View Full Version : caddy mk1 abf
hallo allemaal
zoals de titel al verklapt ben ik bezig met een caddy mk1..
ik heb er een golf mk3 gti 16v bij als donor auto, en ik wil dus zoveel mogelijk van deze auto gaan gebruiken op de caddy.. (motor, remmen, dashboard)
momenteel word er hard aan de motorruimte van de caddy gewerkt (kit verwijderen, schuren, lassen, je kent dat wel :cool: )
mochten er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag..
hier een foto van hoe de caddy eruit zag toen ik hem kocht..
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/312618_2197885305659_1203050909_32020710_461980213_n.jpg
het nieuwe hart voor de caddy..
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/382603_2476664434963_1203050909_32159226_494006050_n.jpg
en this is where the magic happens..
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/302001_2225474715377_1203050909_32040950_1375129642_n.jpg
greetz..
racecees
20-12-2011, 19:46
Ik ben benieuwd! Heb je alle spullen voor de ombouw al liggen?
Vooral benieuwd naar foto's van de bak en motorsteunen.
Zelf ga ik een 9A motor in een golf 1 plaatsen, vandaar.
Ga je met de originele inlaat rijden van de ABF motor, of anders?
Gr. Cees
Audi1981
20-12-2011, 20:28
Ga je met de originele inlaat rijden van de ABF motor, of anders?
Carburateurs :D
Ik ben benieuwd! Heb je alle spullen voor de ombouw al liggen?Vooral benieuwd naar foto's van de bak en motorsteunen.Zelf ga ik een 9A motor in een golf 1 plaatsen, vandaar.
Nee heb nig lang niet alle onderdelen.. Alles op z'n tijd.
Ga je met de originele inlaat rijden van de ABF motor, of anders?
Voorlopig ga ik met het originele inlaatsysteem rijden.. Maar in de toekomst wil ik er wel graag webers op hebben 45mm
hier even een kleine update van wat ik de laatste paar dagen gedaan heb..
vettigheid verwijdert..
http://album.partyflock.nl/82249507_1405322465.jpg
daarna kit, accuhouder en expantievat houder verwijdert
http://album.partyflock.nl/82249515_1808009803.jpg
en even een pic van de voorkant (is bijna af)
http://album.partyflock.nl/82249510_682167241.jpg
greetz
Zo dat klinkt leuk een caddy met ABF blokkie :D
Ook nog plannen met het uiterlijk?
Ga zo door frontje ziet er al netjes uit :thumbup:
Zo dat klinkt leuk een caddy met ABF blokkie**Ook nog plannen met het uiterlijk?Ga zo door frontje ziet er al netjes uit*
Nee ik heb geen speciale plannen voor het uiterlijk.. Hij word hooglanszwart..
Ik beperk mij deze winter tot de performance van de auto..
Grtz
zeer zeker nice met zo'n ABFje hoogglanszwart is nice :thumbup:
Zwart is altijd goed :tongue:
Denk dat dit eene wordt voor te volgen :thumbup:
Jetta-GTI-16v
23-12-2011, 07:36
leuk project deze blijf ik zeker volgen :D
kleine update..
vandaag motorruimte geschuurt en in de grondverf.. morgen in de kleur :D
volgende week begin ik met uitbouwen van het abf blok, maar ik twijfel nog over het inlaat systeem...
wat vinden jullie??
het huidige systeem gebruiken?
met 40mm carbs?
of throttel bodies? zoja welke maat?
en weet iemand wat de vermogen opbrengst zal zijn??
greetz
Jetta-GTI-16v
23-12-2011, 20:02
ik zou gaan voor throttle bodies :D
de vermoge opbrengst ligt eraan wat je verder met de motor van plan bent ik heb dat ook eens wille doen op op een stand alone systeem ( megasquirt ECU )
mijn vermoge toen zou ligge rond de 240 pk uit een 2.0 16v :)
update..
vandaag zou de motorruimte in kleur, maar dat is helaas niet gelukt..
wel heb ik de waterbak geschuurd en in de wrinkle verf gezet.. ben benieuwd naar het resultaat..
http://album.partyflock.nl/82253300_4236821086.jpg
http://album.partyflock.nl/82253301_2055514437.jpg
http://album.partyflock.nl/82253302_3672366280.jpg
en toen snel naar de kroeg :cool:
http://album.partyflock.nl/82253308_504582162.jpg
Jetta-GTI-16v
24-12-2011, 17:20
je had er haast mee :D
Had je zo'n dorst
je had er haast mee
Had je zo'n dorst
altijd he :D
zo.. tijd voor een updatje..
