View Full Version : originele golf 1 gti andere velgen verlagen ja of nee foto's mk1 gti onverlaagd?
mk1pocketrocket
06-12-2011, 16:52
wil graag andere velgen onder mijn golf alleen weet nog niet of ik hem wil verlagen maar lijkt dat wel?
golfje_295.000
06-12-2011, 16:54
wat is je vraag nou? Staat zat verlaagde golfjes op dit forum lijkt me.
mk1pocketrocket
06-12-2011, 17:06
klopt alleen ik heb nu een helemaal originele golf 1 gti maar wil graag paar dikke velgen er onder zonder hem te verlagen alleen ik heb het idee dat dat niet lijkt.
mk1pocketrocket
06-12-2011, 17:08
wat is je vraag nou? Staat zat verlaagde golfjes op dit forum lijkt me.
klopt alleen mijn vraag is eigenlijk of het wel lijkt om dikke velgen er onder te zetten zonder hem te verlagen en / of iemand daar foto's van heeft een onverlaagde golf 1 met bijvoorbeeld bbs rm / of ats of noem maar op alle ideeén zijn welkom
golfje_295.000
06-12-2011, 17:19
normaal gesproken laat de verlaging de velg wel een stuk beter uitkomen natuurlijk.
mk1pocketrocket
06-12-2011, 17:37
normaal gesproken laat de verlaging de velg wel een stuk beter uitkomen natuurlijk.
ja helemaal mee eens alleen wil hem liever niet verlagen dus ja mijn vraag veel golf 1tjes gezien zonder verlaging? met mooie velgen en lijkt dat dan wel iemand voorbeelden >?
VincentMK1
06-12-2011, 18:59
Heb je geen foto van je auto nu?
Ik zou het dikke MK1 topic eens doorspitten. Daar staat vast wel wat tussen..
Echter denk ik dat iedereen de golf mk1 wel verlaagd.. :giggle:
mk1pocketrocket
06-12-2011, 21:00
Heb je geen foto van je auto nu?
moet ik er nog op zetten alleen heb me vandaag pas voor het eerst aangemeld
Stefboekweit verkoopt zijn velgen en heeft volgens mij fotos van de zijne er op staan die niet verlaagd is?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/1/1/5/Naamloos3.png
Weet t dus niet zeker, maar lijkt me aaridg originele hoogte, uitgaande van 15"velg met hoge band :) Vind t er best fraai uit zien...
Die lijkt me wel verlaagt?!
de clown
07-12-2011, 01:19
http://www.apache.be/wp-content/uploads/2010/06/volkswagen-golf-gti-1.jpg
deze is niet verlaagd :shake:
klopt alleen ik heb nu een helemaal originele golf 1 gti maar wil graag paar dikke velgen er onder zonder hem te verlagen alleen ik heb het idee dat dat niet lijkt.
Dat heb je heel goed bekeken. Dat lijkt inderdaad niet.
Ik zou voor een schroefset gaan !!
Vind de foto van de clown anders niet erg lelijk of zo :thumbup:
Maar zou m zelf wel laag leggen hoor ;)
Als ik jou was,
Zou ik hem origineel laten, of verlagen met een goed (dure) set. Anders doe je GTI geen eer aan. weggedrag van een €200,- schroefset is weg-gedrag.
mk1pocketrocket
07-12-2011, 12:56
ja dat hoor ik inderdaad van bijna iedereen denk dat ik hem dan gewoon helemaal origineel laat maar als ik een schroefset zou nemen welk merk kan ik dan het beste nemen hoor veel goede dingen over weitec
Dennis-Mash
07-12-2011, 13:50
Weitec is een prima merk. Is niet voor niets een dochter onderneming van KW. ;)
Als ik jou was,
Zou ik hem origineel laten, of verlagen met een goed (dure) set. Anders doe je GTI geen eer aan. weggedrag van een €200,- schroefset is weg-gedrag.
Je moet gewoon goed kijken wat je koopt, maar er zijn ook goedkopere sets die goed voldoen !!!
