als de compressie slecht is dat zijn het de zuigerveren en als de compressie goed is dan zijn het de kleppenseals? Mag ik dat zeggen of zitten er nog addertjes onder het gras?
zippo123
13-01-2012, 17:31
Hopsaa :thumbup: : vanavond ff naar MMVW onderdeeltjes shoppen. kleppendekselpakking heb ik al, ff wat onderdeeltjes zoeken die ik alvast zeker nodig heb :D
Dus.... koppaking en de rest moet ik nog ff bedenken.
Oh daar kunnen ze je goed helpen, doe ze de groeten :)
Michel heeft ook veel technische kennis en wil miss. ook wel helpen!
golf mkII 16v
13-01-2012, 21:54
Heb het bij mijn 16 v laten doen [complete kop revisie]2 jaar terug ofzo en was toen inc koppakkingset 405 euro kwijt[zonder bon :D
zippo123
14-01-2012, 19:19
Gisteren een gezellige avond gehad bij MMVW het was daar ook een kleine meeting voor TGV. Ook een "project" mogen aanschouwen wat ik eigenlijk meer als iemand zijn levenswerk zie. 16vG60 project in een golf 1. Ongeloofelijk hoe die kerel te werk gaat zo netjes en alleen de beste spullen! :thumbup: :eek:
Uiteraard ook nog wat spulletjes geshopt voor het projectje:
http://13.media.hyves-static.net/1460722912/6/GIe5/0/img1460722912.jpeg
De kleppenseals zitten erbij dus dat betekent dat ik de kop zelf ga proberen te "fixen". Goede uitleg erbij gehad etc. Maandagochtend proberen de compressie te meten en dan heb ik wat duidelijkheid.
golf mkII 16v
15-01-2012, 13:38
Als je alleen de kleprubbers doet hoeft er de kop niet voor af
Met een adaptor 6bar druk in de cilinders zetten en dan alleen de klepspieen en de veren eruit
Kan je zo bij de rubbers
zippo123
15-01-2012, 14:28
Als je alleen de kleprubbers doet hoeft er de kop niet voor af
Met een adaptor 6bar druk in de cilinders zetten en dan alleen de klepspieen en de veren eruit
Kan je zo bij de rubbers
Dat ligt er even aan of mijn compressiemeting morgenochtend goed is :thumbup: , als die slecht is moet ik ook nog mijn zuigerveren gaan vervangen. en de kleppen controleren en inschuren (misschien nieuwe). En via waar zet je dan die 6 bar druk erop? ik denk dat ik de kop gewoon loshaal want ik heb toch al alle pakkingen etc. gekocht.
golf mkII 16v
15-01-2012, 15:33
Druk zet je erop met een adaptor via het bougiegat
Als je drukverlies heb door de zuigerveren zal je ook aan een overmaat zuigers moeten en het onderblok uitslijpen
Of er moeten er gebroken zijn
zippo123
15-01-2012, 16:08
Druk zet je erop met een adaptor via het bougiegat
Als je drukverlies heb door de zuigerveren zal je ook aan een overmaat zuigers moeten en het onderblok uitslijpen
Of er moeten er gebroken zijn
Pfff.. Nou hopen dan maar dat de compressietest morgen een beetje goed nieuws geeft :thumbup: :cool:
zippo123
16-01-2012, 10:33
Zo de compressietest achter de rug en dit zijn de resultaten:
Cil-1= 12.1 baro
Cil-2= 11.5 baro
Cil-3= 11.7 baro
Cil-4= 12.4 baro
Ik ben behoorlijk blij met de resultaten dus deze week maar eens een dagje prikken en dan de kop eraf! :thumbup: :D
superbeast
16-01-2012, 11:19
Onderblok is dus nog okidoki, alleen dan een koprevisie nodig :thumbup:
Veel succes met de koprevisie, maak ie er nog foto's van?
mvg frank
zippo123
16-01-2012, 12:20
Onderblok is dus nog okidoki, alleen dan een koprevisie nodig :thumbup:
Veel succes met de koprevisie, maak ie er nog foto's van?
mvg frank
dankje, zal ik doen! ik ben zelf ook nog geen held in dit, dus stapje voor stapje hoop ik er te komen :thumbup:
zippo123
22-01-2012, 21:37
Tralalaaaa:D
Het vordert allemaal rustig. Nu moet ik nog even iets gaan "fabriceren" om de klepveren wat in te drukken om die "borgingtjes" te verwijderen.
