View Full Version : Dik 200+ km/u in je brilkever !!
volksaddiction
04-04-2005, 22:48
Filmpje van de blauwe '49 bril die bij VR heeft gestaan afgelopen weken.
Filmpje is nog met de 2.0L, ligt nu een 2,7 remmele motor in.....daar zijn helaas nog GEEN filmpjes van !
op het eind van het filmpje bij de 2 vrachtwagens rijd hij over de 200 p/u
Dik 200 per uur in je '49 brilkevert !! (http://www.brandenburgsejohn.nl/movie/bazza3.wmv)
NIET NORMAAL !!!!
Onbetaalbaar dit !!!!
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
hmmmmz... tis wel snel maar 200?? dan reed iedereen op die snelweg 160..
Mister Cool
04-04-2005, 22:57
200 twijfel ik ook een beetje aan, maar hard gaat het wel :D :D
volksaddiction
04-04-2005, 23:02
hmmmmz... tis wel snel maar 200?? dan reed iedereen op die snelweg 160..
Als je goed op de teller let zie je dat ie op de teller 200+ gaat.........
zal na aftrek iets minder zijn, maar hij gaat het echt !
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/05032005220134.jpg
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/020420052148051.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/05032005215522.jpg
vwleusden
04-04-2005, 23:16
Voor een kever heeft ie een best snelle acceleratie... want je verwacht dit niet van een kever maar 200 km/h ?
Bij de weg, wel lef hebben om dan met 200 langs die pomp te rijden bij Baarn... daar staan ze echt vaak te flitsen terwijl ze zelf aan het vissen zijn in die karpervijvers.
Komt ie man uit Amersfoort ofzo ?
volksaddiction
04-04-2005, 23:20
Voor een kever heeft ie een best snelle acceleratie... want je verwacht dit niet van een kever maar 200 km/h ?
Bij de weg, wel lef hebben om dan met 200 langs die pomp te rijden bij Baarn... daar staan ze echt vaak te flitsen terwijl ze zelf aan het vissen zijn in die karpervijvers.
Komt ie man uit Amersfoort ofzo ?
Gozer komt idd uit Amersfoort...ken je m ??
Vond het zelf ook een link idee......200 langs een pomp !
Zo snel zie jij niet of er iets op de vangrail staat :D
Hier nog even de specs van de motor op het filmpje:
2L. Klaus motor
Krukas 71X94 standaard.
Bus koppen met 41/34 kleppen
Mahle 8.0 gemede zuigers
312 gr. nokkenas
44er Webers met geflowde spruitstukken/ inlaatpoorten gemod.
Uitlaat:met ingekorte verwarming, Klaus einddemper
Porsche koeling
009 ontsteking
Ik denk dat de motor ongeveer 120pk heeft.
Toerental max.6000
Versnellingsbak AT met extra lange 4. 16"Fuchs 205/45banden
0-100 rond de 8 sec (iets erboven )
Meer over deze kever:
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?p=81226#81226
120 PK?
Is da nie wa weinig?
vwleusden
04-04-2005, 23:23
Ik ken hem niet maar kom zelf uit Leusden ;) omdat we nu met een kever bezig zijn wemelt het ineens van de kevers hier... of komt het omdat ik er nu ineens op let ;)
Wil die kever wel eens van dichtbij bekijken.
volksaddiction
04-04-2005, 23:35
Ik ken hem niet maar kom zelf uit Leusden ;) omdat we nu met een kever bezig zijn wemelt het ineens van de kevers hier... of komt het omdat ik er nu ineens op let ;)
Wil die kever wel eens van dichtbij bekijken.
Hmmmmm, zou je via keversite ff contact met hem op moeten nemen.
Weet dat de kever nu stilstaat iig, omdat de uitlaat omgeruild moet worden.......
Beetlefreak
05-04-2005, 06:38
hmmmmz... tis wel snel maar 200?? dan reed iedereen op die snelweg 160..
Was mijn idee ook toen ik het filmke bekeek. Zal het thuis nog es kijken en op de meter letter :)
volksaddiction
05-04-2005, 06:48
Was mijn idee ook toen ik het filmke bekeek. Zal het thuis nog es kijken en op de meter letter :)
Km zit in het linkse brilpaneel, en de 200 zit rechts op de km-teller !