Joy_Goessens
07-12-2011, 15:00
Als je hem niet lager gaat leggen raad ik je aan om wat grotere velgen te pakken (+/- 15'' of meer) zo wordt de wielkast iigv goed gevuld.
mk1pocketrocket
07-12-2011, 15:24
Je moet gewoon goed kijken wat je koopt, maar er zijn ook goedkopere sets die goed voldoen !!!
welke goedkopere sets zijn goed dan >???
Ja idd. En wat is goedkoop.. :rolleyes:
golf fahrer
07-12-2011, 18:55
Om geen nieuw topic te starten, post ik mijn vraag hier ook maar :tongue:
Heb ook een originele golf 1 gti. Maar hangt achteraan lager dan vooraan, ondanks nieuwe veren (1.5 a 2cm verschil) :mad:
Wil hem eigenlijk "juist" hangen zonder echt enorm te verlagen.
Wil nog comfortabel rijden en zonder angst richting de vluchtheuvels rijden :tongue:
Mijn gedachten:
- bonrath verlagende veerschotels 1-1.5 verlaging vooraan. Maar ja,
gaat hem dan wel goed hangen?
-vaste kit eibach bilstein: -3cm.
-schroefkit: eventueel h&r want heeft bilstein dempers dacht ik. Maar is dat niet wat te stug? Eventueel andere schroefset.
Als ik goed voorheb verlaagt een schroefkit voor golf 1 "op zijn hoogste" 3cm.
Die 3 cm is dat voor de gewone golf gemeten want een gti staat al 1.5cm lager dacht ik. Dus op zijn hoogst verlaagt die maar 1.5cm. Klopt dit?
Nog een bemerking, kan ik de originele stalen velgen 13x5.5 banden 175 75 13
nog monteren met een schroefkit? Heb echt geen zin om spacers ed te steken omdat de velg/band tegen de veerpoot komt.
Graag mensen met ervaring en niet "van horen zeggen".
Scirocco type 1
07-12-2011, 20:13
Heb ook een originele golf 1 gti. Maar hangt achteraan lager dan vooraan, ondanks nieuwe veren
Een Golf met originele veren kan achter ook lager gaan hangen als de schokdempers versleten zijn.
Dan verwacht ik dat met nieuwe dempers de hoogte weer goed komt.
guusvandevenne
07-12-2011, 21:38
Een Golf met originele veren kan achter ook lager gaan hangen als de schokdempers versleten zijn.
Dan verwacht ik dat met nieuwe dempers de hoogte weer goed komt.
Mijn ervaring is dat dat niet waar is. Mijn voor dempers waren ze lek als een mandje, nieuwe onder gezet met de zelfde veren, hoogte echt precies hetzelfde.
De veren bepalen de hoogte, niet de dempers.
Ik weet wel wat ik voor mijn golf koop. Een weitec vaste verlaging voor €350,-. en is achter in 5 standen te verstellen zodat hij nooit door zijn hoeven kan gaan hangen achter. :thumbup:
mk1pocketrocket
07-12-2011, 23:18
iemand goed tweedehands setje weitec te koop schroefset.?
mk1pocketrocket
08-12-2011, 20:23
weet iemand een goed adres in de buurt van groningen / drenthe waar ik velgen kan laten polijsten en in de blanke lak kan laten zetten.
heb namelijk mooie velgen gezien.
stefboekweit
08-12-2011, 20:57
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/1/1/5/IMG_073950.jpg
Aanschouw verlaagd vs niet verlaagd!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/1/1/5/mK1.png
mk1pocketrocket
08-12-2011, 21:59
thanx voor de foto's
golf fahrer
10-12-2011, 17:28
Als ik goed voorheb verlaagt een schroefkit (toch H&R) voor golf 1 "op zijn hoogste" 3cm.
Die 3 cm is dat voor de gewone golf gemeten want een gti staat al 1.5cm lager dacht ik. Dus op zijn hoogst verlaagt die maar 1.5cm. Klopt dit?
Nog een bemerking, kan ik de originele stalen velgen 13x5.5 banden 175 75 13
nog monteren met een schroefkit? Heb echt geen zin om spacers ed te steken omdat de velg/band tegen de veerpoot komt.
Graag mensen met ervaring en niet "van horen zeggen".