na wat tegenslagen met de verf nu endelijk de motorruimte in de kleur.
kijk en oordeel zelf...
http://album.partyflock.nl/82302865_2601761749.jpg
http://album.partyflock.nl/82302876_3063146847.jpg
http://album.partyflock.nl/82302886_1511258785.jpg
morgen word het tijd om het torretje uit de golf te lepelen..
heeft iemand nog een setje aangepaste motorsteunen liggen voor een 02a bak??
greetz
Mauricejuhvw
05-01-2012, 18:04
Zo erg dorst ja :P maar zit er goed uit Nog veel plezier ermee :thumbup:
antoine91
06-01-2012, 17:06
aaaah gaaaf project, deze ga ik volgen ^^
en goed bezig, ziet er al netjes uit hooor
guusvandevenne
06-01-2012, 17:13
motorruimt is mooooii!!
Hoe heb je die gespoten, ouderwets met busjes, of de luxe van compressor etc?
Hoe heb je die gespoten, ouderwets met busjes, of de luxe van compressor etc?
compressor.. ik ga de hele auto zelf doen.. op wat stofpikkjes nah ziet het er fantastisch uit..
greetz
guusvandevenne
06-01-2012, 18:00
compressor.. ik ga de hele auto zelf doen.. op wat stofpikkjes nah ziet het er fantastisch uit..
Absoluut :thumbup:
leuk project,spuitwerk ziet er goed uit!
Jetta-GTI-16v
06-01-2012, 21:22
motor ruimte ziet er zeer goed uit :thumbup:
blijf je volgen ;)
vandaag even het motorblok er uitgehaald en deels schoon gemaakt..
tevens is de rest van de golf te koop.. :)
http://album.partyflock.nl/82309438_507651517.jpg
http://album.partyflock.nl/82309442_2677730970.jpg
greetz
goed bezig, mk1 Caddy's zijn fantastisch om te zien en zo te zien komt het wel goed met deze :thumbup:
zet gelijk de stuurbekrachtiging over dan.
zet gelijk de stuurbekrachtiging over dan.
Nee geen stuurbekrachtiging..
De Limburger
09-01-2012, 01:10
heb je geen motorsteun hoeven omlassen? Of heb ik dit gemist? Spuitwerk ziet er goed uit..
heb je geen motorsteun hoeven omlassen? Of heb ik dit gemist? Spuitwerk ziet er goed uit..
Ik heb motorsteunen besteld uit duitsland..
Gr
ABFniekske
09-01-2012, 09:13
heey,
mooi project!
doe je dat spuiten buiten of in de garage?
ik heb hier zelf namelijk ook over nagedacht, maar ik wil niet dat straks overal in de garage een zwarte waas overheen zit.
amai , knap project!!!
Over dat zelf spuiten in je garage ; heb het zelf ooit ook gedaan en om zo weinig mogelijk stof te hebben in je lak heb ik de vloer goed nat gemaakt.
Enige probleem dat ik ondervond is als je dit doet zonder afzuigsysteem de nevel allemaal terug op je auto neerstrijkt , dit is natuurlijk niet zo erg als je later de vernis moet aanbrengen maar een zwarte kleur is sowieso al niet makkelijk om te spuiten.
Ga het projectje hier ook zeker volgen en nog veel succes ermee.
heey,
mooi project!
doe je dat spuiten buiten of in de garage?
ik heb hier zelf namelijk ook over nagedacht, maar ik wil niet dat straks overal in de garage een zwarte waas overheen zit.
dit heb ik in de garage gedaan..
amai , knap project!!!
Over dat zelf spuiten in je garage ; heb het zelf ooit ook gedaan en om zo weinig mogelijk stof te hebben in je lak heb ik de vloer goed nat gemaakt.
Enige probleem dat ik ondervond is als je dit doet zonder afzuigsysteem de nevel allemaal terug op je auto neerstrijkt , dit is natuurlijk niet zo erg als je later de vernis moet aanbrengen maar een zwarte kleur is sowieso al niet makkelijk om te spuiten.
Ga het projectje hier ook zeker volgen en nog veel succes ermee.
ik gebruik dd lak, dat word veel gebruikt door yachtschilders.. hiermee heb je veel minder last van nevel, en blanke lak is niet nodig.. enkelt heb je dit niet in metallic..
greets
Sjaak_73
09-01-2012, 22:32
goed bezig
dit gaat erg leuk rijden
mvg sjaak
paul20VT
10-01-2012, 09:25
Bij welk bedrijf heb je die motorsteunen gekocht als ik vragen mag? Ik ga ook een abf in een golf 1 monteren.