(hoogste is 240, rechts onderaan)
Je ziet goed dat de wijzer haaks naar rechts staat.......das écht 200 :eek:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/060220050031513.jpg
Kortom : Koos Spee kijkt met u mee .
Indrukwekkend filmpje maar ik zou het niet op internet zetten .
De Ferrari boy racers die worden toch ook aangepakt voor hun 293 km per uur :(
Was jij dat die mij op de A1 voorbij kwam scheuren.
zag mezelf niet op de film, volgens mij doe je dit vaker daar!!!
:) :) :) :) :) :) :) :)
Pedaalemmer
05-04-2005, 08:19
uitlaat ziet er niet uit...
Big_Mac_Mark
05-04-2005, 08:34
Heerlijke bak! Als ik toch een kever had, zou hij er zo uit moeten zien! (en zo moeten lopen...:cool:)
Ik vond het al zo een bekend stukje. Het is de afslag naar mijn huis. Kende de kever niet. Gaat wel hard dat ding. Zou het wel een keer in het echt willen zien. Ach, wie weet kom ik m een keer tegen. Enne, 200 of bijna 200. In een kever maakt dat weinig uit.
Filmpje is nog met de 2.0L, ligt nu een 2,7 remmele motor in.....daar zijn helaas nog GEEN filmpjes van !
Eg wel! :wink:
1e ritje met 2.7 (http://www.brandenburgsejohn.nl/movie/bugs%20037.mpg)
Pedaalemmer
05-04-2005, 15:35
uitlaat blijft lelijk :P
volksaddiction
05-04-2005, 15:39
uitlaat blijft lelijk :P
hahaha, dan zal ik maar niet vertellen wat tie kost........ :rolleyes:
(sttttt, 1500,- euro)
vind m wel stoer, straks zit ie achter het achterpaneel en dan zie je er niks meer van !
Komt wel een kleinere op trouwens, deze is 180mm en er komt er 1 van 150mm onder zodat ie beter achter het achterschot past........
blue thunder
06-04-2005, 16:57
Hee, dat is Bazza's kever!! (check keversite.nl)
Ik vind het een heel bruut apparaat, zeker omdat alles in een bril carros is gebouwd :tongue:
Ben ook zeer benieuwd naar de prestaties met de 2.7 liter Remmele, als hij ingereden is.....
200km/h is idd. best wel scary in een kever (althans, vind ik), en dan met name bij gas los...
http://l1.yousendit.com/d.php?id=T46IWAN1SAO0389L78DOD5MO4
Lijkt me leuk om eens met een paar van zulke kevers tegelijk te gaan rijden....
(Dus Prutzer en Walter: als jullie van de zomer zin hebben :D )
Grt. Robin
baseknot
06-04-2005, 17:02
en weer bij amersfoort he.
het schijnt dat daar regelmatig gescheurt word. lol :D:D:D
en hij mag zn stuur weleens recht zetten
staat naar rechts als hij rechtuit rijdt of het is gezichts bedrog.
Beetspeed
07-04-2005, 12:13
28 april is weer vrij rijden op Zandvoort...Lijkt me iets minder gevaarlijk dan de openbare weg (alhoewel..) :biggrin:
vrij rijden is niet echt dat je zegt van.... we zijn allemaal even zuinig op onze auto... :roll: Heb verschillende zien rijden: oude BMW 3 series tot splinternieuwe M3 of M5... komen niet schade vrij van het circuit, want het boeit ze niet zoveel... de een heeft een oud hok, de ander heeft geld zat... Maar jij rijdt er wel tussen! Mijn oom rijd er ook wel bij, en dan ga ik wel eens een dagje mee... Maar er zijn er echt bij die een bord voor hun kop hebben...