Iemand die dit kan bevestigen?
mk1pocketrocket
11-12-2011, 12:36
ik niet maar weet iemand hoeveel ik men golf 1 gti kan verlagen zonder dat ik men gti lip eraf rij of bang hoef te zijn voor verkeer drempels
mk1pocketrocket
11-12-2011, 23:19
ik niet maar weet iemand hoeveel ik men golf 1 gti kan verlagen zonder dat ik men gti lip eraf rij of bang hoef te zijn voor verkeer drempels
iemand?
Gewoon niet verlagen :thumbup:
mk1pocketrocket
12-12-2011, 12:38
gewoon niet verlagen dus maar met 15 inch velgen lijkt dat dan wel ?
DUBbeltje
12-12-2011, 13:03
het is net wat je wil, ik vindt sommige mk1tjes leuker staan op originele hoogte dan verlaagd. Maar het ligt net aan de velg, ik vindt als je open velg hebt, dat verlagen beter staat t.o.v. een dichte velg, waarbij origineel beter staat.
Net je gevoel dus ;)
Ik heb mijn V-Maxx schroefset een behoorlijk eind naar beneden gedraaid en heb nog 5 a 6 cm onder de voorspoiler nu...moet hem nog een beetje bijstellen maar omhoog gaat ie zeker niet !!!! ;)
mk1pocketrocket
12-12-2011, 14:21
tja vind het echt lastig want zat te denken aan bbs rm of ats classics, oz turbo's of zo ben gewoon op zoek naar een passende velg uit die tijd 7j 15inch ongeveer maar vind te veel ruimte in de wielkassen niet mooi.
maar verlagen weet ik ook nog niet helemaal.
iemand foto's met dat soort velgen onverlaagd onder originele gti >??
Ik zou hem sowieso verlagen (hoever kun je zelf invullen) maar ik vind een auto op originele poten met sportvelgen geen kijk.....
guusvandevenne
12-12-2011, 14:31
Waarom wil je eigenlijk niet verlagen?
Je kan de auto toch altijd weer origineel maken door de vering weer terug te plaatsen. Paar centimeter verlagen geeft een veel mooiere look. Als je em niet gelijk plaat gooit ziet het er nog redelijk origineel uit ook.
Iets naar boven staat zowel onverlaagd op bbs als op ats classic!
mk1pocketrocket
12-12-2011, 14:32
foto van mijn auto volgt nog
mk1pocketrocket
13-12-2011, 13:50
Ik heb een golf 1 gti die wil ik gaan verlagen maar gewoon minimaal zodat ik overal nog gewoon kan rijden zonder men gti lip eraf te rijden of uit moet kijken voor verkeer drempels.
wat is dan beetje redelijk zit te twijfelen tussen weitec vaste set of schroefset.
hoeveel moet je hem dan verlagen wat is een beetje acceptabel zowel de looks als het comfort/ rijgedrag
guusvandevenne
13-12-2011, 15:57
Er zijn genoeg voorbeelden van verlaagde auto zowel hier op t forum als op google (is your best friend)
Zoek eens op 40/40 60/40 etc
De mijne is 60/40 verlaagd en heb zat ruimte over aan de voorkant, weet niet hoe groot die lip is, maar moet lukken volgens mij.
Vaste verlaging is meestal meer comfort, de mijne is nog best wel comfie. Maar er zijn zat meningen over te vinden hier.
HannoverEdition
21-12-2011, 11:30
weet iemand een goed adres in de buurt van groningen / drenthe waar ik velgen kan laten polijsten en in de blanke lak kan laten zetten.
heb namelijk mooie velgen gezien.
Stuur Richard (http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=541) eens een PM (of wellicht kan hij je in dit topic antwoord geven)
die kan het zelf en anders weet hij vast iemand hier in het noorden ;)
Dacht dat er in Emmen ook iemand zat die kon polijsten maar weet zijn naam zo 1,2.3 niet meer?
En vwb verlaging,en niet al te duur/goeie kwaliteit zou ik voor V-Maxx gaan.
hele goeie prijs kwaliteit verhouding :thumbup:
Succes
mk1pocketrocket
21-12-2011, 15:53
weet iemand waar in het noorden ik velgen heen zou kunnen brengen om opnieuw op te maken. polijsten enz.
mk1pocketrocket
22-12-2011, 00:21
up
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:24
hier dan eindelijk mijn foto van mk1
http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/3/5/5/internet.JPG
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:25
mijn mk1 gti
Koop gewoon een goede in hardheid verstelbare schroefset, kun je alle kanten op kwa hoogte en comfort
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:28
hier wou ik graag bbs'én onder zetten misschien beetje standaard maar vind toch echt mooi wel of niet net als verlagen wel of niet doen >?
of gewoon origineel houden >?