Alvast bedankt!
Bij welk bedrijf heb je die motorsteunen gekocht als ik vragen mag? Ik ga ook een abf in een golf 1 monteren.Alvast bedankt!
International-speed-parts.
Gr
paul20VT
10-01-2012, 14:30
Nog een vraag, hoe doe je dat met die voorste motorsteun?
gr.
Nog een vraag, hoe doe je dat met die voorste motorsteun?
gr.
als het goed is past die van de vorige motor gewoon.. ik heb dit nog niet geprobeert, omdat ik de motor nog niet thuis heb.
gr
nou ben ik bezig met de aandrijflijn..
heeft ieman hier ervaring mee? kan ik de assen van de golf3 gebruiken en dan de naaf afdraaien en in de mk1 fusee persen?
of moet ik het anders aanpakken? wil wel graag de steek 5x100 behouden.
gr
Jetta-GTI-16v
24-01-2012, 19:52
asse van een mk3 zijn breder dan komen je wiele voor een stuk naar buite niet zo super optie :)
asse van een mk3 zijn breder dan komen je wiele voor een stuk naar buite niet zo super optie*__________________
Wielen komen toch niet verder naar buiten? Als ik de mk1fussee gebruik met de mk3(5x100) naaf
Jetta-GTI-16v
24-01-2012, 20:29
je wilt mk3 asse gaan gebruiken ? met fussee's van een mk1 ?
je wilt mk3 asse gaan gebruiken ? met fussee's van een mk1 ?
Die heb ik liggen dus dat zou wel het mooiste zijn..
Jetta-GTI-16v
24-01-2012, 21:11
de assen van een mk3 zijn een stuk breder dus dat gaat niet lukken :)
dan komen je wiele te ver naar buiten omdat de assen te breed zijn
Dus dan staat die voor breder op de poten als achter
ga je de 02A bak gebruiken? Dan heb je scirocco 16v of laat type cabrio assen nodig, elke andere as is te lang
ga je de 02A bak gebruiken? Dan heb je scirocco 16v of laat type cabrio assen nodig, elke andere as is te lang__________________
Oke duidelijk. En hebben deze dezelfde aantal spibannen in de naaf zitte als bij de caddy?
Scirocco 16v of de latere GT2 en Golf 1 cabriolet hebben 100mm homokineten!
Golf mk3 assen zijn te lang, buiten dat heb je onderling ook veel verschillen in de lengtes bij Mk3. Ik heb nog wel een setje Scirocco assen met 100mm homokineten liggen als je interesse hebt. Die passen er zo onder.
Oke duidelijk. En hebben deze dezelfde aantal spibannen in de naaf zitte als bij de caddy?
ja die passen in je caddy fusees
na een lange tijd niet veel gedaan te hebben aan de caddy.. heb ik een paar maand geleden de draad weer opgepakt.
ik heb in de tussen tijd wel het een en ander aan onderdelen besteld en gekocht.
waaronder 5x100 mk1 naven en remklauw adapters.
vandaag was het zover om de spullen te monteren, maar het past niet! :(
ik heb de fusee gemonteerd met de nieuwe naven (wat ook niet gelijk paste, maar na wat aanpassingen wel) remschijven van een golf3 gti 16v (dezelfde als vr6 denk ik)
maar ik krijg de klauw niet gemonteerd...
wie o wie weet waar het probleem zit?
ik zal zeer binnenkort de verdere ontwikkelingen van de caddy posten incl de foto's..
gr
heb een paar foto's geschoten.. mischien wel zo handig.
http://album.partyflock.nl/83278034_1105546953.jpg
http://album.partyflock.nl/83278028_1549157348.jpg
http://album.partyflock.nl/83278021_2180213067.jpg
niemand??
ik denk zelf dat de schijven zijn.. het remvlak van de schijven zou meer naar binnen moeten staan wat bij een g60 het geval is..
ik hoor graag wat jullie denken dat het is en wat er dus aangekocht moet gaan worden.
Johan1982MK1
31-12-2012, 00:05
Volgens mij is dat setje wat je gemonteerd hebt idd voir g60 remmen. Kan wel zijn dat van je huidige schijven de dieptematen anders zijn.