leuke kever trouwens, wat mij betreft op de kleur na, maar goed, leuke wagen! Maar lijkt niet zo lekker op de weg te liggen met die hogere snelheden, of ligt het aan mij... :eek: 200 lijkt me ook niet echt reëel, dan zou je met 120 km/u verschil langs die vrachtwagens gaan, en dat zie ik er niet aan eigenlijk... Maar filmpjes zijn niet in te schatten natuurlijk
Beetspeed
07-04-2005, 12:56
vrij rijden is niet echt dat je zegt van.... we zijn allemaal even zuinig op onze auto... :roll: Heb verschillende zien rijden: oude BMW 3 series tot splinternieuwe M3 of M5... komen niet schade vrij van het circuit, want het boeit ze niet zoveel... de een heeft een oud hok, de ander heeft geld zat... Maar jij rijdt er wel tussen! Mijn oom rijd er ook wel bij, en dan ga ik wel eens een dagje mee... Maar er zijn er echt bij die een bord voor hun kop hebben...
28 april is vrij rijden door de HARC georganiseerd, dus ik mag hopen dat het allemaal (semi-)klassieke auto's zijn die meerijden en er schijnt ook professionele instructie te zijn; mijn buurman geeft die toevallig nogal eens :wink:
Maar ben zeker met je eens dat er een risico is van de andere bestuurders op het circuit, maar als je moet kiezen tussen racen op de openbare weg en de risico's die daaraan kleven of op een afgesloten circuit...
vrij rijden voor alleen klassiekers, is niet vrij rijden toch..? :p
en je bent onverzekerd, of wel verzekerd, maar op welke basis dan? Kun je haast nog beter op de weg racen met je klassieker volgens mij. :)
blue thunder
07-04-2005, 16:27
Als je in het filmpje de hectometerpaaltjes in de gaten houdt, en je meet de tijd op die nodig is om op topsnelheid 5x 100 meter af te leggen, komt het anders aardig in de buurt van de 200 (kwam zelf uit op 192).
Wat betreft circuitrijden: zeker een prettiger gevoel dan over de openbare weg, echter ligt het circuit helaas niet in mijn achtertuin :frown:
Ik weet ook niet wat ze rekenen voor een dagje rijden op het circuit, maar dat zijn vaak behoorlijk stevige prijzen......
En als je schade rijdt: dat zijn nou eenmaal de risico's.
Grt. Robin
Beetspeed
07-04-2005, 21:16
130 euro voor niet leden en 100 euro voor leden van de harc IIRC
130 euro voor niet leden en 100 euro voor leden van de harc IIRC
hoe lang mag je dan rijden? 1 ronde? 1 uur? 1 dagdeel? of de hele dag?
is het per persoon of per auto? mogen er meerdre mensen met de auto rijden?
Aangezien dit over mijn kever gaat: 1-Ik wist dat er niet geflitst werd die dag.
2-Ik rijdt niet zo vaak zó hard.
3-De uitlaat van de nieuwe motor kost 2100€ en is erg goed, alleen past niet goed achter het nog te maken achterschotje.
De nieuwe motor is bedoeld voor een 03 en staat daarin RETEGOED!
Met rond de 200km/h rijdt je nog redelijk op je gemak bij deze verlaagde kever.
4-Vrachtwagens rijden géén 80! eerder rond de 100, dat verklaart het verschil wat je ziet op het filmpje. Let wel, in een auto, ongeacht welke, is de sensatie van snelheid véél groter.
5- de kleur van de auto is ok, en hij was al zo en had van mij ook origineel zwart mogen zijn.
Verder gaat hij straks als alles goed is 220 en hoop ik er veel plezier aan te beleven. Dáár gaat het tenslotte om.
enough said. Bazza! :cool:
Niels - AirMighty.com
24-05-2005, 16:06
Staat idd in Amersfoort... ik ben laatst met hem even naar zijn garage gereden om wat sierstripjes voor mijn Kever te halen.
Ding ziet er dik uit hoor, echt wel strak... niet helemaal mijn stijl maar hij is echt wel vet!
p@trick kever
28-05-2005, 21:56
he bazza, dat heb je goed !!!!
rijd zelf ook wel vaker 200 in mijn kever en dat is idd goed te doen!!!!
