PDA

View Full Version : Diesel motor van GolfII naar Caddy (type GolfI)

Caddyboy
25-01-2004, 22:55
Heeey VW kenners,

Ik heb een VW Caddy diesel 4bak, nou heb ik een dieselmotor uit een golf 2 met 5 bak gekocht.
Mijn vraag is nou aan de kenners onder jullie wat moet ik aan de motorsteunen (en versnellingsbaksteun) veranderen om de motor in mijn caddy te kunnen hangen??
Het lijkt dat de motorsteun punten in het blok hetzelfde zijn behalve de steun op de bak van mijn huidige versnellingsbak, de bak in een golf 2 zit namelijk niet meer vast aan het chassis.(ivm het subframe)

Bedankt

Caddyboy.

Stijn
26-01-2004, 00:07
Je kunt de achterste Golf1 steun van de 4-bak zo aan de nieuwe 5-bak schroeven. De linker steun zul je moeten zoeken: je hebt een 5-bak steun nodig van een Golf1 of Scirocco.
De voorste steun is simpel over te zetten, de rechtersteun ook maar dit is wat werk: die is een geheel met de dieselpompsteun.

Wat betreft schakelmechanisme, had je daar al aan gedacht? Het makkelijkste is de hevels over te nemen van een 5-bak Golf1/Scirocco maar je kunt ook alles overzetten van het 4-bak mechanisme en dan de opstaande hevel aan het einde van de schakelpookstang verlengen met 2cm.

mb..vr6
26-01-2004, 17:32
www.vwcaddy-forum.nl

evilnyntje
26-01-2004, 18:33
The page cannot be displayed

Caddy-Daddy
28-01-2004, 04:40
:D :D Probeer deze eens www.vwcaddyforum.nl

oergolf
21-03-2006, 15:54
Wat betreft schakelmechanisme, had je daar al aan gedacht? Het makkelijkste is de hevels over te nemen van een 5-bak Golf1/Scirocco maar je kunt ook alles overzetten van het 4-bak mechanisme en dan de opstaande hevel aan het einde van de schakelpookstang verlengen met 2cm.

Om even het stof ervan af te halen :D

Vandaag heb ik via een klasgenootje gehoord dat je bij het schanierpuntje (Zit aan het huis van het differentieel ) dat hoekje met de bolletjes voor je schakelstangen kan omdraaien en zodoende een langere slag kunt maken -->
Dus hoef je je selector rod niet meer aan te passen. Laat ik dit nou net gedaan te hebben :(