View Full Version : K-Jetronic Probleem ?
Gegevens wagen:
Golf 2 GTI 8v
bouwjaar januari 1985
Motorcode EV
(geen kat., geen lambda etc, oude type)
Hallo,
Ik heb eens even een vraag.
Als mijn auto koud is en ik moet starten dan wil het nog wel eens lang duren voordat hij aanslaat (houd ff 10sec. aan) daarna slaat hij aan en loopt hij maar 1000 toeren, na enkele seconden stijgt dit tot 1200 toeren, voor het warmdraaien.
Bij warme motor duurt het starten ook lang, ook zo een 10 sec.
Als hij dan aanslaat dan loopt hij heel even op 3 cilinders maar na zon 10 tot 20 seconden loopt hij weer op alle 4.
Wat zou dit probleem kunnen wezen ?
Gr, Ramon
Dingen die ik al vervangen heb;
Brandstofpomp
Koudestart verstuiver
Brandstof druk accumilator
Warmdraai regelaar
Brandstoffilter
http://94.100.127.151/1451650001-1451700000/1451698901-1451699000/1451698985_6_v0rK.jpeg
De rode blokjes op de foto zijn de reeds vervangen onderdelen.
Heb je al koppakkingtest gedaan ?
Bumper83
20-12-2011, 15:34
Draait hij nog niet lekker, Ramon? Dacht dat het m zat in de brandstofaccumulator.... hmmm
Jel Golf 2 GTI
20-12-2011, 16:55
test ook je verstuivers een , mssdat er wa vuil in zit
Verstuivers waren al gecheked die zijn goed, de druk accumulator was het toch ook niet :S
Dusja ik dacht laat ik het hier maar eens vragen voordat ik het hele spul uitpluis en iemand weet het al ;)
Gr, Ramon
p.s. koppaking is al eens vervangen aantal jaren geleden, toen hebben we gelijk nieuwe klep ceals gestoken.
Draait hij nog niet lekker, Ramon? Dacht dat het m zat in de brandstofaccumulator.... hmmm
Ja dat dacht ik ook ik heb een afgelopen zaterdag een complete pomp gekocht plus kofferbak rubber voor 40 euri
M'n kofferbak lekte ook ietsje water zeg, centimetertje achter mn stoel :shake:
Dus dat is nu wel opgelost, alleen dat slecht starten nog he ;)
Gr, Ramon
Heb je al koppakkingtest gedaan ?
Denk je dat het wat kan wezen met de koppakking ?
Het vloeistof reservouir niveau word niet hoger bij draaiende motor en mn olie is ook alleen maar olie zonder gekke toevoeggingen, 2 weken geleden nog ververst voor het beurtje ;)
Gr, Ramon
Jel Golf 2 GTI
21-12-2011, 00:16
heb je ook je opvoerpomp nagekeken?? Ik heb met mijn EV ook gelijkaardige problemen gehad.
1) mijn opvoerpomp in de tank was kapot
2) Filter aan drukaccumulator zat dicht (degene die met de 2de pomp aan je rechterachterwiel zit)
3) mijn spinnekop zat roest in. (andere op gezet van een MK1)
4) ik had een lekkende verstuiver (4 nieuwe verstuivers gekocht)
5) mijn warmte draairegeling deed het ook niet. Deze ook vervangen door een sloopexemplaar.
:D :D dus ik heb ook een pak zoekwerk gehad en na alles ter vervangen deed ie het weer.
Hopelijk kun je het vinden :thumbup:
Bumper83
22-12-2011, 00:41
Ja dat dacht ik ook ik heb een afgelopen zaterdag een complete pomp gekocht plus kofferbak rubber voor 40 euri
M'n kofferbak lekte ook ietsje water zeg, centimetertje achter mn stoel :shake:
Dus dat is nu wel opgelost, alleen dat slecht starten nog he ;)
Gr, Ramon
zo dat meen je niet?! :eek: :shake: centimeter water achter je stoel? das niet best! Verstandig om dan maar gelijk een ander kofferbakrubber erin te stoppen! :thumbup:
Ik heb zelf vorige week eindelijk andere raamrubbers kunnen bemachtigen voor de voorportieren :)
Ben in de tussentijd ook bezig geweest om CV in te bouwen, is nog een aardig werkje ;)
Maar goed even terug on topic.. ik heb toch ergens het vermoeden dat het in je brandstofsysteem zit Ramon. Misschien opvoerpomp in je tank zelf dat die versleten is en te weinig druk levert... kan je de brandstofdruk aan je spinnenkop ergens meten? Het duurt inderdaad aardig lang voordat hij bij jou aanslaat, weet je zeker dat je koudestartverstuiver ook daadwerkelijk zijn werk doet?
ps. mooi schematje heb je daar van het K-Jetronic systeem... misschien een keertje van je kopieren oid? ;)
gti_power
22-12-2011, 10:45
Ik heb ook soortgelijke problemen gehad mn mijn 8v gti ev uit 85,deze stotterde ook ontzettend viel uit slecht starten en kon de ontsteking niet optijd afstellen.Als ik deze goed zetten bokte de motor heel erg en wou die niet meer goed lopen.
Heb nu een warmdraairegelaar en menger van de 16v kr ertussen gebouwd en de problemen zijn voorbij.Dit was om te testen of het aan de 8v menger lag.