http://6.media.hyves-static.net/1463435805/6/8pjp/0/img1463435805.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1463435980/6/xaf_/0/img1463435980.jpeg
http://7.media.hyves-static.net/1463436422/6/wOzA/0/img1463436422.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1463437215/6/hrDZ/0/img1463437215.jpeg
superbeast
25-01-2012, 13:50
Zo de kop is eraf :D
veel succes verder met de revisie
mvg frank
sciroccoGTII
25-01-2012, 16:27
Heb je een kolomboormachine tot je beschikking? Zo ja, leg een stukje hout in de verbrandingsruimte onder de klep. Maak in een stukje buis of oude dop welke op de klepveerschotel past aan de buitenn zijde 1 of 2 brede gluiven waar een punttangetje door past om de spietjes te pakken. Doe dit pijpje of dop in of onder de boorklem en zet nu druk op de klepschotel, klep blijft en je kunt de spietjes er zo uit pakken. succes
goedbezig hoor roytjee:P (A)
bijnaa meeting meeting hop hop opschiete(A)
superbeast
25-01-2012, 17:21
Das een mooie oplossing om die borgingtjes eruit te krijgen met de boorkolom
golf mkII 16v
25-01-2012, 22:00
Met kleppen en al naar het revissie bedrijf brengen
Moeten ze hebben om in te slijpen :D of doe je het zelf
zippo123
25-01-2012, 23:55
Ik heb het loshalen van die borgingtjes met een lijmklem gedaan en dan een stukje hout onder de kleppen en dan een zelfgemaakte bus er bovenop. en heb de borgingtjes eruit gehaald met een magneet. (zie foto) moet nu nog 7 inlaatkleppen. Het inschuren ga ik zelf proberen :screwy: hopen dat het lukt maar ik heb er het volste vertrouwen in :D
http://3.media.hyves-static.net/1464332538/6/_FjB/0/img1464332538.jpeg
Slim, maar ze moeten ook nog terug he, dat gaat je met een magneet niet lukken :D
Audi1981
26-01-2012, 11:45
Da's meestal de kloterij met zo'n 16V kop, eruit is geen probleem :D
Ook je webers nog na laten zien ?
zippo123
26-01-2012, 12:16
Slim, maar ze moeten ook nog terug he, dat gaat je met een magneet niet lukken :D
Alle Uitlaatkleppen heb ik nu gedaan, er terug in heb ik op dezelfde manier gedaan maar dan met een platte (kleine) schroevendraaier dan die borgintjes er terug in duwen en dan ging redelijk.
Da's meestal de kloterij met zo'n 16V kop, eruit is geen probleem
Ook je webers nog na laten zien ?
Nee, de webers laat ik nadat het blok terug in elkaar zit afstellen bij dynojet :cool:
Nu zit ik wel met een klein probleemtje de uitlaatkleppen gingen allemaal erg makkelijk alleen de inlaatkleppen gaan erg moeilijk omdat die onder een hoek zitten. Het heeft me een halve dag gekost om de eerste los te krijgen en er terug in te krijgen. Het probleem is eigenlijk dat die borgingtjes zo vast zitten dan ik ze moet behoorlijk moet laten schrikken, maar dan schiet mijn lijmklem los of mijn houtje onder de kleppen schiet weg :screwy:. Misschien vanmiddag maar even lang de garage om te vragen hoe zij dat voor elkaar krijgen.
