mark1975
30-03-2005, 11:48
hallo ik heb nog originele speakers in de deurbakken ex Rallye en het ziet er naar uit dat dit de actieve speakers zijn met speciale stekkers.
weet iemand hoe men deze moet aansluiten? zijn er schema's van en kan ik een setje stekkers kopen van iemand of anders moet ik weer voor de zoveelste keer in dit restauratie project naar de VW dealer. Ze kennen me nu inmiddels zeer goed en de koffie is daar super lekker!
alvast bedankt VW vrienden!
speakers gingen enkel met de gamma radio..dus je kan bv niet een pioneer op de actieve speakers aansluiten.. jongens met corrados hebben hier aardig wat ervaring in..
toch niet...
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=75210
rochard??? klikt als een rochel...:D:D:D..zeg maar richard
mark1975
30-03-2005, 15:58
hey bedankt, maar de link werkt niet hij valt na een paar sec. weg. das wel kl*te!
Joris
wie o wie kan mij helpen aan een adapter voor mijn active spkr systeem? of een schema van deze dingen
geplaatst door HVB G60 op 09-09-2001 om 18:21
HVB G60
Hoe bedoel je? Zodat je ze kunt aansluiten op je headunit met ingebouwde eindtrap? Dan moet je gewoon de draden vanaf het versterkertje doorknippen en de draden vanaf je eigen versterker direct op het speakertje aansluiten, 100% succes gegarandeerd!
geplaatst door Joris op 10-09-2001 om 08:12
Joris
bedoel je dat mijn versterkertjes geen high- maar low input nodig hebben ?????
geplaatst door michiel VR6 op 10-09-2001 om 09:45
michiel VR6
het is niet lijn-nivo (cinch) en niet het nivo dat uit de versterker van je autoradio komt dat de versterkertjes in de deur nodig hebben. Ze hebben een voorversterkt signaal nodig en dat komt niet uit je autoradio.
Je kunt de versterkertjes afkoppelen en de speakers direct op je autoradio aansluiten, alleen vind ik het geluid beter als je er een scheidingsfilter voor tweeter en woofer tussen plaatst. Sommige mensen vinden dit niet nodig.
Je kunt ook je autoradio direct aansluiten op de versterkertjes maar dit klinkt niet goed (vind ik) en erg veel mensen slopen er de eindtrap van de autoradio mee.
Kijk eens op:
http://www.corrado-club.com/faq/detail_faq.CFM?FAQID=58
Verder heb ik op een duitse site wel eens een adapter gezien.
Als je meer wilt weten geef je maar een gil.
Michiel
geplaatst door HVB G60 op 10-09-2001 om 10:45
HVB G60
Nee, de versterkertjes van het actieve systeem hebben een low-input nodig bij mijn weten, maar vraag me niet wat voor. Er zijn 2 mogelijkhedenl; je hebt een headunit met pre-out, in dit geval zou je ze zo kunnen aansturen lijkt me, alleen heb je dan een dure headunit met speakers die eigenlijk niet echt je van het zijn, zonde dus! De andere mogelijkheid is dat je ze dus afkoppelt en op de versterker van je headunit laat draaien.
geplaatst door Joris op 10-09-2001 om 13:53
Joris
GILLLLLL!!!!
die duiste site voor die adapters waar o waar????
geplaatst door michiel VR6 op 10-09-2001 om 14:34
michiel VR6
hup, zoeken!
www.google.com, zoeksleutel: corrado adapter speaker
geplaatst door michiel VR6 op 10-09-2001 om 14:57
michiel VR6
hier staat het:
Die 'audio transformers' zijn een soort transformatortjes die je in electronica-zaken kunt kopen.
I have installed a Panasonic In dash CD player in my 90 Corrado, using the original active speaker system. It's not real tricky, but there are some problems to overcome. The main problem is that the input to the VW AKTIV system has an unbalanced input, and requires the low side of the radio output to be at chassis ground. It is also somewhere inbetween line level and speaker level. Most after market stereo units, on the other hand, don't put out enough level from the line outs to drive the VW amps, so you have to use the speaker outputs. The speaker outputs, however, usually are floating above ground, even the negative side of the output! I have found 2 ways to make a non-VW stereo work. 1. CONNECT JUST THE POSITIVE SIDE of the speaker output for each channel to the AKTIV speaker harness for each of 4 channels. Leave the radio negative side for each channel floating (insulated with tape), and ground the ground side of each AKTIV speaker input. You may experience a pop each time you power the unit up. This can be gotten around with a switch in the control line to turn on the AKTIV amps. (if the amps are turned on after the radio, no pop) Please don't flame me on this, I know that theory-wise this is pretty tacky, but it does work! 2. The Right way! Find some audio transformers that can handle the required power, even better if they have the correct impedences. Connect them between the speaker outs of each channel, and the AKTIV speaker inputs from the VW harness. I can't recommend any particular transformers, and depending on your radio, the choice may not be critical. Please use this advice at your own risk. This has worked for me, and the sound is great (I think the VW speakers were well designed for the car) but maybe I was just lucky! Dale Kirstein (90 Corrado)
geplaatst door HVB G60 op 10-09-2001 om 15:24
HVB G60
Maar na 12 jaar zijn je speakertjes eigenlijk wel toe aan vervanging, en die adaptertjes zullen waarschijnlijk ook weer een paar tientjes kosten. Dan kan je toch beter gewoon gelijk een paar nieuwe speakertjes kopen?
geplaatst door Joris op 10-09-2001 om 16:38
Joris
dank je wel jongens, ik probeer dit (tevens het laatste) en anders duw ik er wel wat nieuwer spul in
ligt eerder aan jouw compu denk ik
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.