View Full Version : Schadevrije jaren bouw je toch op de persoon toch niet per auto??
GerardMkIIVR6
09-12-2011, 16:46
Ik wordt gek ben een NOOB hierin maar ik heb dus de VR6 in de verzekering en de Mk4 maar rijden beide 's winters niet :D :redface:
Dus weer een daily mijn oude vertrouwde witte Mk2 weer terug maar bel net de verzekering vraag of die verzekerd kan worden.
Krijg ik een verhaal van omdat ik al 2 verzekerd heb daar moet ik nu met 0 schadevrij jaren beginnen omdat ik de schadevrije jaren heb opgebouwd met die andere 2 :screwy:
Wordt gek het is toch persoonlijk wat je opbouwd?
Want is wel kut heb je gewoon volle schadevrije jaren opgebouwd dus lage premie en dan dit :screwy:
Vertel me in leken/burger taal hoe het zit :D
Alvast bedankt mannen :thumbup:
Informeer eens bij de Unive , daar is je auto bij 20 jaar al oldtimer en heb je op de die premie ook nog eens de korting van je schadevrije jaren.
En volgens mij is het idd zo dat je voor elke polis officieel nieuwe schadevrije jaren op moet bouwen .
Maar kinderachtig is het wel.
Schadevrije jaren worden geregistreerd in een centrale database genaamd Roy-Data. Schadevrije jaren bouw je op op naam ( en geboortedatum). Je schadevrije jaren kun je maar op 1 auto gebruiken.
Als jij dus al 10 jaar schadevrij rijd met je mk2 ( waarop je op de polis dus een premiekorting krijgt) en je koopt er nog een auto bij begin je inderdaad weer gewoon op 0.
Dit heeft er mee te maken dat je de schadevrije jaren maar op 1 polis kan gebruiken.
Sommige(!!) verzekeraars hanteren wel een zogenaamd meerwielentarief. Dit betekend dat je opnieuw begint met opbouwen van schadevrije jaren ( je begint dus weer op 0). maar dan de premiekorting van de 1e auto overgenomen word.
GerardMkIIVR6
09-12-2011, 17:45
Is dit in Jip en Janneke taal? :D
http://weblog.independer.nl/productnieuws/alles-over-schadevrije-jaren-tweede-auto-dezelfde-no-claim-korting/
We hebben niet allemaal doorgeleert Rick :D
En ja ik was ook al in de war toen ik het hoorde :D
GerardMkIIVR6
09-12-2011, 17:46
:thumbup: Schadevrije jaren worden geregistreerd in een centrale database genaamd Roy-Data. Schadevrije jaren bouw je op op naam ( en geboortedatum). Je schadevrije jaren kun je maar op 1 auto gebruiken.
Als jij dus al 10 jaar schadevrij rijd met je mk2 ( waarop je op de polis dus een premiekorting krijgt) en je koopt er nog een auto bij begin je inderdaad weer gewoon op 0.
Dit heeft er mee te maken dat je de schadevrije jaren maar op 1 polis kan gebruiken.
Sommige(!!) verzekeraars hanteren wel een zogenaamd meerwielentarief. Dit betekend dat je opnieuw begint met opbouwen van schadevrije jaren ( je begint dus weer op 0). maar dan de premiekorting van de 1e auto overgenomen word.
Nou dan weet ik die vreemde regel ook ff :thumbup:
variant110
09-12-2011, 21:50
bel deze www.hdejongassurantien.nl maar eens dan komt het wel goed
zeg maar kom via racingteam#588
Roy-16VT
09-12-2011, 22:50
bel deze www.hdejongassurantien.nl maar eens dan komt het wel goed
zeg maar kom via racingteam#588
idd die is zeeer geschikt
is half hallum ook bij verzekerd :D
patjetta
10-12-2011, 14:41
Ik heb hier nog nooit van gehoort ik heb de laatste 5 jaar meer dan 10 auto`s op me naam gehad en ik heb nog steeds 4 schade vrije jaren.
ik kreeg ook deze week mn 2 polissen binnen. op beide auto's 6 schadevrije jaren.
Ik zit overigens bij de ZLM en volgens mij kun je daar alleen bij verzekeren als je in Zeeland of Brabant woont.
ik heb ook op 0 moeten beginnen met extra auto's , maar heb nu inmiddels 4 verzekeringen lopen dus zit wel goed in schade vrije jaren :D
Ik heb hier nog nooit van gehoort ik heb de laatste 5 jaar meer dan 10 auto`s op me naam gehad en ik heb nog steeds 4 schade vrije jaren.
10 auto's tegelijk? 4 jaar op alle 10? Volgens mij lees je het verkeerd.
patjetta
10-12-2011, 18:19
Nee ik heb op de verschillende auto`s schadevrije jaren opgebouwd en heb ze altijd mee mogen nemen naar de volgende auto.
je leest het verkeerd zo als Jaap al zegt
gaat om 3 auto's tegelijk in de verzekering , en dan 3 x schade vrije jaren op bouwen
over 3 verschillende auto's die je hebt
dat je het mee neemt naar een andere auto lijkt me duidelijk :thumbup:
patjetta
10-12-2011, 20:38
oke sorry dan heb ik het verkeerd gelezen inderdaad.
rare regeltjes van nederland indd..
toen ik van de fiat naar de Golf ging heb ik me schadevrije jaar meegenomen en hier op door gespaard nu in totaal 3
zou het even na moeten kijken maar met de aanschaf van de variant ben ik indd wel op nieuw begonnen met tellen op die auto
ik dacht indd met wat TCZL aangeeft zo'n meerwielentarief
hierbij bleef de premie op de G60 behoude en kreeg ik al direct een korting op de variant uiteraard beide bij de zelfde maatschapij
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.