Audi1981
26-01-2012, 12:26
Dop die precies op je schotel pas > verlengstuk erin > klap met een hamer erop > spietjes schrikken los :thumbup:
(Wel zorgen dat je klep goed ondersteund is :D )
zippo123
26-01-2012, 12:37
Dop die precies op je schotel pas > verlengstuk erin > klap met een hamer erop > spietjes schrikken los :thumbup:
(Wel zorgen dat je klep goed ondersteund is :D )
Okidoki ik ga een poging wagen :thumbup:
Audi1981
26-01-2012, 17:13
Okidoki ik ga een poging wagen :thumbup:
En je verlengstuk met dop goed vasthouden, die komen redelijk rap omhoog als je de (dubbele) klepveren vrij laat :D
zippo123
26-01-2012, 18:25
En je verlengstuk met dop goed vasthouden, die komen redelijk rap omhoog als je de (dubbele) klepveren vrij laat :D
Kerel, bedankt! godver een halve dag mee bezig en het lukt maar niet en nu met een paar tikken erop --> plof los :rolleyes: ben nu klaar met alle klepseals nu nu ff nieuw inlaatspruitstukpakking en de koelwaterflens monteren en dan kan de kop er terug op :thumbup:
Mijn nieuwe Maat :thumbup:
http://8.media.hyves-static.net/1464499575/6/aDYd/0/img1464499575.jpeg
Zo monteerde ik die borgintjes er terug in: Met een schroevendraaier die maar maar een heeeel klein beetje magnetisch was dus als je er een tikje tegen gaf is hij los. Met deze zette ik het borgingtje op zijn plaats en met een andere schroevendraaier(niet magnetisch) blokeerde ik hem en hopsaa op zijn plaats.
http://3.media.hyves-static.net/1464500042/6/Nyj8/0/img1464500042.jpeg
http://4.media.hyves-static.net/1464500195/6/NGTr/0/img1464500195.jpeg
Werkt idd goed met een schroevendraaier. Lekker bezig zo! :)
zippo123
31-01-2012, 15:47
Weer een klein stukje verder:
Cilinderkop zit er weer netjes op, de kopbouten op moment gedraaid en de nieuwe koppaking gemonteerd. Ook even het koelsysteem losgehaald want daar zaten een aantal "verbindingsbuizen" die geheel glad waren dus daar even een randje op gelast en schoongeschuurd. Dan hoop ik dat de koelslangen er niet af schieten. Ook de nokkenassen heb ik terug op hun plaats gemonteerd.
Morgen hoop ik even te kunnen kijken naar de klepspeling? Ik heb van die "voelmaatjes" dus even kijken hoe dat in zijn werk gaat. Hopelijk is het voor de simpele ziel ook te doen. Ik had ook gelezen dat je de nokken rechtop moet draaien en dan "voelen" wat de ruimte tussen de nok en de hydraulische klepstoter is.
De nokkenassen terug gemonteerd:D
http://3.media.hyves-static.net/1466004290/6/KI7L/0/img1466004290.jpeg
Uiteraard volgens de merktekens
http://4.media.hyves-static.net/1466006739/6/njRp/0/img1466006739.jpeg
bij hydraulische klepstoters hoef je de speling niet na te stellen, daar zijn ze juist hydraulisch voor ;)
zippo123
31-01-2012, 16:41
bij hydraulische klepstoters hoef je de speling niet na te stellen, daar zijn ze juist hydraulisch voor ;)
:eek: ok, kijk dat scheelt weer :thumbup:
Dus dit was niet 1 van mijn slimste opmerkingen :rolleyes:
Ik hoorde een aantal mensen over klepspeling en vulplaatjes, dus ik dacht dat zal dan bij mijn motor ook wel zo zijn. Mooi zo dan kom ik weer een stapje dichter bij het starten van de kr :D
staande golf
31-01-2012, 20:31
haha, nee die plaatjes heb je alleen met het oudere spul, 1.5jb en zo ;)
hop roy hop roy bijnabijna:P
morgen vroeg 11 uur sleutel de sleutel..
@loodsje terneuzen oeioei brrr koudkoud
zippo123
01-02-2012, 19:53
hop roy hop roy bijnabijna:P
morgen vroeg 11 uur sleutel de sleutel..
@loodsje terneuzen oeioei brrr koudkoud
haha :thumbup: Ik zorg voor de koeken! en je moet er wat voor over hebben met deze *****kou:egg:
zippo123
02-03-2012, 18:13
En weer maar eens een kleine update... :D hard gaat het niet maar we blijven voortgang boeken :thumbup:
Hij leeft!!!! :thumbup: :D
Alleen ging dat uiteraard weer niet zo makkelijk als het leek...
-Startmotor die deed al eens wat vreemd en had nu voor het gemak maar helemaal de geest gegeven. Nieuwe besteld en gemonteerd.