Vag team leusden (kever)
29-05-2005, 10:46
idie kever heet toch ook bij volksrepairs gestaan! (om te bouwen)
Hij stond daar omdat ik hen beloofd had dat ze de motor mochten inbouwen, that's all. Een soort wederdienst. :wink:
Als het goed is staat hij daar binnenkort weer.
Het is n.l. nog niet gelukt. :mad:
Bazza!
Vag team leusden (kever)
31-05-2005, 16:36
das balen maar hoeveel vermogen krijg je zometeen dan en dan ben ik meer benieuwd naar je koppel?
de keverfreak
03-06-2005, 18:49
eerder naar de 200 pk leon 120 pk zit je zo aan bij een 2 liter zonder veel gekke dingen
1641 zit je ook aan de 80 pk
hans
ene uitlaat is goe !!!!!!!!!!!!!
volksaddiction
03-06-2005, 19:07
eerder naar de 200 pk leon 120 pk zit je zo aan bij een 2 liter zonder veel gekke dingen
1641 zit je ook aan de 80 pk
hans
ene uitlaat is goe !!!!!!!!!!!!!
Ikheb geen idee hans !
Ik heb dat stukje tekst van keversite gekopieert...... :redface:
de keverfreak
03-06-2005, 21:08
wel een mooi bak om naast zo''n fu.king porsche te zetten
Straks na een uitvoerige inloop-periode heeft de motor 260+Nm. koppel bij 6100rpm en 211pk. dat bij 780kg reken maar uit.....
Genoeg om een Porsche te laten zweten.
Enne...(nog) géén turbo :biggrin:
Bazza!
Vag team leusden (kever)
04-06-2005, 07:18
en heb je dan nog teeds de orginele steek assen? en wat voor een bak heb je dan? overbrenging?
Ik heb een Rancho Performance versnellingsbak laten bouwen in de USA.IRS
Op basis van een T1 4-bak.(Berg5 kon net niet$$$$ :mad: )
Alle tandwielen 4130 Chromolybdeen staal,rechte vertanding, 0.89 4e op advies van Remmele.Steel shift fork.alle lagers vervangen.
10 tands super diff, gusset case, 100mm race homokineten met chro-mo huis, Sway a Way race assen, 228mm Sachs race engineering HD koppeling.
Let wel: deze bak is speciaal gebouwd voor deze specs en niet uit het rek.
Het is géén goede sprintbak, maar wel goed voor straatgebruik.
Ik verwacht een acc. tussen de 5-6sec naar 100, lijkt mij realistisch.
Wat wil je nog meer weten?
Bazza!
Gáááp!!! ..................Earth is calling......VAG team Leusden????
Bazza!
Jasper Ovaal
11-06-2005, 18:04
hij is er denk ik stil van, kan ik me ook wel iets van voorstellen :p
klinkt snel,
Succes ermee
hij is er denk ik stil van, kan ik me ook wel iets van voorstellen :p
klinkt snel,
Succes ermee
Klinkt niet alleen snel. Is ook snel! En daar wordt je zeker stil van, mensemiena, wat een geweld zit er in die wagen!
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/13062005130712.jpg
Feel the sound! (http://www.brandenburgsejohn.nl/movie/bazza_film.wmv)
Was erg gaaf Bazza!
Na 690 testkilometers.
beste tijd 0-100 in 6.3 sec. Begrenst op 5000 toeren.
Ontsteking: msd standaard curve.
Moet dus nog beter kunnen als de begrenzer op 6900 rpm gaat en de motor op de vermogensbank is geweest. :)
Bazza!
Aangezien dit over mijn kever gaat: 1-Ik wist dat er niet geflitst werd die dag.
2-Ik rijdt niet zo vaak zó hard.
3-De uitlaat van de nieuwe motor kost 2100€ en is erg goed, alleen past niet goed achter het nog te maken achterschotje.
De nieuwe motor is bedoeld voor een 03 en staat daarin RETEGOED!
Met rond de 200km/h rijdt je nog redelijk op je gemak bij deze verlaagde kever.
4-Vrachtwagens rijden géén 80! eerder rond de 100, dat verklaart het verschil wat je ziet op het filmpje. Let wel, in een auto, ongeacht welke, is de sensatie van snelheid véél groter.
