View Full Version : BBS rs verchromen of hoogglans verdichten?
VincentMK1
22-12-2011, 18:05
Hallo allemaal,
Nu mijn rs'en in de winter toch stil liggen dacht ik dit is een mooi moment om deze uit elkaar te halen en de randen te laten verchromen of verdichten. De harten zijn Brilliant silver gespoten de naafdoppen verchroomd en alle boutjes verchroomd. Nu zijn de randen nog gepolijst maar hier wil ik iets mee doen. Ik dacht eerst meteen aan verchromen maar ik zag dat veel mensen hun velgen laten verdichten inplaats van verchromen.
Mijn vragen: Wat is het verschil in eindresultaat tussen verchromen of hoogglans verdichten? Ik heb gelezen dat je bij verchromen meer werk er nog aan hebt qua poetsen maar bij mijn scooter velgen had ik hier eerlijk gezegd weinig last van. En de kosten liggen die bij verchromen hoger of juist niet? En bij verchromen ga je dan geen last krijgen van afbladeren als je de bbs boutjes er weer stevig in draaid?
Gr, Vincent
Hier nog een fototje van 1 van m'n velgen voor het idee
http://i39.tinypic.com/256damt.jpg
Verchromen is rot als het niet overal bij kan komen; het begint te roesten bv in holtes.
Bovendien moet het goed met was worden bijgehouden.
Ik ben niet meer zo'n fan van verchromen.
Met hoogglans verdichten ben ik compleet onbekend.
Edit: waarom hoogglans verdichten ? dit zie je nu wel heel vaak in de scene.
VincentMK1
22-12-2011, 22:50
Dan bedoel je te roesten in de gaten waar de boutjes doorheen gaan? Want verder heb je natuurlijk geen holtes op de randen. Ja wat anders dan hoogglans verdichten? Heb ook al zitten kijken naar iets als vernikkelen/verkoperen dat je die goude gloed er in krijgt maar ik denk dat zoiets wel TE erg opvalt.
Andere iedeeën zijn ook welkom.
Verdichten in een proces wat gebeurd na het polijsten van de velgen.
De velgen gaan hierdoor nog harder glimmen dan na het polijsten.
Ik zou voor verdichten gaan maar ik denk dat je bij beide zeker wel wat onderhoud hebt.
Dan bedoel je te roesten in de gaten waar de boutjes doorheen gaan? Klopt, dergelijke moeilijk bereikbare plekken zal dan geen chroom op hechten en begint het te oxideren.
Zo heb ik bij mijn wisserarmen op de golf 1, dat de veren beginnen te roesten, doordat tussen de wikkeling geen chroom is gekomen.
Ik heb mijn RS'en verkocht omdat de glans al heel snel weg ging.
Die van mij waren ook hoogglans verdicht.
Zowel de harten als de randen maar na 4 maanden waren ze al dof.
Heb ze regelmatig gepoetst maar het word gewoon minder.
Vind het dan best nog wel een dure bijkomstigheid, vooral als het al zo snel minder glanzend word.
Hierdoor was ik er al snel klaar mee.
Verchromen blijft mooier betreft glans en behoud de glans ook.
En als je de randen laat verchromen dan komt het chroom wel overal goed bij want ik neem aan dat je ze dan los hebt van de harten.
Ik weet niet hoe het gaat als je er banden op moet laten leggen en je de boutjes vast gaat draaien.
Misschien kun je er nylon ringetjes achter doen als bescherming.
Over het algemeen is chroom wel sterk want ik heb wel eens chromen bumpers terug gebogen zonder dat het los knapte.
arjanvr6
24-12-2011, 11:35
kijk eens op www.customcaralloy.nl
die geeft een goede uitleg over verdichten kan ook het een en ander over verchromen vertellen is een goede gast
arjanvr6
24-12-2011, 11:35
is .com
CustomCarAlloy
24-12-2011, 12:03
Hallo Vincent,
Je pm-box is vol. Als je 'm leeg maakt, stuur ik je wat informatie over verdichten.
Groet,
Marnix.
Ik had begrepen dat het (makkelijk) glimmend houden,en blijven van de randen ook te maken heeft met het materiaal van de randen.
Inox? rvs?
Correct me iff i,m wrong.
Ik heb een paar (gebruikte)randen op Ebay gekocht,en in het voorjaar poets ik ze op..en de rest van het seizoen water met een beetje Dreft.
En ze blijven glimmen.
Wat ik in bovenstaande post lees is dat verdichten ook niet zaligmakend is dus.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.