-Motor ging netjes rond maar hij wou maar niet starten, jawel gewoon de ontsteking niet aangesloten :screwy:
-Ontsteking is afgesteld :)
Na al dat harde werk maar een klein cadeautje voor mezelf gekocht :D
http://4.media.hyves-static.net/1476260075/6/wQaC/0/img1476260075.jpeg
Uiteraard hoort hier nog een anders stoel en achterbank bij... maar die lagen nog in de auto
Begonnnen met slijpen en lassen aan het onderstel om passend te krijgen maar dat gaat nog niet helemaal lekker... Ik heb 1 poot afgeslepen en ingekort dus die van de week maar weer er aan vast bakken. Alleen nu zit ik nog met het verstelsysteem die zit aan de verkeerde kant :screwy: ik heb nu het idee om mijn oude(golf 1) verstelsysteem daarop te lassen hopelijk werkt dat.
Tips zijn uiteraard welkom :thumbup:
SlimMasterShady
02-03-2012, 23:29
Mooie stoelen ;-) ik heb dezelfde een week of drie geleden ook gekocht!
Kan je misschien een foto maken van zoals jij het hebt omgelast?
En dat verstelmechanisme is toch ook om te zetten/lassen?
Ik ga er komende week mee aan de slag! Dus hoop dat je wat foto's kunt maken ;-)
Grtz Joeri
golf mkII 16v
03-03-2012, 10:35
Onderstel van een golf2 GT/GTI stoel gebruiken en daar de stof en schuim op overzetten
zippo123
04-03-2012, 18:57
Mooie stoelen ;-) ik heb dezelfde een week of drie geleden ook gekocht!
Kan je misschien een foto maken van zoals jij het hebt omgelast?
En dat verstelmechanisme is toch ook om te zetten/lassen?
Ik ga er komende week mee aan de slag! Dus hoop dat je wat foto's kunt maken ;-)
Grtz Joeri
Ik heb nu de eerste stoel zo omgelast dat deze erin past. :thumbup: Alleen het verstelmechanisme moet ik nu nog vastlassen. Bij de "tweede" stoel zal ik er foto's van maken ;) hoe was jij van plan die achterbank in te bouwen? bestaat die van jou uit meerdere delen?
ik heb deze stoelen van de golf3 er ook in zitten, super makkelijk half uurtje werk. verstel systeem werk ook netjes. heb gewoon in het midden een stuk er tussen iut gehaal en dit aan het einde er weer bij gelast.
gr
SlimMasterShady
04-03-2012, 21:53
Achterbank plaats ik niet over.... De stoelen worden opnieuw in het leer bekleed! En de bank heeft al soort 'hoofdsteunen'. Opnieuw bekleed ziet dat er erg mooi uit :-)
zippo123
04-03-2012, 22:19
ik heb deze stoelen van de golf3 er ook in zitten, super makkelijk half uurtje werk. verstel systeem werk ook netjes. heb gewoon in het midden een stuk er tussen iut gehaal en dit aan het einde er weer bij gelast.
gr
Oh ok... Misschien doe ik dan wat fout ofzo? Want het verstelmechanisme zit bij beide stoelen aan de verkeerde kant dus die moet je "volgens mij" aan de bovenkant omlassen en dan het onderste omboren en weer vastbraden. En tussen de horizontale stang kan je toch niks tussenuitslijpen? Ik heb bij de aftakking het afgeslepen en daar ingekort.
zippo123
05-03-2012, 17:04
Nou de bestuurderstoel zit er in... Maar nu kom ik er al weer achter dat de gordel van de golf 1 niet in de golf 3 mechanisme past... :screwy: Zijn daar simpele oplossingen voor?
zippo123
06-03-2012, 18:53
Oke de bestuurdersstoel is nou in orde! :thumbup: Gordelmechanisme over gezet van de golf 1 stoel. Nu weet ik een beetje hoe het allemaal moet dus zal die passagiersstoel wel wat rapper gaan :D Hopelijk deze week af dan volgende week maar eens een afspraak maken bij dynojet om het brave beestje haar webers af te laten stellen :cool:
me wel bellen dan he ;) ikke wil wel mee na dynojet :tongue:
VR6golf2
09-03-2012, 11:39
Klepgeleiders ook op slijtage controleren..Anders zijn de seals straks zo weer uitgelubberd.