5- de kleur van de auto is ok, en hij was al zo en had van mij ook origineel zwart mogen zijn.
Verder gaat hij straks als alles goed is 220 en hoop ik er veel plezier aan te beleven. Dáár gaat het tenslotte om.
enough said. Bazza! :cool:helemaal mee eens,! we moeten eens samen een ritje maken. jij halfgas,he! ik heb namelijk een 50,er onderstel. en 100pk minder. helemaal top! alleen erg jammer dat je hem steeds weg moet brengen naar dure monteurs. ik doe alles zelf,maarja. tot snel hoop ik!
:eek: :) :) :) :eek:
Na 690 testkilometers.
beste tijd 0-100 in 6.3 sec. Begrenst op 5000 toeren.
Ontsteking: msd standaard curve.
Moet dus nog beter kunnen als de begrenzer op 6900 rpm gaat en de motor op de vermogensbank is geweest. :)
Bazza!
ik hoor idd. dat de begrenzer inkomt. dat is de softtouch,.van msd toch? heb ik er ook opzitten. met de curve heb ik geexperimenteerd, lees goed de documenten die je erbij krijgt. bij mijzelf heb ik 8 graden voorontsteking op de krukas ,plus de minste voorontstekingsmate,dus dat komt ook nog bij de 8. (ook te regelen met msd).onder de verdeelkap zitten 2 veertjes, daar regel je de curve mee. heb je de extra meegeleverde veertjes?. blauwe, en zilvere. ik zit op stap 4 van 6. dus bij mij komt hij redelijk vroeg in. ik heb alle documenten liggen. je kunt ze ook van het net loaden.kom eens praten, gr.lennard. :eek:
F*cking snel zeg! Wat een speed! Lijkt me wel zwabberen met zoveel power op je achterwielen.
greetz,
Jorgos
Bij ons bij de vw outlaws zit ook een gele kever........ zit hier ook bij volksforum.... dat ding komt ook over de 200 km...
Daar zijn ook wel bewijzen van maar weet alleen niet hoe je een filmpje hier op het thread moet plaatsen.
vwleusden
30-08-2005, 17:34
maatje van me zag deze kever afgelopen weekend staan bij volks repairs... klopt dat ?
bazza!? waar blijf je ? lees al lang niks meer.
Oké, beetje privéproblemen momenteel, vandaar dat ik niet actief ben op de site.
Het project staat momenteel stil, maar er zit misschien wat bijzonders aan te komen als het gaat lopen zoals ik hoop.
De kever staat momenteel gewoon bij mij in de garage en niet meer bij VR.
Verder kan ik nog niets zeggen maar als er nieuws is horen jullie het wel.
Bazza
Tjeetje, wat is het rustig hier!
Oke, het nieuws is dat ik mijn motor laat voorzien van de nieuwe Remmele koppen met typ1 uitlaatpoorten en 48/42 kleppen i.p.v. 46/39 die ik had.
Ook krijg ik hierdoor een nieuwe uitlaat met een dikkere buisdiameter en dunnere einddemper.
Dit is besloten door de inbouwproblemen die ik had met de huidige einddemper.
vervelend is dat het motorvermogen hierdoor richting de 240pk 300Nm.zal gaan in plaats van 211 261Nm.
Volksrepairs heeft veel geholpen bij het realiseren van deze plannen en erg bedankt hiervoor jongens!
Ik verwacht de upgrades ergens in maart 2006 te kunnen presenteren, als ik geluk heb.
Afwachten maar dan is het ook een primeur. :eek:
Bazza
Ik had het nog niet zo gevolgt..........maar aangezien ik "een waterkoker" ben, niet zo vreemd natuurlijk.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat je wel een hele fraaie kevert hebt !!! Complimenten hoor !!!! En hij is ook nog "lekker vlot" !!!
Succes en hou ons op de hoogte !!
Grtz............. LRR
Jah, lekker vlot zal ie worden. Ik verwacht 0-100 in 5 seconden in de nieuwe setup als ik tenminste speciale banden met zachte compound monteer en sneller leer schakelen. Reken maar uit: 240pk op 780kg. Wordt grappig. :cool:
Bussie komt zo
09-12-2005, 08:26
Dat gaat richting turbo motoren..