Maar volgend jaar gaat deze motor eruit en komt er een vr6,onding die 8v gti.
zo dat meen je niet?! :eek: :shake: centimeter water achter je stoel? das niet best! Verstandig om dan maar gelijk een ander kofferbakrubber erin te stoppen! :thumbup:
Ik heb zelf vorige week eindelijk andere raamrubbers kunnen bemachtigen voor de voorportieren :)
Ben in de tussentijd ook bezig geweest om CV in te bouwen, is nog een aardig werkje ;)
Maar goed even terug on topic.. ik heb toch ergens het vermoeden dat het in je brandstofsysteem zit Ramon. Misschien opvoerpomp in je tank zelf dat die versleten is en te weinig druk levert... kan je de brandstofdruk aan je spinnenkop ergens meten? Het duurt inderdaad aardig lang voordat hij bij jou aanslaat, weet je zeker dat je koudestartverstuiver ook daadwerkelijk zijn werk doet?
ps. mooi schematje heb je daar van het K-Jetronic systeem... misschien een keertje van je kopieren oid? ;)
Kijk ook goed bezig hoor!
CV inbouwen met zo'n vacuum pompje achterin zeker ?
Ja goh de pomp in mijn tank is ooit vernieuwd omdat de oude kapot was dus ik ga er van uit dat dat goed is, want dat zou je tijdens het rijden ook echt wel merken hoor, dan moet je ongeveer het zelfde hebben als bij een vol filter lijkt me ;)
Ik zou eigenlijk niet weten of je de spinnerkop kan meten, ik denk het niet!
Maar de koude start verstuiver dat zou kunnen, ik heb er hier nog 1 liggen, kan hem altijd even overschroeven natuurlijk.
Greetz, Ramon
p.s. de foto komt uit het Bosch boek over K-Jetronic, staan alleen helaas geen storingen in enzo :shake:
Ik heb ook soortgelijke problemen gehad mn mijn 8v gti ev uit 85,deze stotterde ook ontzettend viel uit slecht starten en kon de ontsteking niet optijd afstellen.Als ik deze goed zetten bokte de motor heel erg en wou die niet meer goed lopen.
Heb nu een warmdraairegelaar en menger van de 16v kr ertussen gebouwd en de problemen zijn voorbij.Dit was om te testen of het aan de 8v menger lag.
Maar volgend jaar gaat deze motor eruit en komt er een vr6,onding die 8v gti.
Oke dan, de warmloop regelaar heb ik al vervangen, dat heeft niks geholpen, en die menger ?
Waar moet ik die zoekken ?
Op het schema hierboven bijvoorbeeld, of even beschrijven waar deze onder de kap zit ?
Leuk werkje een v6 er in, alleen die 1.8 8v of 16v zijn duurzamer hoor, die vr6 blokkies gaan altijd kapot omdat de V-lijn een beetje nipt is, het is bijna geen V te noemen, maar toch veel succes!
Gr, Ramon
gti_power
22-12-2011, 18:07
Hoi de menger is het gedeelte waar de slangen opzitten de spinnekop.
Ja het blijft wel een risico met een vr6 misschien maar ik heb al een golf 1 16v en 2 16vs vind ik ook niet leuk.
Hoi de menger is het gedeelte waar de slangen opzitten de spinnekop.
Ja het blijft wel een risico met een vr6 misschien maar ik heb al een golf 1 16v en 2 16vs vind ik ook niet leuk.
Daar heb je gelijk in, als je altijd goed op het gemakje warm rijd dan kom je een heel eind hoor, kijk mij nu met mn 283.000 km :)
En ik ben met deze golf begonnen bij de stand 98.000 km ;)
Gr, Ramon
Zou ik geen lekke verstuiver kunnen hebben ?
Omdat hij steeds zo lang moet starten en dan 1 cylinder niet mee doet, alle electronica is vernieuwd.
Gr, Ramon
Bumper83
23-12-2011, 20:26
zou je ff je verstuivers moeten (laten) afpersen :)
Zo vandaag 4 nieuwe Injectors besteld bij de automaterialen zaak AOC.
Bosch 0 437 502 023 á €208,- :thumbup:
Volgende week na kerst de boel eens ophalen en monteren, en dan hopen dat het gedonder over is.
Gr, Ramon
Bumper83
24-12-2011, 19:33
ik hoop het ook voor je!
ik hoop het ook voor je!
Ja dat zou mooi wezen he ;)
Ik heb gister een nieuwe accu moeten kopen, die ouwe starte ik om de dag leeg ondertussen, bleken ook een cel kapot te wezen in de Yuasa :screwy:
Gr, Ramon
DragonGr Dragon
03-01-2012, 14:22
Laat je nog even weten hoe het is afgelopen???
Bumper83
03-01-2012, 19:39
Ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is met de 4 nieuwe injectors!
DragonGr Dragon
04-01-2012, 09:07
@Bumper83: Hoe staat het momenteel met jouw GTI? loopt alles naar wens?
Heb zelf momenteel de PL weer opgepakt om netjes te krijgen
gti_power
03-03-2012, 10:22
En hoe is het er nu mee?
DragonGr Dragon
03-03-2012, 10:25
RamonR: ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik post even jouw PB:
Hoi Igor,
Ik heb mijn Injectors binnen en geinstalleerd, dit scheelt echt enorm!
Hij sart als een nieuwe
Er was er ook duidelijk 1 lek, zo lek zelfs dat het druppelde.
Groetjes, Ramon
RamonR: ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik post even jouw PB:
Geeft niet hoor, het vult het topic weer aan zo he ;)
Groetjes en bedankt!
Ramon
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.