View Full Version : CV op afstandsbediening
RichardMK2
23-08-2011, 21:18
Ik heb CV op mn jetta zitten, dit zit er al standaard op.
Maar nu wil ik het graag met behulp van een afstands bediening de deuren kunnen openen en op slot doen.
Mijn broer heeft dit bij zn vento gedaan en die heeft een kastje die hij erzo tussen kon klikken speciaal voor golf 3/vento.
Weet iemand toevallig of zo'n kastje ook voor golf 2 te krijgen is en waar?
Alvast bedankt,
Gr Richard
guusvandevenne
23-08-2011, 21:21
Ik heb voor m'n mk1 een setje van Spy gekocht. Die kun je er in principe zo tussen hangen. Kan met klapsleutel of apart zendertje. Is heel aardig spul voor weinig geld.
RichardMK2
23-08-2011, 21:22
Maar dan moet je in je kabelboom knippen of niet?
En ik heb origineel al CV dus met luchtpompje alles erop en eraan wil alleen er een ontvanger tussen voor zendertje.
Je hebt daar speciale klemmen voor. Dan hoef je niet in de kabel te knippen. Als je die dicht knijpt dan duwen die met van die spitse punten door de isolatie heen. Dan zou je er zo een ontvanger tussen kunnen hangen. Lijkt mij.
guusvandevenne
23-08-2011, 21:26
Die gasten van Spy europe zijn heel vriendelijk. Je zou ze voor de zekerheid even kunnen mailen of bellen. En wat Gino zegt, je hoeft niet te knippen.
RichardMK2
23-08-2011, 21:29
@ gino, dat noemen ze als goed is iets in de zin van scotch blokjes, ik ken ze wel werken verder idd wel fijn.
@ Guus, ik zal ze even een mailtje sturen, had al wel op hun site zitten kijken maar aangezien van de jetta alles vaccuum gestuurd is en hun volledig met electriciteit werken.
Bedankt
Chriskee.
24-08-2011, 09:15
Het is natuurlijk te maken. Jouw luchtpomp heeft toch ook een elektrisch signaal nodig om te beginnen met pompen, niet?
Dat zit aan de bestuurderskant. Dat slot heeft feitelijk geen pompje, maar een signaalgever.
Van daaruit wordt de pomp geactiveerd, waardoor de rest open gaat.
Dat signaal kun je ook met een afstandbediening werkend krijgen, je moet alleen even uitvogelen hoe precies.
cobra/votex setje nemen, is plug en play ;)
Je komt dan alleen wel met het probleem te zitten dat de besruursersdeur niet van slot gaat omdat daar geen pompje in zit ;)
Die geeft alleen het signaal naar het pompje om de rest open te doen op het moment dat je de deur van slot haalt (en andersom natuurlijk).
Makkelijkste oplossing is om zon cv setje met afstandsbediening te kopen en dan 1 zon elektrisch pompje in je bestuurdersdeur te bouwen.
RichardMK2
24-08-2011, 11:18
Ja maar dan zit ik weer met dat inbouwen van dat elektrische pompje, al keer geprobeerd bij mn oude golf maar ging niet goed, kreeg dat pompje niet goed afgesteld.
Maar dat votex setje kan ik niet vinden voor MK2, is dat wel te krijgen voor mk2?
Je moet wel begrijpen dat er gewoon geen pompje in je bestuurdersdeur zit he, het lijkt mij dat je weinig aan centrale vergrendeling op afstand hebt als je eigen deur niet open gaat :D
Je zal hoe dan ook er zo'n pompje in moeten bouwen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.