Heb er heel even bij staan kijken op Budel bij de keversite stand(dat was de jouwe toch)
Rete vette machine..
Jammer dat het weer zo lang gaat duren voor je kan rijden.
Beetspeed
09-12-2005, 08:54
Dat gaat richting turbo motoren..
Sterker nog, ik denk dat 300Nm veel turbomotoren voorbij gaat.. :D
Hmmm, hoeveel meer pk moet ik dan hebben om 200 kg gewichtsverschil goed te maken??.....Euh...nee, gaat niet lukken ;)
Bussie komt zo
09-12-2005, 09:04
Sterker nog, ik denk dat 300Nm veel turbomotoren voorbij gaat.. :D
Hmmm, hoeveel meer pk moet ik dan hebben om 200 kg gewichtsverschil goed te maken??.....Euh...nee, gaat niet lukken ;)
Ohh dat denk ik ook wel..
Gelukkig de onze(crosswagen) nog niet.. ;)
2.0liter turbo 325PK en 450Nm. maar hij komt in de buurt.
Alleen gaan wij hem niet bijhouden, hij is veel lichter..
Beetspeed
09-12-2005, 09:13
Ohh dat denk ik ook wel..
Gelukkig de onze(crosswagen) nog niet.. ;)
2.0liter turbo 325PK en 450Nm. maar hij komt in de buurt.
Goh, leuk, is dat ook een luchtgekoelde vw motor?
(ivm de appels en de peren enzo :rolleyes: )
Daarnaast: de motor van Bas komt in een straatauto en juist die koppen zijn erop gemaakt om ook bij langere (heel) snelle Autobahn ritten heel te blijven...
Bussie komt zo
09-12-2005, 09:17
Goh, leuk, is dat ook een luchtgekoelde vw motor?
(ivm de appels en de peren enzo :rolleyes: )
Daarnaast: de motor van Bas komt in een straatauto en juist die koppen zijn erop gemaakt om ook bij langere (heel) snelle Autobahn ritten heel te blijven...
Sorry appels en peren..
Jah, geduld hebben is soms moeilijk....
Deze keer zal het echter de moeite waard zijn.
Grz Bazza!
Zie deze thread nu pas. Ruige auto! :rolleyes:
JK Le Mans
05-05-2006, 09:27
FF een oude koe uit de sloot trekken op deze mooie vrijdag !
Las ergens iets over een gele kever en 200km/h
nou hier ist het filmpje
http://www.vwoutlaws.nl/media/Patrick_kever.mpg
Leuk filmpje idd! vergelijkbaar met het mijne! camera los in je hand levert wel een wat ruiger beeld op.
Ik had m gemonteerd tussen de hoofdsteunen op een lat.(TIP)
Nu nog wat beeldmaterriaal van 200+ haha.
Who knows.
Ik wacht nog steeds totdat mijn nieuwe motor komt...
En het is al zulk lekker weer! tja....
Het is bijna klaar.....
Bazza!
p@trick kever
07-05-2006, 21:00
hahaha nu nog 200+... das een goeie... :D
zou t best willen maar gaat niet lukken denk ik... de toerenteller geeft bij hoge toeren geen juiste waarde aan (in t filmpje)maar mn shiftlight komt in bij 5900 rpm
en mn toerenbegrenzer bij 6200 rpm
met die 300 toeren kan ik nog wel wat km per uur pakken maar t moet ook heel blijven.... hahaha
anders ben ik dadelijk verplicht om er een 2.4 van te maken... hahaha
wel jammer dat ik in t filmpje al vanaf een kilometertje of 90 per uur in zijn vier zit en dan gaat dat stukkie net ff iets te taai....
stuk verder doortrekken in zijn 3 maakt t wat makkelijker voor m...
ben heel erg benieuwd naar jou nieuwe motor en wat ie daar mee doet...
ik hoor (lees) t wel weer...
groeten en suc6 p@trick :D :D :D
p@trick kever
08-05-2006, 14:20
:D :D :D
JK Le Mans
08-05-2006, 14:27
heb je nog meer film materiaal patrick?
