View Full Version : Wat is beter Bitumen of Bodyschutz?
CAR-POOL
27-08-2011, 15:55
Voor mijn binnenschermen zoek ik een goede coating (liefst hetzelfde bijna als origineel) de basis is 2 zink lagen zink.
Ik zou graag willen dat het dit goed hecht.
en tevens aan de onderkant bij achteraspunten ect.
Wat is beter? Dorpels neem ik aan tegen steenslag in de bitumen? En voorfront ect?
Ik hoor het wel.
ErikvanBilsen
27-08-2011, 17:38
Ik heb bij mij mijn onderkant en de binnenschermen en de dorpels in de bodyschutz laten zetten.
Op de dorpels natuurlijk dezelfde structuur als origineel.
De onderkant en de wielkasten iets dikker.
Het mooie ervan is dat de bodyschutz overspuitbaar is en dus alles in kleur staat.
Teminste bij mij en met deze bodyschutz, weet niet of er verschillende varianten zijn.
Kijk maar in mijn topic daar staan nog ergens foto's.
Bernhard
28-08-2011, 12:26
Aansluitend op deze vraag, hoe krijg je de wielkasten mooi kaal? Zitten nog kleine restantjes tektiel op en wil dit weg hebben. Daarna wil ik mijn wielkasten compleet spuiten maar weet niet welk materiaal te gebruiken...
ErikvanBilsen
28-08-2011, 16:23
Staalborstel op de flex werkt heel goed.
Bernhard
28-08-2011, 21:45
Dat is toch gewoon een haakse slijper :redface: Staalborsten, ik heb van die goudkleurige messing borstels maar die zijn volgens mij wat te zacht. Welk moet ik dan precies hebben (foto? :tongue: ) Want ik zie door de bomen het bos niet meer :screwy: :D
Lasklus Nederland
30-08-2011, 19:09
Roterende staalborstel, er zijn vele varianten, zie foto..
Je kan ook het apparaatje gebruiken welke ik je heb laten zien, met die beitels ;)
http://www.marktplaza.nl/images/1/3/Roterende-staalborstels-8817203.jpg
Bernhard
31-08-2011, 09:48
Als ik alles kaal heb, moet ik dan de naden met kit doen? Of kan ik alles afplakken/ontvetten en dan bodyschutz of tectyl erover?
BIEZELWERKS
31-08-2011, 10:04
Ben nu ook bezig met de Restauratie van mijn Golf mkII, en gebruik dit..
Scotch-Brite schuurschijf: Deze schuurschijf kan op een boormachine geplaatst worden. Door de open structuur gaat de schijf niet dicht zitten. Ideaal gereedschap om roest of coating te verwijderen.
http://i52.tinypic.com/1zvv19j.jpg
Of voor bepaalde plaatsen een haakse slijper...,
http://i51.tinypic.com/2hqdpgg.jpg
Resultaat :thumbup:
http://i51.tinypic.com/2po3zow.jpg
Werkt echt super, en alles perfect schoon! ;)
http://i55.tinypic.com/107tbnl.jpg
Succes.!
Als ik alles kaal heb, moet ik dan de naden met kit doen? Of kan ik alles afplakken/ontvetten en dan bodyschutz of tectyl erover?
Eerst netjes in de primer zetten.
Dan naden met nadenkit, en hierover bodyschutz/tectyl! :thumbup:
BIEZELWERKS
31-08-2011, 20:05
Zoals hierboven al aangegeven wordt, gaat het zeker goedkomen..,
En zeker belangrijk, primer/kit..enz.. altijd goed laten uitdampen
voor je het volgende aanbrengt.
Gelukt dan zien we graag altijd een plaatje bij het verhaal :D
Succes!
Bernhard
31-08-2011, 21:22
Ik heb alles eerst netjes geschuurd/schoongemaakt/ontvet en daarna de kit. Daarna heb ik op sommige plekjes roestomvormer gebruikt. Daarna is er een laagje primer over gegaan! Nu de volgende stap, tectyl of bitumen?
Ik heb van valvoline body safe ofzo, werd mij aangeraden. Het enige nadeel is dat het zwart wordt.... heb het liever wit. Wat zou ik dan moeten gebruiken? Of is dat body safe/tectyl een betere oplossing? :thumbup:
BIEZELWERKS
01-09-2011, 05:49
Ik heb alles eerst netjes geschuurd/schoongemaakt/ontvet en daarna de kit. Daarna heb ik op sommige plekjes roestomvormer gebruikt. Daarna is er een laagje primer over gegaan! Nu de volgende stap, tectyl of bitumen?
Ik heb van valvoline body safe ofzo, werd mij aangeraden. Het enige nadeel is dat het zwart wordt.... heb het liever wit. Wat zou ik dan moeten gebruiken? Of is dat body safe/tectyl een betere oplossing? :thumbup:
Denk dat je beter de kit eerst weer moet verwijderen.
Primer en dan kitten.
Misschien een optie:
Innotec steenslag coating die is over spuitbaar,en dan wit lakken.
Bernhard
01-09-2011, 06:27
Maar op de kit stond dat deze na +/- 10 minuten overspuitbaar was. Maargoed, ik zie wel haha. Nu de primer erop zit, kan ik dan steenslag coating gebruiken en dan erover met witte spuitbus?
BIEZELWERKS
01-09-2011, 11:30
Maar op de kit stond dat deze na +/- 10 minuten overspuitbaar was. Maargoed, ik zie wel haha. Nu de primer erop zit, kan ik dan steenslag coating gebruiken en dan erover met witte spuitbus?
Ja maar de primer is er voor om het blanke staal te beschermen, en om eventueel kit, lak en/of coating een betere hechting te geven.
Die steenslagcoating laten drogen en volgende dag licht opschuren, en
dan moet dat zeker goed komen.... ;)
CAR-POOL
18-09-2011, 21:39
Ik ben nu bezig met binnenschermen.
Ik heb alles kaal gehaald.
En tijdelijk 1 laag zinkspray ervoor heen gespoten.
maar nu zit te denken wat is het beste (ik wil gewoon niet weer over een paar jaar)
- waaraan ik zat te denken 2 lagen zinkspray en daarna loodvrije menie ervoor heen (alleen hecht dit goed?)
en hecht bitumen of bodyschutzz wel goed op menie of zinkspray?
En nadenkit hecht dat wel overal op? En blijft daar geen vocht achterhangen?
Er zijn zoveel mogelijkheden ik weet gewoon niet welke stap ik moet doen.
Bernhard
28-09-2011, 17:20
Ik laat nu compleet de auto lassen/spuiten ect. Ook de voorschermen worden gedaan. Mijn spuiter gaat een overspuitbare bodyschutz gebruiken. Dus eerst kaal maken dan bodyschutz en dan mooi laagje wit erover!
Er zal ongetwijfeld nog een stap tussen zitten ;)
CAR-POOL
28-09-2011, 23:12
Ik ben erachter gekomen dat bodyschutz heb beste is word net rubber!
Bitumen komen na loop van de tijd scheurtjes in en kan vocht achterkomen.
Maar is het mogelijk om over de strijkkit voor lasnaden daar weer bodyschutzz over heen te spuiten?
En heeft bodyshutzz op zinkspray of dient dit eerst in primer gezet worden?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.