Gisteren een gezellige avond gehad bij MMVW het was daar ook een kleine meeting voor TGV. Ook een "project" mogen aanschouwen wat ik eigenlijk meer als iemand zijn levenswerk zie. 16vG60 project in een golf 1. Ongeloofelijk hoe die kerel te werk gaat zo netjes en alleen de beste spullen! :thumbup: :eek:
Uiteraard ook nog wat spulletjes geshopt voor het projectje:
http://13.media.hyves-static.net/1460722912/6/GIe5/0/img1460722912.jpeg
De kleppenseals zitten erbij dus dat betekent dat ik de kop zelf ga proberen te "fixen". Goede uitleg erbij gehad etc. Maandagochtend proberen de compressie te meten en dan heb ik wat duidelijkheid.
VR6golf2
09-03-2012, 11:42
EG, DX, EV... :)
haha, nee die plaatjes heb je alleen met het oudere spul, 1.5jb en zo ;)
zippo123
20-03-2012, 17:33
Hopsaaaa :thumbup:
Voorstoelen zitten erin... :D Blok Loopt :D
ff wat dingentjes afgemaakt die ik toch nog moest doen:
- Nieuwe achterkleprubber
- Nieuwe achterlichtrubbers
- Diverse Metingen aansluiten van het blok
- Schmidt velgen gemonteerd
- Nieuwe waterpomp gemonteerd
- Nieuwe thermostaat gemonteerd
- Nieuw overdrukdop van koelvloeistofreservoir erop gezet
- En nog wat kleine dingetjes...
http://7.media.hyves-static.net/1481083774/6/d6va/0/img1481083774.jpeg
kleinet0m
20-03-2012, 17:41
Stonden die stoelen niet toevallig in Terneuzen bij autopoetsbedrijf tegenover autospuiterij Terneuzen? En zitten ze niet toevallig verkeerd om? Of is dat met opzet?
Groetjes uit Hulst
zippo123
20-03-2012, 17:46
Stonden die stoelen niet toevallig in Terneuzen bij autopoetsbedrijf tegenover autospuiterij Terneuzen? En zitten ze niet toevallig verkeerd om? Of is dat met opzet?
Groetjes uit Hulst
Ja dat klopt :thumbup: , daar heb ik het interieur schoon laten maken!
Maar verkeerd om? ik ben even niet mee :rolleyes:
bertjuh.
20-03-2012, 17:53
Ja dat klopt :thumbup: , daar heb ik het interieur schoon laten maken!
Maar verkeerd om? ik ben even niet mee :rolleyes:
ja kijk maar naar de handgreep om je stoel naar voor te laten klappen ;)
mvg bertjuh.
zippo123
20-03-2012, 17:54
ja kijk maar naar de handgreep om je stoel naar voor te laten klappen ;)
mvg bertjuh.
Oh nou zie ik het ja ;) Die zitten bij mij aan beide kanten :screwy: snap ook niet echt waarom...
Audi1981
20-03-2012, 18:39
Dan hoeven ze geen linker en rechter te maken :thumbup:
Goed bezig, ben benieuwd wat ie op de bank doet :D
zippo123
20-03-2012, 18:49
Dan hoeven ze geen linker en rechter te maken :thumbup:
Goed bezig, ben benieuwd wat ie op de bank doet :D
Ik ook! :thumbup: Hoop volgende week een afspraak te kunnen maken... Maarja dat roep ik ook al lang :rolleyes:
Hop roy hop roy hoe ist met mijn stoeltje :D bijna racewars!!! En.morgen bellen skg voor da lawaaiapparaat zondagklusserdeklusss!!!
Denk je ook aan eventueele rek-bouten aanhaalmomenten en volgorde
Baskeriz
29-03-2012, 15:50
Veel bekende plaatsen hier!
In welke golf 1 rijd je normaal altijd rond? ik woon zelf in kloosterzande en kom 2x per dag voorbij zaamslag!
Netjes gedaan dat blok en die stoelen trouwens! :thumbup:
zippo123
29-03-2012, 16:55
Denk je ook aan eventueele rek-bouten aanhaalmomenten en volgorde
Alles zit weer in elkaar, en de kop/rekbouten zitten netjes op moment :thumbup:
Hop roy hop roy hoe ist met mijn stoeltje :D bijna racewars!!! En.morgen bellen skg voor da lawaaiapparaat zondagklusserdeklusss!!!
:thumbup: Je Stoeltje is klaar om te testen :D Zondagsleuteldesleutelbambambam :cool:
Veel bekende plaatsen hier!