Is dat met een 2 liter motor? Ik ken jouw auto namelijk niet zo.
gr
Dean
JK Le Mans
09-05-2006, 15:13
Dit is de Kever van Patrick
http://www.vwoutlaws.nl/members/patrick_janssen_02/00003.jpg
http://www.vwoutlaws.nl/members/patrick_janssen_02/00006.jpg
http://www.vwoutlaws.nl/members/patrick_janssen_02/00001.jpg
En de Specs
VW Kever 1302 Bouwjaar 1970
2.0 ltr Porsche 914, 154 PK en 225 Nm Koppel
Motor opgebouwd met porsche koeling
Dubbele carburatuur
Cmpleet rvs uitlaat met spagettie spruitstuk
Motor gedeeltelijk verchroomd en gepolijst
Motorruimte afgewerkt met carbon beplating
Versnellingsbak aangepast
Verzwaarde kroonpignon wiel' deksels
Sachs race koppeling
Verzwaarde teflon motorsteunen
Orginele wielen uitgelast met org chromen doppen
150 mm verlaagd alle rubbers en dergelijke vervangen door harde teflon bussen
Verzwaarde stabilisatorstang voor
Rondom schijfrremmen
Grotere hoofdremcilinder
Mechanische rembekrachtiger
Stuurinrichting verkort
Sierlijsten en emblemen verw, en luchtroosters verw.
Bumpers in kleur en aangepast voor oliekoeler
Klapruitjesvervangendoor one piece windows
Achterkant aangepast voor 4 in 1 spruitstuk en enkele uitlaatstuk
p@trick kever
09-05-2006, 17:01
Is dat met een 2 liter motor? Ik ken jouw auto namelijk niet zo.
gr
Dean
hee dean
kan kloppen hoor het is een 70er 1302 :redface:
en daar hoor je zowiezo weinig over :D :D
nee ik ging altijd veel naar de vw meetings maar eigenlijk weinig naar de luchtgekoelde daar zal t wel aan liggen dat je m niet kent.....
komt omdat de kever eigenlijk de boodschappenauto van de vrouw was maar op een moment redelijk uit de hand liep qua verbouwen...
en dus eigelijk helemaal niet zo thuis was/ben in de luchtkoeler wereld ..
maar daar komt verandering in :D :D :D
maar t is dus idd een 2.0 ltr in een 1302....
jasper heeft t een en ander :D hierboven al vermeld...
eigenlijk zou de kever voor dit seizoen verbouwd worden, maar door een klein pechgevalletje met mn voet is dat er niet van gekomen....
mischien later en als ik dan weet hoe je hier zon topic opend :redface:
dat ik dan wel t een en ander post hier ...
groeten p@trick
p@trick kever
09-05-2006, 17:03
@jasper
ik heb volgens mij niet meer film maar zal effe kijken.....
bedankt voor hierboven jong..!!
JK Le Mans
09-05-2006, 17:07
is goed kijk maar ff als je nog wat vind moet je maar ff mailen !
Ziet er prima uit en 154 pk uit een 2 liter? Stevig. Moet je toch zeker een 324 graden nokkenas hebben denk ik anders zal het moeilijk worden. Ik probeer al met mijn 2,4 wat beelden te maken op topsnelheid maar ik heb nog een oude kliometerteller dus bij mij zit je op top weer bij de 0 ergens....geen idee hoe hard het is maar kicken is het wel! Naast een 1303 is een 1302 zeker de mooiste auto in mijn optiek. Zie je wel op meetingen verschijnen denk ik!
gr
p@trick kever
09-05-2006, 20:40
heb de hele boel bij ahnendorp laten bewerken en zelf opgebouwd..
met een 316 graden nokkenas idd.
hij is afgesteld bij GO POWER op de bank met de waterrem...
door die krachtmeting hahaha ben ik aan de vermogensgegevens gekomen...
daar heb ik trouwes nog wel een filmpje van... :cool:
maar goed dit is niet mijn topic dus beter weer ontopic ;)
Beetspeed
10-05-2006, 11:22
hij is afgesteld bij GO POWER op de bank met de waterrem...
door die krachtmeting hahaha ben ik aan de vermogensgegevens gekomen...
