Log in

View Full Version : Grotere hoofdremcilinder TD

Thomas
27-09-2011, 11:22
Alo

Ik heb op mijn golf 3 M-TDI voor en achteraan vr6 remmen geplaatst.
Nu ben ik nog opzoek naar een grotere hoofdremcilinder dan de huidige hoofdremcilinder, eentje van een golf 3 TD.
De originele hoofremcilinder die op een VR6 zit kan geen dienst doen voor mij want ik ga niet met abs rijden.
Ik heb dus een grotere hoofdremcilinder nodig die 4 aansluitingen heeft.

Hier is (ongeveer) een voorbeeld van de hoofdremcilinder die ik op dit moment heb.
http://img.skitch.com/20100623-e2te7i6an6qnnsb4dw9r6r4duu.jpg

Ik heb mij laten vertellen dat eentje van een vroegere audi 100 quatro wel eens kan passen maar dan moest ik opletten dat ik het oudere model had. De nieuwere zou ook maar 2 aansluitingen hebben. Als ik van deze een onderdeelnr zou kunnen bemachten zou ook al veel zijn...

Of een ander alternatief...

Khoor het graag,

Alvast bedankt,

Gegroet,

Thomas

Turbo-Variant
27-09-2011, 22:35
Wat zit er momenteel op dan? Kan het net niet zien, aan de zijkant zou 20 of 22 moeten staan.

Als je van een auto met trommels (20mm normaal) omgaat naar VR6 remmerij, zou je bijvoorbeeld naar een 22mm HRC kunnen gaan. Deze zitten op alle Golfjes 3 met schijven achter.

Wil je groter, dan zou je inderdaad iets passends moeten zoeken. (of naar Mark20i ABS/EDS upgraden, ook zeer fijn :))

Thomas
28-09-2011, 06:06
Alo

Ik veronderstel dat ik met 20mm zit aangezien ik standaard trommels had achteraan. Ik dacht altijd dat golfjes met schijven rondom rond ook altijd ABS hadden?!

Wat moet ik me bij die "Mark20i ABS/EDS" upgrade voorstellen?
Zal wel prijzig worden dan niet?

Alvast bedankt,

Gegroet

Turbo-Variant
28-09-2011, 07:51
Nee schijven rondom betekent niet automatisch ABS. Dat is eigenlijk maar een klein deel, dat wel ABS heeft. Van een non-abs wagen kan je dus de 22nn HRC nemen.

De genoemde ABS upgrade is van de laatste Golfjes 3/Passat35iF enzovoort. Een zeer goed werkend ABS systeem dat heel simpel is uitgevoerd. Kabelboom is simpel, computer zit aan de pomp direct, remkrachtregelaar op de achteras vervalt (want elektronische remkrachtregeling).
Is niet heel duur als je een sloper vind, wel even wat meer werk. ;)

Thomas
28-09-2011, 11:09
Ik denk dat ik daar niet veel zin in heb om nog maar eens wat te gaan ombouwen.
Het beste lijkt me dan maar zo'n 22mm hoofdremcilinder. Als dat voldoende is tenminste...Heeft vr6 standaard 22 of 23mm?

Naar welke hoofdremcilinder moet ik zoeken, mss een onderdeelnr of het voertuig waar zo eentje heeft opgezeten?

Thomas
30-09-2011, 06:47
Niemand die mij kan verder helpen?
Ik zoek dus een hoofdremcilinder die standaard op mijn golf 3 TD rembekrachtiger past,
minstens 22mm en 4 aansluitingen (geen abs dus).

Turbo-Variant
30-09-2011, 06:54
Zoals gezegd, elke golf 2 en 3 met schijven achter heeft 22mm erop zitten. ;)

Staat tevens groot aan de zijkant erop geschreven.