Dan zou je g60 schijven ff op de naaf moeten passen en dan evt omboren naar 5x100
de offset van g60 vs vr6 schijven is idd anders.
de offset van g60 vs vr6 schijven is idd anders.
okee en is de offset van g60 en standaart mk1 wel hetzelfde?
want dan kan ik met de originele schijven kijken of dit wel past voor ik g60 schijven aankoop.
alvast bedankt
je moet idd g60 schijven hebben, en die omboren naar 5x100.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/20120803-rnt6ct28gk8ka9u3ux1b1yjpwp.jpg
okee thanx..
heb me even verdiept in de afmetingen van de schijven.
vr6 schijven zijn 280x28,5x22 waarbij de offset 28,5 is (steek 5x100)
g60 schijven zijn 280x39,5x22 waarbij de offset 39,5 is (steek 4x100)
maar dan zijn er ook vast wel schijven 280x39,5x22 (steek 5x100)
even een hoog nodige update..
ik heb besloten om in iedergeval de motorruimte een andere kleur te geven.
deze staat nu in de grondverf.. het leek mij handig om eerst alles te monteren en aan te sluiten en een plekje te geven voor alles in de lak gaat.
(mischien in combinatie met restauratie van het plaatwer, maar zover is het voorlopig nog niet!)
vandaag heb ik de remmen weer aangesloten..
het gaat hier om een remcilinder van de gti (22mm geloof ik) aangepast op de mk1 pedalen.
http://album.partyflock.nl/83290760_607389589.jpg
remklauwen even voorlopig gemonteerd
http://album.partyflock.nl/83290759_1435969611.jpg
ook heb ik de hydrolische koppeling van de gti gemonteerd.
(in het midden van de foto zit de cilinder)
http://album.partyflock.nl/83290761_3087305728.jpg
http://album.partyflock.nl/83290764_3515581333.jpg
er zit een elektrische stuurbekrachtiging in (deze moet nog aangesloten)
http://album.partyflock.nl/83290765_1084586055.jpg
en omdat ik de complete kabelboom van de gti gebruik heb ik ook de richtingaanwijzerbediening van de gti gemonteerd. incl de zekering kast.
http://album.partyflock.nl/83290763_2934576859.jpg
verlichting kabelboom heb ik aangepast op de mk1 verlichting
http://album.partyflock.nl/83290766_849056510.jpg
bij deze zijn jullie weer een beetje op de hoogte.
gr arjan
weet er iemand een goed adres voor remschijven (liefst geboord en gegroefd)??
ik zie door de bomen het bos niet meer
Heb je het schutbord nog verstevigd bij de koppelingcilinder?
De reden dat de meeste het niet zo doen als jij het hebt is omdat het schutbord daar nogal slap schijnt te zijn.
Heb je het schutbord nog verstevigd bij de koppelingcilinder?
De reden dat de meeste het niet zo doen als jij het hebt is omdat het schutbord daar nogal slap schijnt te zijn.
Ik heb aan de binnenkant een plaatje gemaakt.. Naar mijn mening is dit stevig genoeg.
Maar een extra versteviging in de motorruimte is zo gemaakt.
Pewi Vwteam
06-01-2013, 16:34
mmm ja zo kan het ook, wij hebben deze opstelling ook ooit eens zo gemaakt in een polo6n, dit was echt geen doen koppelde zeer zwaar wat uiteindelijk, een gebroken koppelingspendaal opleverde. nou is jou pendaal wel van staal, dus breken zal ie niet hoop voor je dat hij beetje normaal ontkoppeld ben benieuw. wel leuk project!!
sciroccoGTII
06-01-2013, 17:22
Elke onderdelenleverancier, of ebay oid. Setje G60 schijven en die omboren naar 5x100. Mag ik ook vragen waarom die wielnaven in eerste instantie niet pasten? En als ik jou was zou ik de koppelingscilinder waar die gemonteerd zit eerst maar verstevigen. Schutbord is veel te slap om hem zo te monteren vergis je niet komt redelijk druk op de cilinder te staan.
Elke onderdelenleverancier, of ebay oid. Setje G60 schijven en die omboren naar 5x100. Mag ik ook vragen waarom die wielnaven in eerste instantie niet pasten? En als ik jou was zou ik de koppelingscilinder waar die gemonteerd zit eerst maar verstevigen. Schutbord is veel te slap om hem zo te monteren vergis je niet komt redelijk druk op de cilinder te staan.
dat het een setje g60 schijven moet worden was ik inmiddels achter.. alleen zijn er zoveel verschillende leveranciers en merken..
de naaf paste niet in de fusee.. zodra deze erin geperst zit raakte hij de fusee.. er was een rande van de naaf schuin afgedraait terwijl die recht afgedraait had moeten worden.. (beetje lastig uitleggen)
ik zal morgen gelijk aan de slag met de koppeling cilinder..
ik kan me alleen niet voorstellen dat dit zwaarder koppelt dan met een kabel.. en in de golf3 zit hij volgens mij op bijna dezelfde manier gemonteerd.
sciroccoGTII
06-01-2013, 20:20
Zimmerman/brembo is wel een goed merk. Bij een golf 3 zit hij bij de rembekrachtiger op gemonteerd. Er is op die manier een soort van frame ontstaan.