Ik heb het idee dat die bank wel een 10-15% naar boven afwijkt..., maar dat is mijn enigszins subjectieve idee ervan :rolleyes:
Zelfs dan zijn het nog steeds errug mooie waardes voor een 1971 cc :woowoo:
Waar zit GO POWER ergens (off topic)?
Beetlemania
10-05-2006, 16:43
Je APK is verlopen hoor :D
p@trick kever
10-05-2006, 19:27
Jou kever is zo ontopic als het maar zijn kan. :)
Dus: we want more! :cool:
oke dan.... thanks... :)
nou ik zal es kijken of ik wat foto of film spul heb....
word wel zoeken is al een poos terug.... :rolleyes:
Ik heb het idee dat die bank wel een 10-15% naar boven afwijkt..., maar dat is mijn enigszins subjectieve idee ervan :rolleyes:
Zelfs dan zijn het nog steeds errug mooie waardes voor een 1971 cc :woowoo:
dat zou best kunnen ik weet t niet, ben ook nooit ergens anders op een bank geweest.... maar ik hoop t niet ;)
maar goed ,voor wat eigenlijk bedoeld was als boodschappenauto,doet ie t best aardig..... hahahaha
:D :D :D :D
Waar zit GO POWER ergens (off topic)?
he dean sorry maar is echt een poos terug en is via vrienden van me gegaan toen... :redface:
maar mischien weet "beetspeed" het die gebruikt ook zijn logo... ;)
Je APK is verlopen hoor :D
die van mij :eek:
dat meen je niet...!!!!
als t wel zo is dan houd je t beter bij dan ik...
hahahaha
he dean sorry maar is echt een poos terug en is via vrienden van me gegaan toen... :redface:
maar mischien weet "beetspeed" het die gebruikt ook zijn logo... ;)
Walter?
enne....die kever van PRUTSER...is dat al wat? zou ook een megasnel ding worden
Beetspeed
23-05-2006, 20:52
Walter?
--> PM
p@trick kever
29-05-2006, 17:06
Je APK is verlopen hoor :D
ik weet niet of je mij bedoelde, maar omdat ik er een beetje van geschrokken was :D :D :D heb ik t nog effe gechecked... :tongue:
maar die van mij zit nog in de apk hoor ;)
misschien bedoelde hij wel die van mij want dan kan het wel kloppen...
OK...mijn nieuwe blok is binnen! We gaan voor de 220km/h.
Soon in reach... foto's staan op de keversite
Bazza!
p@trick kever
15-06-2006, 05:33
:woowoo: wow
word er gewoon stil van..... super...!!!!!
Beetspeed
15-06-2006, 06:52
OK...mijn nieuwe blok is binnen! We gaan voor de 220km/h.
Soon in reach...
Bazza!
Ik hoop niet dat je dat echt gaat proberen te halen met de brilkever, tenzij je echt levensmoe bent...
Hahahaha!!! We zullen wel zien....
Iig de 200km/h grens doorbreken.
Bazza!
blue thunder
01-07-2006, 11:13
Bas, kijk alsjeblieft een beetje uit met al dat vermogen. 200+ zou echt geen enkel probleem moeten zijn, maar boven de 210 wordt het levensgevaarlijk.
Vooral het punt van gas los is cruciaal. Ik heb het nu 1 maal meegemaakt (en dat was nog in een beter gestroomlijnde 1303) en dat was geen pretje. Ik denk dat je het het beste kan omschrijven alsof je zwenkwieltjes aan de achterzijde van je auto hebt op het moment dat je boven de 210 je gas los laat. Ik had iig. 2 volle rijbanen nodig om de boel recht te houden.
Ik kom zeker even een kijkje onder je motorklepje kijken bij de KCD: Remmele heeft weer flink zijn best gedaan zo te zien :cool:
Grt. Robin
Nieuw filmpje:
http://213.132.171.60/~MartijnC/div/bazza1.mpg (13MB)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/35869.jpg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.