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:29
waar zat je aan te denken dan welk merk>?
HannoverEdition
22-12-2011, 13:31
hier wou ik graag bbs'én onder zetten misschien beetje standaard maar vind toch echt mooi wel of niet net als verlagen wel of niet doen >?
of gewoon origineel houden >?
zoals gezegd, schroefsetje van V-Maxx er onder.(dan kun je zelf weten/kijken hoe laag je hem wil hebben),en een mooie set BBS'en,in mijn optiek istie dan AF!
is dit een MkI GTI trouwens? hééle mooi orginele MkI :wow: :thumbup:
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:31
Koop gewoon een goede in hardheid verstelbare schroefset, kun je alle kanten op kwa hoogte en comfort
welk merk is goed en betaalbaar want wil men golf niet vernielen.
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:33
dit is een originele mk1 gti vanaf men 16e gezocht en op men 23ste eindelijk 1 gevonden die naar mijn wensen is en gewoon goed is heb hem nu half jaar driekwart jaar.
super tevreden mee
mk1pocketrocket
22-12-2011, 13:34
monster auto was altijd al mijn dream car
PuttenMKII
22-12-2011, 14:02
ik heb dan wel een MK2, maar deze wilde ik ook verlagen. Goedkoop TA Technix setje overgenomen en iets verlaagd. Ziet er echt enorm goed uit, maar rijdt als een natte krant. Op de snelweg is het wel lekker, maar in woonwijken enzo is het drama. Stuitert als de neter en rijdt gewoon niet fijn. Doet mijn oldtimertje geen eer aan.
Vandaar dat ik na een jaar een Koni set 60/40 heb gekocht die ik binnenkort ga monteren. Volgens de eigenaar komt 'ie niet veel anders te staan als wat ik nu heb, dus vraag me af waarom ik het niet eerder heb gedaan.
Mijn advies: koop een vaste 60/40 verlaging van een goed merk. Dit staat toch net wat sportiever, en rijd alsnog erg lekker. Goedkoop = duurkoop ;)
iets velagen met een schroefsetje heeft idd geen zin, dan kun je beter een paar goede veren kopen.
Als ik m zo zie, gewoon zo laten :) Niet verlagen dus :thumbup:
mk1pocketrocket
25-12-2011, 01:33
Als ik m zo zie, gewoon zo laten :) Niet verlagen dus :thumbup:
en dat lijkt dan ook nog gewoon mooi met bbs'en zonder te verlagen ? Want vind namelijk beetje zonde van men geld als ik er onverlaagd niet tevreden over ben want dan laat ik hem liever zoals hij nu is
uitgaande van de originele bandenmaat 175/70-13,zul je met bbs aan bandenmaat 195/50-15 vastzitten om dezelfde vulling in de wielkast te houden.vanuit die optiek;niet verlagen.
geen andere velgen, niet verlagen ;)
Anders eerst bbs monteren en alst je niet aanstaat op ori hoogte, dan schroefset nemen... Niet zo moeilijk denken ;)
mk1pocketrocket
25-12-2011, 19:38
ja dat is ook zo denk dat ik dan ga voor de bbs'en word hij net even wat mooier van maakt hem nog net even af
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/552380_4882729875423_1800079009_n.jpg
Hier een foto van mijn Mk1,
ben ook op zoek naar meningen om te beslissen op welke manier ik ga verlagen.
Hij is ingeschreven voor dagelijks gebruik, dus attesten en comfort zijn belangrijk.
Ik wil NIET dat ik problemen heb met een carter die over de grond gaat schuren etc...
Maar zo standaard is het niet naar mn zin, zeker zn achter-aanzicht ziet uit als een jeep.
wat gaat het worden? schroefset, of vaste veren 40/40, of 60/40...
misschien een foto als voorbeeld?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.