Zimmerman/brembo is wel een goed merk. Bij een golf 3 zit hij bij de rembekrachtiger op gemonteerd. Er is op die manier een soort van frame ontstaan.
Ik heb brembo besteld.. En inderdaad ik heb even gegoogeld en gezocht naar een schutbord van golf3.. Ik zal er vanmiddag gelijk mee bezig!
hey jonges... het is bijna zover dat de motor kan draaien..
alleen kan ik een onderdeel niet vinden en ik weet ook niet waar ik naar moet zoeken.. :screwy:
het gaat om het deel wat de schakelkabels borgt. (zijn dit veerringen ofzo) het is voor mij te lang geleden dat ik dit los heb gehaalt..
hier een foto..
http://album.partyflock.nl/83467152_1223843785.jpg
en ik heb nog een paar foto's (om een idee te krijgen wat de style van de auto ongeveer word)
http://album.partyflock.nl/83467170_3419489499.jpg
http://album.partyflock.nl/83467146_1898167829.jpg
jorg-maashees
20-04-2013, 17:19
Vind die onderspoilers altijd uber dik :D
ewcaddymk1
20-04-2013, 17:20
zijn 2 platte plaatjes met een u vormig sleufgat erin
als ik vanavond tijd maak ik even een foto
hoe heb je de koppelling opgelost dan
Mooi project hoor :thumbup:
Vind die onderspoilers altijd uber dik :D
Ik ook maar bij ons in de buurt ligt hij er in 2 dagen af :D
zijn 2 platte plaatjes met een u vormig sleufgat erin
als ik vanavond tijd maak ik even een foto
hoe heb je de koppelling opgelost dan
De koppeling is nog zoals die was.. Ik heb er een paar mensen naar laten kijken en de meningen gedeelt.. En ik heb besloten het eerst zo te laten.. Mochten er problemen ontstaan dan fix ik het op een andere manier!
je moet idd g60 schijven hebben, en die omboren naar 5x100.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/20120803-rnt6ct28gk8ka9u3ux1b1yjpwp.jpg
Neee joh! Waarom omboren, even onderzoek doen leert dat er schijven zijn met de zelfde dimensies als g60 schijven, maar met standaard 5x100..
Ja, en dan de goede, er zijn 3 verschillende en je hebt deze nodig:
Bremsscheiben Passat 35i VR6 BJ 6/91-2/92 (Schlüsselnummern 0600/835(836)) TN: 357 615 301 A
Ja, en dan de goede, er zijn 3 verschillende en je hebt deze nodig:
Bremsscheiben Passat 35i VR6 BJ 6/91-2/92 (Schlüsselnummern 0600/835(836)) TN: 357 615 301 A
Kom je nu mee... Heb ze al omgeboord! Ik ben anders behoorlijk aan het zoeken geweest naar schijven met de zelfde afmetingen, maar kon toen niks vinden. (ik gebruik wel de g60 adapters he!)
Ik heb deze op mijn jetta, met g60 fusees en oa 5x100 naven.
zijn 2 platte plaatjes met een u vormig sleufgat erin
als ik vanavond tijd maak ik even een foto
hoe heb je de koppelling opgelost dan
zijn dit ze toevallig??
http://album.partyflock.nl/83468763_1423150821.jpg
wie weet er welke radiateur ik moet nemen? ik wil er 1 met vuldop zodat ik geen expansie vaatje meer heb.
zijn dit ze toevallig??
http://album.partyflock.nl/83468763_1423150821.jpg
Jep, dat zijn ze.
ewcaddymk1
21-04-2013, 17:35
:thumbup:
:thumbup:
ik had ze in de doos met rem onderdelen gedaan :redface:
wie weet er welke radiateur ik moet nemen? ik wil er 1 met vuldop zodat ik geen expansie vaatje meer heb.
en zo groot mogelijk!
Zo ver ik weet heb je de originele deze zijn 420mm breed en je heb ze van 480mm deze heb ik nu.
Zo ver ik weet heb je de originele deze zijn 420mm breed en je heb ze van 480mm deze heb ik nu.
thanx.. heb een 480mm besteld..
ik keek nog even verder bij bmw bijvoorbeeld.. daar heeft een radiateur voor 192kw bijna dezelfde afmetingen als die van een golf 1.1 :wow:
Dan zal die vast niet de zelfde fan hebben :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.