In welke golf 1 rijd je normaal altijd rond? ik woon zelf in kloosterzande en kom 2x per dag voorbij zaamslag!
Netjes gedaan dat blok en die stoelen trouwens! :thumbup:
Ik rijd nog in beide golf 1tjes, maar als het echt lekker weer is zal je me eigenlijk alleen tegenkomen in die "paarse" :D
Jij al een golf 1 gevonden?
golfjegti2
31-03-2012, 00:58
ownee ownee problemen problemen haha uitleggen dat lukt allemaal nog wel maar klussen homaar :thumbup:
gr de vorige eigenaar
Veel bekende plaatsen hier!
In welke golf 1 rijd je normaal altijd rond? ik woon zelf in kloosterzande en kom 2x per dag voorbij zaamslag!
Netjes gedaan dat blok en die stoelen trouwens! :thumbup:
Hey reed ik zondag achter jou aan dan met m'n paarse golf 2 in hulstjeee
gr mau
Baskeriz
09-04-2012, 16:39
Hey reed ik zondag achter jou aan dan met m'n paarse golf 2 in hulstjeee
gr mau
Ja ik heb er zeker één gevonden! http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=98189
Zou goed kunnen, het was mij niet opgevallen! ga je 29 april naar doel toe?
zippo123
14-04-2012, 10:48
En er zijn weer wat vorderingen:
Ik kon voor een erg mooie prijs aan een Prachtig! setje G60 remmen komen.
Van :( Naar :D :cool:
http://7.media.hyves-static.net/1487057662/6/4ySM/0/img1487057662.jpeg
http://1.media.hyves-static.net/1487057928/6/TTnK/0/img1487057928.jpeg
De uitlaat Raakte ook soms de carroserie dus die ook maar een schop gegeven :D
http://8.media.hyves-static.net/1487056823/6/y3re/0/img1487056823.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1487058100/6/z3So/0/img1487058100.jpeg
Ook kon ik erg goedkoop aan een mooi blokje komen; 16vKR, ik ken de eigenaar en weet dat die lopend is uitgebouwd en "redelijk snel" was :cool:
Dusja daar ook maar weer aan begonnen, Kop eraf gehaald --> Over een weekje weer naar MMVW voor spulletjes te halen :D
Ik hoop deze over een tijdje in de Zilvere golf 1 in te bouwen, moet lukken want ik kan de blauwe gewoon namaken.
http://7.media.hyves-static.net/1487057150/6/m9FJ/0/img1487057150.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1487056937/6/x35L/0/img1487056937.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1487057351/6/XTBP/0/img1487057351.jpeg
De "halve Maantjes" Eruit, nu was het geen enkel probleem half uurtje werk...
Ervaring telt :thumbup:
http://8.media.hyves-static.net/1487057479/6/7FLT/0/img1487057479.jpeg
Zondag lekker naar RaceWars, en dan afspraak maken bij RDW voor omkeuren:D
golfjegti2
06-05-2012, 17:13
broertjeee effe je topic weer omhoog brengen want er zit stof op :thumbup:
ps je topic naam is niet echt handig eh voor een golf project en geen blok revisie :cool:
zippo123
12-05-2012, 18:49
broertjeee effe je topic weer omhoog brengen want er zit stof op :thumbup:
ps je topic naam is niet echt handig eh voor een golf project en geen blok revisie :cool:
Het is hier inderdaad stoffig broer... Maar ik heb uiteraard niet stilgezeten!:D
Eerst het slechte nieuws :( ; op weg naar een meeting in Doel een ongelukje gehad met een maat van me... mijn achterlichten stuk, achterpaneel ingedeukt en lak kapot. Gelukkig wel verzekerd, hopelijk maken ze het allemaal weer netjes zoals het was :)
Ook ben ik naar het RDW geweest om het KR blok op kenteken te zetten:
http://5.media.hyves-static.net/1494593148/6/d533/0/img1494593148.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1494593361/6/5zJH/0/img1494593361.jpeg
Op de laatste foto kun je ook de schade zien... :(
Maar de trip richting de RDW was uiteindeljik wel een succes;
Motor
Brandstof
Benzine
Aantal cilinders
4
Cilinderinhoud
1781 cm³
Vermogen
102 kW :cool:
Audi1981
10-06-2014, 21:52
Hoe ist op de afdeling power & utilities? :D
En met de Golf? ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.